1.
evrim
bir müslüman'ın nasıl karşı çıktığını anlayamadığım olay. müslüman bir doktor "bana doktor olmayı allah nasib etti" der. halbuki anasının karnından doktor olarak çıkmış değil. uygun bir çevreye doğmuş, karakteri burada çeşitli sebeplerle şekillenmiş, belli bir gelişim sürecinden geçmiş ve en sonunda doktor olmuş. halbuki afganistan'da okuma yazma bilen bir adamın olmadığı bir köyde doğsaydı olamazdı. kendisini doktor yapan sebepleri oraya koyan allah olduğu için "bana allah nasib etti" der. bir müslüman sebeplere bakmaz o sebepleri oraya koyana bakar.
işte evrim de böyledir. çeşitli sebeplere bağlı bir gelişim süreciyle önce canlılık ve sonunda insan ortaya çıkmıştır. ama günün sonunda o sebepleri oraya koyan allah'tır. dolayısıyla hepsini allah yaratmıştır.
işin ilginç yanı bir tarikat şeyhi olan ve darwin'den yüz sene önce doğmuş olan erzurumlu ibrahim hakkı hazretleri marifetname isimli kitabında evrimden zaten bahseder.
peki mesele nerede? efendim son iki yüz yılda islam dünyasının bütün şehirli ve medeni nüfusu maalesef sekülerleşti. bu aileler çocuklarını din adamı yapmamaya başladılar. hepsi çoluğunu çocuğunu batıya gönderir oldu. haliyle din ilimleri de dağda bayırda medeniyetten uzak yaşayan ve pek düşünce kültürü olmayan cahil köylülerin eline düştü. işte bu cahil din adamları da kendi kıt akıllarıyla uydurdukları dini anlayışları millete sanki değişmez doğrularmış gibi anlatmaya başladılar. ve günün sonunda bugün bildiğimiz iptidai dindarlık ortaya çıktı.
işte evrim de böyledir. çeşitli sebeplere bağlı bir gelişim süreciyle önce canlılık ve sonunda insan ortaya çıkmıştır. ama günün sonunda o sebepleri oraya koyan allah'tır. dolayısıyla hepsini allah yaratmıştır.
işin ilginç yanı bir tarikat şeyhi olan ve darwin'den yüz sene önce doğmuş olan erzurumlu ibrahim hakkı hazretleri marifetname isimli kitabında evrimden zaten bahseder.
peki mesele nerede? efendim son iki yüz yılda islam dünyasının bütün şehirli ve medeni nüfusu maalesef sekülerleşti. bu aileler çocuklarını din adamı yapmamaya başladılar. hepsi çoluğunu çocuğunu batıya gönderir oldu. haliyle din ilimleri de dağda bayırda medeniyetten uzak yaşayan ve pek düşünce kültürü olmayan cahil köylülerin eline düştü. işte bu cahil din adamları da kendi kıt akıllarıyla uydurdukları dini anlayışları millete sanki değişmez doğrularmış gibi anlatmaya başladılar. ve günün sonunda bugün bildiğimiz iptidai dindarlık ortaya çıktı.
devamını gör...