zaman tüneli
gulmekicinyaratilmis (yazar)
defalarca yazdım. bayılıyorum tarzına. ahahahhaaahhaah o kadar umursamaz ki ama o kadar umursuyor da olabilir ki. sevgiler saygılar.
devamını gör...
psikologlara güvenmemek
2022’den sonra benim yaptığım iştir.
devamını gör...
psikologlar insan psikolojisini biliyor mu sorunu
hayır çünkü kur-an’a göre bu konuda insana az bilgi verilmiştir.
devamını gör...
nick vermeden bir yazara seslen
dayıyı bile kaçıran bu sözlük kim bilir kimleri daha kaçırır?* dayı gel sen de ya artık, ayıp ediyorsun ama.*
devamını gör...
nick vermeden bir yazara seslen
eskiden günler çok güzeldi çünkü günleri yapan güzel bir kişi vardı. şimdi geceler soğuk ve yalnız. iyi geceler.. *
devamını gör...
olacakları kabullenmek
böyle filmler yapmak istemiştim.
düşünsene bir okyanustasın. gemin batmış. suyun içindesin ve etrafına ağır ağır köpekbalıkları geliyor. işte o aradaki 30 saniyede 1 dakikada insan nasıl bir korku duyar. nasıl bir kabulleniş yaşar.
dostoyevski ye göre insan bir saniye daha fazla yaşamak için neleri feda etmez. yaşamak her şeye rağmen yaşamak.
bir idam mangasının önüne götürüldün. bence gözlerinin bağlı olması daha iyi. gözlerin açık olsan her şeyi görüyorsun. gözlerin kapalı tüfek kurma sesini duyarsın ve ölürsün. o arada neleri kabullenirsin.
basit şeyleri insan kabullenir. işini okulunu sevdiğini sevilmediğini ölümünü sevdiklerinin. çünkü buna mecburdur. mecbur kalır . çoğu insan bizim gibi toplumlarda sadece kendisi için yaşamaz. sevdikleri de vardır öncelikli.
bileklerini kesip ölümü bekleyen bir şair vardı kimdi o .
ocak gazını açıp bekleyenler oluyor. yüksekten atlayanlar.
o atlayış arasında düşünceler ve sonra acı.
bu nasıl kabulleniş.
din için örneğin çarmıha gerilenler derisi yüzülenler.
hayvanlarda da var bu. hemen pusma yatma kaçma .
hayvan çünkü biliyor elinden bir şey gelmeyecek işe yaramayacak ne yapsa.
insan işte bir çok şeyi de kabul etmek istememiş. ve bilim ilerlemiş. doğaya bakmış. dağları delmiş yol yapmış.
baraj yapmış. ev yapmış. hastalanmış ölmeyi kabullenemediği için ilaç yapmış.
düşünsene bir okyanustasın. gemin batmış. suyun içindesin ve etrafına ağır ağır köpekbalıkları geliyor. işte o aradaki 30 saniyede 1 dakikada insan nasıl bir korku duyar. nasıl bir kabulleniş yaşar.
dostoyevski ye göre insan bir saniye daha fazla yaşamak için neleri feda etmez. yaşamak her şeye rağmen yaşamak.
bir idam mangasının önüne götürüldün. bence gözlerinin bağlı olması daha iyi. gözlerin açık olsan her şeyi görüyorsun. gözlerin kapalı tüfek kurma sesini duyarsın ve ölürsün. o arada neleri kabullenirsin.
basit şeyleri insan kabullenir. işini okulunu sevdiğini sevilmediğini ölümünü sevdiklerinin. çünkü buna mecburdur. mecbur kalır . çoğu insan bizim gibi toplumlarda sadece kendisi için yaşamaz. sevdikleri de vardır öncelikli.
bileklerini kesip ölümü bekleyen bir şair vardı kimdi o .
ocak gazını açıp bekleyenler oluyor. yüksekten atlayanlar.
o atlayış arasında düşünceler ve sonra acı.
bu nasıl kabulleniş.
din için örneğin çarmıha gerilenler derisi yüzülenler.
hayvanlarda da var bu. hemen pusma yatma kaçma .
hayvan çünkü biliyor elinden bir şey gelmeyecek işe yaramayacak ne yapsa.
insan işte bir çok şeyi de kabul etmek istememiş. ve bilim ilerlemiş. doğaya bakmış. dağları delmiş yol yapmış.
baraj yapmış. ev yapmış. hastalanmış ölmeyi kabullenemediği için ilaç yapmış.
devamını gör...
nick vermeden bir yazara seslen
o kadar küfrettin bana ama halen empati/sempati kuruyorum hadi bu kadar sinirlenme
devamını gör...
iyi geceler sözlük
eskiden günler çok güzeldi çünkü günleri yapan güzel bir kişi vardı. şimdi geceler soğuk ve yalnız. iyi geceler..
devamını gör...
umursamaz birine dönüşmek
bazen özenilesi bir durum . bazen de umursuyor olabildiğime şükrediyorum .
devamını gör...
içinin kötülüğü yüzüne yansımış insan
(bkz: at hırsızı) tipli olabilir.*
devamını gör...
içinin kötülüğü yüzüne yansımış insan
çopur suratlı, çirkin bakışlı insan. genelde ince kemçük dudaklı da olur. içinin pisliği fıldır fıldır dönen gözlerinden okunur. hiç bir zaman aydınlık bir yüzle doğrudan dürüst bakışlarla bakmaz. hep bir alttan alttan gözünü saklamaya çalışarak, kaçırarak bakar.
devamını gör...
motosiklet sürmeye yeni başlayanlara tavsiyeler
motosiklet keyifli bir ulaşım aracıdır daha ötesi değil, klişe deyimle kaşınanı kaşır o yüzden en başta durabileceğiniz hızda gidin.
yol çizgileri ölümcüldür, virajlarda çizgiye basmayın mıcır etkisi yapar. kayarsınız.
yoldaki renk değişiklikleri tutuşu ciddi şekilde zayıflatır, toz, parlama, ıslaklık, doğrusal asfalt yaması, kot farkı, mazgal vb gördüğünüzde hız düşürün ve bunlara basmayın, düşürür.
karşıdan sizin şeridinizde gelen araç, yola atlayan hayvan vb olağanüstü bir durumla karşılaştığınızda vücut kilitlenir ve birkaç milisaniyelik bir zamanda tepki vermeniz gerekir. böyle durumda kalçayı seleden kaydırmak çıkışa bakmak gibi taktikler hayat kurtarır.
zorunlu sebepler olmadıktan sonra gece ve yağmurda sürmeyin.
motosiklet de bir kara taşıtıdır. nasıl ki bir otomobille araya dereye girmiyorsanız motosikletle de girilmez. siz kuryeci değilsiniz hayat memat meselesine giden yunus polisi değilsiniz. basit bir kural olarak akan trafikle aynı hızda gitmezseniz kaza kaçınılmazdır, üstelik bu tarz kazalarda siz kusurlu olursunuz.
kask, eldiven vb güvenlik ekipmanlarınızı mutlaka giyin, motosikletin kaportası sizsiniz en ufak bir diz hasarı bile hayat kalitenizi düşürten ömür boyu çekeceğiniz kalıcı sakatlıklara sebep olur.
kaza yapınca ilk iş kontağı kapatın. vücudunuzda belli bir ağrı yoksa yürüyemiyorsanız bile en acil şekilde yol kenarına yuvarlanın, ezilirsiniz.
taksi ve dolmuş görünce 2x dikkat kesilin, bu araçlar trafikte ön görülemez sürüş tarzı sergiler.
ışıklarda dururken, dönerken kabaca hız ve yön değiştirmeden önce mutlaka aynadan arkanızı kontrol edin, maalesef ki diğer sürücüler motosikletleri farkedemeyebiliyor, o yüzden aynalarınızı asla katlamayın.
hepinize kazasız keyifli sürüşler dilerim.
yol çizgileri ölümcüldür, virajlarda çizgiye basmayın mıcır etkisi yapar. kayarsınız.
yoldaki renk değişiklikleri tutuşu ciddi şekilde zayıflatır, toz, parlama, ıslaklık, doğrusal asfalt yaması, kot farkı, mazgal vb gördüğünüzde hız düşürün ve bunlara basmayın, düşürür.
karşıdan sizin şeridinizde gelen araç, yola atlayan hayvan vb olağanüstü bir durumla karşılaştığınızda vücut kilitlenir ve birkaç milisaniyelik bir zamanda tepki vermeniz gerekir. böyle durumda kalçayı seleden kaydırmak çıkışa bakmak gibi taktikler hayat kurtarır.
zorunlu sebepler olmadıktan sonra gece ve yağmurda sürmeyin.
motosiklet de bir kara taşıtıdır. nasıl ki bir otomobille araya dereye girmiyorsanız motosikletle de girilmez. siz kuryeci değilsiniz hayat memat meselesine giden yunus polisi değilsiniz. basit bir kural olarak akan trafikle aynı hızda gitmezseniz kaza kaçınılmazdır, üstelik bu tarz kazalarda siz kusurlu olursunuz.
kask, eldiven vb güvenlik ekipmanlarınızı mutlaka giyin, motosikletin kaportası sizsiniz en ufak bir diz hasarı bile hayat kalitenizi düşürten ömür boyu çekeceğiniz kalıcı sakatlıklara sebep olur.
kaza yapınca ilk iş kontağı kapatın. vücudunuzda belli bir ağrı yoksa yürüyemiyorsanız bile en acil şekilde yol kenarına yuvarlanın, ezilirsiniz.
taksi ve dolmuş görünce 2x dikkat kesilin, bu araçlar trafikte ön görülemez sürüş tarzı sergiler.
ışıklarda dururken, dönerken kabaca hız ve yön değiştirmeden önce mutlaka aynadan arkanızı kontrol edin, maalesef ki diğer sürücüler motosikletleri farkedemeyebiliyor, o yüzden aynalarınızı asla katlamayın.
hepinize kazasız keyifli sürüşler dilerim.
devamını gör...
normal sözlük
devamını gör...
tanrının çocuk öldürürken insan seçmesi
o cocugun olecegi zaten belli canim kardesim buraya gelmeden belli.
duvardaki yansimaya bakip kuklayi yahut kuklaciyi cozmeye calismayin. manaya odaklanin
duvardaki yansimaya bakip kuklayi yahut kuklaciyi cozmeye calismayin. manaya odaklanin
devamını gör...
içindeki boşluğu bir türlü dolduramamak
hayatın anlamsız oluşuyla alakalı. insan sürekli mutlu olmaya çalışınca. işte dünya da sonuçta kaos içinde. insan da doyumsuz. ee bazıları da hassas oluyor. kendisini bir şehre ait hissetmiyorsa.
devamını gör...
yaa neden et yiyemiyoz
yüzüklerin efendisinde bir ork günlerce kuru ekmek yiyince isyan ediyor. neden et yiyemiyo diyor ve kavga çıkıyor. bak orklar isyan ediyor ama hala, la neyse ben bir şey demiyorum.
devamını gör...
kemal kılıçdaroğlu’yla kız istemeye gitmek
allah korusun. şakir ya kıza da kayyum atarlar.
nişan falan unutun bak gitmeyin.
nişan falan unutun bak gitmeyin.
devamını gör...
içinin kötülüğü yüzüne yansımış insan
her çirkin insan kötü değildir elbet. çirkinde kime göre neye göre tabi. her kötü insan çirkindir. hakkaten bazı insanların kalbinin kötülüğü yüzüne vurmuş oluyor.
devamını gör...
umursamaz birine dönüşmek
iş hayatında olur bu. sen işini özenle yaparsın yine yaranamazsın. kamu da özel sektörde hep aynısı. işe yeni başlayan idealist gençler oluyor. bunlar çok güzel çalışıyor. amirler müdür vs bazen bunlara kızıyor. bir şey oluyor çok küçük bir sorun. hatta olayda onlar bile alakalı değil. bunlar kafaya takıyor bunu. üzülüyorlar. zamanla artık insan öyle yalama derler ya. insan öyle oluyor ki. aman umrumda değil ne söylersen söyle oluyor. bunu mu kafaya takacağım.
konuş konuş diye bakıyorlar.
konuş konuş diye bakıyorlar.
devamını gör...
psikoterapi herkes içindir
bu sloganın ortaya çıkışı bence şöyle oldu: hastaneye giden 10 insanın 6 sı klasik grip,bogaz ağırısı, alerji vs yüzünden gidiyordu antibiyotikle memnunlardı ki 1 kişi de astım vs gibi nedenlerden gidip ilaçla tedavi oluyordu 1 tanesi ağır hastalıktan dolayı 1 tanesi ameliyatla iyileşen hastalık için hastaneye geliyordu kalan
1 de bir de milyonda bir panik atak,aklını yitirenler geliyordu (türk insanının deli dedikleri ya da akıl hastanesine gidenler) ki bu yüzden bir ara en çok boşta kalan meslek psikologlar diyorlardı araştırmacılar böyle diyordu ama 2017 miydi neydi geçen son 10 yılda yavaştan şu söylenti yayıldı çogu kadın olmak üzere çok azı erkek olmak üzere terapistler diyorlardı ki
"sadece deliler değil,akıl hastaları değil, sınav sorunları, özel hayat, maddi durumlar ve işsizlikte işe yarar" bunun üzerine insanlar da buna inandı çare aramak için psikoterapistlere gittiler ve sonra aynen hatırlıyorum paintterk’in dedigi gibi ve benim yaşadığım deneyimleri yaşadılar gitsen terapist alakasız sorularla seansı dolduruyor diyor (aynen paintterkin dediği gibi )çocukluğunu anlat vs bana da hep bu tarz yapıyordu ben ne zaman soruma giricez dedikten sonra kavga vs çıkmıştı vs bana öyle geliyor ki kısaca baktılar ki harbi ruh hastalığı az kimse terapiye gelmiyor danışan çekip para kazanmak için bu sloganı yaymaya başladılar ve
günümüzde de insanlar bu sloganın yanlış olduğunu farketti ve terapinin amacının dışında kullanıldığını söylediler. şimdi psikolog seans sonu bana iş bulacaksa tamamdır ben gideyim, psikolog sınavı geçirtecekse bana ben gideyim,psikolog maddi durumumu
iyileştirecekse gideyim ama gitmiyorum çünkü bu meseleler yüzünden terapi alsak hep paintterkin dedigi gibi oluyor ve diyoruz boşa gittik.
1 de bir de milyonda bir panik atak,aklını yitirenler geliyordu (türk insanının deli dedikleri ya da akıl hastanesine gidenler) ki bu yüzden bir ara en çok boşta kalan meslek psikologlar diyorlardı araştırmacılar böyle diyordu ama 2017 miydi neydi geçen son 10 yılda yavaştan şu söylenti yayıldı çogu kadın olmak üzere çok azı erkek olmak üzere terapistler diyorlardı ki
"sadece deliler değil,akıl hastaları değil, sınav sorunları, özel hayat, maddi durumlar ve işsizlikte işe yarar" bunun üzerine insanlar da buna inandı çare aramak için psikoterapistlere gittiler ve sonra aynen hatırlıyorum paintterk’in dedigi gibi ve benim yaşadığım deneyimleri yaşadılar gitsen terapist alakasız sorularla seansı dolduruyor diyor (aynen paintterkin dediği gibi )çocukluğunu anlat vs bana da hep bu tarz yapıyordu ben ne zaman soruma giricez dedikten sonra kavga vs çıkmıştı vs bana öyle geliyor ki kısaca baktılar ki harbi ruh hastalığı az kimse terapiye gelmiyor danışan çekip para kazanmak için bu sloganı yaymaya başladılar ve
günümüzde de insanlar bu sloganın yanlış olduğunu farketti ve terapinin amacının dışında kullanıldığını söylediler. şimdi psikolog seans sonu bana iş bulacaksa tamamdır ben gideyim, psikolog sınavı geçirtecekse bana ben gideyim,psikolog maddi durumumu
iyileştirecekse gideyim ama gitmiyorum çünkü bu meseleler yüzünden terapi alsak hep paintterkin dedigi gibi oluyor ve diyoruz boşa gittik.
devamını gör...
