kanal istanbul milletin onay verdiği büyük bir projedir
millet dediği hiçbir şeyden haberi olmayan kitle herhalde. kendini bilen zaten ismi kanal istanbul olan projemsiye destek vermez. çünkü bilindiği gibi kanal istanbul araplara peşkeş çekilmek üzere olan bir şeydir. araplar belli bir yerlerin üzerine konacak nemalanan da hükümet ve karaktersiz iktidar şakşakçısı müteahhitler olacak.
yani bunu anlamak zor değil biraz beyni çalıştırmak yeterlidir. akp’liler bir şeyi çok istiyorsa kesin orada rant vardır, menfaat vardır, sıkıntı vardır. 20 yıldır satmadıkları yer kalmadı, daha da bunun için uğraşıp duruyorlar. desteklediğimiz şeyleri iyi araştırmak gerekir diye düşünüyorum.
yani bunu anlamak zor değil biraz beyni çalıştırmak yeterlidir. akp’liler bir şeyi çok istiyorsa kesin orada rant vardır, menfaat vardır, sıkıntı vardır. 20 yıldır satmadıkları yer kalmadı, daha da bunun için uğraşıp duruyorlar. desteklediğimiz şeyleri iyi araştırmak gerekir diye düşünüyorum.
devamını gör...
w harfi
yarı ünlü ve yarı ünsüz bir harf. double u denilmesinin sebebi de bundan kaynaklı. türkçe'de v harfinden çok ğ harfine yakındır.
devamını gör...
sofmusic
müzik konusundaki engin bilgisine hayran kalmamak mümkün değil, sevgili yazarımızın bilgi dolu profilinde kayboluyorsunuz dikkat edin!!! sanki başka bir dünya'da şarkı söyleyerek keyfle geziyor gibi oluyorsunuz.
sofmusic hep yazarsınız umarım, takipteyim haberiniz olsun.
sofmusic hep yazarsınız umarım, takipteyim haberiniz olsun.
devamını gör...
likörlü çikolata
bunların şişe şeklinde olanı makbuldür. öyle bir iki damla değil içi resmen likör doludur. çocukken bir kutuyu gömdüğümde uyuyakalmıştım. o zamandan beri pek severim kendisini.
devamını gör...
öğrenmek ve bilmek arasındaki fark
en basit haliyle bilmek ezberlemektir, öğrenmek özümsemektir.
devamını gör...
türk kadınlarının kendini prenses zannetmesi
bunu söyleyen/onaylayan bir erkek arkadaşım evlendi ve kız çocuğu sahibi oldu. kızını "prensesim" diye seviyordu en son görüştüğümde...
devamını gör...
rölik
hristiyanlıkta isa, aziz veya azizelerle alakalı ya da onlardan geriye kalan kutsal eşyalar, kutsal parçalar ve kutsal kemikleri ifade eden kelimedir. röliker adı verilen kutularda, yerlerde saklanmaktadırlar.
katakomblarda saklanmamasının, bulundurulmamasının sebebinin bu parçalara kutsallık atfedilmesi olduğunu düşünüyorum. katakombu kim ne yapsın gösteriş varken?
katakomblarda saklanmamasının, bulundurulmamasının sebebinin bu parçalara kutsallık atfedilmesi olduğunu düşünüyorum. katakombu kim ne yapsın gösteriş varken?
devamını gör...
veda konuşması yapamadan gitmek
annemle babamın son anlarını ve onlar için karaladığım bir kaç dizeyi aklıma getiren başlıktır.
son defa dokunduğunu bilemeden dokunmak sevdiğine...
sarılmak, ömrünün geri kalanında yanında olamayacağını anlamadan...
sesine hasret kalacağını düşünmeden seslenişine cevap vermek...
gözlerini bir daha gözlerine değdiremeyeceğini tahmin bile edemeden o kapıdan çıkıp gitmek ve senden gitmesi en sevdiğinin...
son anında yanında olamadım feryatları çınlıyor kulaklarda!
10 dakika sadece 10 dakika...
emanetin, en sevdiğin bizde babam sen rahat uyu...
kıymetlin kıymetlimiz...

bu fotoğraftan 10 dakika sonra babam aramızdan ayrıldı. ve biz bir veda bile edemedik. son anında yanında olmuş olmak bile çok kıymetliydi benim için. kalbinizdeyse eğer giden vedanın önemi kalmıyor dostlar.
son defa dokunduğunu bilemeden dokunmak sevdiğine...
sarılmak, ömrünün geri kalanında yanında olamayacağını anlamadan...
sesine hasret kalacağını düşünmeden seslenişine cevap vermek...
gözlerini bir daha gözlerine değdiremeyeceğini tahmin bile edemeden o kapıdan çıkıp gitmek ve senden gitmesi en sevdiğinin...
son anında yanında olamadım feryatları çınlıyor kulaklarda!
10 dakika sadece 10 dakika...
emanetin, en sevdiğin bizde babam sen rahat uyu...
kıymetlin kıymetlimiz...

bu fotoğraftan 10 dakika sonra babam aramızdan ayrıldı. ve biz bir veda bile edemedik. son anında yanında olmuş olmak bile çok kıymetliydi benim için. kalbinizdeyse eğer giden vedanın önemi kalmıyor dostlar.
devamını gör...
1.55'lik kızların 1.75'lik erkekleri kısa bulması
evet 1.60 boyumla hiç kendi boyuma bakmadan uzun boylu olsun yaaa dediğim doğrudur..
çirkin erkekler nasıl güzel kız istemeyi kendine reva görüyorsa biz de minnak boyumuzla uzun erkek istiyoruz kapişş.
çirkin erkekler nasıl güzel kız istemeyi kendine reva görüyorsa biz de minnak boyumuzla uzun erkek istiyoruz kapişş.
devamını gör...
inançla alay etmek
ahlâksızlık, şerefsizlik, edepsizlik cümlelerini kurup evrensel ahlak dersi vermek de epey manidarmış.
devamını gör...
yazarların an itibarıyla düşündüğü şey
sanırım artık yorgan kullanmalıyım*
devamını gör...
ii. charles
babası 1. charles'ın intikamını alan kraldır.
1. charles'ın* arası parlamentoyla pek iyi değil.
kral savaşmak istiyor.
savaş için para lazım para için vergi lazım vergi için de parlamentonun onayı lazım.
parlamento da bu vergi onayını vermiyor.
sürekli bir anlaşmazlıkları var.
bütün bu anlaşmazlıklar sırasında ingiltere'de iç savaşlar ve parlamento fesihleri oluyor.
kralcılarla parlamento yanlıları savaşmaya başlıyorlar.
güç, parlamento tarafında ağır basıyor ve nihayetinde kral, parlamentonun kararıyla tartışmalı da olsa idam ediliyor.
halkın gözleri önünde.

sonrasında oluyor bir şeyler, aradan vakit geçiyor*. bu sefer tahta 1. charles'ın oğlu geçiyor:
2. charles.
tabii tahta geçtikten sonra güç bende artık diyor ve babasının idam kararında imzası olanlardan intikamını alıyor.
bunlar da imzalar:

hatta fazlasını yapıyor, söz konusu kararı almış olan ve fakat aradan geçen zamanda ölmüş bulunan kişilerin kemiklerini, cesetlerini mezarlarından çıkarttırıyor ve sallandırıyor.
not: aklımda kaldığı kadarıyla anlatmaya çalıştım. eksikler gedikler olabilir.
adamın içinde nasıl bir öfke vardıysa artık.
belki de siyaseten yapmıştır böyle bir şeyi.
belki de haklıdır.
ama mezardan cesetleri, kemikleri çıkarmak da nedir allah aşkına!
siz siz olun 2. charles' a özenmeyin.
ölüleri mezarında rahat bırakın.
not2: buradan bir yazar arkadaşıma teşekkür ediyorum*. bu tanımda çok yardımı dokundu.
görsellerin kaynakları:
www.britannica.com/biograph...
www.wikiwand.com/en/Executi...
1. charles'ın* arası parlamentoyla pek iyi değil.
kral savaşmak istiyor.
savaş için para lazım para için vergi lazım vergi için de parlamentonun onayı lazım.
parlamento da bu vergi onayını vermiyor.
sürekli bir anlaşmazlıkları var.
bütün bu anlaşmazlıklar sırasında ingiltere'de iç savaşlar ve parlamento fesihleri oluyor.
kralcılarla parlamento yanlıları savaşmaya başlıyorlar.
güç, parlamento tarafında ağır basıyor ve nihayetinde kral, parlamentonun kararıyla tartışmalı da olsa idam ediliyor.
halkın gözleri önünde.

sonrasında oluyor bir şeyler, aradan vakit geçiyor*. bu sefer tahta 1. charles'ın oğlu geçiyor:
2. charles.
tabii tahta geçtikten sonra güç bende artık diyor ve babasının idam kararında imzası olanlardan intikamını alıyor.
bunlar da imzalar:

hatta fazlasını yapıyor, söz konusu kararı almış olan ve fakat aradan geçen zamanda ölmüş bulunan kişilerin kemiklerini, cesetlerini mezarlarından çıkarttırıyor ve sallandırıyor.
not: aklımda kaldığı kadarıyla anlatmaya çalıştım. eksikler gedikler olabilir.
adamın içinde nasıl bir öfke vardıysa artık.
belki de siyaseten yapmıştır böyle bir şeyi.
belki de haklıdır.
ama mezardan cesetleri, kemikleri çıkarmak da nedir allah aşkına!
siz siz olun 2. charles' a özenmeyin.
ölüleri mezarında rahat bırakın.
not2: buradan bir yazar arkadaşıma teşekkür ediyorum*. bu tanımda çok yardımı dokundu.
görsellerin kaynakları:
www.britannica.com/biograph...
www.wikiwand.com/en/Executi...
devamını gör...
ev ile iş arasının 3 dakika olması
hayat kalitesini artırır kesinlikle. günde en az 2 saat kazanır yoldan. onun dışında erken kalkmak zorunda kalmadığı için daha sağlıklı bi uyku çeker. kıskandım azıcık.
devamını gör...
japon olmayı arzulamak
yok böyle böyle güzel, doğduğum coğrafya bunu gerektiriyor.
benim japon sevdam, çalışkanlık,disiplin, vatan sevgileri, yaşam tarzları, kimse kimseye karışmıyor, yakuza ya ayrı bir saygım var.
yoksa ben türkiye cumhuriyeti vatandaşı olmaktan, al bayrağın altında yaşamaktan mutluyum, (iktidar olmasaydı daha iyi olurdu)
benim japon sevdam, çalışkanlık,disiplin, vatan sevgileri, yaşam tarzları, kimse kimseye karışmıyor, yakuza ya ayrı bir saygım var.
yoksa ben türkiye cumhuriyeti vatandaşı olmaktan, al bayrağın altında yaşamaktan mutluyum, (iktidar olmasaydı daha iyi olurdu)
devamını gör...
şamanizm kökenli türk adetleri
din adı altında yapılan ritüellerin en az yarısı.
türbe
mum dikmek
kırmızı kuşak
adak
ölüden istemek
kurşun dökmek
yolcuya su dökmek
süslü mezarlar
kulağı çekip tahtaya vurmak
ağıt (ölü-mevlüt)
cenaze yemeği
40 yas
gibi ve evrilmiş birçok inanış.
türbe
mum dikmek
kırmızı kuşak
adak
ölüden istemek
kurşun dökmek
yolcuya su dökmek
süslü mezarlar
kulağı çekip tahtaya vurmak
ağıt (ölü-mevlüt)
cenaze yemeği
40 yas
gibi ve evrilmiş birçok inanış.
devamını gör...
başörtüsüyle okumak isteyenler arabistan'a gitsin
bir ortadoğu ülkesinde sıradan bir kahve muhabbetinin başlığıdır. tayyip gibilerin doğmasına ön ayak olan kafanın kusmuğudur. sonra; 'tayyip şöyle tayyip böyle'. tayyip ne yapsın? bu kafada olan bağnazların yaşadığı ülkede gelişine vuruyor. siz var oldukça sırtınızdan tayyipler eksik olmayacak.
devamını gör...
normal sözlük’te corona hakkında konuşulmaması
kafa dinlememizi sağlayan durum.
siyaset aşağı siyaset yukarıydı yıllardır, şimdi 1 senedir covid aşağı covid yukarı... zaten yeterince can sıkıcı bir durum, bir de sabah akşam sürekli konuşulması, her kafadan farklı ses çıkması, şeffaf olmayan bilgiler sunulması falan derken gerçekten iyice bunalttı beni.
siyaset aşağı siyaset yukarıydı yıllardır, şimdi 1 senedir covid aşağı covid yukarı... zaten yeterince can sıkıcı bir durum, bir de sabah akşam sürekli konuşulması, her kafadan farklı ses çıkması, şeffaf olmayan bilgiler sunulması falan derken gerçekten iyice bunalttı beni.
devamını gör...
aptal puma sendromu
kişiye pek bir kazanç sağlamayacak işlerin peşinden gitmek, gerçekçi olmayan hedefler peşinde koşmak gibi anlamlara gelen ifade.
pumalar avlarını kovalarken, avın çeşidine göre, onu kaybederken harcayacakları enerjiyi ayarlarlar. bu da onların avlanırken aklını etkili bir şekilde kullanan hayvanlar olduğunu gösterir. eğer aptalca davranan bir puma görseydik, bunun tam tersini yapıyor olurdu. işte bu nedenle bu tabir bu şekilde isimlendirilmiş.
pumalar avlarını kovalarken, avın çeşidine göre, onu kaybederken harcayacakları enerjiyi ayarlarlar. bu da onların avlanırken aklını etkili bir şekilde kullanan hayvanlar olduğunu gösterir. eğer aptalca davranan bir puma görseydik, bunun tam tersini yapıyor olurdu. işte bu nedenle bu tabir bu şekilde isimlendirilmiş.
devamını gör...
türkçe ezan
şu an ekonomik şartlar gereği bile yapılamaz zaten o yüzden tartışmanın da anlamı yoktur.
ideolojik körlük bunun günah olduğunu islam düşmanlığı olduğunu savunmak laikliği din özgürlüğü değil dinlerin karşıtı olarak görmek olabilir. şiir gayet güzel açıklamış :
"bir ülke ki, camiinde türkçe ezan okunur.
köylü anlar manasını namazdaki duanın
bir ülke ki, mektebinde türkçe kuran okunur
küçük büyük herkes bilir buyruğunu hüda'nın
ey türk oğlu, işte senin orasıdır vatanın."
--edit--
şapka kanunu döneminde kimse baş örtüsüyle uğraşmamış fotoğraflarda bile baş örtülü kadınlar var ve düşünüyorum bu hale onlar getirdiği için bir daha dini kullanmamaları ve ülkeyi bölmemeleri için tıpkı fetö olayında olduğu gibi kandırılmamak için
edit 2---
üstte haber atılmış da şu an furkan vakfına camide biber gazıyla saldırıyorlar turistler güneşlenirken o yüzden savaş dönemi bölünmesin tarikatlanmasın diye yapılan önlemleri bu hale getirmeye çalışmak atatürk ve silah arkadaşlarına saygısızlıktan başka şey değil komik
ideolojik körlük bunun günah olduğunu islam düşmanlığı olduğunu savunmak laikliği din özgürlüğü değil dinlerin karşıtı olarak görmek olabilir. şiir gayet güzel açıklamış :
"bir ülke ki, camiinde türkçe ezan okunur.
köylü anlar manasını namazdaki duanın
bir ülke ki, mektebinde türkçe kuran okunur
küçük büyük herkes bilir buyruğunu hüda'nın
ey türk oğlu, işte senin orasıdır vatanın."
--edit--
şapka kanunu döneminde kimse baş örtüsüyle uğraşmamış fotoğraflarda bile baş örtülü kadınlar var ve düşünüyorum bu hale onlar getirdiği için bir daha dini kullanmamaları ve ülkeyi bölmemeleri için tıpkı fetö olayında olduğu gibi kandırılmamak için
edit 2---
üstte haber atılmış da şu an furkan vakfına camide biber gazıyla saldırıyorlar turistler güneşlenirken o yüzden savaş dönemi bölünmesin tarikatlanmasın diye yapılan önlemleri bu hale getirmeye çalışmak atatürk ve silah arkadaşlarına saygısızlıktan başka şey değil komik
devamını gör...
çökertme kebabı
sevdiğim bir yemektir. tadı fast foodları anımsatır. güzel yapılırsa yerim.
devamını gör...