o şeyi şey yapan şey
başlık "iki kişinin bildiği sırrı" tarafından 29.02.2024 23:30 tarihinde açılmıştır.
1.
öyle bir şey ki hiçbir şey onun ne tür bir şey tarif edemiyor.
bi de o şeyi şey yapan şeyin şeyi , o şeyin içinde gömülü müdür misal? kokusu, ağırlığı, boyu , kilosu, rengi falan hepsi içinde mi o şeyin?
bi de o şeyi şey yapan şeyin şeyi , o şeyin içinde gömülü müdür misal? kokusu, ağırlığı, boyu , kilosu, rengi falan hepsi içinde mi o şeyin?
devamını gör...
2.
o'shea'yi o'shea yapan sheaydir.
bir john.
bir john.
devamını gör...
3.
ne idüğü belirsizin idüğü gibidir. (bkz: feyyaz yiğit)
devamını gör...
4.
şeyi şey ise oradan hemen şeett. küçük bir tavsiye şeysi. şeyi şey mi değil mi emin olamadiysan şeyinin şey olduğuna emin olana kadar şeetme derim ben. hemen de şeedilmez insanlık öldü mü yahu
devamını gör...
5.
"bir şeyi o şey yapan şey" olmalıydı başlık, bence ama bencesi.
devamını gör...
6.
devamını gör...
7.
başlık troll gibi duruyor aslında ama işin içinde varlığın özünü ifade eden ve bu özü yapan şey nedir benzeri bir felsefi soruya odaklanılmış aslında, bende tam anlatamadım ama yani kolay anlatılacak bir olay da değil.
devamını gör...
8.
devamını gör...
9.
buraya uzun uzun "şey" in varlığından başlayıp yazarken çözülmeyi istedim.
cevap olarak "yine kendidir" veya "anlamdır" demek istiyorum. çünkü şeylerin mahiyetini sadece o şeyin mahiyetini bilen bilir. yani yine kendine döner.
cevap olarak "yine kendidir" veya "anlamdır" demek istiyorum. çünkü şeylerin mahiyetini sadece o şeyin mahiyetini bilen bilir. yani yine kendine döner.
devamını gör...
10.
"şey"i felsefi bir kavram olarak alırsak, felsefi bir alanda (birbirini dışlayabilecek ama hiçbirini 'kesin' doğru veya yanlış sayamadığımız bir) düşünsel yolculuğa çıkarız. ama şey'i adını/nesnesini bildiğimiz bir şeyin yerine kullanmışsak şeyi kaldırıp nesneyi temel alarak somut bir 'şey'e ulaşabiliriz. şey elma ise onu yapan elmalaştıran şeyleri biliyoruz. ama şey erdemse, bilinçse felsefi " şey"lerse, ancak birlikte felsefi bir söyleşi çıkar ortaya, kişisel olarak seçim ve saptamalarımız soyut kabullerimiz tercihlerimiz olacaktır. bizim kabulümüz onu nesneleştiremez, kesinleştiremez.
devamını gör...