ebu bekir'in kızı, hz muhammed'in eşi.
rivayete göre hz. muhammed ile evlendiğinde 9 yaşında olan kişi.
devamını gör...
peygambere helal kılınan kadınlar muhteviyatlı ahzab 50 ve 51 indirilince "görüyorum ki rabbin senin keyfine koşturuyor" diyerek islam dünyasındaki ilk sorgulama girişiminde bulunmuş (ya da postayı koymuş diyelim) akıllı ve biraz da deli dolu bir kadın. çok genç yaşta evlendirildiği muhammed'i delicesine kıskandığı kesindir. muhammed'in ayet gelecek bahanesiyle evden çıktığı bir vakit kendisini takip etmiş, muhammed bunu farkettiğinde ise sağlam bir dayak yemiştir. olgunluk döneminde güç sahibi olabileceğini anlamış ve bunu da sonuna kadar kullanarak pek çok ihtilafı gidermiş, muhammed öldüğünde bir süre fiilen ipleri de eline almıştır. kendisi hırçın, sorgulayıcı ve enteresan bir takım hadislerin konusu olduğu için islamcılar tarafından pek anlatılmak istenmez yahut anlatılacaksa da idealize edilerek anlatılır.
devamını gör...
aişe bint ebu bekir, islam peygamberi muhammed'in eşlerinden biri, halife ebu bekir'in kızı. kureyş kabilesinden olup, muhammed'in ölümünden sonra siyasi açıdan önemli bir rol oynamıştır. islamiyeti kabul eden on dokuzuncu kişi olup çok sayıda hadis rivayet etmiştir.
devamını gör...
zekidir, gençtir, peygambere sözünü gecirir, hatta kendusi ayse'den çekinir. hazretlik bir durumu yok. bildiğin ayşe. geçiniz.
devamını gör...
muhammed ile 6 yaşında evlenip 9 yaşında gerdeğe girmiştir.
kaynak : www.dinvemitoloji.com/2018/...
devamını gör...
sanıldığı gibi evlendiğinde 9 yaşında olmayan kadın. peygamber eşi, ebu bekir kızı. tarihte ali ile karşı karşıya kalmıştır. tarihsel arka planı bilmeden sallayanların uydurduğu hadislere göre evlendiğinde 9 yaşında imiş. oha.

bir kere arap toplumunda bir adet vardır arkadaşım. araplar senin benim gibi doğum günü tarihi yazıp kutlayan insanlar değil. araplar ergenlik çağına giren erkek ve kıza tören yaparlardı. kız çocuklarında gömlek giyme töreni diye bir şey vardır. kız çocuğu adet olunca gömlek giydirilir ve kadın sıfatı verilir. bir kız 13-17 yaşında adet oluyorsa - ki sıcak toplumlarda 13 yaş normal- demek ki aişe 13 yaşında adet olunca yaş almaya başlamış. 13+ 9 ne etti? 22. demek ki neymiş bro? 9 değilmiş. sene 2021, 22 yaşında evlenen kadın yok mu? benim yengem dayıma verildiğinde 14 yaşındaymış. hayırdır?
devamını gör...
hz. aişe validemiz. (radıyallahu anha)

resulullah'ın hanımı ve resulullah'ın en sadık arkadaşı hz. ebu bekir'in kızıdır.

614 senesinde doğdu, mekke doğumludur. hz. aişe validemizin çocukluğu hakkında fazla bilgi bulunmaz.

hz. aişe, hz. ebu bekir'in en küçük kızıydı. hz. muhammed, düzenli olarak hz. ebu bekir'in evine ziyarete giderdi. hz. hatice'nin vefatından sonra hz. muhammed, rüyasında bir adamın bir ipek parçasına sarılı başka birini taşıdığını görür. adam ona şöyle der:

işte bu senin zevcendir! onun örtüsünü aç.

hz. muhammed ipek örtüyü kaldırıp hz. âişe'yi görür. ama hz. aişe daha 6 yaşında bulunurken kendisinin yaşı çok büyüktü. hem de hz. ebu bekir kızını mut'im oğlu cübeyr'e vereceğine dair söz vermişti.

hz. muhammed kendi kendine, eğer ki bu allah'tan gelen bir emir ise, tekrar gelir. der.

birkaç gece sonra hz. muhammed uyurken, bir meleğin aynı ipek yığınını taşıdığını görür. bu kez kendisi meleğe şöyle der:

onu bana göster...

melek ipeği kaldırır ve tekrar hz. aişe'yi görür... hz. muhammed tekrar, eğer allah'tan ise, bunu tekrar gösterir. der.

bu rüyaları hz. ebu bekir dahil kimseye anlatmaz. fakat bu olayı yineleyen bir olay daha yaşanır. hz. hatice vefat ettiğinden beri osman ibn ma'zun'un zevcesi havle, hz. muhammed'in ev ihtiyaçlarına yardım ediyordu. bir gün yine hz. muhammed'in evinde bulunuyorken onun evlenmesi gerektiğini söyler. hz. muhammed ona kiminle evlenebileceğini sorduğunda şöyle cevap verir,

ya ebu bekir'in kızı âişe, ya da ze'meh'in kızı sevde ile.

hz. sevde 30 yaşlarında bir duldu. hz. muhammed, havle'den teklif ettiği iki kişiyle de evlilik girişimlerinde bulunmasını ister. hz. sevde, hizmetindeyim, ey allah'ın rasulü cevabını verir.

hz. ebu bekir de o sırada mu'tim'i hz. aişe'den vazgeçmeye kolayca ikna etmiş bulunuyordu. hz. aişe, hz. sevde'den birkaç ay sonra hz. muhammed'in eşi olur.

resulullah, hz. aişe ile, hz. aişe çocukken evlenmiştir. çünkü hz. muhammed döneminde bu yasal bir eylemdi. sadece kadınlar değil, erkeklerin de çocuk yaşta evlendikleri, hatta çocuk sahibi oldukları görülmüştür.

nitekim, tirmizi'de geçen ve hz. aişe'nin sözü olarak nakledilen bu söz dediğimizi ispatlar niteliktedir;

kız çocuğu dokuz yaşına geldiği zaman, artık bir kadın adayı olur. (tirmizi)

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...
hiç yoktan hazreti olmuştur. osho'ya daha çok güvenirim.
devamını gör...
bu konuda yazılacak çok şey var ama yine de sizlere ;
lesley hazleton - peygamberden sonra /sunni şii çatışması ve ilk müslüman kitaplarını okumanızı tavsiye ederim. sonra tartısırız hazreti mi değil mi diye
devamını gör...
küçük yaşta tecavüze uğradığı için rahmi ağır hasar görmüştür. o yüzden çocuk sahibi olamamıştır.
devamını gör...
cemel savaşı'nın çıkmasında ve binlerce
müslümanın ölümüne sebep olmuş şahsiyet .
ayrıca o dönem islam da kadının deveye binmesi haram olmasına rağmen deveye binmiştir.
cemel ismi buradan gelir.
devamını gör...
ifk hadisesi sebebiyle, nur suresi 11-21 ayetleri nazil olmuş, üzerine atılan iftiradan aklanmıştır.
devamını gör...
hz peygamberin eşidir.
devamını gör...
şu sapık dine inanmayı bırakın artık pilis.
devamını gör...
pedofilik yaşta evlenen sahabe.
devamını gör...
olm hani ateisttiniz hani hadisler, sunnnetler farzlar yalandı! ne ara inanmaya basladiniz bu aralar.
devamını gör...
açıkçası hadislere inanıyor musunuz inanmıyor musunuz çözemedim. kabul ediyorsanız islamiyeti de kabul etmeniz gerekiyor etmiyorsanız onları kaynak olarak gösterememeniz gerekiyor. ama madem kaynak olarak gösteriyorsunuz her türlü kaynağı eşit derecede almak zorundasınız ki yanlış bir sonuca varmayasınız. sadece işinize geleni alırsanız amacınız doğruyu göstermek olmaz art niyetlisiniz demek olur. konumuza dönecek olursak;
hz. aişe'nin evlendirilme konusunda pek çok farklı rivayet vardır. bunlardan en gündemde olanı 9 yaşında olmasıdır. ancak arapların örf ve adetinde kız çocuklarına verilen* değer malumunuz. o sebepten ötürü özellikle kadınların yaşı hesap edilirken ergenlikten sonrası hesap edilir, örnek olarak peygamber efendimize kamer suresinde bir ayet iniyor ve hz. aişe de bunu naklediyor. o tarihler de 614-618 arasında değişiyor. hz. aişe ile paygamber efendimizin evlendiği dönem 622-623 yılları arasında olduğuna göre hz. aişe'nin yaşı sandığımız kadar küçük değildir ve bahsedilen örf ve adet geçerlidir. yine hz. aişe'nin evlendiğimde 6-7 yaşında idim ifadesinde risalet veya hicretten sonrasını ifade ettiğine dair yine pek çok örnek bulunmaktadır.
bir de kabul edilmesi gereken bir durum var ki yine o toplumda eşler arasındaki yaş farkı çok önemli görülmemekle birlikte erken diye düşündüğümüz dönemlerde evlendirilen erkekler de vardır. yani bu toplumda doğan insanların fizyolojilerinin daha erken olgunlaştığını kabul etmemiz gerekir. bunu bizim kabul etmememiz normal çünkü bizim kültürümüzde bu tür durumlar çok yaygın değildir. ki islam dini mübah kıldığı hususlarda islama uygun örfün uygulanması gerektiğini savunur. hatta örf kıyastan önce gelir şeklinde islam hukuku hükmü vardır. yine de günümüzdeki gibi de değildir. yani türklerde de evlilik günümüzdeki gibi geç olmamaktadır ki pek çoğumuzu babaannelerinde, anneannelerinde, dedelerinde bile bu durumu duyarız.
son olarak bütün bu durumlara kulak tıkayıp bir de üstüne sadece kendi işinize geleni kendi isteğinize göre dahası günümüz şartlarına göre yorumlarsanız tarihteki hiçbir olayı doğru anlayamazsınız, anlayamayız.


1. bk. buhârî, menâkıbü’l-ensâr 20, 44; müslim, nikâh 71; fedâilü’s-sahâbe 74; ebû dâvûd, edeb 55; ibn mâce, nikâh 13; nesâî, nikâh 78; dârimî, nikâh 56.
2. bk. azimli, mehmet, hz. âişe’nin evlilik yaşı tartışmalarında savunmacı tarihçiliğin çıkmazı, islâmî araştırmalar, cilt 16, sayı 1, 2003, s. 28 vd.
3. bk. doğrul, ömer rıza, asr-ı saâdet, eskişehir kütüphanesi (eser kitabevi), istanbul, 1974, 2/141 vd; nedvî, seyyid süleyman, hazreti âişe, mütercim ahmet karataş, timaş yayınları, istanbul, 2004, s. 21 vd. savaş, rıza, hz. âişe’nin evlenme yaşı ile ilgili farklı bir yaklaşım, d. e. ü. ilâhiyât fak. dergisi. 4, izmir, 1995, s. 139-144.
4. efendimiz’in dedesi abdulmuttalib’in çok erken yaşlarda hâle binti üheyb ile evlendiği, efendimiz’in annesi âmine ile babası abdullah’ı da bu yaşlardayken evlendirdiği, hatta her iki evliliğin aynı mecliste gerçekleştiği, bu sebeple efendimiz ile amcası hz. hamza arasında yaş farkının neredeyse aynı olduğu bilinmektedir.
5. efendimiz’e bir de sıhriyet yönüyle yakın olabilme düşüncesiyle hz. ömer, aradaki yaş farkına rağmen hz. ali’nin kızı ümmü gülsüm’le evlenmiş ve o günkü toplum tarafından bu evlilik asla yadırganmamıştır.
6. bk. ibnü’l-esîr, üsdü’l-gâbe, 3/240.
7. bk. ibn hişâm, sîre, 1/271; ibn ishâk, sîre, konya, 1981, 124.
8. bk. ibn hişâm, sîre, 1/271; ibn ishâk, sîre, 124.
9. nevevî, tehzîbü’l-esmâ, 2/597; hakim, müstedrek 3/635.
10. nevevî, tehzîbü’l-esmâ, 2/597; hakim, müstedrek 3/635.
11. âişe vâlidemiz’in, hicretten yedi ay sonraki şevvâl değil de bedir sonrasına denk gelen ikinci yılın şevvâl ayında evlendiği de ifade edilmektedir. bu durumda onun evlilik yaşı, bir yıl daha gecikmiş demektir. bk. nevevî, tehzîbü’l-esmâ, 2/616.
12. bk. buhârî, fezâilü’l-kur’ân 6, tefsîru sûre, (54) 6; aynî, bedruddîn ebû muhammed mahmûd ibn ahmed, umdetü’l-kârî şerhu sahîhi’l-buhârî, dâru ihyâi’t-türâsi’l-arabî, 20/21; askalânî, fethu’l-bârî, 11/291.
13. suyûtî, itkân, beyrut, 1987, 1/29, 50; doğrul, asr-ı saadet, 2/148.
14. sekizinci veya dokuzuncu yıl ihtilafı, ay farkından kaynaklanmaktadır. zira konunun anlatıldığı bazı rivayetlerde sekizinci yılın sekizinci ayı gibi bir ayrıntı dikkat çekmektedir.
15. günümüzde bu bilgileri değerlendirip ihtimal hesabı yapan bazı insanlar, hz. âişe vâlidemiz’in evlendiği günkü yaşının en az on dört olduğu, bunun yirmi iki, yirmi üç, yirmi dört veya yirmi sekiz olma ihtimalinin de bulunduğu sonucuna gitmektedirler ki, herhangi bir mesnede dayanmadığı için biz bu türlü yorumlara iltifat etmedik.
16. ibn manzur, lisanü’l-arab 13/138.
17. bu bilgiyi onun dışında sadece ablası esmâ vâlidemiz intikal ettirmektedir. bk. ibn hişâm, sîre, 1/176; heysemî, mecmaü’z-zevâid, 3/285; ibn kesîr, tefsîr, 4/553; bidâye, 2/214; kurtubî, tefsîr, 20/195.
18. bk. buhârî, salât 70, kefâle 5, menâkıbü’l-ensar 45, edeb 64; ahmed ibn hanbel, müsned, 6/198. bu durumda, âişe vâlidemiz’in söz konusu hadiseyi ifade ederken, "kendimi bildim bileli ben, ebeveynimi hep dindar olarak gördüm." mealindeki sözü, "doğduğum zaman bu evde islâm vardı." manasından daha ziyade "etrafımı tanımaya başladığımda hep islâm’la muhatap oldum." manasına hamledilmelidir.
19. bk. taberânî, mu’cemü’l-kebîr, 2/285, 286; mu’cemü’l-evsât, 12/145; ibn hişâm, sîre, 1/243. bu bilgiyi ondan başka bize, sadece ibn abbâs, selmân-ı fârisî ve sâib ibn yezîd intikal ettirmektedir. selmân-ı fârisî efendimiz’le medine’de buluşmuş, sâib ibn yezîd de hicretten üç yıl sonra medine’de dünyaya gelmiştir. ibn abbâs ise, bi’setin onuncu yılında, hicretten üç yıl önce ve şi’b-i ebî tâlib sürgününde dünyaya gelmiştir. demek ki her üç sahabenin de ne mekke’nin ilk yıllarında kılınan ikişer rekat namaza şahit olmalarına ne de miraç gecesiyle gelen beş vakit namaz emrini görüp intikal ettirmelerine imkan yoktur. öyleyse bu husus, bizzat efendimiz’den duyarak bize anlattığı bir mesele değilse hz. âişe vâlidemiz’in müşahede ederek yaşadığı bir gerçektir. bu ise onun, daha ilk günlere muttali olduğunu ve yaşının da o gün bütün bunları kavrayacak noktada bulunduğunu ifade etmektedir.
20. ibn hişâm, sîre, 1/83.
21. buhârî, nikâh 11; ahmed ibn hanbel, müsned, 6/210; heysemî, mecmaü’z-zevâid, 9/225; beyhakî, sünen, 7/129; taberî, târih, 3/161-163.
22. onun için bazıları bu tarihte onun, on üç veya on dört yaşlarında bir genç kız olduğunu söylemektedir. bk. savaş, rıza, d. e. ü. ilahiyat fak. dergisi. 4, izmir, 1995, s. 139-144.
23. bk. berki, ali hikmet, osman eskioğlu, hatemü’l-enbiya hz. muhammed ve hayatı, 210. burada zayıf da olsa başka bir ihtimalden söz edilebilir; o da onun, doğumunu takip eden yıllarda, ‘beşik kertmesi’ benzeri ve ebeveynler arası bir sözleşme ile karşı karşıya olma durumudur. ancak ilgili metinlerin hiçbirinde bunu teyit eden herhangi bir ayrıntı yoktur.
24. nevevî, tehzîbü’l-esmâ, 2/597.
25. age.
26. beyhakî, sünen, 6/204; ibn mende, ma’rifetü’s-sahâbe, köprülü kütüphanesi, no: 242, varak: 195 b; ibn asâkir, târîhu dımeşk, terâcimü’n-nisâ, dımeşk, 1982, s. 9, 10, 28; mes’ûdî, mürûcu’z-zeheb, 2, 39; ibn sa’d, tabakâtü’l-kübrâ, beyrût, 1968, 8/58.
27. bu evliliğin, hicretten altı ay veya sekiz ay sonra yahut yaklaşık bir buçuk yıl sonra ve bedir’in akabinde gerçekleştiğini ifade eden rivayetler de vardır. bk. ibn sa’d, tabakât, 8/58; ibn abdilberr, istîâb, 4/1881; nedvî, sîretü’s-seyyideti âişe ümmi’l-mü’minîn, tahkîk: muhammed rahmetullah hâfız en-nedvî, dâru’l-kalem, dımeşk, 2003, 40, 49.
28. ibn esîr, üsdü’l-gâbe, 3/467.
29. ibn abdilberr, istîâb, 2/108; tehzîbü’l-kemâl, 16/560.
30. bk. ibn sa’d, tabakât, 8/75; nedvî, sîretü’s-seyyideti âişe, 202.
31. ibn abdilberr, istîâb, 2/108; doğrul, asr-ı saadet, 2/142
32. bk. buhârî, cihâd, 65.
33. bk. taberânî, kebîr, 23/25; ibn abdilberr, istîâb, 4/1937; ibn sa’d, tabakât, 8/63.
34. bk. nisâ sûresi, 6.
35. "hicretten bir buçuk, iki veya üç yıl önce", "altı veya yedi yaşındayken", "hz. hatîce’nin vefat ettiği yıl veya vefatından üç yıl sonra", "hicretten yedi, sekiz ay sonra, hicretin ilk senesi" veya "bedir’in akabinde" gibi farklı rivayetler için bk. buhârî, menâkıbü’l-ensar 20, 44; müslim, fedâilü’s-sahâbe 74; aynî, umde, 1/45; ibn abdilberr, istîâb, 4/1881; nedvî, sîretü’s-seyyideti âişe, 40, 49.
36. hatta konuyla ilgili değerlendirmelere tepkiyle yaklaşan bazıları, "altı veya yedi yaşlarında idim" ifadesini ravinin bir hatası olarak görüp bu cümlenin, "risâlet geldiğinde altı veya yedi yaşlarında idim" şeklinde olması gerektiğini söylemektedirler.
37. bk. buhârî, menâkıbü’l-ensar 43, 44; müslim, nikâh 69; ibn mâce, nikâh 13.
38. buhârî, menâkıbü’l-ensar 44; müslim, nikâh 69; ebû dâvûd, edeb 55; ibn mâce, nikâh 13; dârimî, nikâh 56; taberânî, kebîr, 23/25; ibn abdilberr, istîâb, 4/1938; ibn sa’d, tabakât, 8/63; ibn ishâk, sîre, konya, 1981, 239
39. bk. buhârî, şehâdât 15; megâzî, 34; tefsîr, (24) 6; müslim, tevbe 56; tirmizî, tefsîr, (63) 4; ibn sa’d, tabakât, 2/65; ibn hişâm, sîre, 3/310.
devamını gör...
hz. ayşe(aişe bint ebubekir), islamda hz. ebu bekirin kızıdır, hz. muhammedin ikinci karısıdır ve 9 yaşında küçük bir çocukken pedofili bir şekilde 53 yaşındaki uçkuru gevşek yaşlı bir adamla zorla evlendirilmiştir. ayşe, küçükken muho tarafından tecavüze uğramasından ve islam'da evlatlık kurumunun yasak olmasından dolayı hayatı boyunca asla bir çocuk sahibi olamamıştır. aişe; anne değil tecavüz mağduru bir çocuktur ve hazreti, kutsal da değildir. ayrıca hz. ayşe'nin hz. ali ile yaşadığı gerdanlık olayı kavgasından dolayı 656'da ali'nin halifeliğinde aralarında islam tarihinde "ilk fitne" olarak bilinen cemel savaşı olmuştur, savaşta her iki taraf da ağır kayıplar vermiştir ve savaşı ali'nin tarafı kazanmıştır.
ilgili linkler:
1) dinvemitoloji.com/2018/05/h...
2) alfa-sorgulama.blogspot.com...
3) karanlikayetler.wordpress.c...
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel hayali rivayetlerde ve gerçekte hz. ayşe
devamını gör...
peygamberin hanımlarının en genç olanıdır. yaşı dolayısıyla günümüzde bir sürü ses çıkmaktadır. ne hikmetse kendi döneminde, kıymetli eşinin her şeyini inceleyen ve kulp takan müşrikler, bu evliliğe tek söz etmemişler.
meraklı ve zeki olan bu kadın, ilim sevdalısı ve aynı zamanda eğiticidir.
hadis ve sünnet rivayetinde sahabe arasında 4. sırada* olup, medine'de fetva veren 7 kişiden biridir.
bedreddin ez-zerkeşî'nin 'el icâbe' kitabı, hz. aişe'nin hatalı rivayetlerin düzeltilmelerinin toplama eseridir.
devamını gör...
ehli sunni " aişe 9 yaşında evlendi" derse, sen de ateisti suaturamazsın tabiki.

kaynak -maynak geç onları kardeşim. en kral kaynak kur'an'dır.

"yetimleri evlenme çağına gelmelerine kadar deneyin. olgunluk çağına erdiklerini hissederseniz mallarını kendilerine teslim edin"

nisa 6.

neymiş ateyist abee? evlilik yaşı islam'da, malını taşıma yaşı ile aynıymış. rüst yani. malını taşıyan adan avradını da taşır.

bir peygamber, kendine inen kitabın dışına çıkamayacağına göre, aişe'nin sübyan yaşta evlenmesiyle ilgili rivayetler gotten uydurmadır. evet.
devamını gör...

bu başlığa tanım girmek için olabilirsiniz.

zaten üye iseniz giriş yapabilirsiniz.

"hz. ayşe" ile benzer başlıklar

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim