1.
şeyh şamil, kuzey kafkasya halklarının siyasi ve dini önderi olarak bilinmektedir. dağıstan ve çeçenya'nın üçüncü imamıdır. kafkasya'nın hürriyeti için mücadele etmiş olan şeyh şamil;türkiye, dağıstan, kafkasya ve diğer islam ülkelerinde ün sahibidir.
g.co/kgs/AypJbN
g.co/kgs/AypJbN
devamını gör...
2.
namı diğer imam şamil. sanılanın aksine çeçen değil avardır. dağlıları örgütleyip ruslara kök söktürmüştür. daha sonra esir düşmüştür. ruslar da ona esir gibi değil mareşal gibi karşılama yapmış hatta hacca gitmesine izin vermiştir. kuşkusuz cesur bir liderdir. allah rahmet eylesin.
devamını gör...
3.
kafkas kartalı .
devamını gör...
4.
sonunu düşünen kahraman olamaz.
bu sözün esas sahibidir, polat alemdar değil.
bu sözün esas sahibidir, polat alemdar değil.
devamını gör...
5.
dağıstan'ın gimri köyünde, 1797'de doğmuştur. küçüklüğünden itibaren islami eğitim almış ve daha çok gençken ruslara karşı çatışmalara katılmıştır.
imam mansur, imam gazi muhammed ve imam hamzat'tan sonra mücahidlerin başına geçerek, dördüncü ve son imam olmuştur.
her türlü zorluğa, imkansızlığa rağmen 25 yıl mücadeleyi sürdürmüş ve çok güçlü rus ordularına bile kayıplar verdirmiştir. ama rusların köylüleri, mücahidlere yardım ettikleri için katletmeleri, köyleri tarlaları yakmaları ve osmanlıdan istenilen yardımın bir türlü gönderilmemesi üzerine, 1859'da, teslim olmuştur.
teslim olduktan sonra esir olarak rusya'ya götürülmüş ama ruslar tarafından, saygı duyulan biri olarak karşılanmıştır. on sene sonra hac ibadetini yapmak istediğini söylemiş ve rusların onayıyla istanbul'a gelmiş ve padişah abdulaziz ile görüşmüştür. hac için gittiği medine'de, 1871 yılında vefat etmiş ve oraya gömülmüştür.
imam mansur, imam gazi muhammed ve imam hamzat'tan sonra mücahidlerin başına geçerek, dördüncü ve son imam olmuştur.
her türlü zorluğa, imkansızlığa rağmen 25 yıl mücadeleyi sürdürmüş ve çok güçlü rus ordularına bile kayıplar verdirmiştir. ama rusların köylüleri, mücahidlere yardım ettikleri için katletmeleri, köyleri tarlaları yakmaları ve osmanlıdan istenilen yardımın bir türlü gönderilmemesi üzerine, 1859'da, teslim olmuştur.
teslim olduktan sonra esir olarak rusya'ya götürülmüş ama ruslar tarafından, saygı duyulan biri olarak karşılanmıştır. on sene sonra hac ibadetini yapmak istediğini söylemiş ve rusların onayıyla istanbul'a gelmiş ve padişah abdulaziz ile görüşmüştür. hac için gittiği medine'de, 1871 yılında vefat etmiş ve oraya gömülmüştür.
devamını gör...
6.
dağıstan aslanı avar soylu türk.
edit: düzeltme için üçüncü göktürk devleti'ne teşekkürler.
edit: düzeltme için üçüncü göktürk devleti'ne teşekkürler.
devamını gör...
7.
tolstoy, hacımurat kitabında bahseder.
devamını gör...
8.
64 yaşında müslüman halkının özgürce dinini yaşaması şartıyla rus çarına esir olmayı kabul eden çardan hürmet ve ilgi alaka gören eski çeçen lider ve din adamı.
devamını gör...
9.
ışid kafasına sahip bir terörist.
devamını gör...
10.
turkiyede olsa terörist diye nitelendirilebilecek olan kafkas kartalı lakablı bir cici mücahit.
devamını gör...
11.
bizim oralarda fena dans ederler şeyh şamil ile izlemesi gayet güzeldir.
devamını gör...
12.
kafkas kartalı olarak bilinen şeyh şamil, aslen bir avar türkü olup dağıstan türkleri'nin milli ve üçüncü lideridir. dağıstan'ın bağımsızlığı için rusya imparatorluğuna ve imparatorluğun başındaki çara karşı verdiği sert istiklal mücadeleleriyle tanınır. kafkas kartalı şeyh şamil, "imam şamil" olarak da bilinir. şeyh şamil'e tengri rahmet eylesin; şeyh şamil'in kutlu tini şad, mekanı uçmağ olsun.
devamını gör...
13.
esir düştüğünde bir esir gibi değil, bir komutan gibi karşılanmış. o kadar ki rus çarı ile aynı sofrada yemek yemiş. hatta çar, sofrasında iştahla yemek yiyen bu adamı görünce "korkarım ki bu adam bizi de yiyecek" demiş. şeyh şamil ise bu söze "merak etmeyin, dinimizde domuz yemek haramdır" cevabıyla efsanevi kapağı yapmıştır.
devamını gör...
14.
şeyhlerin içinde görülen ender mücahitlerden.
devamını gör...
15.
şeyh şamil'i övüyorsanız , şeyh said'ide övüyorsunuz demektir ,ikisi de zaman farkı içinde nakşibendi merkez tarafınsdan yönlendirilmiş köktendinci -ayrılık ve şeri devlet düzeni kurmak için yola çıkmış insanlardır.
kürt yada çerkez olmaları kimlik olayıdır o kadar.
kürt yada çerkez olmaları kimlik olayıdır o kadar.
devamını gör...
16.
her şeyin sonunu düşünen kahraman olamaz sözünün sahibidir.
devamını gör...
17.
#2799586 şamil bir islam beldesini işgal edip kültürel ve etnik soykırım yapan kâfir bir devlete isyan etmiştir, said ise bu saydıklarımın aynısını başka bir coğrafyada yapmak için elbirliğiyle gerçekleştirilmeye çalışılan bir işgali bozguna uğratan hareketin kurduğu devlete isyan etmiştir.
kısacası said apaçık bir bozguncudur, layığını bulmuştur. şamil ise bir halkın özgürlük umududur, aradan geçen 150 küsür yıla rağmen rahmetle hatırlanmaktadır.
kısacası said apaçık bir bozguncudur, layığını bulmuştur. şamil ise bir halkın özgürlük umududur, aradan geçen 150 küsür yıla rağmen rahmetle hatırlanmaktadır.
devamını gör...
18.
lannnn bu bu muymuş dedirten ezgi...hopppp
devamını gör...
19.
şimdilerin şam'ı olan emceenin eski mahlası. şeyh şamil olarak başlamıştı kariyerine sonrasında şamil ve son olarak da şam oldu diye kalmış hatrımda.
devamını gör...
20.
şeyh said'e bozguncu ,şeyh şamil' e umut diyenler ,bakışınız çürük bakış.
ikisinin de çıkış noktası nakşibentlik'tir.
ikisi de köktendinci ,şeriat düzeni özlemcisidir.
ikisinin de ulus dersi yoktur ,din yasası ile yönetilecek devlet derdi vardır.
ikisi de gelişmeye kapalı ,kadını 2. sınıf gören ,arap-islam kültürünü yerleştirmek için yola çıkmışlardır .
ikisi de egemen devlete karşı çıkmışlardır ,burada ben eleştir yapmam.
ikisi de işgal edilen değil yaklaşık 1000-500 senedir müesses olan devlet hakimiyetine baş kaldırmışlardır .
ikisinin de ulusunun 1000 ile 500 yıldır bir devlet talebi olmamıştır..
şunu ekleyeyim şeyh said inançlı idi kendi islamcı davasına ,şamil kıvırıp köşeye çekildi...
şimdi sağcı milliyetçi- siyasal ve köktendinci hatta muhafazakar -ülkücü kafa şamil bizden diyecek sonra kalkıp pkk ve öcalan'ı hain ilan edecek.
ki pkk'nin çıkışı ayrılıkçılık üstüne deüldi ,89 'da başladı ayrılıkçılık iddiaları ki ona bile yanaşmıyor kürt feodalleri ve burjuvaları, pkk kadrolarından bese hozat'ın ermeni çıkışı var 2012 'de kuzey kürdistan'da bağımsız bir kürt devleti kurulamayacağını ancak özerk -eyalet sisteminin olabileceğini üstü kapalı ifade etti ,kürtlerin en büyük sorunlarından biride ermeni devletidir.
şeyh şamil sonrası kafkasya -çerkes olayı devam etti , islamcılık üzerinden hiç bir başarı sağlayamadılar , çünkü çerkes ve çeçenlerin bir ulusve devlet gelenekleri yok kabile düzeninde yaşıyorlar.
en sonunda bugün için rusya'nın savaş kölesi oldular.
sonra türk ulusu ile şeyh şamil'in ne alakası var , çerkesler milli mücadelede amadolu'nun ortasında türkler düşmanla savaşırken 2 bölgede devlet kurmaya kalktılar ,cahillik paçanızdan akıyor.
ek olarak arnavutlar da aynı , fatih döneminden beri hep sorun arnavutlar ,istiklal marşı yazdırdılar arnavut'a türk ismi geçmiyor.
boş beleş teneke muhabbeti bu.
şunu da ekleyeyim yaptığım yorum genel yorumdur , iyi yada kötü ,düşman yada dost yorumu değildir , burada vurgulamak istediğim konuya dahil iki kişinin nitelik farkı olmadığı üzerinedir ,devletlerin bunlara bakış açısı yorumum dışındadır.
ikisinin de çıkış noktası nakşibentlik'tir.
ikisi de köktendinci ,şeriat düzeni özlemcisidir.
ikisinin de ulus dersi yoktur ,din yasası ile yönetilecek devlet derdi vardır.
ikisi de gelişmeye kapalı ,kadını 2. sınıf gören ,arap-islam kültürünü yerleştirmek için yola çıkmışlardır .
ikisi de egemen devlete karşı çıkmışlardır ,burada ben eleştir yapmam.
ikisi de işgal edilen değil yaklaşık 1000-500 senedir müesses olan devlet hakimiyetine baş kaldırmışlardır .
ikisinin de ulusunun 1000 ile 500 yıldır bir devlet talebi olmamıştır..
şunu ekleyeyim şeyh said inançlı idi kendi islamcı davasına ,şamil kıvırıp köşeye çekildi...
şimdi sağcı milliyetçi- siyasal ve köktendinci hatta muhafazakar -ülkücü kafa şamil bizden diyecek sonra kalkıp pkk ve öcalan'ı hain ilan edecek.
ki pkk'nin çıkışı ayrılıkçılık üstüne deüldi ,89 'da başladı ayrılıkçılık iddiaları ki ona bile yanaşmıyor kürt feodalleri ve burjuvaları, pkk kadrolarından bese hozat'ın ermeni çıkışı var 2012 'de kuzey kürdistan'da bağımsız bir kürt devleti kurulamayacağını ancak özerk -eyalet sisteminin olabileceğini üstü kapalı ifade etti ,kürtlerin en büyük sorunlarından biride ermeni devletidir.
şeyh şamil sonrası kafkasya -çerkes olayı devam etti , islamcılık üzerinden hiç bir başarı sağlayamadılar , çünkü çerkes ve çeçenlerin bir ulusve devlet gelenekleri yok kabile düzeninde yaşıyorlar.
en sonunda bugün için rusya'nın savaş kölesi oldular.
sonra türk ulusu ile şeyh şamil'in ne alakası var , çerkesler milli mücadelede amadolu'nun ortasında türkler düşmanla savaşırken 2 bölgede devlet kurmaya kalktılar ,cahillik paçanızdan akıyor.
ek olarak arnavutlar da aynı , fatih döneminden beri hep sorun arnavutlar ,istiklal marşı yazdırdılar arnavut'a türk ismi geçmiyor.
boş beleş teneke muhabbeti bu.
şunu da ekleyeyim yaptığım yorum genel yorumdur , iyi yada kötü ,düşman yada dost yorumu değildir , burada vurgulamak istediğim konuya dahil iki kişinin nitelik farkı olmadığı üzerinedir ,devletlerin bunlara bakış açısı yorumum dışındadır.
devamını gör...