#netflix filmleri
2020 yılı netlflix filmi. marla'nın resmi olarak yasal vasilik yaptığı ama gayri resmi olarak sahte evraklarla kimsesiz yaşlıları evlerinden ettiği bir şirketi vardır. bir gün yaşlı ama zengin bir kadına denk gelir ve aynı yöntemi onda da uygular. ama kadın,ünlü rus mafyası roman lunyon'un annesi çıkınca,başı belaya girecektir. imdb puanı: 6,3/10.
* altın küre müzikal veya komedi dalında en iyi kadın sinema oyuncusu ödülü
öne çıkanlar | diğer yorumlar
başlık "venus" tarafından 20.02.2021 04:16 tarihinde açılmıştır.
1.
game of thrones’taki minik birey barındırır. konusu yaşlı, kimsesiz fakat zengin kimselere vasi tayin edip onları soymak üzerine.
ömrümde bu kadar gaydırıgubbak mafya görmedim, iki kadın öldüreceksiniz, elinize yüzünüze bulaştırdınız geri zekalılar.
b*ktan sıradan biri gelip vurdu gitti efendi gibi, mermi bi lira arkadaşlar, şova lüzum yok.
ömrümde bu kadar gaydırıgubbak mafya görmedim, iki kadın öldüreceksiniz, elinize yüzünüze bulaştırdınız geri zekalılar.
b*ktan sıradan biri gelip vurdu gitti efendi gibi, mermi bi lira arkadaşlar, şova lüzum yok.
devamını gör...
2.
netflixin yeni filmidir.
taht oyunlarında ki cucenin mafya olduğu marla adında yaşlılara vasi olup mal varlıklarini sömüren bir canavardir. bizim cüce mafyamiz nasıl gafil avlandiysa bu marla seytanina onunla beraber iş yapıyor ama sonunda inanılmaz mutlu oldum.
taht oyunlarında ki cucenin mafya olduğu marla adında yaşlılara vasi olup mal varlıklarini sömüren bir canavardir. bizim cüce mafyamiz nasıl gafil avlandiysa bu marla seytanina onunla beraber iş yapıyor ama sonunda inanılmaz mutlu oldum.
devamını gör...
3.
netflixte bugün de en popüler filmler listesinde yerini almış, suça özendiren saçma ötesi filmdir.
tamamen vakit kaybı. bunun yerine youtubedaki pınarköyü canlı yayını izlesem daha iyiydi.
şok cihazıyla bir mafya liderini kaçıran kadınlar, başarıya ulaşamayan cinayet teşebbüsleri ve son derece salak bir hakim içeren saçma ötesi bir film.
tamamen vakit kaybı. bunun yerine youtubedaki pınarköyü canlı yayını izlesem daha iyiydi.
şok cihazıyla bir mafya liderini kaçıran kadınlar, başarıya ulaşamayan cinayet teşebbüsleri ve son derece salak bir hakim içeren saçma ötesi bir film.
devamını gör...
4.
şubat 2021 yapımlı netflix filmi. düz fön reis rosamund pike filmedki performansıyla tırnaklarınızı kökünden yedirtmeyi başarıyor. film, kötülüğe övgü mü, karmanın tecellisi mi pek belli değil. belli olan izleyiciye beklediği hikayeyi sunmuyor oluşu. fil tür bilgisine gerilim ve komedi yazarak durumu kotarmaya çalışsa da ne yeterince gerebilmiş ne de tebessümden öteye güldürebilmiştir. hayatın olağan akışına ters tüm unsurları komedi altında gizlemeye çalışma çabası gibi durmuştur tüm sahneleriyle.
iyi de neden, tamam da nasıl yani? diye sorarken siz tek kurşunla hikaye sona eriyor. mutlaka bir mesaj verecekse "çok da şaapmayın,hırslarınız tam da en güçlü hissettiğiniz anda canını yaktığınız biri tarafından yer ile yeksan edilebilir." olarak okunabilir. 2/10 pointle uğurluyoruz o da lannister reisin hatrına.
iyi de neden, tamam da nasıl yani? diye sorarken siz tek kurşunla hikaye sona eriyor. mutlaka bir mesaj verecekse "çok da şaapmayın,hırslarınız tam da en güçlü hissettiğiniz anda canını yaktığınız biri tarafından yer ile yeksan edilebilir." olarak okunabilir. 2/10 pointle uğurluyoruz o da lannister reisin hatrına.
devamını gör...
5.
bu film neden bu kadar beğenilmiş anlayamadım. tahmin edilebilir sonu katharsis yarattığı için mi? ödül törenlerinde aday olup hyple’landığı için mi?
merkezinde güçlü kadın karakterlerin olduğu iyi filmleri severim. alien mesela. ama bu film wachowski kardeşlerin bound’u ya da ridley scott’ın thelma and louise’i gibi bir etki yaratamayacak. sebebi de vasat senaryosu ve inandırıcılıktan yoksun vasat karakterleri.
rosamund pike’ın yine benzer bir arıza kadın rolünde harikalar yarattığı gone girl ile karşılaştıralım. gone girl’ün anlatısı, karakter bakış açısı kullanımı ve kurgusu i care a lot’tan farklı da olsa, bir hikayenin ya da karakterin arka planı ve öncesi diye tabir edebileceğimiz backstory denen şeyi çok iyi kullanıyordu. gone girl’de rosamund pike’ın oynadığı ve ben affleck’e kan kusturan sosyopat-femme fatale karakter amy’nin nasıl ve niçin arıza bir kadın olduğunu senaryo ustaca, filmin içine yayarak gösteriyor ve seyirciye güzel sürprizler sunuyordu.
i care a lot’ta ise ana karakter marla grayson neden böyle, bilmiyoruz. niye bu kadar hırslı, bencil, gaddar, sosyopat? tek sebebi daha çok para kazanmak ve güç elde etmek mi? öyleyse, neden böyle? marla’yı bu hale getiren nedir? bir flashback de olsa göremedik. senarist yazmak, yönetmen de göstermek zorunda değil elbette. ama karakter derinleşemiyor böyle olduğunda, tek tip, karton ve yeşilçam jargonuyle söylersek kötü kadın karakter olup çıkıyor. marla mafya’ya bile kafa tuttu? çünkü kötü kadın. hırslı. ne pahasına? para ve güç. neden? çünkü kötü kadın. film character driven/karakter merkezli olduğu için karakterin yaptıkları filmin olaylar örgüsünü etkiliyor. ama karakterin içi doldurulamadığı için karton olmaktan kurtulamıyor.
netflix’in yayın politikası gereği yapımlarında woke kadın karakterler merkezde. erkeklere ihtiyaç duymayan kadınlar. çoğunlukla lezbiyen ya da biseksüel. tabii ki feminist. hepsi güçlü. zeki. erkeklere ve sisteme pabucunu ters giydiren kadınlar. enola holmes, queen’s gambit ve the old guard’da olduğu gibi i care a lot da merkezine güçlü woke kadınları koyan, senaryoyu ikinci planı atan bir film. öyle senaryoya da böyle final yakışır.
spoiler vermeden filmdeki ezik rus mafyasına da şöyle değinmek gerekirse, hiç mi başka mafyalar nasıl olur merak etmediniz, breaking bad (dizi) , better call saul seyretmediniz rus mafyası? salamanca kardeşler, amcaları hector salamanca’nın huzurevinde rahat etmesi için ellerinden geleni yaparlardı. amcalarını ordan çıkarmak icab etse, orayı dümdüz ederlerdi. * siz neden bu kadar loser’sınız rus mafyası? ne? efendim? siz aslında o kadar loser değilsiniz, bilakis çok tehlikelisiniz, ama filmin merkezindeki woke kadın karakter çok zeki-çok kurnaz-çok cesur olduğu için mi böyle gelişti olaylar? ha tamam o zaman. nazdarovya.
merkezinde güçlü kadın karakterlerin olduğu iyi filmleri severim. alien mesela. ama bu film wachowski kardeşlerin bound’u ya da ridley scott’ın thelma and louise’i gibi bir etki yaratamayacak. sebebi de vasat senaryosu ve inandırıcılıktan yoksun vasat karakterleri.
rosamund pike’ın yine benzer bir arıza kadın rolünde harikalar yarattığı gone girl ile karşılaştıralım. gone girl’ün anlatısı, karakter bakış açısı kullanımı ve kurgusu i care a lot’tan farklı da olsa, bir hikayenin ya da karakterin arka planı ve öncesi diye tabir edebileceğimiz backstory denen şeyi çok iyi kullanıyordu. gone girl’de rosamund pike’ın oynadığı ve ben affleck’e kan kusturan sosyopat-femme fatale karakter amy’nin nasıl ve niçin arıza bir kadın olduğunu senaryo ustaca, filmin içine yayarak gösteriyor ve seyirciye güzel sürprizler sunuyordu.
i care a lot’ta ise ana karakter marla grayson neden böyle, bilmiyoruz. niye bu kadar hırslı, bencil, gaddar, sosyopat? tek sebebi daha çok para kazanmak ve güç elde etmek mi? öyleyse, neden böyle? marla’yı bu hale getiren nedir? bir flashback de olsa göremedik. senarist yazmak, yönetmen de göstermek zorunda değil elbette. ama karakter derinleşemiyor böyle olduğunda, tek tip, karton ve yeşilçam jargonuyle söylersek kötü kadın karakter olup çıkıyor. marla mafya’ya bile kafa tuttu? çünkü kötü kadın. hırslı. ne pahasına? para ve güç. neden? çünkü kötü kadın. film character driven/karakter merkezli olduğu için karakterin yaptıkları filmin olaylar örgüsünü etkiliyor. ama karakterin içi doldurulamadığı için karton olmaktan kurtulamıyor.
netflix’in yayın politikası gereği yapımlarında woke kadın karakterler merkezde. erkeklere ihtiyaç duymayan kadınlar. çoğunlukla lezbiyen ya da biseksüel. tabii ki feminist. hepsi güçlü. zeki. erkeklere ve sisteme pabucunu ters giydiren kadınlar. enola holmes, queen’s gambit ve the old guard’da olduğu gibi i care a lot da merkezine güçlü woke kadınları koyan, senaryoyu ikinci planı atan bir film. öyle senaryoya da böyle final yakışır.
spoiler vermeden filmdeki ezik rus mafyasına da şöyle değinmek gerekirse, hiç mi başka mafyalar nasıl olur merak etmediniz, breaking bad (dizi) , better call saul seyretmediniz rus mafyası? salamanca kardeşler, amcaları hector salamanca’nın huzurevinde rahat etmesi için ellerinden geleni yaparlardı. amcalarını ordan çıkarmak icab etse, orayı dümdüz ederlerdi. * siz neden bu kadar loser’sınız rus mafyası? ne? efendim? siz aslında o kadar loser değilsiniz, bilakis çok tehlikelisiniz, ama filmin merkezindeki woke kadın karakter çok zeki-çok kurnaz-çok cesur olduğu için mi böyle gelişti olaylar? ha tamam o zaman. nazdarovya.
devamını gör...
6.
2020 yapımı yönetmenliğini ve senaristliğini
j blakeson'ın yapımcılığını teddy schwarzman, ben stillman, michael heimler, j blakeson'ın üstlendiği komedi gerilim filmi.
oyuncular
rosamund pike
peter dinklage
eiza gonzalez
chris messina
dianne wiest
bu filme komedi dendiğine inanamıyorum. izlerken çok sinirlerimi hoplatmıştı. çok gerilmiş ve üzülmüştüm.
marla grayson (rosamund pike) diye yasal vasilik yapan bir hatun var filmde. katakulliyle insanlara raporlar aldırıp evlerinden ettiği yetmiyor birde onları bakım merkezlerine kapattırıyor. bir iki derken bir şirket kuruyor ve bir sürü sahipsiz yaşlıyı yerinden yurdundan ediyor. ben filmi izlerken içimden lanetler okudum kendisine siz sakin olun. neyse efem işte gel zaman git zaman sert bir kayaya çarpıyor kendileri. zengin mi zengin tontiş (yoo hiç tontiş değil ama ben korkuma tontiş dedim. başıma bir şey gelmesin sonra.) bir teyzeye dadanıyor kendileri. jenefer peterson (dianne wiest) tabi araştırıyor kimi kimsesi yok hemen sahte evraklar düzenleniyor ve aynı düzen alınıyor teyzemiz evinde.
peki ya o tontiş teyze sandığı kadar tontiş bir teyze mi? kendileri ortalıktan kaybolan çok ünlü bir rus mafyası roman lunyon'un (peter dinklage) anası. anlayacağınız olaylar olaylar. marla bu pes eder mi yahu çeşit çeşit çirkefliklere devam. izlerken saçını başını yolasım geldi. neyse roman bunla baş edemeyince buna iş teklifi ediyor. bu paraya para kattığı yetmiyor birde ünleniyor. gelde parçalama. içimden hep beddualar ettim pis kadına.
tabi sonunda karmanın tecellisi gerçekleşiyor. vay ki vay. ama yok ben yine sinirimi atamadım. neyse film pek beğenildi. ödül bile aldı. komedi veya müzikal en iyi kadın oyuncu dalında altın küre ödülü'ne layık görülmüş. arkadaşım bunun neresi komedi demezler mi insana? dememişler valla. neyse film bitti gitti ben o sarı kadına hala doluyum. ayağını denk al görmeyeyim seni bir yerlerde hahaha.
iyi seyirler efem. hee ben beğendim sayılır çok sinirli ve gergin izledim ama fena değildi. sonu biraz tırt ama idare eder. marla hedefine ulaşmış sonuçta. herkes kin kusuyor demek ki neymiş efendim oyunculuğu gerçekten mükemmelmiş.
iyi seyirler demiş miydim?
iyi seyirler...
j blakeson'ın yapımcılığını teddy schwarzman, ben stillman, michael heimler, j blakeson'ın üstlendiği komedi gerilim filmi.
oyuncular
rosamund pike
peter dinklage
eiza gonzalez
chris messina
dianne wiest
bu filme komedi dendiğine inanamıyorum. izlerken çok sinirlerimi hoplatmıştı. çok gerilmiş ve üzülmüştüm.
marla grayson (rosamund pike) diye yasal vasilik yapan bir hatun var filmde. katakulliyle insanlara raporlar aldırıp evlerinden ettiği yetmiyor birde onları bakım merkezlerine kapattırıyor. bir iki derken bir şirket kuruyor ve bir sürü sahipsiz yaşlıyı yerinden yurdundan ediyor. ben filmi izlerken içimden lanetler okudum kendisine siz sakin olun. neyse efem işte gel zaman git zaman sert bir kayaya çarpıyor kendileri. zengin mi zengin tontiş (yoo hiç tontiş değil ama ben korkuma tontiş dedim. başıma bir şey gelmesin sonra.) bir teyzeye dadanıyor kendileri. jenefer peterson (dianne wiest) tabi araştırıyor kimi kimsesi yok hemen sahte evraklar düzenleniyor ve aynı düzen alınıyor teyzemiz evinde.
peki ya o tontiş teyze sandığı kadar tontiş bir teyze mi? kendileri ortalıktan kaybolan çok ünlü bir rus mafyası roman lunyon'un (peter dinklage) anası. anlayacağınız olaylar olaylar. marla bu pes eder mi yahu çeşit çeşit çirkefliklere devam. izlerken saçını başını yolasım geldi. neyse roman bunla baş edemeyince buna iş teklifi ediyor. bu paraya para kattığı yetmiyor birde ünleniyor. gelde parçalama. içimden hep beddualar ettim pis kadına.
tabi sonunda karmanın tecellisi gerçekleşiyor. vay ki vay. ama yok ben yine sinirimi atamadım. neyse film pek beğenildi. ödül bile aldı. komedi veya müzikal en iyi kadın oyuncu dalında altın küre ödülü'ne layık görülmüş. arkadaşım bunun neresi komedi demezler mi insana? dememişler valla. neyse film bitti gitti ben o sarı kadına hala doluyum. ayağını denk al görmeyeyim seni bir yerlerde hahaha.
iyi seyirler efem. hee ben beğendim sayılır çok sinirli ve gergin izledim ama fena değildi. sonu biraz tırt ama idare eder. marla hedefine ulaşmış sonuçta. herkes kin kusuyor demek ki neymiş efendim oyunculuğu gerçekten mükemmelmiş.
iyi seyirler demiş miydim?
iyi seyirler...
devamını gör...
7.
afişi ile başlayalım.. ne görüyoruz?
erkeksi bir kadın profili. ona kimse karışamaz, yenilmez tam bir güç aşığı. önüne geleni ezer, üzerinden geçer. kimseye eyvallığı yok. duruşu dik tam bir kötü yönetici. böyle bir baş karakter karşımızda. sizi gerim gerim geriyor. izlerken o kadar rahatsız oluyorsunuz ki tahammül edemiyorsunuz karaktere ve olayların akışına. fakat başrol rosamund pike olunca benim için işler değişiyor. bu kadına bayılıyorum hani dersiniz ki şeytan tüyü var. benim için görüntüsü ve mimikleri öyle. bu rol için tam biçilmiş kaftan. tekinsiz, nevrotik karakterlerin hakkından çok iyi geliyor. iyi oyunculuk izliyorsunuz o garanti lakin karakterlerin hepsi kötü. öyle iyi olan kazansın durumu yok. hiç birini içselleştiremiyorsun. boşluktaymışsınız gibi izliyorsunuz. tarzınız değilse kesinlikle garip bir film derim. ama farklılık isteyenler için kesinlikle öneririm.
film komedi-gerilim türü olarak geçiyor. bir çok kişi komedi kısmına katılmamış, gerilimide biraz askıda. çünkü tam bir kara mizah aslında. dinsizin hakkından imansız gelir döngüsüyle ara ara karşılaşıyorsunuz fakat bu da kısır döngüye giriyor. zehirli güç'ün güç olmadığını, tapma duygusunun diplere sokacağını bir kadının erkekleşme sürecinede şahit olacağınız bir film. rahatsız edici ama bence keyifli...
devamını gör...
8.
oyuncu listesinde rosamund pike, eiza gonzález, peter dinklage, dianne wiest, chris messina, alicia witt, nicholas logan, damian young, daniel washington, ava gaudet, macon blair, ısiah whitlock jr. moira driscoll ve kayla caulfield gibi oyuncuların olduğu 2020 yapımı gerilim/komedi türündeki bu filmin yönetmenliğini ise j blakeson yapmıştır.
yaşlılar için veraset alarak onlardan çok fazla para kazanan bir kadın kendisi için çok potansiyelli bir yaşlı kadını bulup onun verasetini aldıktan sonra yaşlı kadının ölü gözüken ama aslında ölmeyen oğlu kadını kurtarmak için bir çok plan yapar ve sonunda olaylar çok çirkinleşir. kadını ve onun çok değer verdiği kızı öldürmek için yakalayıp doğal ölüm olması için çabalamaları sonrası arabasıyla suya düşen kadın oradan kurtulup arkadaşını da kurtarır. arkadaşı ile konuştuktan sonra kaçmak ya da savaşmak üzerinde konuştuktan sonra savaşmaya karar verirler ve adamı yakalayıp hastanelik ederler. onun karşısına çıkıp verasetini aldıktan sonra ondan alması gereken parayı alacağını ve daha sonra onu rahat bırakacağını söyleyen kadına adam iş teklif eder ve daha büyük bir şirket kurup çok zengin olurlar ama filmin başında verasetini aldığı kadının oğlu gelip kadını vurur ve film biter.
başarı hikayesi gibi anlatılmış film ama bu başarı hırs ile bezenmiş ve diğer insanlar üzerinden kazanılan bir başarıdır. gerçek hayat buna benzer olduğuna göre çok gerçekçi bir film diyebiliriz. film olarak değil ama gerçeklerini sevdim. iyi seyirler dilerim.
yaşlılar için veraset alarak onlardan çok fazla para kazanan bir kadın kendisi için çok potansiyelli bir yaşlı kadını bulup onun verasetini aldıktan sonra yaşlı kadının ölü gözüken ama aslında ölmeyen oğlu kadını kurtarmak için bir çok plan yapar ve sonunda olaylar çok çirkinleşir. kadını ve onun çok değer verdiği kızı öldürmek için yakalayıp doğal ölüm olması için çabalamaları sonrası arabasıyla suya düşen kadın oradan kurtulup arkadaşını da kurtarır. arkadaşı ile konuştuktan sonra kaçmak ya da savaşmak üzerinde konuştuktan sonra savaşmaya karar verirler ve adamı yakalayıp hastanelik ederler. onun karşısına çıkıp verasetini aldıktan sonra ondan alması gereken parayı alacağını ve daha sonra onu rahat bırakacağını söyleyen kadına adam iş teklif eder ve daha büyük bir şirket kurup çok zengin olurlar ama filmin başında verasetini aldığı kadının oğlu gelip kadını vurur ve film biter.
başarı hikayesi gibi anlatılmış film ama bu başarı hırs ile bezenmiş ve diğer insanlar üzerinden kazanılan bir başarıdır. gerçek hayat buna benzer olduğuna göre çok gerçekçi bir film diyebiliriz. film olarak değil ama gerçeklerini sevdim. iyi seyirler dilerim.
devamını gör...