fransa'daki louvre müzesi'nde gerçekleşen olay. iklim aktivistleri küresel iklim değişikliğine dikkat çekmek amacıyla dünyanın en meşhur tablosu olan mona lisa'ya boyalarla saldırmış. umarım gerçek tablo değildir sergilenen.

twitter.com/HumansNoContext...

küresel iklim değişikliği şu anda tüm insanlığın, tüm devletlerin işi gücü bırakıp, tüm savaşları durdurup ilgilenmesi ve çözmesi gereken bir sorun evet. ucunda insan ırkının yok olması var evet ama bunu dünya miraslarına zarar vermeden mi yapsak acaba?
devamını gör...
o tablonun başına gelmedik şey kalmadı. her türlü vandallığa maruz kaldı, çalındı, bulundu. şimdi cam bir panel arkasında sergilenen şeyin gerçek tablo olup olmadığını dahi bilmiyoruz. ebat olarak da posta pulundan biraz büyük zaten. o koruyucu cam panel muhtemelen darbeye dayanıklı ve kurşun geçirmez bir şey. bariyeri aşıp camı patlatsanız bile ulaşabileceğiniz şey yalnızca yüksek kalite bir plotter baskısı olabilir. ama netice itibariyle kadın sanat dünyasının kim kardaşyanı. bu tablodan çok daha iyi resimler var. birilerinin parlatmasıyla bu kadar şöhret edinmiş bir tablo. bu da dikkat çekmek isteyenleri ona doğru çekiyor.
devamını gör...
bi şey olmaz alüminyum fotokopi yaparlar yerine konulur. *
devamını gör...
bence iklim aktivisti rolünde sistem provokatörleri olmalılar. iklim duyarlığının yarattığı geniş kitleler gözünde, aktivistleri yıpratma amaçlı dahi olabilir. doğaya zararlı müdahaleler kalktığında, doğanın kendi işleyişine dönüp yenilendiğini bilen aktivist, mona lisaya verdiği zararın geri alınamaz bir vandallık olduğunu bilmez mi..
devamını gör...
bu elemanlar esere zarar veremeyeceklerini eserin koruduğunu biliyorlar hatta belki de orada sergileyen replika. ama amaçlarına ulaştılar mı ulaştılar. gündem oldular. gerçi iklim kriziymiş, küresel ısınmaymış kimsenin umursadığı yok.
devamını gör...
sanat düşmanı sol gericilerin kepaze eylemi.
devamını gör...
ilgi çekmeye çalışan bir grup andaval, başka bir şey değil.
devamını gör...
iklim aktivistlerinin şu boyadan kurtulmaları gerekiyor önce. kullandıkları boyaların şirketlerine karşı eylem yapabilirler meselâ, genel olarak sanat eserlerinden ziyade şirket lobilerini hedef alabilirler. çevreyi ziyadesiyle kirletiyorlar.
devamını gör...
sanat benim için insanlığın gelişmesinde ki en önemli çalışmadır ,sanatçı ise insanlık piramidinin en üstünde ki değerdir, bilim insanı,vb. ile birlikte.
sanatın olmadığı yerde hiç bir şey olmaz, ne devlet olur, ne ulus, ne toplum ne medeniyet ,hiç bir şey doğru yürümez.
bugün insanlık yunan-hellen medeniyetini yüceltiyorsa ve en üste koyuyorsa sebebi sanattır.

kendimi de katayım, hep yazıyorum ben sanat konusunda öküz ile aynı ayardayım diye, yetenek olmayınca ne yapsın kokoreççi hüsam. (bak birinci sınıf kokoreç yaparım o başka)

herkes sanatçı olamaz ,sanatçı olmak sanat yapmak bir insan için ayrıcalıktır.
ben sanatçıya gıpta ile bakarım, bırakın müzeyi ,galeriyi bir meydanda bir sanat çalışması görsem değil 15-20 dakika seyrederim.
kadıköy belediyesinin karşısında avanak avni (ve hayranı olduğum oğuz aral ustanın) heykeli-figürleri var ,metal çalışma , yeminlen 2 numaraya bindiğinde (iett) yada göztepe tarafından gelişte çoğu zaman iner ,bir beş dakika bakarım. kırdıklarında nasıl üzülmüştüm.

sanat ve sanatçı,toplum-ulus dediklerinde hep aklıma ''takıng sides (taraf tutmak) (2001)'',filmi gelir ,orkestra şefi wilhelm furtwängler'n naziler sonrası yaşamının bir kesitini anlatan film. (filmve dizlerdençok örnek veririm,sinema 7. sanattır)
niye sanat benim için insanlığın gelişmesinde ki en önemli çalışmadır ,sanatçı ise insanlık piramidinin en üstünde ki değerdir, bilim insanı,vb. ile birlikte.
sanatın olmadığı yerde hiç bir şey olmaz, ne devlet olur, ne ulus, ne toplum ne medeniyet ,hiç bir şey doğru yürümez.
bugün insanlık yunan-hellen medeniyetini yüceltiyorsa ve en üste koyuyorsa sebebi sanattır.

kendimi de katayım, hep yazıyorum ben sanat konusunda öküz ile aynı ayardayım diye, yetenek olmayınca ne yapsın kokoreççi hüsam. (bak birinci sınıf kokoreç yaparım o başka)

herkes sanatçı olamaz ,sanatçı olmak sanat yapmak bir insan için ayrıcalıktır.
ben sanatçıya gıpta ile bakarım, bırakın müzeyi ,galeriyi bir meydanda bir sanat çalışması görsem değil 15-20 dakika seyrederim.
kadıköy belediyesinin karşısında avanak avni (ve hayranı olduğum oğuz aral ustanın) heykeli-figürleri var ,metal çalışma , yeminlen 2 numaraya bindiğinde (iett) yada göztepe tarafından gelişte çoğu zaman iner ,bir beş dakika bakarım. kırdıklarında nasıl üzülmüştüm.

sanat ve sanatçı,toplum-ulus dediklerinde hep aklıma ''takıng sides (taraf tutmak) (2001)'',filmi gelir ,orkestra şefi wilhelm furtwängler'n naziler sonrası yaşamının bir kesitini anlatan film. (film ve dizilerdençok örnek veririm,sinema 7. sanattır)
niye o film,(sanat benim için insanlığın gelişmesinde ki en önemli çalışmadır ,sanatçı ise insanlık piramidinin en üstünde ki değerdir, bilim insanı,vb. ile birlikte.
sanatın olmadığı yerde hiç bir şey olmaz, ne devlet olur, ne ulus, ne toplum ne medeniyet ,hiç bir şey doğru yürümez.
bugün insanlık yunan-hellen medeniyetini yüceltiyorsa ve en üste koyuyorsa sebebi sanattır.

kendimi de katayım, hep yazıyorum ben sanat konusunda öküz ile aynı ayardayım diye, yetenek olmayınca ne yapsın kokoreççi hüsam. (bak birinci sınıf kokoreç yaparım o başka)

herkes sanatçı olamaz ,sanatçı olmak sanat yapmak bir insan için ayrıcalıktır.
ben sanatçıya gıpta ile bakarım, bırakın müzeyi ,galeriyi bir meydanda bir sanat çalışması görsem değil 15-20 dakika seyrederim.
kadıköy belediyesinin karşısında avanak avni (ve hayranı olduğum oğuz aral ustanın) heykeli-figürleri var ,metal çalışma , yeminlen 2 numaraya bindiğinde (iett) yada göztepe tarafından gelişte çoğu zaman iner ,bir beş dakika bakarım. kırdıklarında nasıl üzülmüştüm.

sanat ve sanatçı,toplum-ulus dediklerinde hep aklıma ''takıng sides (taraf tutmak) (2001)'',filmi gelir ,orkestra şefi wilhelm furtwängler'n naziler sonrası yaşamının bir kesitini anlatan film. (filmve dizlerdençok örnek veririm,sinema 7. sanattır)
niyetaraf tutmak-taking sides filmi,bir sahnesi beni çok etkilemiştir,basit bir sahne ama anlamı büyük.
almanya'nın savaş sonrası bir şehri,her yer bombalanmış ,cadde ve sokaklar kulanılamaz halde ,insanlar yoksullukla mücadele ediyor..
bazı tramvay hatları açılmış , bir sahnede şef wilhelm furtwängler tramvaya biniyor ,tramvay dolu,oturacak boş yer yok,insanlar bulabildikleri şeyleri almış kucaklarında, büyük sanatçı şef wilhelm furtwängler bindiği an o tramvayda olanlar hemen hepsinin üstü başı perişan yaşlı,kadın,genç,erkek şefe yer vermek için ayağa kalkıyorlar ,20 sene olmuş izleyeli filmi etkisi hala dimağımda , bitmiş bir ülkenin halkının sanata nasıl değer verdiği ve sonrasında almanya'nın nasıl ayağa kalktığının hikayesinin başı aslında o sahne.
sanata değer veren toplumlar yücelirler ..
uzun yazdım yazarken gözüm yaşardı hafif ,birde bizim ülkemize bakıyorum ,heykele düşman insanlar.

hep yazıyorum heykel medeniyettir .
okuyana teşekkür ederim.



moma lisa tablosu ve diğer tablolar niye tahrif edilmek ister, hem de dünyayı seviyoruz diyenler tarafından ?????
devamını gör...
leonardo da vinci' nin ruhu rahatlamıştır. "oh ne iyi yaptınız "der gibi arkada iki kadın arasında duruyordur.

sanat eserleri müzelerde çok iyi korunuyor, üstelik orası louvre müzesi. müzenin içinde insanlara ve ya bir başka canlının başına gelebilecek tüm kötü olasılıklar bir resim tablosu ve ya bir heykel için düşünülemez. müzenin içinde yürürken başınıza bir şey gelme olasılığı çok yüksek ancak korunan resim tabloları için bunu söylemek imkansız. resim ve ya heykel fark etmiyor çok ünlü bir müzede bir sanat eserine siz asla zarar veremezsiniz. aşırı güvenli ve korunaklı bir ortamda sergilenen eserlere dokunmak, yaklaşmak, fotoğraf çekmek yasaktır ve muhakkak eserin başında güvenliği ile ilgili ilgilenen bir kişi vardır. resimlerin reprodüksiyonu bazı ülkelere ve ya şehirlerde sergilenmek için taşınan resim tablolarında sorun olmasın diye reprodüksiyonu gönderilir. savaşlarda, depremlerde ve ya çok kaba tabirle olağan üstü hallerde, bir sanat eseri nasıl korunur ve saklanılır, müze sahipleri, koleksiyonerler iyi bilir. üstü camla kaplı bir çerçevede korunan resme boya fırlatmak, resmin kendisine bir zarar vermeyecektir. bunu çok iyi bilen aktiviztler; bir resim tablosuna gösterilen duyarlılığı neden bir başka canlıda yani doğada olduğu gibi öz yaşamamız gereken asıl ana doğayı neden koruyup ona bu kadar hassas yaklaşmıyoruz der. sanat eseri mi senin yaşamanı sağlar, yoksa doğa mı?

eylemlerin vandalizm ile ilgili hiç bir ilgi alakası yok, aktivizmlere çemkireceğinize gidin bir tarafınızla x' de yazın. haber başlığın kaynak sitesi x size savaşmayı, hayatta kalmayı öğretir.
devamını gör...
geçen yıllarda da pasta atmıştı tekerlekli sandalyeyle giren biri
devamını gör...

bu başlığa tanım girmek için olabilirsiniz.

zaten üye iseniz giriş yapabilirsiniz.

"iklim aktivistlerinin mona lisa'ya boyayla saldırması" ile benzer başlıklar

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim