1.
latince bir deyim olup , mutlu hata anlamına gelmektedir.
peki neymiş bu mutlu hata ve hata mutlu eder mi gerçekten?
bu terimin kökeninde şu yatar: tanrı herkesin planlarınu bilir, hatalarını bilir ama müdahale etmez. çünkü özgür iradeye dokunmak istemez. bu terimde şöyle bir çelişki var. tabi incil ile islam arasında . islamda özgür iradenin insana verildiği söylenmektedir. peki şeytan nasıl özgür iradesiyle isyan etmiştir? ben mi yanlış biliyorum , annem böyle börek yapmayı nereden öğrendi?
neyse burayı geçiyorum. kilisedeşu mutlu hata ile ilgili şu ifade geçer:
‘’
o ne mutlu bir hatadır ki karşılığında armağan olarak bu kadar büyük ve iyi bir kurtarıcıyı getirmiştir",
bu hata ise isa’dır. tanrı özgür iradeye yine müdagale etmese de uyarmak için isa’yı göndermiştir. özgür iradeye dokunmayan bir tanrı içim bu hatadır ama dünya insanları için mutlu hatadır.
peki neymiş bu mutlu hata ve hata mutlu eder mi gerçekten?
bu terimin kökeninde şu yatar: tanrı herkesin planlarınu bilir, hatalarını bilir ama müdahale etmez. çünkü özgür iradeye dokunmak istemez. bu terimde şöyle bir çelişki var. tabi incil ile islam arasında . islamda özgür iradenin insana verildiği söylenmektedir. peki şeytan nasıl özgür iradesiyle isyan etmiştir? ben mi yanlış biliyorum , annem böyle börek yapmayı nereden öğrendi?
neyse burayı geçiyorum. kilisedeşu mutlu hata ile ilgili şu ifade geçer:
‘’
o ne mutlu bir hatadır ki karşılığında armağan olarak bu kadar büyük ve iyi bir kurtarıcıyı getirmiştir",
bu hata ise isa’dır. tanrı özgür iradeye yine müdagale etmese de uyarmak için isa’yı göndermiştir. özgür iradeye dokunmayan bir tanrı içim bu hatadır ama dünya insanları için mutlu hatadır.
devamını gör...