1.
öz farkındalığı zayıf, iletişimi anlaşılmak yerine konuşmuş olmak için kuran, tahminen diğer yazım kurallarında da başarısız zat.
virgül kullanmayan insanlarla geniş bir ortak kümesi olduğunu düşündüğüm bazı diğer güruhlar:
•yürüyen merdivende solda bekleyenler
•dolu belediye otobüsünde yan koltuğa çanta koyanlar
•kaldırmda 6 kişi yan yana yürüyen ekipler
•izmaritlerini ekseriyetle yere atanlar
evet, dolmuşum. ayni soydan misiniz lan hepiniz?
virgül kullanmayan insanlarla geniş bir ortak kümesi olduğunu düşündüğüm bazı diğer güruhlar:
•yürüyen merdivende solda bekleyenler
•dolu belediye otobüsünde yan koltuğa çanta koyanlar
•kaldırmda 6 kişi yan yana yürüyen ekipler
•izmaritlerini ekseriyetle yere atanlar
evet, dolmuşum. ayni soydan misiniz lan hepiniz?
devamını gör...
2.
imla kurallarından bihaber olan insan türü.
devamını gör...
3.
oku baban gibi, eşek olma benzeri cümleler kurduğunda yanlış anlaşılabilecek olan insandır.
devamını gör...
4.
bazıları nokta bile kullanmıyor lan burada.
devamını gör...
5.
sözlükte dikkat ettiğim şeylerdendir,yeri geldikçe kullanmaya özen gösteriyorum.
devamını gör...
6.
virgül kullanırsam ne demek istediğim anlaşılır ben anlaşılmak istemiyorum ki.
devamını gör...
7.
bu baslikla beraber gercekten normal hayatta yazisirken de hic virgul kullanmadigimi fark ettim. niye boyle oldugunun ustune bi süre dusunucem. bi bes on saniye falan
#3499932
ama valla boyle ozelliklerim yok
#3499932
ama valla boyle ozelliklerim yok
devamını gör...
8.
ne yazık ki abartılı derecede fazla virgül kullanıyorum.
nokta yerine virgül kullandığım zamanlar bile oluyor.
ne yapayım, seviyorum.
yamuk, küçük,minicik bir noktalama işareti ama kendisiyle aramızda bir bağ var.
o da beni seviyor bence.
di mi
, *
nokta yerine virgül kullandığım zamanlar bile oluyor.
ne yapayım, seviyorum.
yamuk, küçük,minicik bir noktalama işareti ama kendisiyle aramızda bir bağ var.
o da beni seviyor bence.
di mi
, *
devamını gör...
9.
eski metnleri okuduğumda nokta virgül hiç biri kullanılmıyor bazen çok karmaşık bir metn olursa belki bir defa virgül kullanılırdı demek ki virgül nokta olmadan da derdini anlata biliyorsun. ben azərbaycan dilinin kurallarına uyuyorum yazılarda türkçe ders almadığım için yazı hatalarım ola bilir mazur görün lütfen.
devamını gör...
10.
uzak doğulular gibi 'aşırı' tepki veren bir mizacın veryansını
sakin canımın içi
haklısın ama bu kadar yıpratma bünyeyi
sakin canımın içi
haklısın ama bu kadar yıpratma bünyeyi
devamını gör...
11.
vurgu ve tonlamayı yazı diline aktaramayan insandır ki bu durum, kişinin kurduğu yazınsal iletişimde çoğu zaman olumsuz sonuçlar almasına sebep olur.
iletişimin 5 temel unsuru; kaynak, mesaj, kanal, alıcı ve geri bildirimdir.
kaynak: mesajı gönderen
mesaj: alıcıya gönderilen ileti
kanal: mesajın iletildiği araç
alıcı: mesajın iletildiği kimse
geri bildirim: alıcının mesaja verdiği yanıt
virgül, yazınsal iletişimde kullanılan bir imla kuralı. şimdi herkesin bildiği veya aşina olduğu o güzelim örnekle durumu açıklayalım;
kaynak: x
mesaj: oku baban gibi eşek olma
kanal: normalsozluk
alıcı: y
geri bildirim: ???
burada alıcının vereceği 3 geri bildirim senaryosu var.
geri bildirim 1: lan sen kimin babasına eşek diyorsun ???
çünkü virgül kullanılmadığı için alıcının anladığı şudur; oku, baban gibi eşek olma
geri bildirim 2: okumayanlara eşek demen çok yanlış (ve varyasyonları)
çünkü virgül kullanılmadığı için alıcının anladığı şudur; oku baban gibi, eşek olma
geri bildirim 3: ...
e, her iletişimde geri bildirim alınacak diye bir kaide yok. görüldü atmış sayalım.
sonuç olarak yazınsal iletişimde virgül kullanmak, hem okuyucunun cümledeki vurgu ve tonlamaya dikkat edebilmesine, hem de okunabilirlik ve anlaşılabilirlik açısından kolaylık sağlar.
iletişimin 5 temel unsuru; kaynak, mesaj, kanal, alıcı ve geri bildirimdir.
kaynak: mesajı gönderen
mesaj: alıcıya gönderilen ileti
kanal: mesajın iletildiği araç
alıcı: mesajın iletildiği kimse
geri bildirim: alıcının mesaja verdiği yanıt
virgül, yazınsal iletişimde kullanılan bir imla kuralı. şimdi herkesin bildiği veya aşina olduğu o güzelim örnekle durumu açıklayalım;
kaynak: x
mesaj: oku baban gibi eşek olma
kanal: normalsozluk
alıcı: y
geri bildirim: ???
burada alıcının vereceği 3 geri bildirim senaryosu var.
geri bildirim 1: lan sen kimin babasına eşek diyorsun ???
çünkü virgül kullanılmadığı için alıcının anladığı şudur; oku, baban gibi eşek olma
geri bildirim 2: okumayanlara eşek demen çok yanlış (ve varyasyonları)
çünkü virgül kullanılmadığı için alıcının anladığı şudur; oku baban gibi, eşek olma
geri bildirim 3: ...
e, her iletişimde geri bildirim alınacak diye bir kaide yok. görüldü atmış sayalım.
sonuç olarak yazınsal iletişimde virgül kullanmak, hem okuyucunun cümledeki vurgu ve tonlamaya dikkat edebilmesine, hem de okunabilirlik ve anlaşılabilirlik açısından kolaylık sağlar.
devamını gör...
12.
aman ben yazayım da herkes nasıl anlıyorsa anlasın diyen insandır.
ben de onlardan olabilirim . çünkü ben anlattıklarımdan sorumluyum anladıklarınızdan değil .
ben de onlardan olabilirim . çünkü ben anlattıklarımdan sorumluyum anladıklarınızdan değil .
devamını gör...