1.
ulaşma çabasında bulunan kişiye verilen sıfat. ulaşılmak istenen zaman zaman değişmektedir.
ayrıca neşet ertaş'ın güzel parçalarından biridir. söz ve müziği neşet ertaş'a aittir.
ayrıca neşet ertaş'ın güzel parçalarından biridir. söz ve müziği neşet ertaş'a aittir.
devamını gör...
2.
insandan doğanlar insan olurlar hayvandan doğanlar hayvan olurlar.
neşet ustanın aşmış eseridir.
felsefe psikoloji sosyoloji bütün bilim dalları araştırsın öyle bir dolu eserdir.
vade tekmil olup ömrün dolmadan
emanetçi emaneti almadan
ömrüyün baginin gülü solmadan
varip bir canana ikrar verdin mi
varip bir cananın kulu oldun mu
neşet ustanın aşmış eseridir.
felsefe psikoloji sosyoloji bütün bilim dalları araştırsın öyle bir dolu eserdir.
vade tekmil olup ömrün dolmadan
emanetçi emaneti almadan
ömrüyün baginin gülü solmadan
varip bir canana ikrar verdin mi
varip bir cananın kulu oldun mu
devamını gör...
3.
üzerine kitap yazılası şarkı, sanat eseri. bozkırın tezenesi neşet ertaşın şahane gönül ürünü. saygı ve rahmetle anıyorum seni.
devamını gör...
4.
bir yere ait olmayan demektir. şüphesiz içsel yolculuk da insanı her vakit yolcu makamında tutabilir.
devamını gör...
5.
kimi zaman kısa, kimi zaman uzun, bazen basit bazen çetin bir yere varma isteğine sahip mahlukattır yolcu.
hep yolcuyuz böyle gelir gideriz
dünya senin vatanın mı yurdun mu?
hep yolcuyuz böyle gelir gideriz
dünya senin vatanın mı yurdun mu?
devamını gör...
6.
nada'nın oda adlı albümünde yer alan bir parçadır.
doğduğum lanet günden beri
içimde var toplam iki kişi
biri sağsalim,biriyse zır deli
doğduğum lanet günden beri
içimde var toplam iki kişi
biri sağsalim,biriyse zır deli
devamını gör...
7.
belki yaşamın anlamını, bu türkünün sözlerinde bulabilirsiniz. hem iyi bir insan olmayı öğütlerken hem de"garip bülbül gimi feryat ederiz" diyerekten garibanlığa vurgu yapmayı ihmal etmez neşet dedem.
devamını gör...
8.
zaman sonsuz
ömür kısa
yol uzun
hep uzaksın
hep yorgun
...
ömür kısa
yol uzun
hep uzaksın
hep yorgun
...
devamını gör...
9.
her ne kadar neşet ertaş'ın tasavvuf , uzak doğu dinleri, spiritüalizm ve dini bilgilerinin kökeni ve nerelere dayandığı konusunda en ufak bir bilgim olmasa da bu söz ve şarkı ile neredeyse tüm konulara değindiği muhteşem türküsü..
türkü olarak dinlenmesinden öte şiir olarak okunduğunda dizelerin ağırlığına daha net vakıf olabiliyor insan..
bu noktadan itibaren görüşüme göre dizeleri aşağıdaki şekilde yorumlayabiliriz:
"bir anadan dünyaya gelen yolcu, görünce dünyaya gönül verdin mi?" açılış dizeleri ile üstat daha girişte insanların dünya maddesi ile temas etmeye başladığında madde ile kendini eşkoşmaya başladığını ve bu eşkoşma ruh hali ile kendini maddi zevklere kaptırdığını betimlemeye çalışıyor ..
"kimi böyük kim böcek kimi kul, merak edip hiçbirini sordun mu?" aristo'dan beri gelen bu topraklardaki felsefi yaklaşım ile dünyanın düzeni ve yaşamın amaçları ile ilgili insanların bilimsel ve felsefi amaçlarla düşünmeleri ve yaşamaları gerektiğini öğütlüyor..
"insan ölür ama ruhu ölmez" gibi net tanımlarla devam eden türkü, "insandan doğanlar insan olurlar , hayvandan doğanlar hayvan olurlar" uzak doğu dinlerinde yer alan tenasüh (bkz: tenasüh)#1480436 kavramının geçersizliğine dair bir yorumda bulunuyor..
"garip bülbül gibi feryat ederiz, cehalet elinde küskün kederiz" kısmında ise biz insanların hayat karmaşası içinde kendini bilmeye ve anlamaya dahi çalışmadan hayatımızı heba edip hayat boyunca kendimizi vicdani olarak geliştirmeye çalışmadan ve bunu amaçlamadan buralardan terki diyar eylememize atıfta bulunuyor..
üstat vurucu kısmı ise tabi ki sona saklamış :
"hep yolcuyuz böyle gelir gideriz, dünya senin vatanın mı yurdun mu?" cümlesi ile yukarıdaki dizilerde tenasühe inanmadığını belirtmesine rağmen kendini vicdani yolda geliştirmeyen tüm insanların (kendini dahi dahil ediyor buna) dünyanın maddi etkilerine tekrar tekrar maruz kaldığını belirterek reenkarnasyon (bkz: reenkarnasyon) ile hayatlar boyunca insanların kendilerindeki nefsani cahilliği giderebilmek adına dünyaya gelip gittiğini ama dünya maddesinin onun yuvası olmadığını ruhun madde boyutunun üzerinde bir varlık olduğunu betimleye çalışıyor olabilir..
bu müthiş türkü için üstada teşekkürü bir borç bilirim..
türkünün tüm sözlerini aşağıda bulabilirsiniz :
bir anadan dünyaya gelen yolcu
bir anadan dünyaya gelen yolcu
görünce dünyaya gönül verdin mi?
görünce dünyaya gönül verdin mi?
kimi böyük kim böcek kimi kul
kimi böyük kim böcek kimi kul
merak edip hiçbirini sordun mu?
bunlar neden nedenini sordun mu?
insan ölür ama ruhu ölmez
insan ölür ama ruhu ölmez
bunca mahlukat var hiçbiri gülmez
bunca mahlukat var hiçbiri gülmez
cehennem azabı zordur çekilmez
cehennem azabı zordur çekilmez
azap çeken hayvanları gördün mü?
azap çeken hayvanları gördün mü?
insandan doğanlar insan olurlar
insandan doğanlar insan olurlar
hayvandan doğanlar hayvan olurlar
hayvandan doğanlar hayvan olurlar
hepsi de bu dünyaya gelirler
hepsi de bu dünyaya gelirler
ana haktır sen bu sırra erdin mi?
ana haktır sen bu sırra erdin mi?
vade tekmil olup ömrün dolmadan
vade tekmil olup ömrün dolmadan
emanetçi emanetini almadan
emanetçi emanetini almadan
ömrünün bağının gülü solmadan
ömrünün bağının gülü solmadan
varıp bir canana ikrar verdin mi?
varıp bir cananın kulu oldun mu?
garip bülbül gibi feryat ederiz
garip bülbül gibi feryat ederiz
cehalet elinde küskün kederiz
cahiller elinde küskün kederiz
hep yolcuyuz böyle gelir gideriz
hep yolcuyuz böyle gelir gideriz
dünya senin vatanın mı yurdun mu?
dünya senin vatanın mı yurdun mu?
hep yolcuyuz böyle gelir gideriz
hep yolcuyuz böyle gelir gideriz
dünya senin vatanın mı yurdun mu?
türkü olarak dinlenmesinden öte şiir olarak okunduğunda dizelerin ağırlığına daha net vakıf olabiliyor insan..
bu noktadan itibaren görüşüme göre dizeleri aşağıdaki şekilde yorumlayabiliriz:
"bir anadan dünyaya gelen yolcu, görünce dünyaya gönül verdin mi?" açılış dizeleri ile üstat daha girişte insanların dünya maddesi ile temas etmeye başladığında madde ile kendini eşkoşmaya başladığını ve bu eşkoşma ruh hali ile kendini maddi zevklere kaptırdığını betimlemeye çalışıyor ..
"kimi böyük kim böcek kimi kul, merak edip hiçbirini sordun mu?" aristo'dan beri gelen bu topraklardaki felsefi yaklaşım ile dünyanın düzeni ve yaşamın amaçları ile ilgili insanların bilimsel ve felsefi amaçlarla düşünmeleri ve yaşamaları gerektiğini öğütlüyor..
"insan ölür ama ruhu ölmez" gibi net tanımlarla devam eden türkü, "insandan doğanlar insan olurlar , hayvandan doğanlar hayvan olurlar" uzak doğu dinlerinde yer alan tenasüh (bkz: tenasüh)#1480436 kavramının geçersizliğine dair bir yorumda bulunuyor..
"garip bülbül gibi feryat ederiz, cehalet elinde küskün kederiz" kısmında ise biz insanların hayat karmaşası içinde kendini bilmeye ve anlamaya dahi çalışmadan hayatımızı heba edip hayat boyunca kendimizi vicdani olarak geliştirmeye çalışmadan ve bunu amaçlamadan buralardan terki diyar eylememize atıfta bulunuyor..
üstat vurucu kısmı ise tabi ki sona saklamış :
"hep yolcuyuz böyle gelir gideriz, dünya senin vatanın mı yurdun mu?" cümlesi ile yukarıdaki dizilerde tenasühe inanmadığını belirtmesine rağmen kendini vicdani yolda geliştirmeyen tüm insanların (kendini dahi dahil ediyor buna) dünyanın maddi etkilerine tekrar tekrar maruz kaldığını belirterek reenkarnasyon (bkz: reenkarnasyon) ile hayatlar boyunca insanların kendilerindeki nefsani cahilliği giderebilmek adına dünyaya gelip gittiğini ama dünya maddesinin onun yuvası olmadığını ruhun madde boyutunun üzerinde bir varlık olduğunu betimleye çalışıyor olabilir..
bu müthiş türkü için üstada teşekkürü bir borç bilirim..
türkünün tüm sözlerini aşağıda bulabilirsiniz :
bir anadan dünyaya gelen yolcu
bir anadan dünyaya gelen yolcu
görünce dünyaya gönül verdin mi?
görünce dünyaya gönül verdin mi?
kimi böyük kim böcek kimi kul
kimi böyük kim böcek kimi kul
merak edip hiçbirini sordun mu?
bunlar neden nedenini sordun mu?
insan ölür ama ruhu ölmez
insan ölür ama ruhu ölmez
bunca mahlukat var hiçbiri gülmez
bunca mahlukat var hiçbiri gülmez
cehennem azabı zordur çekilmez
cehennem azabı zordur çekilmez
azap çeken hayvanları gördün mü?
azap çeken hayvanları gördün mü?
insandan doğanlar insan olurlar
insandan doğanlar insan olurlar
hayvandan doğanlar hayvan olurlar
hayvandan doğanlar hayvan olurlar
hepsi de bu dünyaya gelirler
hepsi de bu dünyaya gelirler
ana haktır sen bu sırra erdin mi?
ana haktır sen bu sırra erdin mi?
vade tekmil olup ömrün dolmadan
vade tekmil olup ömrün dolmadan
emanetçi emanetini almadan
emanetçi emanetini almadan
ömrünün bağının gülü solmadan
ömrünün bağının gülü solmadan
varıp bir canana ikrar verdin mi?
varıp bir cananın kulu oldun mu?
garip bülbül gibi feryat ederiz
garip bülbül gibi feryat ederiz
cehalet elinde küskün kederiz
cahiller elinde küskün kederiz
hep yolcuyuz böyle gelir gideriz
hep yolcuyuz böyle gelir gideriz
dünya senin vatanın mı yurdun mu?
dünya senin vatanın mı yurdun mu?
hep yolcuyuz böyle gelir gideriz
hep yolcuyuz böyle gelir gideriz
dünya senin vatanın mı yurdun mu?
devamını gör...
10.
şüphesiz neşet aga'nın felsefe yaptığı benzersiz sarkidir.
özellikle, "insandan doğanlar insan olurlar; hayvandan doğanlar hayvan olurlar." kısmı yerkürenin gördüğü en temiz en net insan ayrimidir. muhteşem aharfimharfikoharfi.
özellikle, "insandan doğanlar insan olurlar; hayvandan doğanlar hayvan olurlar." kısmı yerkürenin gördüğü en temiz en net insan ayrimidir. muhteşem aharfimharfikoharfi.
devamını gör...
11.
gel de ağlama...
devamını gör...
12.
devamını gör...
13.
saf halini, katıksız halini buldum...
devamını gör...
14.
...hep yolcuyuz böyle gelir gideriz
hep yolcuyuz böyle gelir gideriz
dünya senin vatanın mı yurdun mu?
dünya senin vatanın mı yurdun mu?
hep yolcuyuz böyle gelir gideriz
dünya senin vatanın mı yurdun mu?
dünya senin vatanın mı yurdun mu?
devamını gör...
15.
hasan özsüt.....
devamını gör...
16.
illaki neşet ustamı koyan olmuştur da, ben şimdi dinliyorum da, o da, bu da, şu da...
dinleyiniz;
bir anadan dünyaya gelen yolcu
görünce dünyaya gönül verdin mi?
kimi böyük kim böcek kimi kul
merak edip hiçbirini sordun mu?
bunlar neden nedenini sordun mu?
insan ölür ama ruhu ölmez
bunca mahlukat var hiçbiri gülmez
cehennem azabı zordur çekilmez
azap çeken hayvanları gördün mü?
insandan doğanlar insan olurlar
insandan doğanlar insan olurlar
hayvandan doğanlar hayvan olurlar
hepsi de bu dünyaya gelirler
ana haktır sen bu sırra erdin mi?
vade tekmil olup ömrün dolmadan
emanetçi emanetini almadan
ömrünün bağının gülü solmadan
varıp bir cananın kulu oldun mu?
garip bülbül gibi feryat ederiz
cahiller elinde küskün kederiz
hep yolcuyuz böyle gelir gideriz
dünya senin vatanın mı yurdun mu?
dinleyiniz;
bir anadan dünyaya gelen yolcu
görünce dünyaya gönül verdin mi?
kimi böyük kim böcek kimi kul
merak edip hiçbirini sordun mu?
bunlar neden nedenini sordun mu?
insan ölür ama ruhu ölmez
bunca mahlukat var hiçbiri gülmez
cehennem azabı zordur çekilmez
azap çeken hayvanları gördün mü?
insandan doğanlar insan olurlar
insandan doğanlar insan olurlar
hayvandan doğanlar hayvan olurlar
hepsi de bu dünyaya gelirler
ana haktır sen bu sırra erdin mi?
vade tekmil olup ömrün dolmadan
emanetçi emanetini almadan
ömrünün bağının gülü solmadan
varıp bir cananın kulu oldun mu?
garip bülbül gibi feryat ederiz
cahiller elinde küskün kederiz
hep yolcuyuz böyle gelir gideriz
dünya senin vatanın mı yurdun mu?
devamını gör...
17.
devamını gör...
18.
sözlerini modifiye edip kızılırmağa veren kim acaba ve neşet ertaş'ın bundan haberi var mı? hey göklere duman durmuş dağlar hey
hey göklere duman durmuş dağlar hey
hey göklere duman durmuş dağlar hey
değirmenin üstü her gün yel olmaz
değirmenin üstü her gün yel olmaz
dinle ağa dinle paşa dinle bey
dinle ağa dinle paşa dinle bey
sen söylersin o susmaz mı bellolmaz
sen söylersin o susmaz mı bellolmaz
dinle ağa dinle paşa dinle bey
dinle ağa dinle paşa dinle bey
sen söylersin o susmaz mı bellolmaz
sen söylersin o susmaz mı bellolmaz
—
kızılırmak akar suyun içerler
kızılırmak akar suyun içerler
aç kalırlar yurttan yurda göçerler
aç kalırlar yurttan yurda göçerler
varır eylem köprüsünü geçerler
varıp eylem köprüsünü geçerler
öldüler mi kaldılar mı bellolmaz
öldüler mi kaldılar mı bellolmaz
varıp eylem köprüsünü geçerler
varıp eylem köprüsünü geçerler
öldüler mi kaldılar mı bellolmaz
öldüler mi kaldılar mı bellolmaz
—
ummam artık olanlar böyle olsun
ummam artık olanlar böyle olsun
yeni çağda mızrak çuvala girsin
yeni çağda mızrak çuvala girsin
vergi versin ümük versin can versin
vergi versin ümük versin can versin
verirler mi alırlar mı bellolmaz
verirler mi alırlar mı bellolmaz
vergi versin ümük versin can versin
vergi versin ümük versin can versin
verirler mi alırlar mı bellolmaz
verirler mi alırlar mı bellolmaz
hey göklere duman durmuş dağlar hey
hey göklere duman durmuş dağlar hey
değirmenin üstü her gün yel olmaz
değirmenin üstü her gün yel olmaz
dinle ağa dinle paşa dinle bey
dinle ağa dinle paşa dinle bey
sen söylersin o susmaz mı bellolmaz
sen söylersin o susmaz mı bellolmaz
dinle ağa dinle paşa dinle bey
dinle ağa dinle paşa dinle bey
sen söylersin o susmaz mı bellolmaz
sen söylersin o susmaz mı bellolmaz
—
kızılırmak akar suyun içerler
kızılırmak akar suyun içerler
aç kalırlar yurttan yurda göçerler
aç kalırlar yurttan yurda göçerler
varır eylem köprüsünü geçerler
varıp eylem köprüsünü geçerler
öldüler mi kaldılar mı bellolmaz
öldüler mi kaldılar mı bellolmaz
varıp eylem köprüsünü geçerler
varıp eylem köprüsünü geçerler
öldüler mi kaldılar mı bellolmaz
öldüler mi kaldılar mı bellolmaz
—
ummam artık olanlar böyle olsun
ummam artık olanlar böyle olsun
yeni çağda mızrak çuvala girsin
yeni çağda mızrak çuvala girsin
vergi versin ümük versin can versin
vergi versin ümük versin can versin
verirler mi alırlar mı bellolmaz
verirler mi alırlar mı bellolmaz
vergi versin ümük versin can versin
vergi versin ümük versin can versin
verirler mi alırlar mı bellolmaz
verirler mi alırlar mı bellolmaz
devamını gör...
19.
bestesinin mesam kayıtlarında tahsin incirci'ye ait olduğu kayıtlı imiş. (eser no: 4002251.34)
mesam kayıtlarına girerek ben de gözlerimle gördüm:
mesam kayıtlarına girerek ben de gözlerimle gördüm:
devamını gör...
20.
yola çıkmak için hazırlanan kişiye verilen addır. gideceği yere varamadığı da olur bazen.
devamını gör...