1.
kehf suresi, kuran'ın surelerinden birisidir. bu surede, diğer surelerde olduğu gibi birtakım absürtlükler ve tuhaflıklar vardır. kehf 86'da açıkça "güneş'in, balçığa batması" durumu vardır. böyle saçma sapan, tuhaf ve ilkel bir durum olamaz. "güneşin balçığa batması" gibi akla mantığa aykırı bir deli saçmasını 4-5 yaşındaki çocuk bile söylemez ama bu zırvalıklar din olunca yetişkinler, özellikle çocuk beyinli yetişkinler inanıyor. güneş, balçığa değil gökyüzünde batar.
ilgili ayet: "sonunda güneşin battığı yere ulaşınca onu, kara balçıklı bir suda batıyor gördü. orada bir millete rastladı. 'zülkarneyn! onlara azap da edebilirsin, iyi muamelede de bulunabilirsin' dedik." diyanet işleri eski meali
kaynak: kuranmeali.com
ilgili ayet: "sonunda güneşin battığı yere ulaşınca onu, kara balçıklı bir suda batıyor gördü. orada bir millete rastladı. 'zülkarneyn! onlara azap da edebilirsin, iyi muamelede de bulunabilirsin' dedik." diyanet işleri eski meali
kaynak: kuranmeali.com
devamını gör...
2.
devamını gör...
3.
arap edebiyatı bilmiyorsanız işte böyle saçma salak başlıklar açarsınız.
devamını gör...
4.
açan kişinin "mandanın söğüt dalına yuva yapıp yavrusunu sineğin kapacağına" inanması olası olan başlık. aynen kardeşim aynen.
devamını gör...
5.
surenin tamamının mealini okuyun . 57.ayete dikkat etmeniz tavsiye olunur.
devamını gör...
6.
kehf suresi 86. ayet, kur'an-ı kerim'in 18. suresi olup arapça'da mağara anlamına gelir. kehf suresi, üslup itibariyle mekki surelerdendir. kehf suresi 83. ayet'te açıkça büyük iskender'den övgüyle bahsedilmekte ve iskender, zülkarneyn olarak görülmektedir. bu olayın arka pilanı ise yüzyıllarca türk akınlarından bıkan perslerin derbent(zülkayneyn) seddi'ni çekerek iskitlerin akınlarını durdurmasıdır. bununla alakalı olarak yecüc ve mecüc[gog ve magog] efsanesi de derbent seddi'nin yapılmasından sonra ortaya çıkmıştır yani semavi dinlerdeki yecüc-mecüc, açık bir şekilde türklerdir.
devamını gör...
7.
zulkarneyn, buyuk iskender degildir.
degildir, abi sen neden her entrynde falso veriyorsun lannn cildiricammmmmm...
t: 1 ayet.
degildir, abi sen neden her entrynde falso veriyorsun lannn cildiricammmmmm...
t: 1 ayet.
devamını gör...
8.
dünyanın garipliği ne bak! ateistten kur'an tefsiri dinliyoruz.
devamını gör...
9.
(bkz: nahçivan)da yerleşen bu isimde bir mağara bulunur. rivayete göre bir köpek ve 6 adam 300 yıl boyunca uyumuştur. uyandıklarında köpek ölüymüş. dışarı çıktıklarındaysa 300 yıl zamanda ilerlediklerini görmüşler. sonra da mağaraya çekilip ebedi uykuya dalmışlar.
bu hikaye bir yerlerden tanıdık geliyor ama. sanırım bir toplumu adeta temsil edercesine.
ama 17-ci yüzyıl seyyahlarının söylediklerine göre bu hikayedeki "degyanus" isimli padişah, pers hükümdarı birinci darayı temsil etmekte ve o zamanlar tektanrılı dinlerden sadece yahudiliğin olduğunu biliyorsak demek ki, kuran da burda afallamış. dara milattan önce 522-ci yılda yaşamıştır.
sonrasında roma hükümdarı diokletian gay avreli öne çıkıyor. bu adam da zamanında ülke genelinde (milattan sonra 3-cü yüzyılda) hristiyanları sıkıştırmasıyla meşhurdur. mağaradan bulunan roma-yunan yazılı akçeler bunu isbatlar nitelikte.
hikayenin sonunda anlatılan, "muhammedin doğumundan 11 yıl önce allah onları cennete göndermiştir" cümlesi de buna pek uymakta. zira muhammet 6-cı yüzyılda dünyaya gelmiştir.
ve hikayedeki diğer kahraman, konuşan köpek kıtmir. rivayete göre bu köpek uyumamış, sürekli mağarada onları kollamıştır. konuşurken beni de yanınıza alın ben de bu insanlardan bıktım minvalinde bir şeyler demiştir. cennete giren 3 hayvandan biridir. köpeklerin miri olarak kabul edilir.
bu hikaye bir yerlerden tanıdık geliyor ama. sanırım bir toplumu adeta temsil edercesine.
ama 17-ci yüzyıl seyyahlarının söylediklerine göre bu hikayedeki "degyanus" isimli padişah, pers hükümdarı birinci darayı temsil etmekte ve o zamanlar tektanrılı dinlerden sadece yahudiliğin olduğunu biliyorsak demek ki, kuran da burda afallamış. dara milattan önce 522-ci yılda yaşamıştır.
sonrasında roma hükümdarı diokletian gay avreli öne çıkıyor. bu adam da zamanında ülke genelinde (milattan sonra 3-cü yüzyılda) hristiyanları sıkıştırmasıyla meşhurdur. mağaradan bulunan roma-yunan yazılı akçeler bunu isbatlar nitelikte.
hikayenin sonunda anlatılan, "muhammedin doğumundan 11 yıl önce allah onları cennete göndermiştir" cümlesi de buna pek uymakta. zira muhammet 6-cı yüzyılda dünyaya gelmiştir.
ve hikayedeki diğer kahraman, konuşan köpek kıtmir. rivayete göre bu köpek uyumamış, sürekli mağarada onları kollamıştır. konuşurken beni de yanınıza alın ben de bu insanlardan bıktım minvalinde bir şeyler demiştir. cennete giren 3 hayvandan biridir. köpeklerin miri olarak kabul edilir.
devamını gör...
10.
zülkarneyn'in makedonyalı iskender olduğu kesin bir iddia değildir.
ṣaʿb zu-marāsıd isimli himyari kralı da olabilir, pers kralı kiros da olabilir, himyar kralı afriqish al-himyarī, pers kralı fereydun, güney mezopotamya'daki lahmilerin prensi , önce perslerin, sonra da roma'nın müttefiki olan imru'l-kays, yemen yahudilerinin beklediği muhteşem bir askeri kurtarıcı olan mesih ben joseph, pers kralı daryus, part kralı kisrounis.
hatta ömer bin hattab'a atfedilen bir rivayette zülkarneyn'in insan değil melek veya yarı melek olduğu söylenmektedir.
bazı yorumcuların iddiası, o'nun islam peygamberi muhammed'in kendisi olduğu şeklindedir.
bazı araştırmacılara göre ise zülkarneyn, musa'dır.
bir ara bilge kağan olduğunu iddia edenler bile vardı kehf suresi ile orhun anıtlarındaki benzerlikleri göstererek.
ṣaʿb zu-marāsıd isimli himyari kralı da olabilir, pers kralı kiros da olabilir, himyar kralı afriqish al-himyarī, pers kralı fereydun, güney mezopotamya'daki lahmilerin prensi , önce perslerin, sonra da roma'nın müttefiki olan imru'l-kays, yemen yahudilerinin beklediği muhteşem bir askeri kurtarıcı olan mesih ben joseph, pers kralı daryus, part kralı kisrounis.
hatta ömer bin hattab'a atfedilen bir rivayette zülkarneyn'in insan değil melek veya yarı melek olduğu söylenmektedir.
bazı yorumcuların iddiası, o'nun islam peygamberi muhammed'in kendisi olduğu şeklindedir.
bazı araştırmacılara göre ise zülkarneyn, musa'dır.
bir ara bilge kağan olduğunu iddia edenler bile vardı kehf suresi ile orhun anıtlarındaki benzerlikleri göstererek.
devamını gör...
11.
türkçe ve arapçadaki deyimdir güneşin batması. burada akşam olmasından bahsedilmektedir.
aynı şekilde türkçede sabah olmasını güneş doğuyor deyimiyle belirtiriz. yine bunu birebir ingilizceye tercüme etmeye kalkarsanız onlara tuhaf gelecektir. burada güneş anne karnından doğmuyor, sabah oluyordur. ingilizceye çevrilirken sabah olmasını anlatan ingilizce deyimi değil de çevirdiğiniz orijinal dildeki deyimi birebir tercüme etmeye kalkarsanız böyle gülünç duruma düşersiniz.
bizim akçay'da/zeytinli'de her gün denizin içine batıyor güneş. ve bunu görüyorum. sabahleyin de dağın arkasından güneşin doğduğunu görüyorum.
kısacası kutsal kuran kusursuzdur. o kadar mükemmeldir ki zorla onda hata aramaya kalkanları böyle zor durumlara düşürür.
aynı şekilde türkçede sabah olmasını güneş doğuyor deyimiyle belirtiriz. yine bunu birebir ingilizceye tercüme etmeye kalkarsanız onlara tuhaf gelecektir. burada güneş anne karnından doğmuyor, sabah oluyordur. ingilizceye çevrilirken sabah olmasını anlatan ingilizce deyimi değil de çevirdiğiniz orijinal dildeki deyimi birebir tercüme etmeye kalkarsanız böyle gülünç duruma düşersiniz.
bizim akçay'da/zeytinli'de her gün denizin içine batıyor güneş. ve bunu görüyorum. sabahleyin de dağın arkasından güneşin doğduğunu görüyorum.
kısacası kutsal kuran kusursuzdur. o kadar mükemmeldir ki zorla onda hata aramaya kalkanları böyle zor durumlara düşürür.
devamını gör...
12.
yecüc ve mecüc ne türkler nede yahudilerdir. zira yahudiler bir seddin ardına hapsedilmemiştir ve kalabalık değildir ve diğer yandan türklerde islamiyet'i kabul ederek bu lanetli kavimden olmadıklarını göstermektedir. geriye kalan ihtimal moğol ve çinliler gibi geliyor.
devamını gör...