zaman tüneli
sözlük radyosu kaçak yayınları
istek parça türkçe alıyor musunuz acaba..
devamını gör...
erkekler olarak tayt giymek istiyoruz
bir talep.
giyin.
zaten giyiyorsunuz, kimse engel olmuyor.
giyin.
zaten giyiyorsunuz, kimse engel olmuyor.
devamını gör...
z kuşağı
icardi'den, barış alper'den, torreira'dan çok daha önce saçının önünü sarıya boyatanlar olarak biz yani.
yaş artık 22 olsa da sonuçta z kuşağındanım.
yaş artık 22 olsa da sonuçta z kuşağındanım.
devamını gör...
simurg freud (yazar)
devamını gör...
erkekler olarak tayt giymek istiyoruz
içlik giymiyor musunuz onun gibi düşünün.
devamını gör...
erkekler olarak tayt giymek istiyoruz
inanılmaz duyarlar görüyorum ve gözlerime inanamıyorum. *
devamını gör...
hesap isteyince garsonun seninle ahirette hesaplaşcaz demesi
baslikta imla hatasi var, zira 60 karakter kuraliniz yuzunden ki 60 karakter kuraliniz batsin. bari 70 yapin sunu.
neyse, ahireti dusunen, namuslu bi garson olsa gerektir. evet.
neyse, ahireti dusunen, namuslu bi garson olsa gerektir. evet.
devamını gör...
cibal
emevi ve abbasi hilafetleri döneminde arapların batı iran'da bulunan bir bölge ve eyalete verdikleri isimdir.
adı, bölgenin zagros'taki dağlık yapısını vurgulayan , cabal ("dağ, tepe") kelimesinin çoğulu olan "dağlar" anlamına gelir. 12. ve 14. yüzyıllar arasında, cibal adı giderek terk edildi ve mezopotamya'daki "arap ırak"ından yani ırak-ı arab'tan ayırt etmek için ʿırak-ı acem (fars ırak'ı) olarak anılmaya başlandı. bölgenin hiçbir zaman kesin olarak tanımlanmış sınırları olmadı, ancak doğuda maranjab çölü , güneyde fars ve huzistan , güneybatı ve batıda ırak, kuzeybatıda azerbaycan ve kuzeyde elburz dağları ile sınırlandığı kabul edildi ve bu da onu antik medya ülkesiyle kabaca aynı noktaya getiriyordu.
abbasiler 10. yüzyılın başlarında kontrolü kaybedene kadar, cibal başkenti genellikle rey olan ayrı bir eyalet oluşturdu. ancak 9. yüzyılın büyük bir bölümünde bölge özerk bir yerel hanedan olan dülefiler tarafından yönetildi. 10. yüzyılın sonlarında ve 11. yüzyılın başlarında cibal'in daha büyük bir kısmı büveyhilerin eline geçerken, güneyi kakuyilere geçti. bölgede konuşulan lisanı da araplar bahla/fahla diye kaydetmiş o da pehlevice demektir. pehlevi kelimesi tam anlamıyla partça anlamına gelse de isim "kahramanca, eski, antik" anlamına geliyordu. "pehlevi" büyük ihtimalle bugün hala konuşulan talış, güney tati veya azari/adari'nin türevleri gibi kuzeybatı iran dilleri ve lehçelerinden oluşan bir grubu ifade ediyordu.
adı, bölgenin zagros'taki dağlık yapısını vurgulayan , cabal ("dağ, tepe") kelimesinin çoğulu olan "dağlar" anlamına gelir. 12. ve 14. yüzyıllar arasında, cibal adı giderek terk edildi ve mezopotamya'daki "arap ırak"ından yani ırak-ı arab'tan ayırt etmek için ʿırak-ı acem (fars ırak'ı) olarak anılmaya başlandı. bölgenin hiçbir zaman kesin olarak tanımlanmış sınırları olmadı, ancak doğuda maranjab çölü , güneyde fars ve huzistan , güneybatı ve batıda ırak, kuzeybatıda azerbaycan ve kuzeyde elburz dağları ile sınırlandığı kabul edildi ve bu da onu antik medya ülkesiyle kabaca aynı noktaya getiriyordu.
abbasiler 10. yüzyılın başlarında kontrolü kaybedene kadar, cibal başkenti genellikle rey olan ayrı bir eyalet oluşturdu. ancak 9. yüzyılın büyük bir bölümünde bölge özerk bir yerel hanedan olan dülefiler tarafından yönetildi. 10. yüzyılın sonlarında ve 11. yüzyılın başlarında cibal'in daha büyük bir kısmı büveyhilerin eline geçerken, güneyi kakuyilere geçti. bölgede konuşulan lisanı da araplar bahla/fahla diye kaydetmiş o da pehlevice demektir. pehlevi kelimesi tam anlamıyla partça anlamına gelse de isim "kahramanca, eski, antik" anlamına geliyordu. "pehlevi" büyük ihtimalle bugün hala konuşulan talış, güney tati veya azari/adari'nin türevleri gibi kuzeybatı iran dilleri ve lehçelerinden oluşan bir grubu ifade ediyordu.
devamını gör...
sözlükte herkesin flörtünün olması
ben sözlükte değilmişim de habarım yok..
devamını gör...
slife5r (yazar)
ben de geleyim mi lan ha?
valla sesimi çıkarmam, çok sıkılıyom olum valla bak.
valla varlığımın farkına bile varmazsınız hı? slife5r reyiz valla bak.
valla sesimi çıkarmam, çok sıkılıyom olum valla bak.
valla varlığımın farkına bile varmazsınız hı? slife5r reyiz valla bak.
devamını gör...
erkeğinin kulağına namusumsun diye fısıldayan kadın
biraz fazla abartmis olabilecek kadindir. evet.
devamını gör...
naruto dayı
#3443956
sence bunun için geç olmadı mı?
herkes bunun ne halt ettiğini, kibrinden haklı iken haksız konuma düştüğünü, yaptığının yanlış olduğunu anlatmaya çalışanlara saldırdığını, kafasına göre bu avel den başka işimiz yokmuş gibi seni dövecem gel diye çağırdığını, nick altlarında instagram adresleri verip sonra ayarı yiyince kaldırdığını, bir telefon ile hayatını kaydırabilecek insanların ayarları ile oynamaya çalıştığını, kadınları aşağıladığını, insanlara hakaret etmesini falan değiştirecek mi? sanmıyorum.
şu saatten sonra herkes kendi yoluna bence daha iyi takılsın sözlükte eyvallah lakin kimse de affetmesin böyle iyi. yoksa bir gün birini kızdıracak üçüncü sayfa haberi olarak okuyacağız kendisini 29 yaşında gencin haberini okumak istemem genç daha.
sence bunun için geç olmadı mı?
herkes bunun ne halt ettiğini, kibrinden haklı iken haksız konuma düştüğünü, yaptığının yanlış olduğunu anlatmaya çalışanlara saldırdığını, kafasına göre bu avel den başka işimiz yokmuş gibi seni dövecem gel diye çağırdığını, nick altlarında instagram adresleri verip sonra ayarı yiyince kaldırdığını, bir telefon ile hayatını kaydırabilecek insanların ayarları ile oynamaya çalıştığını, kadınları aşağıladığını, insanlara hakaret etmesini falan değiştirecek mi? sanmıyorum.
şu saatten sonra herkes kendi yoluna bence daha iyi takılsın sözlükte eyvallah lakin kimse de affetmesin böyle iyi. yoksa bir gün birini kızdıracak üçüncü sayfa haberi olarak okuyacağız kendisini 29 yaşında gencin haberini okumak istemem genç daha.
devamını gör...
geceye bir dert bırak
saçlarım uzamış.
devamını gör...
normal sözlük yazarlarının çocukluk fotoğrafları
.
devamını gör...
geceye bir dert bırak
kendi öldü gitti darı bekaya bizi derten derde saldı.
nur içinde yat ali ekber baba.
devamını gör...
herkese mavi boncuk dağıtan insan
(bkz: herkese mavi boncuk dağıtan kadın)
(bkz: herkese mavi boncuk dağıtan sözlük erkeği)
(bkz: mavi boncuk dağıtmak)
(bkz: mavi boncuk)
bir yandan da arıyordur gönlünün sahibini.
(bkz: herkese mavi boncuk dağıtan sözlük erkeği)
(bkz: mavi boncuk dağıtmak)
(bkz: mavi boncuk)
bir yandan da arıyordur gönlünün sahibini.
devamını gör...
erkekler olarak tayt giymek istiyoruz
ben istemiyorum, kendi adiniza konusun. evet.
devamını gör...


