1.
ön edit: şirk mirk diyerek tepemin tasını attırmayın. gidin biraz divan/halk edebiyatı okuyun, mazmun nedir öğrenin.
bir " aşık ibreti " şiiridir. divan edebiyatı mazmunlarına, dini-tasavvufi halk edebiyatına hakim değilseniz anlamlandırmakta zorlanabilirsiniz ya da anlamlandırsanız da eksik kalacaktır.
bir "nefes"te "leyla" dır, şiirin tamamı.
kaşın mihrabımdır kabem yüzündür
söylerim çıktıkça avazım benim
benim kıblegahım iki gözündür
her vakit sanadır niyazım benim
tuba dedikleri güzel boyundur
huri melek derler senin soyundur
aşığa cevretmek eski huyundur
dişi inci dudak kirazım benim
ibreti kapında her zaman kulum
asla eteğinden çekemem elim
görmese gözlerim lal olsa dilim
senden ayrılamaz bu özüm benim
edit: bir dağın kökünden dinamitlenişi..*)
bir " aşık ibreti " şiiridir. divan edebiyatı mazmunlarına, dini-tasavvufi halk edebiyatına hakim değilseniz anlamlandırmakta zorlanabilirsiniz ya da anlamlandırsanız da eksik kalacaktır.
bir "nefes"te "leyla" dır, şiirin tamamı.
kaşın mihrabımdır kabem yüzündür
söylerim çıktıkça avazım benim
benim kıblegahım iki gözündür
her vakit sanadır niyazım benim
tuba dedikleri güzel boyundur
huri melek derler senin soyundur
aşığa cevretmek eski huyundur
dişi inci dudak kirazım benim
ibreti kapında her zaman kulum
asla eteğinden çekemem elim
görmese gözlerim lal olsa dilim
senden ayrılamaz bu özüm benim
edit: bir dağın kökünden dinamitlenişi..*)
devamını gör...
2.
dinen sakıncalı bir tabirdir. insanı dinden, imandan eder allah muhafaza.
devamını gör...
3.
devamını gör...
4.
dinen sakıncalı olduğunu düşünmüyorum.
rabbin ademi yarattı da ona kendi ruhundan üfledi.. sonra da ona eşref-i mahlûkat deyip tüm diğer yaratılmışlara ona secde edin dedi..
sen rabbinden iyi mi biliyorsun şimdi?
rabbin ademi yarattı da ona kendi ruhundan üfledi.. sonra da ona eşref-i mahlûkat deyip tüm diğer yaratılmışlara ona secde edin dedi..
sen rabbinden iyi mi biliyorsun şimdi?
devamını gör...