zaman tüneli
normal sözlük
baslikta yazan yazarlara hak vermekle beraber söyle bir gercek var sözlük bu konsept ile devam ederse kendi kendini imha edecek yakinda. suan yerinde sayiyor burasi. eski tanim yapan yazarlarin ekmegini yiyor. günlük tanim girisi yok denecek kadar az. sabah entry girilen basliklar zar zor 2. sayfaya ulasiyor. belli ki yönetim burayi gözden cikarmis. cünkü ilgilenen yok. etkilesim yerlerde geziyor. bir kere herkes takip edilmek, begenilmek ister. bir kac yazar kendi kendini oyluyor gibi gözüküyor. yeni yazar gelmedigi icin kimse kimseyi takip etmiyor. formatin yeniden gözden gecirilmesi lazim. sürekli ayni konular etrafinda dönüyor sözlük. baslik uplasan bile tanim yapan yok. sürekli tanim yapan yazarlarin nerdeyse büyük cogunlugu sözlügü terk etmis yada yazmayi birakmis. uzun lafin kisasi zaten bu dediklerimi cogu yazar cok öncelerden söylemis. gelinen durum ortada. bir kac yazarin cabasi ile gidiyor burasi onlar da yazmayi birakirsa tarihin tozlu sayfalarina karisir.
devamını gör...
iç çamaşırının araya kaçması
insanın bütün karizmasını, özgüvenini ve hayata dair planlarını birkaç santimetrelik kumaş parçasıyla sorgulatan olaydır.
özellikle kalabalık bir ortamda gerçekleştiğinde kişi dışarıdan son derece normal görünmeye çalışırken içeride adeta bir kriz masası kurulur. yüz ifadesi "ekonomiyi değerlendiriyorum" ciddiyetindeyken zihnin tamamı iç çamaşırının bulunduğu koordinatlara odaklanmıştır.
yürürken düzelir umuduyla atılan ilk birkaç adım genellikle başarısız olur. ardından kişinin yürüme şekli değişir. dışarıdan bakana hafif sakatlık geçirmiş gibi görünür ama aslında yapılan şey son derece teknik bir kurtarma operasyonudur.
en zor kısmı da müdahale zamanını seçmektir. çünkü insanlığın ortak hukukunda iç çamaşırını toplum içinde düzeltmek diye bir madde yoktur. uygun köşe aranır, boş koridor kollanır, market reyonları incelenir. bazen sırf bu yüzden hiç ihtiyacı olmadığı halde deterjan bölümünde dakikalarca ürün karşılaştıran insanlar vardır.
olayın trajikomik tarafı ise sorunun birkaç saniyede çözülmesine rağmen kişinin bütün gününü etkilemesidir. sabah yaşanan küçük bir kayma, akşam eve kadar zihinsel bir yük olarak taşınır. insan eve varınca da dünyanın en büyük problemini çözmüş bilim insanı edasıyla "nihayet" der.
medeniyet tarihi ateşin bulunması, tekerleğin icadı ve internetin yaygınlaşması gibi önemli gelişmelerle anılır. ancak günlük hayatın görünmeyen kahramanları, iç çamaşırının araya kaçmasına rağmen gününe devam edebilen insanlardır.
özellikle kalabalık bir ortamda gerçekleştiğinde kişi dışarıdan son derece normal görünmeye çalışırken içeride adeta bir kriz masası kurulur. yüz ifadesi "ekonomiyi değerlendiriyorum" ciddiyetindeyken zihnin tamamı iç çamaşırının bulunduğu koordinatlara odaklanmıştır.
yürürken düzelir umuduyla atılan ilk birkaç adım genellikle başarısız olur. ardından kişinin yürüme şekli değişir. dışarıdan bakana hafif sakatlık geçirmiş gibi görünür ama aslında yapılan şey son derece teknik bir kurtarma operasyonudur.
en zor kısmı da müdahale zamanını seçmektir. çünkü insanlığın ortak hukukunda iç çamaşırını toplum içinde düzeltmek diye bir madde yoktur. uygun köşe aranır, boş koridor kollanır, market reyonları incelenir. bazen sırf bu yüzden hiç ihtiyacı olmadığı halde deterjan bölümünde dakikalarca ürün karşılaştıran insanlar vardır.
olayın trajikomik tarafı ise sorunun birkaç saniyede çözülmesine rağmen kişinin bütün gününü etkilemesidir. sabah yaşanan küçük bir kayma, akşam eve kadar zihinsel bir yük olarak taşınır. insan eve varınca da dünyanın en büyük problemini çözmüş bilim insanı edasıyla "nihayet" der.
medeniyet tarihi ateşin bulunması, tekerleğin icadı ve internetin yaygınlaşması gibi önemli gelişmelerle anılır. ancak günlük hayatın görünmeyen kahramanları, iç çamaşırının araya kaçmasına rağmen gününe devam edebilen insanlardır.
devamını gör...
soru sorulunca havaya bakan insan
beyin google araması yaparken gözler de ekran koruyucu moduna geçiyor olabilir.
çok zor bir soru sorulduğunda insanların bir kısmı yukarı bakar, hatta yana bakanlar da vardır, bazıları da gözlerini tamamen kapatır. aslında hepsinin yaptığı şey aynı:
_az müsaade et, beynimdeki dosyaları karıştırıyorum_.
çok zor bir soru sorulduğunda insanların bir kısmı yukarı bakar, hatta yana bakanlar da vardır, bazıları da gözlerini tamamen kapatır. aslında hepsinin yaptığı şey aynı:
_az müsaade et, beynimdeki dosyaları karıştırıyorum_.
devamını gör...
türkiye’nin girişine yazılması gereken söz
bastığın bu toprak, tarihte en çok devlet batıran bir ırkın son konuşlandığı yerdir.
devamını gör...
motosiklet sürmeye yeni başlayanlara tavsiyeler
yokuş aşağı giderken elleri serbest bırakmayın.
devamını gör...
sabah aniden gelen temizlik yapma isteği
ben böyle birşeyi kendi isteğim ile yapıyorsam ya misafir gelecektir yada daha önemli yapmam gereken bir işten kaçıyorumdur diğer türlü imkansız
devamını gör...
motosiklet sürmeye yeni başlayanlara tavsiyeler
sürdüğünüz iki tekerli bir tabut ve siz türkiye'desiniz bunu unutmayın. her an bir araç sizi görmeyebilir ya da sallamayabilir sağa ani manevra yapıp sizi bariyerlere sokup yaprak dönere çevirebilir. öldükten sonra haklı olsanız neye yarar. binmeden önce ailenizle vedalaşın bu onları son görüşünüz olabilir. en kötü 4 teker en iyi 2 tekerden her zaman daha iyidir.
devamını gör...
meriç entryleri ifşa platformu
#4009260
peygamberin bile soyu kızından yürüyor. belki bu konuda yahudiler haklıdır.
peygamberin bile soyu kızından yürüyor. belki bu konuda yahudiler haklıdır.
devamını gör...
demagojilendim
skeçteki o karakteri izleyip _yok artık bu kadar da olmaz_dedikten sonra, birde gerçek hayatta aynısıyla karşılaştığınızı varsayın ... işte o an 'demagojilendim' diyip susmak en mantıklısı.
devamını gör...
sabah aniden gelen temizlik yapma isteği
bugün uzun yıllar sonra ilk defa bir temizlik çalışanı ile anlaştım. evimde yabancı insanların varlığından hoşlanmıyorum. o nedenle kendim yapmaya çalışıyordum ama sanırım artık yoruldum. psikolojimi ayarlayıp yardım alacağım. saati 500 liraymış. sanırım bu piyasa şartlarında normal bir rakam bu.
devamını gör...
sekizinci aile
sekiz bölümlük bir dizi.
başıma bir şey gelmeyecekse de beğenmedim.
arkadaşımın çok beğendiğim çok güzeldi eğlendim gibi geri bildirimleri ile merak etmiştim. ilk reklamları çıktığında oo ali atay oo kadro efsane kesin güzeldir gibi de benim bir fikrim vardı ama hiç bakmadım kim ne demiş beğenmiş mi beğenmemiş mi?
komik desen değil, aşırı uzatılmış diyaloglar, sahneler, kırk saat bitsin de diğer sahne gelsin diye bekliyorsun ama asla bitmiyor.
anladık mcdonalds sponsorunuz da o arabaya sipariş sahnesi mesela… zaten kırk dakikalık bir bölüm 20 dakikası sipariş ile geçti. olmamış yani..
adam hastalandı ok, nabız ölçecekler ok.. saat fikri öeeah hadi okey diyelim ona da bitmeyen dayak sahnesi.. olmamış..
hikayesi neydi, giriş neydi, gelişme de ne oldu ve neden patladılar her şey kopuk.. hikaye bütünlüğü yok.. olmamış.
eee bu muydu diyerek kaldım sekizinci bölüm sonunda… hiiiiç beğenmedim. tavsiye edemem. kötü yani. kocaman bir hayal kırıklığı o kadro ile..
dizide sadece mehmet özgür’e bayıldım. aşırı doğaldı gerisi olmamış.
başıma bir şey gelmeyecekse de beğenmedim.
arkadaşımın çok beğendiğim çok güzeldi eğlendim gibi geri bildirimleri ile merak etmiştim. ilk reklamları çıktığında oo ali atay oo kadro efsane kesin güzeldir gibi de benim bir fikrim vardı ama hiç bakmadım kim ne demiş beğenmiş mi beğenmemiş mi?
komik desen değil, aşırı uzatılmış diyaloglar, sahneler, kırk saat bitsin de diğer sahne gelsin diye bekliyorsun ama asla bitmiyor.
anladık mcdonalds sponsorunuz da o arabaya sipariş sahnesi mesela… zaten kırk dakikalık bir bölüm 20 dakikası sipariş ile geçti. olmamış yani..
adam hastalandı ok, nabız ölçecekler ok.. saat fikri öeeah hadi okey diyelim ona da bitmeyen dayak sahnesi.. olmamış..
hikayesi neydi, giriş neydi, gelişme de ne oldu ve neden patladılar her şey kopuk.. hikaye bütünlüğü yok.. olmamış.
eee bu muydu diyerek kaldım sekizinci bölüm sonunda… hiiiiç beğenmedim. tavsiye edemem. kötü yani. kocaman bir hayal kırıklığı o kadro ile..
dizide sadece mehmet özgür’e bayıldım. aşırı doğaldı gerisi olmamış.
devamını gör...
meriç entryleri ifşa platformu
#4009260 denk gelmediğim tanıma denk gelip beğendim bence bu konunun meriçlik ile alakası yok utanacak o kadar konu varken bu konuyu utanmak için tercih etmeniz ayrı bir tartışma konusu olmalımı gereksiz vakit kaybı olur ama
adam sadece kadınları bi salın demiş bunda meriçlik durum nerede acaba ki haklı
salın abi bi artık kadınları menemeni ve yumurtayı bırakıp kendinize daha iyi konular bulun
sarmıyor yani artık bence
adam sadece kadınları bi salın demiş bunda meriçlik durum nerede acaba ki haklı
salın abi bi artık kadınları menemeni ve yumurtayı bırakıp kendinize daha iyi konular bulun
sarmıyor yani artık bence
devamını gör...
soru sorulunca havaya bakan insan
cevaplar gökyüzünden akarak geliyor galiba.
devamını gör...
motosiklet sürmeye yeni başlayanlara tavsiyeler
ileri sürüş eğitimi kesinlikle alın.
devamını gör...
ikili oynamak
bence ideal.
mesela bu sezon; (bkz: vedat muriqi & serhou guirassy) gayet iyi ikili olur.
mesela bu sezon; (bkz: vedat muriqi & serhou guirassy) gayet iyi ikili olur.
devamını gör...
ikili oynamak
devamını gör...
demagojilendim
güldür güldür show'un ağır sapık karakterlerinden birinin repliklerinden biri.. laf cambazlığına maruz bırakıldığını, duygu sömürüsü yapılarak manipüle edildiğini veya konunun saptırılarak haksız duruma düşürüldüğünü ifade etmek istiyor sanırım. skeçteki kullanan karakteri ve bağlamını gördükçe demagoji yapmak sözünden soğudum.
devamını gör...
motosiklet sürmeye yeni başlayanlara tavsiyeler
lütfen yollar sadece sizin gibi gelişine takılmayın araçlara onlardan daha fazla dikkat edin korunmasız ve tehlikeli kısımda kalan genelde sizlersiniz
ve havalı olduğunuzu düşünüp saçma sapan hareketler yapmayın sadece kendinize zarar verirsiniz
ve havalı olduğunuzu düşünüp saçma sapan hareketler yapmayın sadece kendinize zarar verirsiniz
devamını gör...
motosiklet sürmeye yeni başlayanlara tavsiyeler
düzenli olarak sevdiklerinizle helalleşin.
motosiklet, "sadece orta ve üst sınıfa taşıt satabiliyoruz garibanlar da bizim müşterimiz olsun" kafasıyla üretilmiş bir araç.
pratik değil, rahat değil. tabii adrenalin arıyorsanız o başka. ama motosiklet kullanışlı bir şey değil ve iyi düşüp tartmadan girmeyin.
her şeyden önce trafik ve yollar otomobillere göre tasarlanmıştır bunu unutmayın. yapacağınız her kazada %99 siz suçlusunuz bunu bilin. hata yapma ihtimaliniz otomobil sürücüsünden fazla bunu bilin. o arabaların aynaları diğer arabaları görmek için tasarlandı sizi görmek için değil bunu bilin. ben motorcuyum acele giderim kafasıyla saçma sapan hareketler yapacaksanız, size bir şey olmasa bile milletin başını belaya sokacaksınız onun vebalinin altından kalkamazsınız bunu da bilin.
motosiklet, "sadece orta ve üst sınıfa taşıt satabiliyoruz garibanlar da bizim müşterimiz olsun" kafasıyla üretilmiş bir araç.
pratik değil, rahat değil. tabii adrenalin arıyorsanız o başka. ama motosiklet kullanışlı bir şey değil ve iyi düşüp tartmadan girmeyin.
her şeyden önce trafik ve yollar otomobillere göre tasarlanmıştır bunu unutmayın. yapacağınız her kazada %99 siz suçlusunuz bunu bilin. hata yapma ihtimaliniz otomobil sürücüsünden fazla bunu bilin. o arabaların aynaları diğer arabaları görmek için tasarlandı sizi görmek için değil bunu bilin. ben motorcuyum acele giderim kafasıyla saçma sapan hareketler yapacaksanız, size bir şey olmasa bile milletin başını belaya sokacaksınız onun vebalinin altından kalkamazsınız bunu da bilin.
devamını gör...
ikili oynamak
bence sanattır ve iş hayatında bir şekilde yapılır yaparım hatta affetmem sonuçta iş hayatında onca insanla muhatap olmak bir yerde bu durumlara yer açar
devamını gör...