1.
kimlerin kullandığı bilinmeyen yaşanmışlıklarla dolu kitaptır. kelimelerin altı çizilmiş, sayfalar arasında notlar vardır.
devamını gör...
2.
çoğu kişi tarafından nostaljik ve anlam yüklü bulunarak sevilse de benim bir türlü ısınamadığım kitaplardır. bir kitabı ilk ben okumalıyım, benim çizili satırlarım olmalı önce. ayrıca yeni kitap kokusu > ikinci el kitap kokusu bence.
devamını gör...
3.
altı çizili satırların hastasıyım. yolumun kesiştiği çok zaman olmuştur.
devamını gör...
4.
kesinlikle daha iyi arayıp bulma süreci çok heyecanlı kitabın dünyasına ekstra güzel bir ışıltı bence <333
devamını gör...
5.
şuam elimdeki kitap, 1949 yılı milli eğitim basımevi'nden çıkmış, kadere bak ki, te ıstanbul'dan ısmarladım, adana ziyapaşa orta okulu okul kitaplığının kitabıymış, mühürlemişler giriş sayfasına, -anaaa" dedirtti ilk açtığımda.
yalnız beni biraz burkan, bu kitabın okunmamış oluşuydu. kitapta altı kesilmemiş birleşik sayfalar mevcut. kitabın başında, ortasında- sonunda. kitap okunmamış, sayfalar okuyucu tarafından altından kesilmemiş.
75 yıllık kitap ol fakat kimse seni okumamış olsun. üzücü.
yalnız beni biraz burkan, bu kitabın okunmamış oluşuydu. kitapta altı kesilmemiş birleşik sayfalar mevcut. kitabın başında, ortasında- sonunda. kitap okunmamış, sayfalar okuyucu tarafından altından kesilmemiş.
75 yıllık kitap ol fakat kimse seni okumamış olsun. üzücü.
devamını gör...
6.
instangram dan bir sahafa attım, 9 kitap için 300 nakit ya da 400 liralık kitap dedi. şahsen beklediğimden iyi fiyat çekti bir iyice kitaplara bakıp 15 kitap falan satsam 500 nakit gelir gibi. ders kitaplarını alan bir yer bulursam onlarda da 250 gelse ölüsünden 750 lira yapar.
devamını gör...
7.
içinden garip böcekler çıkabilir. kitaplığınızdaki bütün kitaplar çöplük olabilir.
maddi zarara uğramamak için 2. el kitapları başka bir yere koyun.
maddi zarara uğramamak için 2. el kitapları başka bir yere koyun.
devamını gör...
8.
mahallede var bir tane bu işi yapan amcam.. ayda 1 alırım kendisinden kitap.. katkımız olsun..
devamını gör...
9.
dolap'ta bolca gezinmeme ve kendi kitaplarımı da eklememe neden olan hede.
geçenlerde otostopçunun galaksi rehberi'nin kabalcı baskısı dev kitabını, beşi biraradası'nı 400 liraya aldım. çok mutluyum bunun için.
ben de kendi kitaplarımı piyasanın yarı fiyatına falan koyma gayesindeyim. daha pahalıcı davrandığım da oluyor ama pazarlık sünnettendir deyip teklif veren olursa kabul ediyorum.
hasarsız kitap takıntınız yoksa son derece mantıklı 2. el kitap almak. hatta 2. el herhangi bir şey almak.
geçenlerde otostopçunun galaksi rehberi'nin kabalcı baskısı dev kitabını, beşi biraradası'nı 400 liraya aldım. çok mutluyum bunun için.
ben de kendi kitaplarımı piyasanın yarı fiyatına falan koyma gayesindeyim. daha pahalıcı davrandığım da oluyor ama pazarlık sünnettendir deyip teklif veren olursa kabul ediyorum.
hasarsız kitap takıntınız yoksa son derece mantıklı 2. el kitap almak. hatta 2. el herhangi bir şey almak.
devamını gör...
10.
bir türlü ısınamadığım şey.
ne ikinci el bir kitabı satın almak ne de kütüphaneden alıp okumayı yapabiliyorum. bana çok pismiş gibi geliyor, insanlar kitaplarını tuvaletteyken bile okuyabiliyor ya da hiç hijyenik olmayan yerlere koyabiliyor. kim bilir nerelere değdi o kitap diye düşünmekten okuyamıyorum ben, evet ıslak mendille kapağını silsem bile.
sanırım ikinci el olayı direkt bana göre değil ya, ikinci el kıyafetler de asla giyemem sanki giyersem bitlenecekmişim gibi geliyor.*
işte bu ikinci el olayı gibi bir de havuza girme fikri aynı mide bulantısını yapıyor bende ikisi çok alakasız ama aklıma geldi şimdi. eskiden böyle değildim, artık ben bir (bkz: clean girl) oldum galiba, imdat.*
ne ikinci el bir kitabı satın almak ne de kütüphaneden alıp okumayı yapabiliyorum. bana çok pismiş gibi geliyor, insanlar kitaplarını tuvaletteyken bile okuyabiliyor ya da hiç hijyenik olmayan yerlere koyabiliyor. kim bilir nerelere değdi o kitap diye düşünmekten okuyamıyorum ben, evet ıslak mendille kapağını silsem bile.
sanırım ikinci el olayı direkt bana göre değil ya, ikinci el kıyafetler de asla giyemem sanki giyersem bitlenecekmişim gibi geliyor.*
işte bu ikinci el olayı gibi bir de havuza girme fikri aynı mide bulantısını yapıyor bende ikisi çok alakasız ama aklıma geldi şimdi. eskiden böyle değildim, artık ben bir (bkz: clean girl) oldum galiba, imdat.*
devamını gör...
11.
issiz adam ada gibi bundan keyif aliyordum ama sahaflar bile artik ucuza satmiyo ikinci elı. zaten benim cevremde pek de sahaf kalmadi
devamını gör...
12.
çok severdim ama #3943918 bu entry sonrası uyanış yaşadım. artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak diye düşünüyorum.
devamını gör...
13.
en sevdiğim şey 31 sonrası kitap okumak
sonra o kitapları sahaflara satıyorum.
edit; ellerimi yıkamadan
sonra o kitapları sahaflara satıyorum.
edit; ellerimi yıkamadan
devamını gör...
14.
çok garip bir tayfası var bunun.
"eski kitp kokusunu çk siviyırım... içnden çkan eski rımıntik notları okuyp okuyp mıtlı ılıyırım... o yşanmışlığı hisstmye bayılyrm..." tarzı leş romantize edilişi mide bulandırıyor.
"eski kitp kokusunu çk siviyırım... içnden çkan eski rımıntik notları okuyp okuyp mıtlı ılıyırım... o yşanmışlığı hisstmye bayılyrm..." tarzı leş romantize edilişi mide bulandırıyor.
devamını gör...
15.
#3943999 mizofobisi hala geçmemiş biri olarak bu arkadaşın yazdığını her ikinci el kitap aldığımda düşünürüm.
lakin almak zorundayım, bir kere 1930-1970 arası basılmış varlık yayınlarının kitaplarını koleksiyon yapıyorum. ayrıca o dönemde basılıp şu an basılmayan çok fazla kitap var. okuma şansımı kaçırmak ile mizofobim arasında bir seçim yapmam gerektiğinde ikinci el kitabı seçiyorum. bu durum beni bazen geriyor.
kitapları almadan detaylı incelediğim için tiksinip bıraktığım fazlaca da kitap vardır. daha temizini bulurum diye almadığım. çünkü insanların kitap okuması hijyen kurallarına da uyduklarını gösteren bir durum değil.
ne yazık ki son zamanlarda ikinci el kitap bile bulmak zor oldu. temizini aramak sanırım daha da zorlu bir mücadele.
ikinci el kitaplarda da en nefret ettiğim şey yanına notlar alınmış olması, kitabın çizilmiş olması, kitabın aşırı hor kullanış olması, içerisinde herhangi bir not-para-çiçek vs. çıkması. kimsenin tarihi, geçmişi beni ilgilendirmiyor. kitaba saygı duy ve temiz kullanıp, temiz sat arkadaşım. "kitabı okuduğum belli olmalı." romantizmini boş buluyorum. bu zamana kadar bir tek içlerinden çıkan ex-libris lere saygı duydum. bu bana kitabın sahibi değil de mirasçısı satmış hissi uyandırıyor çünkü. mümkünse de kitaplarımla gömülmek istiyorum. mirasçılarımın hiç biri onların kıymetini bilmeyeceği gibi kıymetinde de satamaz. kendim satıp yemediğim parayı gömmeyi tercih ederim. bu daha huzur verici olacak benim için.
lakin almak zorundayım, bir kere 1930-1970 arası basılmış varlık yayınlarının kitaplarını koleksiyon yapıyorum. ayrıca o dönemde basılıp şu an basılmayan çok fazla kitap var. okuma şansımı kaçırmak ile mizofobim arasında bir seçim yapmam gerektiğinde ikinci el kitabı seçiyorum. bu durum beni bazen geriyor.
kitapları almadan detaylı incelediğim için tiksinip bıraktığım fazlaca da kitap vardır. daha temizini bulurum diye almadığım. çünkü insanların kitap okuması hijyen kurallarına da uyduklarını gösteren bir durum değil.
ne yazık ki son zamanlarda ikinci el kitap bile bulmak zor oldu. temizini aramak sanırım daha da zorlu bir mücadele.
ikinci el kitaplarda da en nefret ettiğim şey yanına notlar alınmış olması, kitabın çizilmiş olması, kitabın aşırı hor kullanış olması, içerisinde herhangi bir not-para-çiçek vs. çıkması. kimsenin tarihi, geçmişi beni ilgilendirmiyor. kitaba saygı duy ve temiz kullanıp, temiz sat arkadaşım. "kitabı okuduğum belli olmalı." romantizmini boş buluyorum. bu zamana kadar bir tek içlerinden çıkan ex-libris lere saygı duydum. bu bana kitabın sahibi değil de mirasçısı satmış hissi uyandırıyor çünkü. mümkünse de kitaplarımla gömülmek istiyorum. mirasçılarımın hiç biri onların kıymetini bilmeyeceği gibi kıymetinde de satamaz. kendim satıp yemediğim parayı gömmeyi tercih ederim. bu daha huzur verici olacak benim için.
devamını gör...
16.
artık fiziki kitap okumuyorum, okumak istemiyorum.
kindel'dan okuyorum. bu sene aldım, alalı 2 hafta oldu. o kadar çok fiziki kitabım vardı ki 2 bini geçmiştir. artık kitap hamallığından usandığım için bıraktım. kitaplarımın bir kısmını da dağıttım.
kindel'dan okuyorum. bu sene aldım, alalı 2 hafta oldu. o kadar çok fiziki kitabım vardı ki 2 bini geçmiştir. artık kitap hamallığından usandığım için bıraktım. kitaplarımın bir kısmını da dağıttım.
devamını gör...
17.
nerde azizim o eski sahaflar?
akmarda bir alt katta emrah abi kaldı ki eskı modu yaşatan bir o var.
üst katta seyran var ama psikolojısı bozuk.
akmarda bir alt katta emrah abi kaldı ki eskı modu yaşatan bir o var.
üst katta seyran var ama psikolojısı bozuk.
devamını gör...
18.
ara sıra gittiğim, bazen sadece sohbet ettiğim, bazen de bir şeyler aldığım bir sahaf var. küçücük bir dükkan ama yığınla kitap var dükkanında. hangi kitabın nerede olduğunu bilmesi ve direkt kitabı bulup çıkartmasına her seferinde hayret ediyorum. adam youtube shorts algoritması gibi müşterilerine kitap önerebiliyor. "he sen bunları okumuştun, bunu da okuyabilirsin" diye çat diye koyuyor kitabı müşterisinin önüne.
kesinlikle saygı gösterilesi bir adam. aslında çoğu sahaf da böyle. her ne kadar sahaf kültürü azalsa da sahafların çoğu işini aşkla yapıyor. o dükkanlara girdiğinde de insan kendini gerçekten iyi hissediyor. tozlu raflar, sarı yapraklı kitaplar, dağınık ortam kulağa hiç hoş gelmese de o ortama girince insanı oraya çeken bir atmosferi var.
o yüzden ikinci el kitap iyidir. birinin anılarına dokunuyorsun gibi hissettiriyor.
kesinlikle saygı gösterilesi bir adam. aslında çoğu sahaf da böyle. her ne kadar sahaf kültürü azalsa da sahafların çoğu işini aşkla yapıyor. o dükkanlara girdiğinde de insan kendini gerçekten iyi hissediyor. tozlu raflar, sarı yapraklı kitaplar, dağınık ortam kulağa hiç hoş gelmese de o ortama girince insanı oraya çeken bir atmosferi var.
o yüzden ikinci el kitap iyidir. birinin anılarına dokunuyorsun gibi hissettiriyor.
devamını gör...