cowspiracy sürdürülebilirliğin sırrı belgeselini izlerseniz, inanılır olur. ben de, izleyene kadar çoğu bilgiden haberdar değildim. kimse hayvanlara karşı duyarlı olmak, vegan olmak zorunda değil fakat üzerinde yaşadığımız dünyayı yaşanabilir kılmak, sürdürülebilir olması bizim sorumluluğumuzda. lütfen izleyin, izlettirin.

bir de söylenmiş olmasına rağmen görülmemiş ya da görmezden gelinmiş. tekrar etmekte fayda var. hayvanlar zarar vermiyor, hayvancılık sektörü veriyor. eğer bir üst ırk gelip, bütün insanları belli yerlere kapatıp, onlar üzerinden ticaret yaparsa buna da insancılık sektörü denir. dünyadaki tarım arazilerinin yarısından fazlasını bu sektördeki insanları beslemek için kullanıyorlarsa, bu sektördeki insanlar, gazları ile ozona diğer herşeyden daha fazla zarar veriyorsa; sorumluluk, kapalı ortamda bir köle gibi yaşayan bu insanların mıdır yoksa bu üst ırkın mı?
uzun oldu, kusura bakmayın. empati kurulması için örneklemem gerekiyordu.
devamını gör...

milletvekilliği adaylığı sırasında kendisine yöneltilen çalgıcı vb. garip tepkileri "bu kadar dansöze bir çalgıcı lazım" şeklinde yanıtlayarak efsane bir kapak yapmıştır.
ege türküleri ondan sorulur.*
devamını gör...

kendinize ait bir eviniz yoksa maaşınız asgari ücret ya da 4000-5000 bandindaysa çevreniz ortaminiz yoksa çalıştığıniz ise eviniz ile arasında 1 saat ve üstü uzakliktaysa toplu tasimayla en iki araba gidiyorsaniz istanbul'da yaşamak size ceza gibi gelir. fakat kendi eviniz varsa özellikle eviniz bostancı erenköy beşiktaş kadikoy suadiye bakırköy zekeriyaköy göktürk acarkent beykoz konakları levent etiler gibi semtlerdeyse aylık kazanciniz 10.000 k üstüyse çevreniz ortaminiz iyiyse çalıştığınız sektör plaza vari islerse özellikle beyaz yakaliysaniz arabaniz varsa hele ki kredisi bitmisse istanbul'da tüm muzik sanat sosyal etkinliklerde yer alıyorsanız istanbul essiz bir sehirdir. istanbul'da yaşamanın maliyeti gerçekten sinirsizdir bir kısım deniz bile goremeyen yerlerde yaşar ve sosyal hayati yoktur bir sekilde hayatını devam ettirir. diger kesim ise satin aldıkları arabalar villalar yalilar ike çevresindeki zengin kişiler ile yoğun sosyallik yaşayabilir. istanbul'da öğrenci olmakta farklidir itu boğaziçi gibi unvlerde okursaniz üniversite ve sehrin sosyal yapısından dolayi katılacağınız yoğun aktivite programı olabilir. kısacası çok buyuk bir mega kenttir istanbul.
devamını gör...

ramazan da iftar için revani yapacaktım . epey de misafir gelecekti .her şey yolundaydı aslında .nasıl olduysa hamurlamış gibi oldu ( hâlâ çözemem) . tadına da bakma fırsatım yoktu . kendime de epey güveniyorum harika oldu efsane görünüyor diye. sonra bir akrabam 'olmamış' diye tek kelimeyle beni yıktı. surat ifadeleri hâlâ aklimdadir. sadece dedem beğendi tadı kek gibi olmuş çok güzel olmuş diye fazladan bile yedi .ama o kadın o kadın.. olmamış olsa bile öyle denmez ve vicdansız kadın.
devamını gör...

devamını gör...

bazen insanlar akıl almayacak canilikler karşısında suçlu olanın idam edilmesi gerektiği yönünde tavır koyabiliyor. aynı duyguya ben de tutuluyorum. ancak yanlıştır. siyasi ya da hafif gerekçelerle bir çok insanın gereksiz yere idam edildiğini hepimiz biliyoruz. idam sonrasında da yeniden yargılama da artık anlamsızdır. ingiltere'de idamın kaldırılmasına önayak olan timothy evans davası buna örnektir.

evans, 1950 yılında eşi ve kızının öldürmekle suçlanarak idama mahkum edildi. idamdan sonraki süreçte asıl katilin davasında tanıklık da yapan komşusu olduğu, bu süreçte beş kadını daha öldürdüğü ortaya çıktı. evans, davası sırasında açık bir şekilde komşusunun suçlu olduğunu iddia etmişti. çok uzun süre tartışılan bu olay sonunda ingiltere'de idam tartışmaları alevlenmiş ve sonunda da idam cezası kaldırılmıştır.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel kaynak
devamını gör...

kafa sözlük'ün sıradan bir interaktif sözlükten ziyade bir sivil toplum örgütü gibi fonksiyona sahip olduğunu gözler önüne bir kez daha seren yardım kampanyasıdır. güzel gönüllü insanlar var olduğu sürece bu dünyada yaşamak için bir neden vardır demektir.

gezegenimizin sadece biz insanlara ait bir yer olmadığını ve doğrudan ya da dolaylı olarak yaşam alanlarını istila etmek mecburiyetinde kaldığımız hayvanlara da bir vefa borcumuz olduğunu daima hatırlamalıyız. zaten iyi insanlar bunu hiç göz ardı etmiyor. bu da bunun nişanesi.

teşekkürler güzel insanlar!
devamını gör...

belki de kendini, sadece kendi yakışıklı görüyordur.
bir kaç bilirkişiye daha sorsun bence.
devamını gör...

yazdıktan sonra madalya takmayacak olmaları.
devamını gör...

provoke edilmiş , amacından sapmış bir direniştir. nerede devleti eleştiren bir eylem olsa bit gibi türeyen marksistlerin olayı farklı noktaya taşımasıdır.
devamını gör...

hey jude çalmayı öğrendim.
devamını gör...

osmanlı devleti döneminde bursa'da 19. yüzyılda kurulan başta leylekler olmak üzere göçmen kuşların iyileştirildiği "düşkün leylek bakımevi". şu anda da hayvan hastanesi olarak hizmet vermektedir.
devamını gör...

onluk olmamasına rağmen zevk duyduğunuz şeylerle ilgileniyorsa, fikirlerinizi merak ediyorsa, karakterinizi çözmeye çalışıyorsa falan filan.
devamını gör...

bir durumun kişiye yarar sağlamaması. onu bulunduğu konumdan daha geriye itmesi. zararı dokunan şeyler anlamındadır. fransızcadan dilimize geçmiş sözcüklerden biridir.
devamını gör...

"ağzınızdan çıkanlara daima dikkat edin. çünkü bir sözü unutmak, bir yüzü unutmaktan çok daha uzun zaman alır"
-louis aragon.
devamını gör...

vadesi dolmak.
devamını gör...

rainbow grubunun dinleyeni mest eden şarkısıdır. ritchie blackmore gitarda, ronnie james dio'da vokalde devleşir. şarkı sözleri ölümü ve sonraki hayatı çağrıştırır. sözlerinde geçen bazı kelimeler ve bunların meali şöyledir:

tolling of the great black bell: ölümün çağrısı
temple : cennet
king : yoruma gerek yok ; tanrı
thousand wings : melekler
the day has just begun : ölümden sonra ki yaşam

devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

aşıyı yaptıktan sonra alkollü pamukla kolumu da güzelce ovuşturdu ama numarasını vermedi. lazım olursa o beni arar nasılsa, form doldurduk o kadar.
devamını gör...

kraliçe artemisia, eşi mausolos için mö 353-351 tarihleri arasında şimdiki bodrum'da bir anıt mezar yani mozole yaptırmış. ayrıca küçük bir bilgi olarak ''mozole'' kelimesi bu kralın isminden gelmektedir. çeşitli tarih anlatıcılarına göre bu mozole kare biçiminde bir temel üzerine yükseliyor. çevre uzunluğu 125 metre ve çevresinde 36 sütun bulunuyormuş. binanın çatısı, yükseldikçe küçülen 24 basamaklı bir piramit biçimindeymiş ve en tepesinde dört atlı bir araba heykeli varmış. mozolenin 11. ve 15 yüzyıllar arasında depremler nedeniyle yıkıldığı düşünülüyor.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim