1.
tanrı, liderlerin birine şarap içmesini ve hiç evlenmemesini; diğerine de şarap içmemesini ve birden fazla kadınla evlenmesini söylemiş.
birine alkolü serbest bırakırken, diğerine birden fazla kadınla evliliği serbest bırakmıştır.
birine alkolü serbest bırakırken, diğerine birden fazla kadınla evliliği serbest bırakmıştır.
devamını gör...
2.
maalesef 2010 senesinden beri hissettiğim ayrımcılıktır.
yani sorgulamak gibi olmasın ama soğuk betonda tepemden su damlacıkları yüzüme damlarken tanrım neden ben diye çok sordum.
bencillikti ama neden ben dedim. neden bir başkası değil neden ben.
ayrımcısın tanrım ayrımcı. yukarıdan bakıp bakıp gülüyorsun ama öylesin kusura bakma.
yani sorgulamak gibi olmasın ama soğuk betonda tepemden su damlacıkları yüzüme damlarken tanrım neden ben diye çok sordum.
bencillikti ama neden ben dedim. neden bir başkası değil neden ben.
ayrımcısın tanrım ayrımcı. yukarıdan bakıp bakıp gülüyorsun ama öylesin kusura bakma.
devamını gör...
3.
yaratılan her insanın farklı imtihana tabi tutulduğu durumdu. senin ayrımcılık olarak hissettiğin durumlar için bir başkası lütuf olarak hissediyor olabilir.
devamını gör...
4.
tanrıyı itham etmeden kendine bakmalı insan . birini suçlamadan önce kendini sorgulayabilmeli. kedi mi yarasa mı? kedi diyeceksiniz çoğunuz . kedi tüylü tatlı kıl yumağı . yarasa kanatları olan dişleri olan bir memeli. oysa kedi etcildir yarasa meyve yer . hepsi algıdır. hayatınızın nasıl gitti tanrıya değil algılarınıza bağlı.
devamını gör...
5.
tanrı'nın yüceliği kadar gerçektir. eğer insanlar, insan gibi algılayarak ve anlayarak tanrı' nın yüce olduğunu söyleyebiliyor ise yine o'nun ayrımcı ya da kötü, azap veren vs. olduğunu da söyleyebilir. paradoksal bir biçimde, insan aklının almayacağı bir var oluş formu olan, erekleri ve hakkaniyeti sadece kendisi tarafından kavranabilmiş olabilecek yaratıcı/efendi/master/tanrı/tek tanrı(allah) kurgusu ciddiye alınabilir gibi değildir.
şuraya çelişkiler, tutarsızlıklar ve yalanlar listesi yapsak, sabahlar olmaz.
her şeyi yaratan şey neden, neye istinaden, kim ya da ne karşısında ayrımcılığa başvurur.
insanlar, tek tanrı dininin felsefesini yazarken
mantıksal dizilimi es geçmemek adına, insan ya da insan gibi olmayan, insanın, kendisini kavramaya muktedir olamayacağı bir yüce yaratıcıyı, kendisinden etrafa saçılmış parçacıkları olarak takdim ederler.
sadece mantıksal açıdan, var olduğunu iddia edenlerin doğru söylüyor olabileceğini kabul ederek, muktedir olamadığım oluşu ile birlikte asla çözmeyeceğim ereklerine ibadet etmem gereken bir tanrı, cahil insanın kabiliyetli beyninin, hayali bir tarif tasarımı gibi duruyor. böylesine klasik bir mantık silsilasyonuna, klasik fizik yasalarından esinlenerek, fizik yasalarına atıfta bulunarak, her türlü yakıştırma eklenebilir ve de çıkartılabilir. yarın öbür gün allah ile arap soyu arasında varoluşsal bağlar vardır denirse, her arap müslüman inanır, bizler de şaşırmayız.
şuraya çelişkiler, tutarsızlıklar ve yalanlar listesi yapsak, sabahlar olmaz.
her şeyi yaratan şey neden, neye istinaden, kim ya da ne karşısında ayrımcılığa başvurur.
insanlar, tek tanrı dininin felsefesini yazarken
mantıksal dizilimi es geçmemek adına, insan ya da insan gibi olmayan, insanın, kendisini kavramaya muktedir olamayacağı bir yüce yaratıcıyı, kendisinden etrafa saçılmış parçacıkları olarak takdim ederler.
sadece mantıksal açıdan, var olduğunu iddia edenlerin doğru söylüyor olabileceğini kabul ederek, muktedir olamadığım oluşu ile birlikte asla çözmeyeceğim ereklerine ibadet etmem gereken bir tanrı, cahil insanın kabiliyetli beyninin, hayali bir tarif tasarımı gibi duruyor. böylesine klasik bir mantık silsilasyonuna, klasik fizik yasalarından esinlenerek, fizik yasalarına atıfta bulunarak, her türlü yakıştırma eklenebilir ve de çıkartılabilir. yarın öbür gün allah ile arap soyu arasında varoluşsal bağlar vardır denirse, her arap müslüman inanır, bizler de şaşırmayız.
devamını gör...
6.
7.
tanrı var olmadığı için ayrımcılığı da yoktur.
devamını gör...
8.
sahip olmadığımız olanaklara sahip olanların hissettirdiği veya düşündürdüğü ayrımcılıktır.
o renkli gözlüdür.
o değildir.
o güzeldir.
o yakışıklıdır.
o değildir.
o zengindir.
o değil.
o engellidir.
o değil.
o hayat boyu zengin yaşar.
o değil.
o hep şanslıdır
o değil.
tanrının ayrımcılığı gibi gelir. sanki tanrı bile sadece güzel yarattıklarına daha kolay bir hayat yaşatıyormuş gibi gelir.
belki de öyledir.
o renkli gözlüdür.
o değildir.
o güzeldir.
o yakışıklıdır.
o değildir.
o zengindir.
o değil.
o engellidir.
o değil.
o hayat boyu zengin yaşar.
o değil.
o hep şanslıdır
o değil.
tanrının ayrımcılığı gibi gelir. sanki tanrı bile sadece güzel yarattıklarına daha kolay bir hayat yaşatıyormuş gibi gelir.
belki de öyledir.
devamını gör...
9.
beşeri zihinle ilahi düşünmeye çalışanların vardığı sonuç.
devamını gör...
10.
tanrı ayrımcı değildir, insan ayrimcidir. "insan tanrıyı yarattı" algısı zihinlere yerleştiginden beri tanrıyı suçlamak moda oldu. tanrıyı suçlamak yerine insanı suçlamak hem somut hem de daha akıllıca bir yaklaşım olacaktır.
devamını gör...
11.
#2509227
kuran'da ben sordum çok hevesliydiniz diyor.
(ahzab suresi 72. ayet)
(araf suresi 172. ayet).
kuran'da ben sordum çok hevesliydiniz diyor.
(ahzab suresi 72. ayet)
(araf suresi 172. ayet).
devamını gör...
12.
tanrı mı ayrımcıdır yoksa düşük olan ben mi kendimi yerlerde görmeyi kendime layık görürüm?
devamını gör...
13.
her insan kendi koşulları ve sınırları için de sorumludur. bir insana zenginlik anlam katabilir güzel bir yol çizmene vesile kılabilir,başka bir insana verilen zenginlik onun yaptığı eylemler çerçevisin de onun azabı olabilir. burda da cüzi irade devreye giriyor.
devamını gör...
14.
düşünsene tanrı seni ileride ateist olacağını bilerek yaratıyor sonra da ateist olduğun için seni cehenneme gönderiyor. bu nasıl bir tanrıdır?
devamını gör...
15.
eee olsun o kadar bi mucize kolay yaratılmadı dimi.özenerek yarattığınıda ayırsın bi zahmet.*
devamını gör...