zaman tüneli
zina yapmayan ateist erkek
aseksüel erkektir.
devamını gör...
ilk buluşmada sorulacak sorular
matematiksel sorunlar-sorular..
yaş, maaş, yat, kat, araba, mevduat, hisse, coin vs.
en güzeli muhasebecinle gitmek. kafa kalmaz onca hesaptan sonra..
yaş, maaş, yat, kat, araba, mevduat, hisse, coin vs.
en güzeli muhasebecinle gitmek. kafa kalmaz onca hesaptan sonra..
devamını gör...
biz senle
aynı buluttan süzülen iki yağmur damlasıydık.
başka yerlere düştük sadece.
başka yerlere düştük sadece.
devamını gör...
arkadaşlar başlığıma hoşgeldiniz
sözlük forumsalı ifade.. kahve servisi yoksa boşuna davet etmeyin..
devamını gör...
sende kalmış
istanbul arabesque project çok iyi cover yapmış. baba gibi öldürmez ama süründürür.
devamını gör...
star wars: episode ix - the rise of skywalker
su:
to block him to pass to the darkside:
-be still. be with me.
the skywalker-starwars
to block him to pass to the darkside:
-be still. be with me.
the skywalker-starwars
devamını gör...
biz senle
sen ve ben biz miyiz yani?sen kimsin tam olarak da biz senle oluyor hayırdır?
devamını gör...
normal sözlük yazarlarının akıl sağlığına verdiği puan
turp gibi maşallah.. bence epey mesafe katetti.
yaşa doktor..!
yaşa doktor..!
devamını gör...
kaktüs
#4010240
şu tanımda görünce aklıma geldi. kaktüsler stresli olduklarında çiçek açarlarmış. bu hadise bana bir yerden tanıdık geldi.
şu tanımda görünce aklıma geldi. kaktüsler stresli olduklarında çiçek açarlarmış. bu hadise bana bir yerden tanıdık geldi.
devamını gör...
en ikizler özelliğin
kızım.. en ikizlerim o.. bence dünyanın en zeki canlıları.. çok kalp..
devamını gör...
yazıklar olsun
kaderin böylesine yazıklar olsun, diye devam eden şarkı sözü.
batmasın dünya ama yazıklar da olsun be..!
batmasın dünya ama yazıklar da olsun be..!
devamını gör...
nude atmak
ben bunu hep şehir efsanesi sanıyorum. gerçekten o kadar çıldırmış olamaz herhalde insanlar.
devamını gör...
almaktan en çok haz duyulan mesajlar
ösym'den gelecek bir müjde olabilir.
devamını gör...
tersine göç
tamam gidelim ama uludağ çöplüğüne de olmasın mümkünse..
sadece bugün açılan başlıklarına baksan "kuzenin içine boşalmak", "vurdurmak özgürlüktür" gibi ve daha nice iğrenç zihniyet zibili garabetler var.
göç edilen yerin daha nezih olması, daha yaşanabilir olması gerekir kanımca.
sadece bugün açılan başlıklarına baksan "kuzenin içine boşalmak", "vurdurmak özgürlüktür" gibi ve daha nice iğrenç zihniyet zibili garabetler var.
göç edilen yerin daha nezih olması, daha yaşanabilir olması gerekir kanımca.
devamını gör...
29 yaşındayım hiç sevgilim olmadı
tamam
devamını gör...
person of interest
jonathan nolan,
daha yapay zeka gündelik hayatımıza bu kadar girmemişken, insanların farkında olmadan gözetlenmeyi kabul edeceği bir dünyanın taslağını çizmiş.. o günlerde bilimkurgu gibi duran birçok şey bugün sıradan bir haber başlığına dönüşmüş durumda bile..
karakterlerimize gelince;
harold finch karakteri bana hep prometheus'u hatırlattı. insanlığa ateşi veren ama verdiği şeyin sonuçlarından korkan bir adam. makine'yi yaratıyor fakat sonra kendi yarattığı şeyin ahlaki sınırlarını çizmeye çalışıyor. belki de dizinin en trajik karakteri finch'tir.. çünkü tanrı gibi bir güç yaratıp insan kalmaya çalışan tek kişi..
john reese ise dışarıdan bakıldığında klasik bir aksiyon kahramanı gibi.. kaybedecek hiçbir şeyi kalmamış insanların sessizliğini ve cesaretini temsil etmiş gibi..
carterne kadar doğru polisse, lionel fusco'da insan doğasının en gerçek tarafıdır..
root karakteri bana göre dizinin kırılma noktası.. ilk zamanlar deli gibi görünen bir kadınken zamanla makine'nin sesi haline dönüşür.. insanlık ile yapay zeka arasında kurulmuş canlı bir köprü gibi..hatta bazı bölümlerde finch'ten bile daha fazla insanlığı savunduğunu düşündüm..
gelelim hikayeye..
harold finch'in suçları önceden tahmin eden bir makine yaratmasıyla başlar.. bugün cebimizde taşıdığımız telefonların, önünden geçtiğimiz kameraların ve internet üzerinde bıraktığımız izlerin yıllar önce neye dönüşeceğini neredeyse ürkütücü bir doğrulukla anlatmış bir yapım.. ilk sezonlarda insanları izleyen bir makine varken, son sezonlara geldiğinizde insanları değil, insanlığın geleceğini izlediğinizi anlıyorsunuz.. iki yapay zekanın birbiriyle karşı karşıya gelmesi.. samaritan.. çoğu dizide kötüler insan olur. burada kötünün* bir fikrin kendisi olması çok etkileyici.. samaritan kötülük yaptığı için kötü değil, aksine kusursuz bir düzen vaat ettiği için tehlikeli..
tarih boyunca özgürlüklerin karşısına çıkan her otorite gibi o da insanlara güvenlik önerir ve karşılığında özgürlüklerini ister..
özgür mü olmak istiyoruz, güvende mi?
bir tarafta her şeyi hesaplayan kusursuz düzen fikri var.. diğer tarafta hatalarıyla, zaaflarıyla, çelişkileriyle insan olmak..
iki yapay zekanın kapışmasını izlerken kafada onlarca düşünce ve soru beliriyor..
kusursuz bir dünya yaratmanın en kolay yolu, insanı denklemden çıkarmaktır.. peki o zaman insanın olmadığı yerde hayat ne kadar olacak?
insanlık, güvenlik uğruna özgürlüğünden ne kadar vazgeçmeye razı?
ve daha da önemlisi...
bir gün özgürlüğünü tamamen kaybettiğinde bunu fark edecek mi?
daha yapay zeka gündelik hayatımıza bu kadar girmemişken, insanların farkında olmadan gözetlenmeyi kabul edeceği bir dünyanın taslağını çizmiş.. o günlerde bilimkurgu gibi duran birçok şey bugün sıradan bir haber başlığına dönüşmüş durumda bile..
karakterlerimize gelince;
harold finch karakteri bana hep prometheus'u hatırlattı. insanlığa ateşi veren ama verdiği şeyin sonuçlarından korkan bir adam. makine'yi yaratıyor fakat sonra kendi yarattığı şeyin ahlaki sınırlarını çizmeye çalışıyor. belki de dizinin en trajik karakteri finch'tir.. çünkü tanrı gibi bir güç yaratıp insan kalmaya çalışan tek kişi..
john reese ise dışarıdan bakıldığında klasik bir aksiyon kahramanı gibi.. kaybedecek hiçbir şeyi kalmamış insanların sessizliğini ve cesaretini temsil etmiş gibi..
carterne kadar doğru polisse, lionel fusco'da insan doğasının en gerçek tarafıdır..
root karakteri bana göre dizinin kırılma noktası.. ilk zamanlar deli gibi görünen bir kadınken zamanla makine'nin sesi haline dönüşür.. insanlık ile yapay zeka arasında kurulmuş canlı bir köprü gibi..hatta bazı bölümlerde finch'ten bile daha fazla insanlığı savunduğunu düşündüm..
gelelim hikayeye..
harold finch'in suçları önceden tahmin eden bir makine yaratmasıyla başlar.. bugün cebimizde taşıdığımız telefonların, önünden geçtiğimiz kameraların ve internet üzerinde bıraktığımız izlerin yıllar önce neye dönüşeceğini neredeyse ürkütücü bir doğrulukla anlatmış bir yapım.. ilk sezonlarda insanları izleyen bir makine varken, son sezonlara geldiğinizde insanları değil, insanlığın geleceğini izlediğinizi anlıyorsunuz.. iki yapay zekanın birbiriyle karşı karşıya gelmesi.. samaritan.. çoğu dizide kötüler insan olur. burada kötünün* bir fikrin kendisi olması çok etkileyici.. samaritan kötülük yaptığı için kötü değil, aksine kusursuz bir düzen vaat ettiği için tehlikeli..
tarih boyunca özgürlüklerin karşısına çıkan her otorite gibi o da insanlara güvenlik önerir ve karşılığında özgürlüklerini ister..
özgür mü olmak istiyoruz, güvende mi?
bir tarafta her şeyi hesaplayan kusursuz düzen fikri var.. diğer tarafta hatalarıyla, zaaflarıyla, çelişkileriyle insan olmak..
iki yapay zekanın kapışmasını izlerken kafada onlarca düşünce ve soru beliriyor..
kusursuz bir dünya yaratmanın en kolay yolu, insanı denklemden çıkarmaktır.. peki o zaman insanın olmadığı yerde hayat ne kadar olacak?
insanlık, güvenlik uğruna özgürlüğünden ne kadar vazgeçmeye razı?
ve daha da önemlisi...
bir gün özgürlüğünü tamamen kaybettiğinde bunu fark edecek mi?
devamını gör...
içindeki boşluğu bir türlü dolduramamak
belki de toprak dolduracak bazı şeyleri.
devamını gör...
ismail kartal büyüktür okan buruk
10 kişiyle okan'ı ali sami yen'de mat etmişti.
devamını gör...
biz senle
biz seninle ekmekle tuz gibi
yaz gününde buz gibi
sekizle dokuz gibi
ayrılamayız
biz seninle aynı damarda kan
bir yürekte iki can
allah biliyor ki
darılamayız
devamını gör...
