türkiye'deki eğitim sistemi
türk eğitim sistemi, fransa'nın 19. yy başında kurduğu modeli temel alır. modeldeki öğrenme esası ezberdir. öğrenci çeşitli bilgilerle "doldurulması" gereken boş bir çuval olarak görülür. bir sürü abuk subuk bilgi -mesela solucanın sindirim sistemi gibi- öğrenciye ezberletilir. daha sonra ezberletilen bu bilgiler sınavlarla ölçülür.
modern eğitim yaklaşımı ise öğrenciyi bilgilerle "doldurmak" değil, öğrenmeyi öğretmektir. temel öğretme metodu da ezber değil tecrübedir. aslında insan dahil bütün canlılar tecrübe ile öğrenir. küçükken edindiğimiz tecrübelere kısaca oyun diyoruz.
21. yüzyılda artık fransa'nın bile terkettiği bu köhnemiş sistemi devam ettiriyor olmamız akıl alır gibi değil.
modern eğitim yaklaşımı ise öğrenciyi bilgilerle "doldurmak" değil, öğrenmeyi öğretmektir. temel öğretme metodu da ezber değil tecrübedir. aslında insan dahil bütün canlılar tecrübe ile öğrenir. küçükken edindiğimiz tecrübelere kısaca oyun diyoruz.
21. yüzyılda artık fransa'nın bile terkettiği bu köhnemiş sistemi devam ettiriyor olmamız akıl alır gibi değil.
devamını gör...
süpervizyon
geceyi bilgi dolu bir entry ile kapatayım bari.
bir terapistin terapiye başlamadan önce kendi sorunlarını çözmek için başka bir terapistten aldığı tedaviye denir.
herhangi birine uygulanan terapi sürecinde terapist kendi kişiliğini terk etmek ve olabildiğince objektif olmak zorundadır. hastaya yaşantısının getirdiği negatif enerjiyi yansıtmamalıdır. eğer bu durum mümkün olamıyorsa meslektaşı olan birinden destek almalıdır. bu duruma da süpervizyon denir. intervizyon'la karıştırılmamalıdır. intervizyon'da akran danışmanlar bulunur ve süpervizyon'un aksine danışman değerlendirmeye alınmaz.
bir terapistin terapiye başlamadan önce kendi sorunlarını çözmek için başka bir terapistten aldığı tedaviye denir.
herhangi birine uygulanan terapi sürecinde terapist kendi kişiliğini terk etmek ve olabildiğince objektif olmak zorundadır. hastaya yaşantısının getirdiği negatif enerjiyi yansıtmamalıdır. eğer bu durum mümkün olamıyorsa meslektaşı olan birinden destek almalıdır. bu duruma da süpervizyon denir. intervizyon'la karıştırılmamalıdır. intervizyon'da akran danışmanlar bulunur ve süpervizyon'un aksine danışman değerlendirmeye alınmaz.
devamını gör...
krav maga
israil askeri güçleri tarafından geliştirilen ve kullanılan savaş sanatları tekniğidir. kişisel savunma için daha basitleştirilip askeriyede kullanılan “öldürme teknikleri çıkarılmış bir versiyonu”, sivil hayatta açılan kurslarla öğretilmektedir.
devamını gör...
tütü
tütü maşallah, allah nazarlardan korusun sözünde bulunan
ya da sol omzumuza tütütü diyerek mecazen tükürdüğümüzde çıkardığımız sestir.
ya da sol omzumuza tütütü diyerek mecazen tükürdüğümüzde çıkardığımız sestir.
devamını gör...
klişe
basımevinde, baskı işinde kullanılmak ereğiyle üzerine kabartma ya da oyma resim, şekil, yazı çıkarılmış metal kalıp olarak geçmekte fakat lastik ve fotopolimerde olabilir.
devamını gör...
cennete sol ayakla girmek
çalışkan öğrencidir. sevap puanlarına güveniyordur. takdir edilesi bir şımarıklık. zira hoca gıcık kapıp atabilir.
devamını gör...
moderatörlerin siz diye hitap etmesi
olması gerekendir. yalnızca moderatörler değil, yeni tanıştığımız herkes "siz" demelidir. eğer gerek varsa o "siz" "sen" kelimesine dönüşür zaten fakat ilk başta "saygı duyuyorum" manasında siz denmeli.
desinlerdir. hoşumuza gidendir. istemeyene demesinlerdir.
desinlerdir. hoşumuza gidendir. istemeyene demesinlerdir.
devamını gör...
kamera karşısında ağlayan youtuber
neden ağlıyor anlamadım ama saçma bir şekilde rahatlama getirdi. ağlamak rahatlattığı için bazen bende ağlamak istiyorum ama olmuyor.
not: kendisi doktordur uzunca bir zamandır uzmanlık sınavlarına hazırlanıyordu ondan olabilir.
not: kendisi doktordur uzunca bir zamandır uzmanlık sınavlarına hazırlanıyordu ondan olabilir.
devamını gör...
sözlük yazarlarının tanışmak istedikleri normal sözlük yazarları
uykusuzkahve ile tanışmak isterim. kısacık konuşmalarımızdan bile çok tatlı bir insan olduğunu düşünüyorum.
devamını gör...
dua et kızsın
bir cümleden çok ötesidir. içinde böbürlenme, ego ve karşısındakini aşağılamaya çalışma barındırır.
yani aslında der ki ''sen benim gibi erkek, yüce, her istediğini yapabilecek biri değilsin.'' sonra zihninde ekler ''haklı olup olmaman önemli değil, seni kırabilecek kelimelere ve sana zarar verebilecek güce sahibim ama ben erkeğim ve sen kızsın, dua et.''
oysa eğer insan kendini savunmak istiyorsa ve karşısındakini kırmak istemiyorsa, benim için değerlisin bu yüzden seni kırmak istemiyorum diyebilir. haksızsa özür diler, haklıysa düzgünce kendini savunur. ama her şeyi şiddetle ya da karşısındakine bağırarak, onları kırarak çözebileceğini sanan çok birey var. onlar için tartışmayı bitirecek ve egolarını tatmin edecek tek cümle vardır ve o da ''dua et kızsın''dır.
yani aslında der ki ''sen benim gibi erkek, yüce, her istediğini yapabilecek biri değilsin.'' sonra zihninde ekler ''haklı olup olmaman önemli değil, seni kırabilecek kelimelere ve sana zarar verebilecek güce sahibim ama ben erkeğim ve sen kızsın, dua et.''
oysa eğer insan kendini savunmak istiyorsa ve karşısındakini kırmak istemiyorsa, benim için değerlisin bu yüzden seni kırmak istemiyorum diyebilir. haksızsa özür diler, haklıysa düzgünce kendini savunur. ama her şeyi şiddetle ya da karşısındakine bağırarak, onları kırarak çözebileceğini sanan çok birey var. onlar için tartışmayı bitirecek ve egolarını tatmin edecek tek cümle vardır ve o da ''dua et kızsın''dır.
devamını gör...
edinilmiş en kıymetli hayat tecrübesi
kınadiğin yerden sınanırsin unutma...
devamını gör...
bir ailenin çocuğuna yapacağı en büyük kötülük
çocuğunun fikirlerinin, düşüncelerinin ve hayallerinin hiçbir önemi yokmuş gibi kendi gerçekleştiremedikleri tüm hayallerini çocuklarının gerçekleştirmesini beklemektir.
devamını gör...
ibn nefis
13. yy yaşamış bir hekimdir. küçük kan dolaşımını bulmuştur.
devamını gör...
son defa
emre aydın şarkısı. sebebini bilmeksizin her çaldığında açip klibiyle birlikte dinlediğim şarkı.
devamını gör...
ayı saldırısında yapılacaklar
tek başınaysanız bir şey yapacak fırsatınız olmaz en az 3-4 kişi olmaniz gerekir. diğerleri ile belli bir mesafeniz olsun olay gerçekleşirse avazınız çıktığı kadar bağırın ve ayıya yaklaşın, kaçacaktır. nerden biliyorsun diyorsan 3-4 hafta önce babam ve arkadaşlarının başına geldi. saldırdığı kişiye pek bir şey olmadığı için siz haberlerde göremediniz tabi.
devamını gör...
sorumluluk sahibi olmayan ebeveyn
çocuğu sadece dünyaya getirerek görevinin tamamlandığını sanan ebeveyndir. günah dolu gecelerde çocuk yapmayı biliyorsanız bakmayı da bilin. onlar kedi değil insan.
devamını gör...
bedelli askerlik yapıp erkeğim diye dolaşmak
bedelli yapıp erkeğim diye dolaşmakta bence bir sakınca yok ama bedelli yapıp "devlet için asarız keseriz" diye dolaşmak komik. bunu yapan bir grup var. ocakları falan var.
devamını gör...
güvenmek
güvenmekle ilgili yapabileceğim en güzel tanımı aşağıya bırakıyorum.
“çok insan tanı. azını sev. hiçbirine güvenme.”
“çok insan tanı. azını sev. hiçbirine güvenme.”
devamını gör...
bağırta bağırta akdeniz belediyesini aldık kanırta kanırta da büyükşehri alacağız
okurken mideme yumruk yemiş gibi hissettim. sanki kendim demiş gibi utandım. böyle bir şey yapsam, kardeşlerimin, arkadaşlarımın ailemin yüzüne bakamazdım.*
devamını gör...
