kadınlarınızı hafifçe dövünüz
başlık "manyak olmaya karar verdim" tarafından 07.01.2022 22:14 tarihinde açılmıştır.
1.
nisa suresi 34 ayette de geçen cümledir.
ayette;
(evlilik yükümlülüklerini reddederek) başkaldırdıklarını gördüğünüz kadınlara öğüt verin, onları yataklarında yalnız bırakın. (bunlar fayda vermez de mecbur kalırsanız) onları (hafifçe) dövün. eğer itaat ederlerse, artık onların aleyhine başka bir yol aramayın. şüphesiz allah, çok yücedir, çok büyüktür.'' yazar...
ayette;
(evlilik yükümlülüklerini reddederek) başkaldırdıklarını gördüğünüz kadınlara öğüt verin, onları yataklarında yalnız bırakın. (bunlar fayda vermez de mecbur kalırsanız) onları (hafifçe) dövün. eğer itaat ederlerse, artık onların aleyhine başka bir yol aramayın. şüphesiz allah, çok yücedir, çok büyüktür.'' yazar...
devamını gör...
2.
(bkz: ona küçük tokatlar atın)
devamını gör...
3.
bizim milletimizin topluca yanlış algıladığı ve her defasında yanlış yönlere çektiği suredir.
sizler hafifçe dövme yazan eylemi öldürmek algıladinız, yazık sizin zihninize.
sizler hafifçe dövme yazan eylemi öldürmek algıladinız, yazık sizin zihninize.
devamını gör...
4.
hafifçe demiş en azından. bizimkiler yanlış anlıyor. hastanelik edene kadar dövmeler, öldürmeler filan. çok yanlış anlıyorlar.
devamını gör...
5.
sahanda mı, yoksa sarmısak döveceğiyle mi?
devamını gör...
6.
yatakta olası hareketler. ama ayet yazmayı unutmuş ben söyleyeyim : ilişki sırasında hafif dövünüz.
popoya şaplaklar, boğaz sıkmalar, yerden yere vurup hardcore sevişin. iyidir iyi.
popoya şaplaklar, boğaz sıkmalar, yerden yere vurup hardcore sevişin. iyidir iyi.
devamını gör...
7.
yazık, çok yazık. kelimeler bazen gerçekten yetersiz kalıyor. laflarım boğazımda düğümleniyor kısacası.
devamını gör...
8.
kocan seni böyle tokatlayabiliyor mu? söyle!
devamını gör...
9.
kadına değer veriyor ondan.
"müslümanlar" diye bile erkeklere sesleniyor, sonra "kadınlarınızı" diye devam ediyor. kadın erkeğindir. ya ana olacak ya erkeğe karı. hep değerden bunlar.
"kadını" olm sonuçta. kadınları hatta. dövecek. emir böyle.
"müslümanlar" diye bile erkeklere sesleniyor, sonra "kadınlarınızı" diye devam ediyor. kadın erkeğindir. ya ana olacak ya erkeğe karı. hep değerden bunlar.
"kadını" olm sonuçta. kadınları hatta. dövecek. emir böyle.
devamını gör...
10.
kardeşim bak orada onu demek istemiyor aslında kastedilen bu değil
devamını gör...
11.
nisa 34
"(evlilik yükümlülüklerini reddederek) başkaldırdıklarını gördüğünüz kişilere öğüt verin, onları yataklarında yalnız bırakın. (bunlar fayda vermez de mecbur kalırsanız) onları boşayın. eğer itaat ederlerse, artık onların aleyhine başka bir yol aramayın. şüphesiz allah, çok yücedir, çok büyüktür." şeklinde olurdu, eğer; iddia edildiği gibi kudretli, merhametli ve adaletli bir yaratıcının kelamı olsaydı.
kimse beni aksine ikna edemez, bu ayet bir erkeğin kelamıdır. kitap ya komple insan ürünüdür, ya da erkekler tarafından işlerine gelen kısımları değiştirilmiş, çıkarılmış veya sonradan eklenmiştir. inanmazsanız başından sonuna kadar okuyun, anlama probleminiz yoksa, hak vereceksiniz.
istediğiniz kadar savunmaya çalışın, aralara parantezler ekleyerek hafifletmeye çalışın, resmen kadını dövün diyor (sözde). üstelik ucu çok açık, başkaldırmak... yani itaat etmemek. sonradan bir parantezle biraz kurtarmaya çalışmışlar ama yine olmamış. peki kocam bana fuhuş yaptırmak istese? ya da hırsızlık? karşı gelince bir de dayak mı yemeliyim? hadi parantezi de konuşalım, evlilik yükümlülükleri nelerdir? yemek, temizlik, çocuk... başka? mesela bu ayetin indiği dönemde modern tıp yok, kısırlık bilinse bile tedavisi yok, önceden teşhisi çok zor. diyelim ki hamile kalamıyorum çünkü allah beni kısır yaratmış. dayak mı yiyeceğim bir de üstüne?
geçiniz efendim. dine saldırmak için de söylemiyorum bunları, siz isterseniz inanmaya devam edebilirsiniz. ama bana bunu dayatamazsınız. hele de bu ayeti referans alıp beni "hafifçe" dövmeye kalkarsanız, elinizi mabadınıza sokarım, ömrünüzün sonuna kadar kupa gibi gezersiniz.
"(evlilik yükümlülüklerini reddederek) başkaldırdıklarını gördüğünüz kişilere öğüt verin, onları yataklarında yalnız bırakın. (bunlar fayda vermez de mecbur kalırsanız) onları boşayın. eğer itaat ederlerse, artık onların aleyhine başka bir yol aramayın. şüphesiz allah, çok yücedir, çok büyüktür." şeklinde olurdu, eğer; iddia edildiği gibi kudretli, merhametli ve adaletli bir yaratıcının kelamı olsaydı.
kimse beni aksine ikna edemez, bu ayet bir erkeğin kelamıdır. kitap ya komple insan ürünüdür, ya da erkekler tarafından işlerine gelen kısımları değiştirilmiş, çıkarılmış veya sonradan eklenmiştir. inanmazsanız başından sonuna kadar okuyun, anlama probleminiz yoksa, hak vereceksiniz.
istediğiniz kadar savunmaya çalışın, aralara parantezler ekleyerek hafifletmeye çalışın, resmen kadını dövün diyor (sözde). üstelik ucu çok açık, başkaldırmak... yani itaat etmemek. sonradan bir parantezle biraz kurtarmaya çalışmışlar ama yine olmamış. peki kocam bana fuhuş yaptırmak istese? ya da hırsızlık? karşı gelince bir de dayak mı yemeliyim? hadi parantezi de konuşalım, evlilik yükümlülükleri nelerdir? yemek, temizlik, çocuk... başka? mesela bu ayetin indiği dönemde modern tıp yok, kısırlık bilinse bile tedavisi yok, önceden teşhisi çok zor. diyelim ki hamile kalamıyorum çünkü allah beni kısır yaratmış. dayak mı yiyeceğim bir de üstüne?
geçiniz efendim. dine saldırmak için de söylemiyorum bunları, siz isterseniz inanmaya devam edebilirsiniz. ama bana bunu dayatamazsınız. hele de bu ayeti referans alıp beni "hafifçe" dövmeye kalkarsanız, elinizi mabadınıza sokarım, ömrünüzün sonuna kadar kupa gibi gezersiniz.
devamını gör...
12.
muhammed bin seleme’nin kızı habibe ile ensar-ı kiram’ın reislerinden saad bin rabi hakkında indiği rivayet edilmiştir . kocası hanımı kendisine isyan ettiği için hanımına tokat atmış , kadın da kocasının yatağını terk etmiş . sonra da peygamberimize gidip yüzündeki izi göstermiş ve çok da kuvvetli vurdu yüzümde izi kaldı diyerek eşini şikayet etmiş . peygamberimiz de git sen de kocana kısas yap demiş . kadın daha sonra tek başına gitmeye çekinerek babasını da yanına almış ve evine doğru gitmeye başlamışlar bu arada peygamberimiz de yanındakilere seslenerek onları çağırın geri gelsinler demiş . ve sonrasında şimdi cebrail(as) geldi yeni bir ayet getirdi erkekler aile koruyucusudur bu sebeple kadının kocasına tokat atma gibi bir hak verilmemiştir. peygamberimiz kısastan yanaydı ama emir gelince elbette itaat etti ve şöyle buyurdu : biz bir şey murad ettik allah da bir şey murad etti elbette allah’ın dilediği daha hayırlıdır . hadiste şöyle buyurulur : “hanımını haksız olarak dövenin, ben ki muhammedim, kıyamette hasmı ben olurum.” işin aslı budur dövme ruhsatından bahis oradan gelir peygamber bu hadisi buyurduğuna göre elbette allah’a karşı gelecek değildir allah da yarattığı hiçbir varlığa eziyet edilmesinden asla razı olmaz . son olarak alemlere rahmet olarak gönderilen efendimiz hazreti muhammet(sav) şöyle buyurdu : mü’minlerin îmân bakımından en mükemmeli, huyu en iyi olanıdır. sizin en hayırlınız, hanımına karşı en hayırlı davrananınızdır .
devamını gör...
13.
müslümanların bahane uydura uydura bi hal olduğu nisa suresinin 34. ayetinde geçen ve şiddeti meşrulaştıran sözdür. lan bırakın bayağı bayağı kadınlarınızı hafifçe dövünüz itaat etmezlerse diyor daha ne anlatıyorsunuz siz??
yav sözlüğe girdim sakin şekilde yine sinirlenerek çıkacağım hayret be. efendim sakın ayete uyup da hafifçe dövmeyin karınızı. gerçi bu ülkede kadınlar öldürülüyor lakin konumuz bu değil tabi!!!
yav sözlüğe girdim sakin şekilde yine sinirlenerek çıkacağım hayret be. efendim sakın ayete uyup da hafifçe dövmeyin karınızı. gerçi bu ülkede kadınlar öldürülüyor lakin konumuz bu değil tabi!!!
devamını gör...
14.
kadınlarınızı ne demek ? yani kadınları sizin için yarattık erkekler demek, şunu unutmayın tarihi erkekler yazmıştır, dinleri erkekler uydurmuştur, o yüzden kadınlar hep erkeklerin malı olarak görülmüştür.
devamını gör...
15.
aslında kur'an-ı kerim'deki ayetlere ayrı ayrı değil bütüncül bakmak gerek.
örneğin ahzab suresi 35. ayette kadınlara ayrı, erkeklere ayrı bir seslenişle itaatkar olun buyrulmuştur. bunun aksi yapılınca bir yanlış olduğu vurgulanmış olabilir.
nisa suresi 34. ayete bakarsak, arapça zengin anlam içeren bir dil. ayette darabe kelimesinin bir anlamı da dövmek. bir diğer anlam olan ve kastedilense "uzak tutun, vazgeçirin". peki bu ne ifade ediyor? ayette belirtilen durum eşlerin ayrılmaya yakın olması durumunda yapılacaklar veya evlilik bitmeden evlilik hukukuna aykırı gelinmesi sonucu tavsiye edilenler. öğüt verin, yatakları ayırın ve evliliğin bitmemesi için vazgeçirmeye çalışın veya birinin evden gitme durumunu uzak tutun. aslında bu her iki taraf için de geçerli.
edindiğim bilgilerin kaynağı kesinlikle doğru, buna inanın demiyorum. herkes okuduğunu ya da araştırdığını belirtmiş. ben de öyle yaptım. yanlış ya da doğru.
hemen kötü eleştiriyi esas almaktansa kurcalamak, 'böyle değildir' diye düşünmek gerekebilir bazen.
malesef bazı tanımlar da eleştiri değil hakaret. konu dışında başka şeyler yazılmış. bilgisiz bir durum.
sözlükte bu tarz başlıklara hakaret içermeden, sadece bildiğimizi yazmak da hata sanırım. eğip bükülen bir şey söz konusu değil. her şey nasıl baktığınıza bağlı oluyor bi' yerden sonra. içinde bulunmadığınız ya da saçma bulduğunuz bir dini ve kitabını sürekli hakaretle eleştirmek(!) gülünç bir durum. açıklasak da işe yaramıyor, yine kabul edilmiyor. nail olmamak için bahane aranıyor gibi.
örneğin ahzab suresi 35. ayette kadınlara ayrı, erkeklere ayrı bir seslenişle itaatkar olun buyrulmuştur. bunun aksi yapılınca bir yanlış olduğu vurgulanmış olabilir.
nisa suresi 34. ayete bakarsak, arapça zengin anlam içeren bir dil. ayette darabe kelimesinin bir anlamı da dövmek. bir diğer anlam olan ve kastedilense "uzak tutun, vazgeçirin". peki bu ne ifade ediyor? ayette belirtilen durum eşlerin ayrılmaya yakın olması durumunda yapılacaklar veya evlilik bitmeden evlilik hukukuna aykırı gelinmesi sonucu tavsiye edilenler. öğüt verin, yatakları ayırın ve evliliğin bitmemesi için vazgeçirmeye çalışın veya birinin evden gitme durumunu uzak tutun. aslında bu her iki taraf için de geçerli.
edindiğim bilgilerin kaynağı kesinlikle doğru, buna inanın demiyorum. herkes okuduğunu ya da araştırdığını belirtmiş. ben de öyle yaptım. yanlış ya da doğru.
hemen kötü eleştiriyi esas almaktansa kurcalamak, 'böyle değildir' diye düşünmek gerekebilir bazen.
malesef bazı tanımlar da eleştiri değil hakaret. konu dışında başka şeyler yazılmış. bilgisiz bir durum.
sözlükte bu tarz başlıklara hakaret içermeden, sadece bildiğimizi yazmak da hata sanırım. eğip bükülen bir şey söz konusu değil. her şey nasıl baktığınıza bağlı oluyor bi' yerden sonra. içinde bulunmadığınız ya da saçma bulduğunuz bir dini ve kitabını sürekli hakaretle eleştirmek(!) gülünç bir durum. açıklasak da işe yaramıyor, yine kabul edilmiyor. nail olmamak için bahane aranıyor gibi.
devamını gör...
16.
her ne kastediliyorsa edilsin , ne bahane bulunuyorsa bulunsun, nasıl açıklanıyorsa açıklansın kadınların kendilerine reva görmemesi gereken ahlaksız erkek dayanağıdır.
devamını gör...
17.
yumuşak etlerine yes baby yes diyerek yumuşak şamarlarla efektif bir şekilde uygulayınız.
devamını gör...
18.
islama karşı olanların sunduğu ilk argümanlardandır bu ayet.
bu ayet ekşi'de de "nisa suresi 34. ayet" başlığı altında tartışılmış. oradan gördüğüm bir entryden alıntı yapacağım açıklamak için, kullanılan çeviri edip yüksel'in çevirisiymiş. ama o entryde daha açık ve daha geniş olarak ele alınmış ayet. onu okumanızı tavsiye ediyorum. entry numarası için ; #20699554, yazar ismi huseyin riza
"erkekler kadınları gözetmekle yükümlüdür. zira allah, herbirine farklı yetenekler ve özellikler vermiştir. nitekim erkekler evin geçiminden sorumludur. erdemli kadınlar, (tanrı'nın yasasına) boyun eğer ve allah'ın korumasını emrettiği (onur ve iffetlerini) tek başlarına bile olsalar korurlar. onur ve namusları konusunda endişe duyduğunuz kadınlara öğüt verin, yataklarınızı ayırın,nihayet onları çıkarın.* ancak, sizi dinleyip vazgeçerlerse onlara karşı bir yol aramayın. allah yücedir, büyüktür."(4:34)
ayetteki anlam farkı çoğu ayette "dövmek" olarak çevrilen "daraba" fiilinden kaynaklanıyor . fiilin çıkarmak, muaf tutmak, vurmak, seyahat etmek gibi anlamları da varmış. yukarıda verdiğim *çıkarından maksat evden çıkarın, yatak odanızdan çıkarın, ayrılın gibi bir anlam. genel olarak ayet bütünlüğüne baktığımızda da anlamlı oluyor; önce mesafe koyun anlamazlarsa ayrılın.
ben çeviriyi daha makûl buldum. erkeklerin zamanla egemen güç hâline gelmek istedikleri için ayetlerin anlamlarını çarpıttıklarını düşünüyorum. hele ki çevirilerde bu daha mümkün.
isteyen istediğine inanabilir tabii ki yine de. herkes özgür.*
bu ayet ekşi'de de "nisa suresi 34. ayet" başlığı altında tartışılmış. oradan gördüğüm bir entryden alıntı yapacağım açıklamak için, kullanılan çeviri edip yüksel'in çevirisiymiş. ama o entryde daha açık ve daha geniş olarak ele alınmış ayet. onu okumanızı tavsiye ediyorum. entry numarası için ; #20699554, yazar ismi huseyin riza
"erkekler kadınları gözetmekle yükümlüdür. zira allah, herbirine farklı yetenekler ve özellikler vermiştir. nitekim erkekler evin geçiminden sorumludur. erdemli kadınlar, (tanrı'nın yasasına) boyun eğer ve allah'ın korumasını emrettiği (onur ve iffetlerini) tek başlarına bile olsalar korurlar. onur ve namusları konusunda endişe duyduğunuz kadınlara öğüt verin, yataklarınızı ayırın,nihayet onları çıkarın.* ancak, sizi dinleyip vazgeçerlerse onlara karşı bir yol aramayın. allah yücedir, büyüktür."(4:34)
ayetteki anlam farkı çoğu ayette "dövmek" olarak çevrilen "daraba" fiilinden kaynaklanıyor . fiilin çıkarmak, muaf tutmak, vurmak, seyahat etmek gibi anlamları da varmış. yukarıda verdiğim *çıkarından maksat evden çıkarın, yatak odanızdan çıkarın, ayrılın gibi bir anlam. genel olarak ayet bütünlüğüne baktığımızda da anlamlı oluyor; önce mesafe koyun anlamazlarsa ayrılın.
ben çeviriyi daha makûl buldum. erkeklerin zamanla egemen güç hâline gelmek istedikleri için ayetlerin anlamlarını çarpıttıklarını düşünüyorum. hele ki çevirilerde bu daha mümkün.
isteyen istediğine inanabilir tabii ki yine de. herkes özgür.*
devamını gör...
19.
önemli olan hafifçe dövmekten ne anladığınız sdskdlöööl
devamını gör...
20.
#1664134 kesinlikle katılıyorum. ne yaparsa yapsın birini dövme hakkını kendinizde buluyor musunuz cidden? rezilsiniz. ayrıca kadınlarınızı ne?
devamını gör...