zaman tüneli
seks yapmak için evlenmek
türk toplumunun kısır döngüsüydü - bir zamanlar.
şu an, toplum bu konuda fazlasıyla açık görüşlü. kimse kolay kolay sadece sevişebilmek için evlenmiyor. şimdi olay daha keskin sebeplere doğru yöneldi:
a) baskıcı aileden sıyrılma eğilimi
b) tüm ihtiyaçları karşılayacak, konforlu bir hayat sunacak eş potansiyeli.
a seçeneği için: maalesef, hala bir çok genç evliliği bir "kaçış" mekanizması olarak görüyor ama değil. özellikle kadınlar için evlilik ( bu tarz durumlarda) sadece otorite değişimi oluyor. babanın/ abilerin/ amcaların veya dayıların otoritesinden sıyrılıp, eşin otoritesinin altına giriyorsun. aslında özerk yaşam hayali evllilikle mümkün değil. bunun tek yolu: üniversiteye gitmek.
b seçeneği için: bu daha sinsi bir yaklaşımın ürünü. aslında bize fenomenlerin / medya'nın tanıttığı daha doğrusu dayatarak güzellediği bir garip yaşam biçiminden bahsediyorum. "zengin eş bul" mantığı öylesine idealize edildi ve öylesine ciddi biçimde pazarlanıyor ki, bilhassa kadınlar hayatlarını zengin bir adamla evlenip, hesapta "kurtarmaya " odaklandırıldılar. herkesin kafasında hayalini kurduğu bir "limitsiz kredi kartı, lüks evde oturma şartı, yurt dışı tatilleri, iyi bir araba" dörtlemesi var.
baya yeni nesil bir pazarlama sistematiği bu. insanları çıkar odaklı birbirleriyle bağ kurmaya itiyorlar. duygular yapay, zerre sevgi yok. sistemde kimin etkisi büyükse, o en değerli oluyor.
çirkin işler.
şu an, toplum bu konuda fazlasıyla açık görüşlü. kimse kolay kolay sadece sevişebilmek için evlenmiyor. şimdi olay daha keskin sebeplere doğru yöneldi:
a) baskıcı aileden sıyrılma eğilimi
b) tüm ihtiyaçları karşılayacak, konforlu bir hayat sunacak eş potansiyeli.
a seçeneği için: maalesef, hala bir çok genç evliliği bir "kaçış" mekanizması olarak görüyor ama değil. özellikle kadınlar için evlilik ( bu tarz durumlarda) sadece otorite değişimi oluyor. babanın/ abilerin/ amcaların veya dayıların otoritesinden sıyrılıp, eşin otoritesinin altına giriyorsun. aslında özerk yaşam hayali evllilikle mümkün değil. bunun tek yolu: üniversiteye gitmek.
b seçeneği için: bu daha sinsi bir yaklaşımın ürünü. aslında bize fenomenlerin / medya'nın tanıttığı daha doğrusu dayatarak güzellediği bir garip yaşam biçiminden bahsediyorum. "zengin eş bul" mantığı öylesine idealize edildi ve öylesine ciddi biçimde pazarlanıyor ki, bilhassa kadınlar hayatlarını zengin bir adamla evlenip, hesapta "kurtarmaya " odaklandırıldılar. herkesin kafasında hayalini kurduğu bir "limitsiz kredi kartı, lüks evde oturma şartı, yurt dışı tatilleri, iyi bir araba" dörtlemesi var.
baya yeni nesil bir pazarlama sistematiği bu. insanları çıkar odaklı birbirleriyle bağ kurmaya itiyorlar. duygular yapay, zerre sevgi yok. sistemde kimin etkisi büyükse, o en değerli oluyor.
çirkin işler.
devamını gör...
özdemir asaf
'adalı beni sever.'
adalı ve ben-özdemir asaf
adalının alnına yazmışlar denizi
sonra çizgi çizgi kesmişler
gömleğine dikmişler
adalının
adalının kentte durumu yaman
gömleğim deniz diyor
sorunca
ama içki başına vuruyor zaman zaman
direniyor adalı
tam kafayı bulunca
ben sarhoş olmam
benim herşeyim deniz diyor
boyuna adadan sözediyor
takılıyorum
adalı diyorum sevgilin de mi deniz
sen ondan haber ver
susuyor dik dik bakıyor bana
adalı beni sever
adalı bana küfür etmez
adalı diyorum boşver
bir başka yere diyorum gidip içelim bu gece
`insan sevdiği sürece
uykusu gelmez`
dalıyoruz bir gecenin içine
adalı bi sözümü iki etmez
adalı ve ben-özdemir asaf
adalının alnına yazmışlar denizi
sonra çizgi çizgi kesmişler
gömleğine dikmişler
adalının
adalının kentte durumu yaman
gömleğim deniz diyor
sorunca
ama içki başına vuruyor zaman zaman
direniyor adalı
tam kafayı bulunca
ben sarhoş olmam
benim herşeyim deniz diyor
boyuna adadan sözediyor
takılıyorum
adalı diyorum sevgilin de mi deniz
sen ondan haber ver
susuyor dik dik bakıyor bana
adalı beni sever
adalı bana küfür etmez
adalı diyorum boşver
bir başka yere diyorum gidip içelim bu gece
`insan sevdiği sürece
uykusu gelmez`
dalıyoruz bir gecenin içine
adalı bi sözümü iki etmez
devamını gör...
en ikizler özelliğin
parlak zeka,
rahat iletişim,
kolay sosyalleşme*
rahat iletişim,
kolay sosyalleşme*
devamını gör...
24 haziran 2026 gece 3.26'da acıkmam sorunsalı
bu saatte acıkmak insanı perişan ediyor. hep o günün menüsü başlığı yüzünden. okuya okuya acıktım.
devamını gör...
sınanmadığın acıdan ahkam kesmek
kişi empati yaparak bir yere kadar deneyimlemediği acının nasıl bir etki uyandıracağını çözebilir. hatta yaşamadığı acılar hakkında harika önerilerde bulunabilir. sonuçta hiçbirimiz birbirimizin sorunlarını dinlerken ve akıl verirken %100 yaşanmışlık çerçevesi içerisinde davranmıyoruz.
herkes, her şeyi yaşayamaz ama empati kurarak akıl yürütmeyi deneyebilir. riskli olan "ahkam kesmek" yani "ukalaca bilmişlik taslamak" olur. bu davranış biçimi bahsi geçen konu bazında yaşanmışlık olsun olmasın, büyük risktir. o duruş tolere edilemez.
herkes, her şeyi yaşayamaz ama empati kurarak akıl yürütmeyi deneyebilir. riskli olan "ahkam kesmek" yani "ukalaca bilmişlik taslamak" olur. bu davranış biçimi bahsi geçen konu bazında yaşanmışlık olsun olmasın, büyük risktir. o duruş tolere edilemez.
devamını gör...
uzak mesafe ilişkisi
sürdürülebilir fakat iki tarafında birbirine gerçekten sevgi ile bağlı olması gerekir. uzak mesafe ilişkilerin daha kolay yürüdüğünü düşünüyorum çünkü herkes kendisine ait alanı koruyabiliyor. "me time" dediğiniz, kendinize ayırmanız gereken o zaman asla hasar almıyor. yan yana yürütülen bir ilişkinin en zor tarafı karşı tarafın düzenli ilgi bekliyor olması ve sürekli onunla zaman geçirmenizi talep etmesidir.kadın veya erkek fark etmez, iki tarafta bu konuda gereksiz talepkar olabiliyor.
ben kendi bireysel alanına ve hayatına çok düşkün biriyim. evet erkek arkadaşımla olmaktan çok zevk alırım, onunla hayatı paylaşmakta çok romantik gelir fakat herkesin kendisine ait ayrı bir dünyası olduğunu düşünürsek, o dünyanın tamamen dışlanarak beraber olduğum adamla sürekli kalmanın sağlıklı olduğunu düşünmüyorum.
insan hem hayatındaki partneriyle hem de kendine ait arkadaş çevresi ve rutinleriyle eş değer biçimde vakit geçirmelidir. çoğu ilişkide bu yanlış anlaşılıyor. herkes siyam ikizi gibi gezmeyi ilişki yaşamak sanıyor. oysaki ilişki böyle bir dinamik değil. ilişki kişisel hayatının sadece bir yönüdür, tamamı değil. hayatındaki her şeye eşit vakit ayırırsın. hobilerine, sosyal aktivitelerine ve partnerine. partnerinle olan dünyan ayrıdır, partnerinin dahil olamayacağı dünyan( arkadaşların ve kendine has sosyal aktivitelerin.. işte buna "me time" denir) ayrıdır.
bu konuda uzak mesafe ilişkisi inanılmaz bir pozitif vibe veriyor. kimse kimsenin alanını ekstra gasp etmediği için, olduğu kadarıyla yürütüyorsun.
ben kendi bireysel alanına ve hayatına çok düşkün biriyim. evet erkek arkadaşımla olmaktan çok zevk alırım, onunla hayatı paylaşmakta çok romantik gelir fakat herkesin kendisine ait ayrı bir dünyası olduğunu düşünürsek, o dünyanın tamamen dışlanarak beraber olduğum adamla sürekli kalmanın sağlıklı olduğunu düşünmüyorum.
insan hem hayatındaki partneriyle hem de kendine ait arkadaş çevresi ve rutinleriyle eş değer biçimde vakit geçirmelidir. çoğu ilişkide bu yanlış anlaşılıyor. herkes siyam ikizi gibi gezmeyi ilişki yaşamak sanıyor. oysaki ilişki böyle bir dinamik değil. ilişki kişisel hayatının sadece bir yönüdür, tamamı değil. hayatındaki her şeye eşit vakit ayırırsın. hobilerine, sosyal aktivitelerine ve partnerine. partnerinle olan dünyan ayrıdır, partnerinin dahil olamayacağı dünyan( arkadaşların ve kendine has sosyal aktivitelerin.. işte buna "me time" denir) ayrıdır.
bu konuda uzak mesafe ilişkisi inanılmaz bir pozitif vibe veriyor. kimse kimsenin alanını ekstra gasp etmediği için, olduğu kadarıyla yürütüyorsun.
devamını gör...
7-hydroxy
uyusturucu big no dostum bi kere bu rabbitholea girersen sonunu bulamazsin bak tek istegim dmt denemek onu bile 40 li yaslarin sonuna sakliyorum allahin izniyle
devamını gör...
yazarların itiraf köşesi
15 bin dolar kaybettim bir haftada neyse ki zardan dustuk
devamını gör...
eksik bir şey mi var hayatında
hafif kalin bacakli tonajli submissive bir kari tam su 45 dk da eksikligini hissettigimdir sevgili yazar kardesim
devamını gör...
eksik bir şey mi var hayatında
dolu doğru bi şey yok ki anasını satim..
devamını gör...
sınanmadığın acıdan ahkam kesmek
hayat acılarla dolu, herkesin farklı dertleri var. acıyı durduramazsınız, ama hayatınızı pozitif yönde değiştirebilirsiniz. elinizde yeterli miktarda para olduğu sürece acınızı az da olsa dindirebilirsiniz. parasızlık çaresizliğe yol açar, çaresizlik acıyı büyütür.
kariyer yapın ve paranız cebinizde biriksin, sonra sıkıntı yaşasanız bile ekmek derdiniz olmaz
kariyer yapın ve paranız cebinizde biriksin, sonra sıkıntı yaşasanız bile ekmek derdiniz olmaz
devamını gör...
eksik bir şey mi var hayatında
yeni çay ettim valla eksik bi'şey de yok ama gel muhabbet ederiz
devamını gör...
eksik bir şey mi var hayatında
anlam eksik.
insan eksik.
sevgi eksik.
huzur eksik.
insan eksik.
sevgi eksik.
huzur eksik.
devamını gör...
7-hydroxy
amerika’da piyasaya sürülen, reçetesiz sentetik eroin türevi. benzinliklerde bile alınabiliyor.
devamını gör...
sınanmadığın acıdan ahkam kesmek
o acıdan sınanmayla sonuçlanır her zaman.
devamını gör...
en ikizler özelliğin
ruh halim çok değişken.
devamını gör...
erkekler ve kadınlar arasındaki fark
tanrı erkeklerde seri üretime geçmiş, iç donanım üç aşağı beş yukarı hepsi aynı, kadınlarda ise farklı aralıklarla belli sayılarda üretim yapmış, o yüzden hepsi birbirinden farklı ve nadir.
devamını gör...
sınanmadığın acıdan ahkam kesmek
empati kurarsın ama anlayamazsın.
o yüzden dalını budağını silkerim. yargılama.
o yüzden dalını budağını silkerim. yargılama.
devamını gör...
saçını pembeye boyatan erkek
karpuzu kaşıkla yiyordur.
devamını gör...
yazarların bugün canını sıkan şeyler
benden yaşça epey küçük bir kız arkadaşımla buluştuk. iki yıllık bir ilişkisi var, çocuğu da iyi tanıyorum efendi bir oğlan. fakat iki yıldır çalışmıyor. ilişkinin finansal tüm yükü asgari ücretle çalışan kızın üstünde. her buluşmada hesabı kız ödüyor, iş mevzusu açıldığında ortam geriliyor vs. bugün bana ilişkisinde kendini cüzdan gibi hissettiğini söyledi. hatta tam olarak kurduğu cümle şu oldu;
-charlotte ben bu ilişkide kendimi cüzdan gibi hissediyorum. hem de nasıl bir cüzdan biliyor musun? hep arka cepte durmaktan o poponun şeklini almış bir cüzdan gibi.
bu laf bana o kadar dokundu ki. kıza ayrıl desem birbirlerini seviyorlar. çocukla konuşsam çok depresyonda. ne yapayım bilemedim.
-charlotte ben bu ilişkide kendimi cüzdan gibi hissediyorum. hem de nasıl bir cüzdan biliyor musun? hep arka cepte durmaktan o poponun şeklini almış bir cüzdan gibi.
bu laf bana o kadar dokundu ki. kıza ayrıl desem birbirlerini seviyorlar. çocukla konuşsam çok depresyonda. ne yapayım bilemedim.
devamını gör...