allah subhanehu ve teala'nın kesin bir emir ile müslümanlara şeriat harici yönetim şekillerini yasakladığı ayettir.
bu ayete göre her kim şeriatla yönetilmek istemez veya bu uğurda çabalamaz, onlar kafirlerdir.

maide 44'de
"her kim allah’ın indirdikleriyle hükmetmezse (onlar) kafirlerin ta kendileridir."
maide 45'de
"her kim allah’ın indirdikleriyle hükmetmezse (onlar) zalimlerin ta kendileridir."
maide 47'de
"her kim allah’ın indirdiğiyle hükmetmezse (onlar) fasıkların ta kendileridir. " denmektedir.
devamını gör...
bu parantezleri, allah kendisi mi koyuyor? merak ettiğim ayet.
devamını gör...
saçma önerme bu yazarın islam tarihini bilmediği çok açık peygamber efendimizin o dönem kendinden aynı dinden olmayan insanlarla yaşadığı ve onlara karışmanın ne türlü yanlış olduğunu hadislerinde belirtmişken bu ayeti ortaya atmanın manasız olduğu açıktır ayrıca ayetin bu anlama geldiğini nerenden uydurdun. peygamber efendimiz ve diğer 4 halifenin müslüman olmayanlara karşı bile en ufak baskıları yoktu sadece alelen islama saldıranlara karşı bir mücadele içindeydiler. işid kafasıyla düşünmeye gerek yok. her şeyden önce insanların inançlarına saygılı olmak en temel insani görevdir . bu baskınız yüzünden insanlar inanmak istemiyor bırakın kendileri karar versin kuranı okusunlar dini keşfetsinler. zorla insanları dinin boyunduruğu altına sokamazsınız zaten bunu silah zoruyla yaparsanız bile inançları güçlü olmaz, niye olsun ki bunu zorla yapanlara karşı bende olsam içimde bir nefret olur. birine bir şeyler anlatabilirsin buna bir şey dediğim yok ama bu şekilde davranırsanız insanlar anlamak bile istemeyecektir, yok yanacaksın sen münafıksın, kafirsin bunlar nasıl tabirler böyle bırakın kuranı okuyup kendileri keşfetsinler eğer inanmak istemiyorlarsa zaten kimsenin zorla bunu yapmaya hakkı yok. biraz saygılı olun insanlara sizin tabirinizle eğer cehenneme gideceklerse bu sizi niye ilgilendiriyor kendi kararı eğer yanacaksa yanacak olanda o kişidir. şeriat gelse ne olacağını çok iyi bidikleri için istemiyorlar sen kırbaç yemek istiyorsan arabistana gidebilirsin. bu ülkede şeriata göre yaşamak isteyen zaten yaşıyor batıya göre yaşamak isteyende yaşıyor zaten bu olmalıdır insanların seçimine saygı göstermeliyiz.
devamını gör...
tanrının kutsal kitabı olduğuna inanılan bir kitabın içinde yazan metin.
devamını gör...
ışid kafasıyla düşünmeye gerek yoksa yahudi olan beni kurayza kabilesi neden korkunç bir şekilde katledildi? muhammed'in eşlerinden yahudi reyhane kimdir mesela? müslümanlar bu kadar hoşgörülüyse o dönem arap yarımadasının her yanında bulunan yahudi kabileleri bugün neden yok oldu acaba?
devamını gör...
birilerini köşe bucak kaçırtan, mukaddes kitabın delaleti ve subutî kat'i olan en muhkem ayetlerinden biridir.
devamını gör...
maide suresinin diğer ayetlerinide atmazsa, niyetinden şüphe edeceğim başlık sahibi.
devamını gör...
tefsiri şöyle olan ayettir:

--- alıntı ---

bazı müfessirler bu âyetleri şöyle yorumlamışlardır: “eğer bir kişi ilâhî hükmü yanlış, kendisinin veya başkasının hükmünü doğru kabul ederek, buna göre hüküm verirse bu kişi kâfir, zalim ve fâsıktır. eğer bir kişi ilâhî hükmün doğruluğunu kabul eder ve buna aykırı bir hüküm verirse islâm’ın dışına çıkmış olmazsa da imanına zulüm ve fıskı karıştırmış olur. eğer bir kişi hayatın her alanında allah’ın hükmünü inkâr ve reddederse her bakımdan kâfir, zalim ve fâsık sayılacaktır. ilâhî hükmü bazı noktalarda kabul eder, bazılarında reddederse iman ve islâm’ını küfür, zulüm ve fıskla karıştırmış olur” (elmalılı, ııı, 1696; mevdûdî, ı, 429). 44 ve 45. âyetler yahudiler, 47. âyet ise hıristiyanlar hakkında inmiş olmakla birlikte bu hükümler bütün insanlar için geçerli genel kurallar niteliğindedir.

kaynak : kur'an yolu tefsiri cilt: 2 sayfa: 278-279

--- alıntı ---
devamını gör...
allah subhanehu ve teala ile konuşmaya başlayanların kendini allah sandıklarını gösterir bir başka başlıktır. kim ki dilinde sopayla din adına tehdit savuruyorsa biline ki o ekmeğini dinden yiyordur.
devamını gör...
aynı surenin 38. ayeti :
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...
üst edit: bu tanım, üstteki tanıma hitaben yazılmıştır. maide suresi 38.ayetin hükmü ile ilgilidir. maide suresi 44. ayet ile ilgili değildir.

ahkam ilmini bilmeden, ahkam kesmek bu olsa gerek.

hırsızın islami literatürde karşılığı; çalmayı adet haline getirmiş kişidir. yani kişi; ihtiyacı olmadığı halde, başka birinin malını çalıyorsa bu hırsızdır. eğer kişi; gücü yettiği halde, çalışma imkanı varken; çalışmak yerine, çalmayı tercih ediyorsa bu hırsızdır.

eğer kişi ihtiyacı var iken çalıyorsa, çalışmaya güç yetiremediğinden çalıyorsa, çalışamamasında yöneticilerin eksikliği söz konusuysa ve yönetici ihtiyaç sahibinin ihtiyacını karşılama noktasında noksanlık göstermişse, çalınan şey hırsızlık olarak değerlendirilemez. çaldığı şeyi ihtiyacından dolayı çalmışsa bu hırsızlık değildir. çaldığı şeyin değeri kadar ödemeyi devlet yapmak zorundadır. yani hırsızlığın faturası yöneticiye kesilir.

kur an, hırsızın elini kesin emri verir. sebebi hırsızlık yapmaya meyilli olan kişilere gözdağı vermektir. bunu insanların şahitliği önünde yapılmasının hikmeti budur.

her hırsızın eli kesilmiş olsa idi, dünya üzerinde hırsızlık oranının bir hayli düşeceği kanaati; yabana atılır bir iddia değildir.
devamını gör...
allahu alemdir.
devamını gör...
allah bu ayeti reddeden herkese lanet etsin, gözlerinizin üzerine bir perde çekilmiştir, görmüyorsunuz, sağırsınız, akletmiyorsunuz.
devamını gör...
maide suresi 44'üncü ayet, hem laik hem müslüman olunmayacağının en büyük kanıtı olan ayetlerden birisidir. islamdaki tağut kavramının kökü de buraya dayanır çünkü maide 44'e göre "allah'ın indirdiği ile hükmetmeyenler, kâfirlerin ta kendisidir."
hiç öyle kıvırmayın tatlısu müslümanları, hadisleri inkar etseniz bile işte gerçek islam tam olarak bu.
devamını gör...
sene olmuş 2023, bilim, teknik ve sanat hakkında konuşmamız gerekirken bir şizofrenin peşinden gitmeye devam ediyorsunuz. tanrı tabii ki var ama gerisi boş beleş işler. iyi insan olmaya çabalayın, aracıları ciddiye almayın.
devamını gör...
ayetin bağlamına göre muhatapları yahudiler.

fakat müslüman paradigmasında "selefiler" veya "darulharbci" mantıkta olanların uyması gereken ayet. zira laik bir toplumda yaşayan kişi eğer müslümanım diyorsa bu ayete göre "vizdanı red" yapmalı, kimlik taşımamalı, askere gitmemeli"dir. itikadına terstir.

bir keresinde bana "neden tc nüfus kağıdını taşıyorsun" diyen olmuştu. bu, küfürmüş. ben de kendisine "neden tc parasını harcıyorsun" dedim. nasıl yani, dedi. şöyle dedim; paranın üzerinde "tc" yazıyor. yani tc'nin güvencesinde basılmış. ve üzerinde bankanın başkanı "imza" atarak bu güvenceyi tasdiklemiş, dedim. yüzüme baktı öyle.
devamını gör...
kur'an'ın siyasi hükümlerini uygulamayan rejimlerin ve savunucularının ne olduklarını ve başlarına neler geleceğini haber veren ayet.
devamını gör...
sonuç: "hadislerle belirtilmiş" bir husus varsa "ayetleri ortaya atmak" anlamsızmış.! mış...
inandığı dini anlatırken de ne diyor: kuran allah kelamıdır, ayetler tanrı buyruk ve hükümlerdir, onlardan üstün hiçbir söz ve hüküm olamaz.
peki hadis ne: birilerinin birilerinden duyarak peygamberden yüzyıllar sonra peygambere atfen söylediği birbiriyle de çelişebilen insan beyanları. söyleyenler kim: değişik binlerce kişinin tanıdığının tanıdığının tanıdığının ... tanıdığı..!
özet: "hadis kuran hükmünü kaldırıp yenileyebilir." peki bunu peygamber hayattayken yapmış mı, yani ayet öyle diyor ama siz böyle yapın demiş mi hiç hayır. bir ayeti ancak ki başka bir ayet değiştirebilir, allahın koyduğunu allah değiştirebilir, aksine inanmak şirktir demiş.
peki islamda en büyük affolunmaz günah ne: şirk. yani allahlık taslamak, allahmış gibi hükümler koyup allahla yarışmak, allahlığa özenmek, dolaylı dolaysız allah kelamına eş dinsel hüküm iddiasında bulunmak.. bir müslümana biri gelipte kuran böyle diyor ama benim yan komşunun bacanağı da böyle diyor, komşuya inanayım mı dese ne denilecek. ama komşun peygamber değilki denilecek. peki peygamberin hayattayken hiç yapmadığı bir şeyi yapmak ne oluyor derse: ilim,alim,ulema, şeyh.. ağzına ne gelirse söylenecek.. nakil dinine hoşgeldiniz..
islam kendi temel referanslarını yeniliyor mu..
yorumu okuyanlara bırakıyorum..
devamını gör...
muhakkak ki tevrat'ı biz indirdik, onda hidayet ve nur vardır. kendileri (hakk'a) teslim olmuş peygamberler, yahudilere, onunla hükmeder. rabbanîler (kendilerini rabb'lerine adamış olanlar) ve ahbar olanlar da (zahidler, yahudi âlimler, hahamlar) allah'ın kitab'ından korumakla görevli oldukları ile hüküm verirler ve onlar, onun üzerine şahitler oldular. artık insanlardan korkmayın, ben'den korkun ve benim âyetlerimi az bir değere satmayın. ve kim, allah'ın indirdiği ile hükmetmezse, o taktirde işte onlar, onlar kâfirlerdir. maide - 44

allahû tealâ bu ayette tevrat'tan bahsediyor. tevrat allah'ın kitabı'dır. bir hidayet ve nur'dur. ve allahû tealâ yahudilerden o kitaba sadık kalan peygamberlerin kitap'taki hükümlerle, insanlar arasında adaleti yerine getirdiğinden bahsediyor. onlar ayrıca bu kitap üzerine şahitlerdir. allah'ın indirdiği ile kim hükmetmezse onlar kâfirlerdir.
devamını gör...
ayet açıkça, tevrat'ı değiştirenlere uymaya devam edenlerden bahsediyor. kızım sana söylüyorum gelinim sen anla, ayeti bu da.

bu ayet direkt, tekkeler, şeyhler ve dervişler dinlerini yasaklıyor. "kuran müslümanlığı sapıklıktır, müeteddir" diyenlere lafı hiç eğip bükmeden, "kâfirlerdir!" diyor!! e gayet de açık işte!!
devamını gör...

bu başlığa tanım girmek için olabilirsiniz.

zaten üye iseniz giriş yapabilirsiniz.

"maide suresi 44'üncü ayet" ile benzer başlıklar

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim