zaman tüneli

tanım: güneş'in bir anda yok olması sonucunda bunu fark edebilmemiz için geçmesi gereken süre.
devamını gör...

kolonya şehrinde yaşadığımdan en iyisi eski usül doldurma olanlardır, limon kolonyası bir klasiktir severiz, zeytin güzeldir ama birkaç damla beyaz zambak kolonyası her şeyin çok güzel olduğu yerden gelmişçesine ruhuna dokunur. mutlaka iyi bir markadan deneyin.
devamını gör...

pek sevgili julia szczurowska ile çekildiğim fotoğraf sonrası kurduğum cümle.
#3857365
devamını gör...

bu ne biçim ülke lan, haftasonları part time için iş bakayım dedim bir bok yok. olanlarda yüzlerce başvuru olmuş. ancak bir dışarı çıkıp gezmem lazımda yine zor gibi duruyor. garsonluk zor çünkü hem elllerim titriyor benim ağır taşıyınca hem de düz yolda düşen biriyim kesin müşteriye servisi falan düşürürüm. en makul satış danışmanlığı var, bulabilirsem teknoloji mağazasına girerim. zaten giyim vs mağazalarına tipten dolayı almazlar birde kıyafet katlamayı beceremiyorum. lakin mesela 30 cihazında en ince teknik bilgisine kadar aklımda tutabilirim, kullanıcıya uygun ürünü bulabiliim. fiziksel işlerde bok gibiyim ama soyut işlerde ve iletişimde iyiyim. birde ajanslara gideceğim, sonuçta adobe illustratör falan biliyorum, o kadarda vasıfsız değiliz de onlarda zaten ne kazanıyorda eleman alacak oda var. birde geçen gördüm dükkanının pankartı 240 p baskı almışlar, piyasada böyle boktan işi yapanlara gidiyor müşterilerde. dolayısıyla iş yerleride gelişim namına bir şey yok kopya işleri satıp duruyorlar. galiba en iyisi en üstün manipülasyon ve iletişim tekniklerimi kullanıp bir patronu ikna etmem lazım.
devamını gör...

ocak ayında sadece birkaç günde binlerce insanın katledilmesine ses çıkarmayan greta, kimlerden para aldığını açık ederek el cezire haberini paylaşarak iran molla rejiminin yanında durmuş.

link

böyle tiplerin tek derdi sağdan soldan para tırtıklamak. insanlıkmış, vicdanmış... bunun ticaretini yapıyorlar.
devamını gör...

takımın çekeceği tinere bağlı olarak,

ultra premium tiner çekerse yeneriz,
ama dandik inşaat tineri çekersek yenemeyiz bu kadar.

zaten takımın tek başarısı derbi başarıları bir zahmet onda da başkan paraya kıysın ultra premium tinerimizi versin.
devamını gör...

tanım: scarface filminden tony montana karakterinin kült sözünün türkçe ifadesi.

orijinal sahne:


türkçe dublaj:
devamını gör...

çok büyük ihtimalle beşiktaş yener ya da berabere biter.
devamını gör...

zaman yolculuğu ve paralel/alternatif evrenler üzerine yapılmış en iyi dizilerden biri. dark sonrasında ikinci sırada gelir hatta benim için. true detective ile birlikte asla atlayamadığım kısa ama bir o kadar da harika bir introya sahiptir. intro
devamını gör...

bunu diyeceğime köpekbalığı havuzuna atlarım. bir bacak bir kol filan veririm ama yaşarım belki.
devamını gör...

önemli olan nasıl alo demesi genelde herkes alo diyor kaba ve iticiyse eğitimsiz problemli şahıstır denebilir
devamını gör...

ramazan ramazan böyle başlıklar nasıl açılabiliyor ya.
sevişme mevişme falan.
ayıp.
devamını gör...

(bkz: beni tanıdılar siz kaçın)

telefon icat olunduğunda bi çeşit seslenme sözü olarak "alo" kullanıldı ve yaygınlaştı kullanımı diye biliyorum. o yüzden ben hep alo derim.

bir rivayete göre de bu alo graham bell'in sevgilisinin adının kısaltmasıymış. bizim graham öyle hitap edermiş yavuklusuna. telefonu bulduğunda da konuştuğu kişinin sevgilisi olmasını temenni ederek hep alo diye konuşmuş. biz de bu davranışı sürdürüyoruz işte.

sahura kadar konuşacak hatunlar eklesin.
devamını gör...

"devlet büyüklerini hedef alan paylaşımlara müsamaha gösterilmeyecek" beyanında bulunan şahıs.

akp milletvekilleri de kendilerini devlet büyüğü kontenjanına sokacaklar ve eleştiri "hedef" olarak görülüp korku rüzgârı estirecekler.

böylesi toplum mühendisliği sadece ingilizlere ve yahudilere mahsus.

hükümetin ikisi ile de arası iyi.

hobbit şey boyundan büyük işlere soyundu reis-i azam için.
zekeriya öz de soyunmuştu.
çıplak kaldı.
devamını gör...

aloo alooo
aşkım susmaaa
alo alooo
bu aşka kıymaaaa
devamını gör...

alo mu? yok omo
devamını gör...

quentin tarantino şaheseri. senede birer defa volume 1 ve 2'yi birer defa hayranlıkla seyrederim. gerçek güçlü kadın filmi ne deseler örnek göstereceğim bir filmdir aynı zamanda. tipik quentin tarantino filmleri gibi sürpriz sahneleri, harika dövüş anları ve doyuma ulaştıran intikam teması ile izlemeden ölünmemesi gereken bir kült. filmdeki en iyi versus kesinlikle the bride'ın o-ren ishii ile dövüşüdür. filmde de kullanılan santa esmeralda'nın don't let me be misunderstood parçası ve filmin nefis sahneleriyle hazırlanmış şu muazzam editi de mutlaka izlemelisiniz:
don't let me be misunderstood
devamını gör...

(bkz: ne diyem mesela mahmut mu diyem)
devamını gör...

tanım: behzat ç. gibi he diyerek açmanın feyzini almayan kişi.
devamını gör...

yazılım ve altyapı bilmeyince antigravity yapıyor yea demeye indirgeniyor iş.

öncelikle anti gravity tek başına normal bir proje için yeterlidir ama ciddi bir saas projesi için yeterli bir ai değildir zaten böyle bir projeyi de tek bir ai ile yapamazsınız.

bilginiz yok yok fikriniz var anasını satayım.

size en basit şekilde anlatayım orta ölçekli bir projeniz var ve anti gravity ile yapmak istediniz frontend de gemini 3.1 high gayet iyi backend dede claude gayet iyi ama siz bu projeyi net 10, postgresql 18 gibi görece yeni teknolojilerle yapıp 10 sene başım ağrımasın diyorsunuz değil mi? sıçtınız bakın net söylüyorum sıçtınız sıvadınız tüy diktiniz.

orta ölçekli bir proje de modern mimarileri kullanmak için domain driven design, clean code, veritabanı gibi şeylerin kurallarını ve ajanlarını tek tek manuel olarak yazmadığınız sürece o proje spagetti kod yığınından hallice olacaktır.

velev ki hadi bunları ai ye yaptırdınız diyelim orada sıçtığınız nokta şu olacak sizin bimediğiniz kütüphaneler ortaya çıkacak, db sorguarı doğacak ama verdiğiniz kurallara uymayacak, işte burada rules ile agentların uyumlu olması gerekiyor bunu bilen kaç kişi var ?yok kardeşim yok.

eğer benim önerimi dinleyecekseniz; tek bir araç yerine opencode ve api üyelikleri ile sıra ile

claude backend/db
gemini 3.1 frontend (react ve türevleri ile geliştirecekseniz.)
kiro code (amazon) deployment /docker/kubernets orkestrasyon etc...
z.ai testler için

z.ai büyük contextlerde büyük çuvallıyor bu yüzden sadece testler için kullanılmasında yarar var.

velhasıl kelam altyapı, mimari vesaire bilmiyorsanız, programcılıkla uzaktan yakından alakanız yoksa yada zamanınız bol değil ise antigravity ve türevleri ile bir halt beceremezsiniz. o becerdim diyenlerin çoğu da basit bir dashboardlık sistemelr yazıyorlar. yoksa arkada mikroservis çalışan, horizontal scaling yapan, eventual consistency kullanan, mikroservislerle beraber gelen güç polyglot programming ile yürüyen, sistemi sadece tek bir tool ile yazdığını söyleyen birine inanan varsa ben cennette satılık arsa satıyorum bana ulaşsın.
devamını gör...
daha fazla yükle

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim