neydi, ağzındakikanısilipişteşimdikızandövüşçü. evet. haha. yine güldüm. doğru mu yazdım acaba? ağzındaki kanı silip, evet, işte şimdi kızan, evet, dövüşçü, evet. çok güzel ya.
devamını gör...

bugün aldığım en güzel haber bu oldu. tebriklerr
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

insan sağlığı için gelen karantina artık insan sağlığı için sona ermeli. * daha fazla yemek istemiyorum. *
devamını gör...

dayak yediğiniz zaman ağlamak yok. oyna devam.
devamını gör...

bazı ana ensefalopati tipleri şunlardır:

kronik travmatik ensefalopati

bu ensefalopati türü, beyinde birden fazla travma veya yaralanma olduğunda ortaya çıkar. kafaya alınan bu darbeler beyinde sinir hasarına yol açar. genellikle boksörlerde, futbolcularda veya patlamalarda yaralanan askerlerde bulunur.

glisin ensefalopatisi

glisin ensefalopatisi, beyinde anormal derecede yüksek seviyede glisin (bir amino asit) olduğu genetik veya kalıtsal bir durumdur. glisin ensefalopati belirtileri genellikle doğumdan kısa bir süre sonra bebeklerde görülür.

hashimoto ensefalopatisi

bu, hashimoto hastalığı olarak bilinen otoimmün bir duruma bağlı, nadir görülen bir ensefalopati türüdür. hashimoto hastalığında, bağışıklık sisteminiz yanlışlıkla tiroid bezinize saldırır. tiroid beziniz, vücudunuzun düzenleyici hormonlarının çoğunun üretilmesinden sorumludur. bilim adamları iki koşulun nasıl bağlantılı olduğunu henüz tam olarak çözebilmiş değildir.

hepatik ensefalopati

hepatik ensefalopati, karaciğer hastalığının bir sonucudur. karaciğer düzgün çalışmadığında, bu durum genellikle vücuttan attığı toksinlerin kanda birikmesine ve sonunda beyninize ulaşmasına neden olur.

hipertansif ensefalopati

hipertansif ensefalopati, çok uzun süre tedavi edilmeyen yüksek tansiyonun bir sonucudur. bu, beyninizin şişmesine, beyin hasarına ve hipertansif ensefalopatiye yol açmasına neden olabilir.

hipoksik iskemik ensefalopati

beyin yeterince oksijen almazsa, kişi beyin hasarı yaşayabilir. bu şekilde ortaya çıkan ensefalopati, hipoksik iskemik ensefalopati olarak adlandırılır.

toksik-metabolik ensefalopati

toksik-metabolik ensefalopati, enfeksiyonların, toksinlerin veya organ yetmezliğinin bir sonucudur. elektrolitler, hormonlar veya vücuttaki diğer kimyasal maddeler normal dengeler dışında kaldıklarında beynin fonksiyonunu etkileyebilirler. bu ayrıca vücutta bir enfeksiyon varlığını veya toksik kimyasalların varlığını içerebilir.

enfeksiyöz ensefalopati

enfeksiyöz ensefalopati en ciddi tip olabilir. bazen prion hastalıkları veya bulaşıcı spongiform ensefalopatiler denilen nadir bir durum grubundan kaynaklanır. bu ilerleyici hastalıklar, prion adı verilen bir proteinin mutasyonuyla bağlantılıdır. prion hastalıkları nörojeneratiftir. bu, beyine zarar verdikleri ve zamanla beynin işlevinin daha da kötüye gitmesine veya bozulmasına neden oldukları anlamına gelir. prion hastalığının temel özelliği beyinde süngerimsi bir görünüm veren küçük deliklerdir.

üremik ensefalopati

üremik ensefalopati böbrek yetmezliğinin bir sonucudur. kandaki üremik toksinlerin birikmesinden kaynaklandığı düşünülmektedir.

wernicke ensefalopatisi

wernicke hastalığı olarak da bilinen bu durum b1 vitamini eksikliğinin bir sonucudur. uzun süreli alkolizm, yetersiz beslenme ve zayıf gıda emilimi, b1 vitamini eksikliğine neden olabilir. wernicke ensefalopati hızlı bir şekilde tedavi edilmezse, wernicke-korsakoff sendromuna yol açabilir .
devamını gör...

konjenital aganglionik megakolon olarak da isimlendirilen iken,meissner pleksusu ve auerbach pleksusu'undaki ganglion hücrelerinin konjenital yokluğu ile karakterize bir sendromdur.

yenidoğanlarda görülen ilk 48 saatte karında distansiyon, safralı kusma, rektumun boş olması ve rektal tuşe sonrası patlar tarzda, pis kokulu gaita çıkması ile karakterizedir.

tanıda altın standart rektal biyopsi 'dir.
ganglion hücrelerinin yokluğu tanı koydurucudur.
devamını gör...

evet arkadaşlar ha babam sil hareketlerine ket vuracak kampanyadır. biraz adalet istemez misin küçük adam? küfür yasak diye alüminyum elementini telef ettik o da hakaret sataşma imiş vay alüminyum! beni kıskanan modlar mı mevcut? şok şok ve de şokkk! azz sonraaaaa....
devamını gör...

bazı zamanlar zihnimin içini kemiren bir düşünce var: hayatta kalmak için her şeyimi verdim, o halde ben gerçekten hâlâ hayatta mıyım? hiçbir şeyin canını yakmadığı bir yerde kısılı kalmış olmak huzursuz edici, ölmeyi bile dilemediğin bir yerde. ölüm için bile bir parça arzu duymuyorsa insan asıl o zaman hiçliğe karışmak gerekmez mi? tamamen gönüllü bir biçimde hiç olmak... özgürce bir şey olsa gerek. tüm bildiğim, mırıldandığım eski bir cümle: "hepiniz şairsiniz, ben ölümden yanayım."
devamını gör...

bundan sonra benzeri açılmış başlıkların hiçbirini "bakınız" vererek şikâyet etmeyeceğim sözlük. vallahi bıktım, karışmıyorum artık.

videoyu bulamadım, hatırlayanlar vardır belki. bir sigorta firması reklamı vardı; adam kanepede oturmuş televizyon izliyor. evi su basmış, boğazına kadar suya gömülmüş. sigortası var diye "amaaan bana ne!" diyordu. hah! işte aynen o ruh halindeyim artık.
devamını gör...

bağdaşıklığa aykırı olma durumu. biraz daha açacak olursam fonda çiftetelli eşliğinde okuyun lütfen. *

fikrimce hayattaki en önemli meselelerden biridir. çünkü her birimiz isteriz ki doğru anlaşılalım. anonim olan atalarımızın sözlerinde, adı sanı bilinen atalarımızın özdeyişlerinde de aynı konu çokça işlenmiştir.
meslek hastalığı olarak şuraya konuyu pekiştirecek birkaç örnek bırakayım öncelikle.

genç kadına aşık oldu. genç kadına biri, gencin biri kadına?
aklını aldı. evet, aldı da kimin aklını? senin, onun?
güvenini sarstı. yeap, yine aynı mevhuma neden olduk.

bakın bunları hep bilmek lazım. geçenlerde bir arkadaşımla konuşuyorum. çok mutsuz. ve gerçekten bir ölüm kalım meselesi var. yani konu kanser. o da bana diyor ki "acısını en iyi sen bilirsin." orada göz yaşlarını falan bıraktım. hüznü de bir kenara. geçmişe gönderme mi yapıyor, hala mı? malum bir zamanlar canım çok yanmıştı ve hiç acımadan yüzüme vurup bir gece ağlamama neden olmuştu. yoksa bu konuda benim hissedeceklerimden mi bahsediyor? işte hala bilmiyorum. ve bu bir kenarda beni rahatsız etmeye devam ediyor. ediyor.

bir de olayın iletme tarafı var. kendimi bildim bileli doğru ifade etme çabam. kızgınsam öfkenin nedenini, mutluysam da hissimi doğru aktarmak. ya da bir kelimenin karşımdakinin zihninde aynı tesiri bırakıp bırakmadığı. bunu mu demek istediniz? evet google asistan ya da siri bu konuda beni daha iyi anlayabilir belki.

ama gökyüzüne baktığımda 'sadece kuş olsam keşke' dediğimde uçmayı hayal etmiyorumdur ben. o cümlenin meali 'özgür hissetmek istiyorumdur.'
ya da niğde'ye yerleşmek isteyen * birinin cümlesinin anlamı da belki başka bir şeydir. ama bilemiyorum işte. o yüzden günlük hayatta imgeler, ironi falan yapıldığında kafamda oluşan anlam belirsizliği bir parça canımı sıkıyor. *
bu yazdığım anlam belirsizliğinin de anlatım bozukluğu konusunun içindeki ile de alakası yok mesela. ama anlamı tartışırken de sınırsız bir dünyayı sınırlandıramam ki!

ve son olarak deniz kokusu olmadan yaşamamalı bir insan. üzücü bir hayat olur.
devamını gör...

açılın mühendis geldi öhm öhm.
şimdi formülde yerine koymuşsun ama yine tam mantığını açıklamamışsın dostum. şöyle söyleyim :
5! nedir ? beşten bire kadar olan sayıların çarpımıdır değil mi.
peki 2! nedir ? aynı şekilde ikiden bire kadar olan sayıların çarpımıdır. dolayısıyla 1! de direkt kendisi olduğu için eşittir 1 dir.
peki ama 0! neden bire eşittir hiç sayı yok ki , hiçbir sayıyı çarpmıyoruz ki ?
cevap kısaca biz öyle kabul ettiğimiz için. matematikte bazı şeyler tanım gereği kabul edilmek zorundadır ve bazı istisnaların tanımı bozmaması için öyle kabul görür. ben de şöyle bir yerleştirme yapayım :
n elemanlı bir kümenin n elemanlı al küme sayısı nedir ? tabiki kendisidir yani bir. formülde yerine yazarsak :
(n) = n!/n!.(n-n!), buradan da 1/0! elde ederiz
(n)
pekiii tanım gereği bu sonucun bire eşit olması için 0! in kaça eşit olması gerekir ? teşekkürler sağolun.
devamını gör...

395 yılında roma imparatorluğu'nun theodosius tarafından ikiye bölünmesiyle oluşan imparatorluktur. diğer yarısı ise bizans yani doğu roma imparatorluğudur.

kavimler göçü sebebi ile gerilemeye başlamış ve 476 yılında tamamen yıkılmıştır.

kaynak: tarih notlarım.
devamını gör...

iş bulmaktan daha fazla torpilin gerekli olduğu lanet ötesi bir başvuru süreci gerektiren nane.

ama güzel bir yerde, özellikle de çalışmak istediğiniz alanla ilgili bir kuruma nokta atışı bir şekilde yerleşirseniz dünyanın en güzel ve eğitici süreci olabilir.
devamını gör...

-22 marttan beri. yaklaşık 2 aydır.
neden yorgunsun?
devamını gör...

annem ve babamın teşvikleri sayesinde çok küçük yaşlardan beri sahip olduğum alışkanlıktır.

üniversite sınavında çok yararını göreceğimi tahmin ediyorum.

denemelerde millet 1-1 buçuk saat türkçe testi ile uğraşırken ben 1 saat içinde türkçe ve sosyal testlerini bitirmiş oluyorum (toplam 60 soru).

matematik testinde ise problem sorularında oldukça işe yarıyor ama matematik temelim zayıf olduğu için bu yararı pek kullanamıyorum ama kullanacağım.

normal hayatta ise hem düzgün diksiyon hem de bilgi ve kelime dağarcığı açısından oldukça yararlı bir alışkanlık.

sonradan kazanılması zor olsa da imkansız değildir.
devamını gör...

kendine muhabir'in sokak röportajında yönelttiği "cumhurbaşkanın döviz bozdurun açıklmasına sizin görüşünüz nedir" sorusunu yanıtlayan fransa'da yaşayan türk gurbetçi bulunduğu trajikomik açıklamalar.
fransa'da yaşadığını belirtip hele "fransa acından ölüyor" beyanında bulunması beni benden aldı.
bir de olaya sonradan perinçek edasıyla müdahil olan dayı "sen abdülhamit'i savundun"u anımsattı.
güzel ülkemden tırmarhanelik kesitler.

buradan
(bkz: ula tırrek)
devamını gör...

"uzaktan sevmeli insan. sesiyle okşamalı onun yanaklarını, bakışlarından almalı onun sıcaklığını. her şiirde onu yazmalı, o ise kendini o cümlelerden bulup çıkartmalı.

uzaktan sevmeli insan. şans eseri dokunuşlarla kelebekler uçuşmalı. en yakın uzağın olmalı. kısacası; uzaktan sevmeli insan."
devamını gör...

golgi cisimciği ve endoplazmik retikulumun iş birliği ile oluşturulur. içinde asit ph’de çalışan hücre içi sindirim enzimleri bulunur. bu enzimlerin protein kısmı, granüllü endoplazmik retikulumun ribozomlarında üretilir ve iletim kofulları ile golgi aygıtına taşınır. alyuvar dışındaki hayvan hücrelerinde bulunur. gelişmiş bitki ve mantar hücrelerinde bulunmaz. akyuvar gibi fagositoz ve pinositoz yapan hücrelerde bol miktarda bulunur.

lizozomun görevleri:

- hücre içi sindirim yapar

- hücredeki bozulmuş, yıpranmış ve yaşlanmış organelleri parçalar. bu olaya otofaji denir.

- hücre farklılaşması ve başkalaşım olayları sırasında lizozom organeli sağlar. örneğin, kurbağa larvasında kuyruğun eritilmesi,

- yıpranmış, yaşlanmış, ölmüş hücrelerin yıkımını sağlayarak organizmayı temizler.

- akyuvar hücrelerinde bakteri ve virüsleri parçalayarak bağışıklıkta etkili olur.

kaynak: biyoloji dersi notlarımdır. bana ait değildir.

edit: bir bilgiyi eksik yazmışım.
devamını gör...

tatlıya verilen hiçbir para gereksiz değildir, tatlı tatlıysa. güzel bir keşkül için bir yemek parası dökebilirim.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

minnoşşşşş
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim