1.
bir çok nedeni var tabikide. en önemli sebeplerden birisi halkın destek vermesidir.
devamını gör...
2.
cahillik bitmiyor ondan.
devamını gör...
3.
asıl devletin desteği ile ayakta durmaktadır.devlet parayı tarikata veriyor,tarikat halka yardımcı oluyor,halkta devlete oy veriyor sistem bu kadar basit arkadaşlar.
devamını gör...
4.
çünkü ülkemizde tarikatları besleyen canavar bir güç var. cahillik.
devamını gör...
5.
kent kültürünü oluşturamamış olmamız, kentlileşemememiz, avrupalıların yaptığı inkılapları* es geçmemiz, köklü bir burjuvaziye, işçi sınıfına sahip olamamamız* bunun temel sebepleridir. toplumumuzun önemli bir kısmı hala aydınlanma çağı öncesi patriarşi kafasıyla, cemaat mantalitesiyle yaşıyor. cemaatler ve tarikatlar için muazzam zemin yaratıyor bu durum.
devamını gör...
6.
tarikatları halk doğrudan değil dolaylı finanse ettiğinden bitmiyorlar. vergileri azalt, diyanette ki devlet memurlarını işten çıkar. bundan böyle imamını, tarikatını sen finanse edeceksin de. bu kadar büyüyemezler ya da büyürler ama içten içe kaybederek büyürler. fetönün büyüdüğü gibi.
devamını gör...
7.
biri demişti ki bu ülkede elimde hıyar var diyene tuzlukla koşan çoktur. bir grup, bir teşkilat, bir takım olunca vatandaş iyice incelemeden balıklama dalıyor. mevzu bunların olması değil bence, sosyalleşme için dünyanın her tarafında olan bir durum. ancak yapısı, sistemi, niyetleri, gidişatı anlaşılmadan peşinden gidilmesi sıkıntı oluşturmakta.
devamını gör...
8.
“akıl evvel nakil müevveldir” diye çok sevdiğim bir söz var. aslında bu sözü iki farklı yere de çekebiliyoruz fakat benim bahsetmek istediğim; aklın, insanın sahip olduğu en büyük değerlerden birisi olmasıdır. eğer aklı devreden çıkarırsanız hem asıl olan ortadan kalkar hem nakil farklılaşıp versiyonları türer. bu yüzden nakledileni direkt almaktan ziyada akıl süzgecinden geçirmek gereklidir ki bu da oldukça zor görünmektedir. romantik insanlarız, haliyle duygularımızı kullanıyoruz düşünmek için.
august rodin’in düşünen adam heykelini birçoğumuz biliyoruz. ülkemizde bakırköy ruh ve sinir hastalıkları hastanesinde bulunanı, evet. o heykel, birçok kişi tarafından parça parça yapılmış olsa da heykelin bitiminden sonra başhekimin heykel hakkında söyledikleri kayda değerdir ve aynen şunları söyler: “hastane dışındakilerin durumu içeridekilerden daha kötü, bu heykel onların durumu ne olacak diye düşünüyor.” der.
kadim toplumlar şeytanı; kötülüğün kişilik kazanmış hali, zihni bulandıran ve aklı karıştıran olarak tanımladıkları için akla önem veren yoktu. şeytana has bir yetiymiş gibi bakılıyordu aklı kullanmak. “şeytan hepimizden akıllı” gibi sözler de hem o dönemlerde hem de şu anda bile düşünmenin aleyhine kullanılır.
konuyu daha da dallandırıp budaklandırmadan kısaca; düşünmekten daha insani bir eylem olmadığını, bunu şeytanlaştırmanın da akıl kârı olmadığı söyleyerek kapatalım bu bahsi de.
tanım: aklı geri, nakli ön planda tutan insanların olması sebebiyle.
august rodin’in düşünen adam heykelini birçoğumuz biliyoruz. ülkemizde bakırköy ruh ve sinir hastalıkları hastanesinde bulunanı, evet. o heykel, birçok kişi tarafından parça parça yapılmış olsa da heykelin bitiminden sonra başhekimin heykel hakkında söyledikleri kayda değerdir ve aynen şunları söyler: “hastane dışındakilerin durumu içeridekilerden daha kötü, bu heykel onların durumu ne olacak diye düşünüyor.” der.
kadim toplumlar şeytanı; kötülüğün kişilik kazanmış hali, zihni bulandıran ve aklı karıştıran olarak tanımladıkları için akla önem veren yoktu. şeytana has bir yetiymiş gibi bakılıyordu aklı kullanmak. “şeytan hepimizden akıllı” gibi sözler de hem o dönemlerde hem de şu anda bile düşünmenin aleyhine kullanılır.
konuyu daha da dallandırıp budaklandırmadan kısaca; düşünmekten daha insani bir eylem olmadığını, bunu şeytanlaştırmanın da akıl kârı olmadığı söyleyerek kapatalım bu bahsi de.
tanım: aklı geri, nakli ön planda tutan insanların olması sebebiyle.
devamını gör...
9.
(bkz: cehalet)
devamını gör...
10.
devamını gör...
11.
bazen "ulan sazan çok, avlayan da çok neden ben de elime olta almıyorum" diyorum bu yüzden. ama vicdanım el vermiyor. kesinlikle hükümetin taviz vermesi sonucu bu denli çoklar ve güçlüler. bir de bu yerlerde atatürk ve cumhuriyet, laiklik düşmanı nesiller yetişiyor. bir sabah uyandığımızda tarikatlar şeriat devrimi yapacak diye korkuyorum.
devamını gör...
12.
çok fazla enayi var da ondan.
devamını gör...
13.
dünya bu yerlerdeki allah dostlarının hürmetine dönmeye devam ettiği için. bir gün tarikatlar biter elbet ama o zaman dünya da biter insanlık da biter.
devamını gör...
14.
herhangi bir tarikat ile uzaktan yakından ilişkisi olmayan bir müslüman ıslamın merkezinde olamaz mı? bence olabilir. ben bu oluşumların ıslama her zaman zarar verdiğini düşündüm. gerek süleymancılar, gerek menzilciler gerekse cübbeliler din ve insanlık için tefrikadan başka ne yaptılar bu ülkede hiç bir şey.
adam süleyman hilmi tunahan'ın kabrine gidiyor duasını ediyor çıkarken saygısızlık olmasın diye geri geri çıkıyor. menzile gidiyorsun, gavs denilen adam tövbe kabul ediyor olaya bakar mısınız. adam bulunduğu makamı tövbe kapısı ilan etmiş. ınsanlar koşa koşa arınmaya, paklanmaya gidiyor. insanlar bir beşerden hatta bir ölüden medet umuyor. sonra islamı eleştirenlerden nefret ediyoruz. ıyi ama eleştiri bile bir şeyleri değiştirmiyor maalesef. ne diyor fatiha suresinin ilk ayeti " bütün hamd ve övgüler alemlerin rabbinedir." bir beşere, bir ölüye değil, bir put'a değil. malesef kendilerini putlaştırmaktan başka bir iş yapmayan bu oluşumları bizler yarattık. ne yaptı bu insanlar? daha fazla dogma, daha fazla sorgulanmayacak kural koymaktan başka ne verdiler müslümanlara hiç. iktidarlarını daim kılmak için dini kullanmaktan çekinmediler. bilime asla itibar etmediler. müslümanları sürekli kışkırtıp birbirine düşürmekten çekinmediler. "ilim çin'de bile olsa gidip alınız" diyen peygamber hadisini unutturdular. sadece kendilerine itibar edilmesini isteyerek adeta kendilerini putlaştırdılar. oysa mekke fethedilince o kabedeki bütün putları kendi elleriyle kırmıştı peygamber. böylece en güzel mesajı vermişti aslında bize. ne çabuk unuttuk.
adam süleyman hilmi tunahan'ın kabrine gidiyor duasını ediyor çıkarken saygısızlık olmasın diye geri geri çıkıyor. menzile gidiyorsun, gavs denilen adam tövbe kabul ediyor olaya bakar mısınız. adam bulunduğu makamı tövbe kapısı ilan etmiş. ınsanlar koşa koşa arınmaya, paklanmaya gidiyor. insanlar bir beşerden hatta bir ölüden medet umuyor. sonra islamı eleştirenlerden nefret ediyoruz. ıyi ama eleştiri bile bir şeyleri değiştirmiyor maalesef. ne diyor fatiha suresinin ilk ayeti " bütün hamd ve övgüler alemlerin rabbinedir." bir beşere, bir ölüye değil, bir put'a değil. malesef kendilerini putlaştırmaktan başka bir iş yapmayan bu oluşumları bizler yarattık. ne yaptı bu insanlar? daha fazla dogma, daha fazla sorgulanmayacak kural koymaktan başka ne verdiler müslümanlara hiç. iktidarlarını daim kılmak için dini kullanmaktan çekinmediler. bilime asla itibar etmediler. müslümanları sürekli kışkırtıp birbirine düşürmekten çekinmediler. "ilim çin'de bile olsa gidip alınız" diyen peygamber hadisini unutturdular. sadece kendilerine itibar edilmesini isteyerek adeta kendilerini putlaştırdılar. oysa mekke fethedilince o kabedeki bütün putları kendi elleriyle kırmıştı peygamber. böylece en güzel mesajı vermişti aslında bize. ne çabuk unuttuk.
devamını gör...
15.
cehaletin kol gezmesidir.
devamını gör...
16.
tasavvuf bu ülkenin kültürel kodlarından birisidir. tarikat kültürünü sokak ağzı materyalizmle yenemezsiniz. anadolu tarikat kültürüyle sadece pasif savaşılabilir. bu da ülkemizde maalesef çok yanlış yapıldı. hızlı olmak adına sert davranıldı sonra da cumhuriyetten öç almak isteyen tarikatlar türedi. tarikatları yok edemezsiniz sadece denetleyebilirsiniz. en mantıklı olanı da zararsız kalmaları için sıkı denetim ile kanuna tabi tutulmalarıdır.
devamını gör...
17.
sen eşek olursan semer vurmak isteyen çok olur.
devamını gör...
18.
(bkz: akıyor maşallah)
devamını gör...
19.
insanlar nihilizmden duydukları korkudan kurtulabilmek için, ilkel bir endişeyle, dini bir cevaba sarılmışlardır.
kısacası henüz ortasını bulabilmiş değiliz.
kısacası henüz ortasını bulabilmiş değiliz.
devamını gör...
20.
doğrusu tarikat şeyh ve yöneticilerinin bitmeme nedeni olmalı.
bunların krallığı biterse memlekette dini duygusunu sömürecek insanların parasını nasıl alacaklar?
bunların krallığı biterse memlekette dini duygusunu sömürecek insanların parasını nasıl alacaklar?
devamını gör...