1.
muhalefete yaptığımız her eleştiriden karşımıza konan içi boş, altı boş her yeri delik deşik argüman.
an itibari ile meral akşener ve dün yaptığı açıklamalar sonrası muhalefeti incelediğimizde ilginçtir bir kişi bile çıkıp bu lafı kullanmıyor.
öyle veya böyle meclise chp sayesinde giren iyip içinden, chp'dekine benzeyen bir süreçle atatürkçü ve aydın kesimin tasfiye edilmesini ben ve benim gibiler dile getirirken muhalefete muhalefet ediyorduk değil mi?
zp başkanı olan zat seçime bir yıldan fazla zaman varken mansur yavaş ismini zikrettiğinde burada bile feryat figan "yazıklar olsun" içerikli bir yazı yazdım ve fetöcünün teki bile işte "böyle olur cak cuk" içerikli saçma sapan konuşma cüretini bulmuştu kendisinde.
ülkeyi neredeyse rusya ile savaşa sokacakken allah vergisi beceriksizliği ile neyse ki onu da yapamayan derin stratejist ahmet davutoğlu,
2018'e kadar içinde olduğu iktidar partisinden hangi pazarlıkta anlasamadiysa ayrılıp hala çok konuşup bir şey anlatmayan ali babacan,
sadece bu ikisinin değil akp denen oluşumun çıkış noktası olan partinin başkanı karamollaoğlu,
ne idüğü belirsiz bir tabela partisi olan dp'nin yukarıda da adı geçen zp'nin başkanına çocuk tecavüzü içerikli iğrenç laflarını edebilmekten başka becerisi olmayan g.uysal,
ve son olarak dün itibari ile eğer yukarıda tamamen objektif şekilde yazanlara rağmen muhalefet kanadı diyebiliyorsanız eğer; muhalefet kanadını tarumar eden ve rusya ukrayna'ya girince rusya'daki yaptırım nutukları çeken amerikanın sesi ablanız akshener...
artı olarak iktidarla görüştükten hemen sonra ne hikmetse kendi adaylarını çıkartacaklarını açıklayan eniştesi tescilli pkkli terörist olan ve mecliste grubu olan hdp...
bütün bunları yaldızlayıp satmaya çalışan gasteci takımından, twiter'daki sustalı köpeklerden sozlüklerdeki trollere kadar uzanan geniş bir skalaya girmeye kalksam sadece hafızadan giderek, kaynak göstermeden daha bir hafta gece gündüz yazabileceğim şakşakçıları es geçiyorum.
meral aksener meselesinin olacağı ne zamandan belliydi biliyor musunuz?
muharrem denen ince'nin deli gibi parlatılmasıyla başlayan süreçten belliydi.
şimdi ne olacak?
bundan sonraki süreçte iyip denen oluşumdan sözde boşalan yere hdp monte edilecek, vatandaşın midesi bulandırılacak,
ekonomik buhran ile ülkenin bölünme tehlikesi içerikli senaryo çoktan devreye sokulmuştu zaten ama bu iki seçenek vatandaşın gözüne sokulacak; zaten arapsaçına dönen işlerden iktidar güle oynaya çıkacak.
bakın bunca yazdım, daha depremden onca zarar gören insanlara deginmeye fırsat bulamadım.
halbuki oradan adeta oluk oluk acı akıyor...
işte özetin özeti şeklinde muhalefete itirazımız bundandır.
ve evet sevgili arkadaşım muhalefete muhalefet edilir!
bu benim doğuştan gelen ve demokratik hakkımdır.
ben ne bu iktidarı ne de bu muhalefeti istemiyorum.
ben onları değil onlar beni, seni, onu yani hepimizi aslında hiçbirimizi hak etmiyor.
bilin istedim.
edit: dümdüz konuya girdiğim için hatalar var, bir ara düzeltirim veya düzeltmem, bilemiyorum şimdilik.
an itibari ile meral akşener ve dün yaptığı açıklamalar sonrası muhalefeti incelediğimizde ilginçtir bir kişi bile çıkıp bu lafı kullanmıyor.
öyle veya böyle meclise chp sayesinde giren iyip içinden, chp'dekine benzeyen bir süreçle atatürkçü ve aydın kesimin tasfiye edilmesini ben ve benim gibiler dile getirirken muhalefete muhalefet ediyorduk değil mi?
zp başkanı olan zat seçime bir yıldan fazla zaman varken mansur yavaş ismini zikrettiğinde burada bile feryat figan "yazıklar olsun" içerikli bir yazı yazdım ve fetöcünün teki bile işte "böyle olur cak cuk" içerikli saçma sapan konuşma cüretini bulmuştu kendisinde.
ülkeyi neredeyse rusya ile savaşa sokacakken allah vergisi beceriksizliği ile neyse ki onu da yapamayan derin stratejist ahmet davutoğlu,
2018'e kadar içinde olduğu iktidar partisinden hangi pazarlıkta anlasamadiysa ayrılıp hala çok konuşup bir şey anlatmayan ali babacan,
sadece bu ikisinin değil akp denen oluşumun çıkış noktası olan partinin başkanı karamollaoğlu,
ne idüğü belirsiz bir tabela partisi olan dp'nin yukarıda da adı geçen zp'nin başkanına çocuk tecavüzü içerikli iğrenç laflarını edebilmekten başka becerisi olmayan g.uysal,
ve son olarak dün itibari ile eğer yukarıda tamamen objektif şekilde yazanlara rağmen muhalefet kanadı diyebiliyorsanız eğer; muhalefet kanadını tarumar eden ve rusya ukrayna'ya girince rusya'daki yaptırım nutukları çeken amerikanın sesi ablanız akshener...
artı olarak iktidarla görüştükten hemen sonra ne hikmetse kendi adaylarını çıkartacaklarını açıklayan eniştesi tescilli pkkli terörist olan ve mecliste grubu olan hdp...
bütün bunları yaldızlayıp satmaya çalışan gasteci takımından, twiter'daki sustalı köpeklerden sozlüklerdeki trollere kadar uzanan geniş bir skalaya girmeye kalksam sadece hafızadan giderek, kaynak göstermeden daha bir hafta gece gündüz yazabileceğim şakşakçıları es geçiyorum.
meral aksener meselesinin olacağı ne zamandan belliydi biliyor musunuz?
muharrem denen ince'nin deli gibi parlatılmasıyla başlayan süreçten belliydi.
şimdi ne olacak?
bundan sonraki süreçte iyip denen oluşumdan sözde boşalan yere hdp monte edilecek, vatandaşın midesi bulandırılacak,
ekonomik buhran ile ülkenin bölünme tehlikesi içerikli senaryo çoktan devreye sokulmuştu zaten ama bu iki seçenek vatandaşın gözüne sokulacak; zaten arapsaçına dönen işlerden iktidar güle oynaya çıkacak.
bakın bunca yazdım, daha depremden onca zarar gören insanlara deginmeye fırsat bulamadım.
halbuki oradan adeta oluk oluk acı akıyor...
işte özetin özeti şeklinde muhalefete itirazımız bundandır.
ve evet sevgili arkadaşım muhalefete muhalefet edilir!
bu benim doğuştan gelen ve demokratik hakkımdır.
ben ne bu iktidarı ne de bu muhalefeti istemiyorum.
ben onları değil onlar beni, seni, onu yani hepimizi aslında hiçbirimizi hak etmiyor.
bilin istedim.
edit: dümdüz konuya girdiğim için hatalar var, bir ara düzeltirim veya düzeltmem, bilemiyorum şimdilik.
devamını gör...
2.
bir kısım insanın hala tek argümanı. bir işe yaramadığını bile bile yapmaları sadece benim garibime gitmiyor bundan eminim.
emin olduğum diğer konu ise gidişatın işlerine geldiği...
neyse, üç sene önce yazmışım yukaridakileri hala insan bir parça yanılsın istiyor.
bir parça yahu...
emin olduğum diğer konu ise gidişatın işlerine geldiği...
neyse, üç sene önce yazmışım yukaridakileri hala insan bir parça yanılsın istiyor.
bir parça yahu...
devamını gör...
3.
bunu söyleyen adam gazte yazarlığından maaş almıyordu. deniz baykal'dan maaş alıyordu muhtemelen. sözcü yazarlarının maaşını kılıçdaroğlu verdiğine göre eskiden maaşları deniz baykal dağıtıyormuş.
devamını gör...
4.
doğrusu, 'akpnin hukuksuzluklarını aklamak için muhalefete muhalefet edilmez' olan cümle. aktrollere söylenir.
örnek vereyim akp boğaz köprülerini ingiltereye sattırıcam der. bu aktroller akpye laf edemediği için chpye küfreder kızar. 'len' dersin 'chp ne alaka?', 'bunlaaar' der 'hepsi aynı' der.
ek: yanlış yaptığını yanlış yapana söylemen gerekiyor. akpnin yaptıkları için chpye kızıp eline ne geçecek olum şaka mısınız?
ek: tekrar ediyorum "yanlış yaptığını yanlış yapana söylemen gerek" demek biatçılık değildir. akılcılıktır. sen yanlışa yanlış diyene çelme takıp buna özgürlük mü diyorsun? uzun uzun yazmış bir de.
ek: akpnin yediği haltlar için 'chp yeteri kadar muhalefet edemedi' diyip chpyi suçlamak, tecavüze uğrayan birini, yeterince bağırmadı rızası vardı diye suçlamak gibi bir şey. daha ne yapsınlar adamlar? muhalefet etti diye dayak yediler hapse girdiler, aileleri tehdit edildi, mallarına çöküldü, oh olsun dediniz.
ek: muhalefeti eleştiriyom diyenlerden daha bir muhalefet eleştirisi göremedim. varsa yoksa chpye küfüredem, takoz olam, akpnin yaptıklarını chpye yıkam. 'chp gelirse o da yapar, şöyle olur böyle olur' diye mabaddan tümevarım sallamak eleştiri değil, boş kehanetçiliktir.
örnek vereyim akp boğaz köprülerini ingiltereye sattırıcam der. bu aktroller akpye laf edemediği için chpye küfreder kızar. 'len' dersin 'chp ne alaka?', 'bunlaaar' der 'hepsi aynı' der.
ek: yanlış yaptığını yanlış yapana söylemen gerekiyor. akpnin yaptıkları için chpye kızıp eline ne geçecek olum şaka mısınız?
ek: tekrar ediyorum "yanlış yaptığını yanlış yapana söylemen gerek" demek biatçılık değildir. akılcılıktır. sen yanlışa yanlış diyene çelme takıp buna özgürlük mü diyorsun? uzun uzun yazmış bir de.
ek: akpnin yediği haltlar için 'chp yeteri kadar muhalefet edemedi' diyip chpyi suçlamak, tecavüze uğrayan birini, yeterince bağırmadı rızası vardı diye suçlamak gibi bir şey. daha ne yapsınlar adamlar? muhalefet etti diye dayak yediler hapse girdiler, aileleri tehdit edildi, mallarına çöküldü, oh olsun dediniz.
ek: muhalefeti eleştiriyom diyenlerden daha bir muhalefet eleştirisi göremedim. varsa yoksa chpye küfüredem, takoz olam, akpnin yaptıklarını chpye yıkam. 'chp gelirse o da yapar, şöyle olur böyle olur' diye mabaddan tümevarım sallamak eleştiri değil, boş kehanetçiliktir.
devamını gör...
5.
niye yanlış yaptığını söyleyince suç mu oluyor?
doğru muhalefet etseler bu ülke bu durumda mı olurdu?
edit: ulan akp bu kadar güçlendiyse muhalefetin eseri, duyan da akp ye falan hiç laf söylemiyoruz sanacak daha beterelerini de söyledikte muhalefet 20 sene de akp yi ne zaman engelleyebildi? hiç! ulan kazandıkları seçimi verdiler, mühürsüz oyların sayılması sureti ile başkanlık sistemini başımıza bela ettiler, anayasaya aykırı ama evet diyerek bir sürü insanın (selahattin demirtaş ın tutulması hukuksuzdur. teröre yardım ve yataklıktan girmesi gerekiyordu mesela.) dahası mv nin hapse girmesine sebep oldular.
şimdi de bu ülke de tek sorun dem/pkklıların sorunlarıymış gibi davranıp belediye için seçtiği adayların çatır çatır hapse yada akp ye geçmesine göz yumuyor.
20 sene de hiçbirşeyi engelleyemeyen, gaz alan muhalefet mi olur lan? bütün bunlar olurken ötüken partisi mi meclisteydi? ne bileyim dsp mi meclisteydi? akp nin ekmeğine en çok yağı süren her zaman chp oldu kusura bakma tabii ki eleştireceğiz.
çünkü ana muhalefetin gerizekalı ve etkisiz olması benim hayatımı doğrudan etkiliyor iktidarın yaptıkları hayatımı silkiyor ana muhalefette buna çanak tutuyor. o yüzden sadece eleştirmem anasına bile söverim.
dolayısı ile sorunun bir parçası olanlar çözümün bir parçası olamazlar. yukarıda yazdıklarım da salt chp değil mecliste olan olmayan bütün muhalefet için geçerlidir.
edit 2: sen uf oluyorsun diye susacak değiliz. 20 sene bir silke derman olmamış muhalefeti de çatır çatır eleştiririz
doğru muhalefet etseler bu ülke bu durumda mı olurdu?
edit: ulan akp bu kadar güçlendiyse muhalefetin eseri, duyan da akp ye falan hiç laf söylemiyoruz sanacak daha beterelerini de söyledikte muhalefet 20 sene de akp yi ne zaman engelleyebildi? hiç! ulan kazandıkları seçimi verdiler, mühürsüz oyların sayılması sureti ile başkanlık sistemini başımıza bela ettiler, anayasaya aykırı ama evet diyerek bir sürü insanın (selahattin demirtaş ın tutulması hukuksuzdur. teröre yardım ve yataklıktan girmesi gerekiyordu mesela.) dahası mv nin hapse girmesine sebep oldular.
şimdi de bu ülke de tek sorun dem/pkklıların sorunlarıymış gibi davranıp belediye için seçtiği adayların çatır çatır hapse yada akp ye geçmesine göz yumuyor.
20 sene de hiçbirşeyi engelleyemeyen, gaz alan muhalefet mi olur lan? bütün bunlar olurken ötüken partisi mi meclisteydi? ne bileyim dsp mi meclisteydi? akp nin ekmeğine en çok yağı süren her zaman chp oldu kusura bakma tabii ki eleştireceğiz.
çünkü ana muhalefetin gerizekalı ve etkisiz olması benim hayatımı doğrudan etkiliyor iktidarın yaptıkları hayatımı silkiyor ana muhalefette buna çanak tutuyor. o yüzden sadece eleştirmem anasına bile söverim.
dolayısı ile sorunun bir parçası olanlar çözümün bir parçası olamazlar. yukarıda yazdıklarım da salt chp değil mecliste olan olmayan bütün muhalefet için geçerlidir.
edit 2: sen uf oluyorsun diye susacak değiliz. 20 sene bir silke derman olmamış muhalefeti de çatır çatır eleştiririz
devamını gör...
6.
şimdi arkadaşlar, edilir ama:
24 senedir iktidarda olan ve demir yumrukla kurumların ve toplumun her zerresini baskılayıp; nefes aldırmadan sadece kendi sözüne, adamına, eylemine izin veren bir yapıyla karşı karşıyaysanız -ve memnun değilseniz- çoklukla boşa etmiş olursunuz. ülkede olan ne varsa, tek bir karar vereni ve uygulayanı var.
24 senedir iktidarda olan ve demir yumrukla kurumların ve toplumun her zerresini baskılayıp; nefes aldırmadan sadece kendi sözüne, adamına, eylemine izin veren bir yapıyla karşı karşıyaysanız -ve memnun değilseniz- çoklukla boşa etmiş olursunuz. ülkede olan ne varsa, tek bir karar vereni ve uygulayanı var.
devamını gör...
7.
biatçı kabileci anlayışın ürünü olan saçma fikir. görünüşe göre bir halk 600 yıl sadece bir aileye biat edince cumhuriyetin, hak aramanın, özgürlüğün vs. ne demek olduğunu öğretmek kolay olmuyor. muhalefeti eleştirelim ki dürüst vatanını milletini seven insanlar partiyi yönetsin, seçim kazanacak sağlam politikalar gütsün ve iktidarı kazanacak duruma gelsin istiyoruz. yani muhalefete bal gibi de muhalefet edilir. yanlışa sırf yanlışı yapan seni temsil ediyor diye yanlış dememek omurgasızca, ahlaksızca bir davranış. ve bu davranışı türkiye'nin sözde aydın, sözde eğitimli, sözde akıllı kesimi yapıyor. akp'lileri boş verin, onların eğitimsizliğinde ve avamlığında hemfikiriz zaten. onlar her şeyi yapar. ama sözde atatürkçü kesim de aynı şekilde biatçılık yapınca bırakın muhalefet etmeyi dalga bile geçmek hakkımız.
halk ile siyasetçiler farklı sınıflardan, halkın ve siyasetçilerin menfaatleri farklı yönlerde. bazen de tamamen zıt yönlerde. bunu bir anlayın önce. siyasetçilerin kulağını çekmezseniz, koltuklarını sallamazsanız, sık sık değiştirmezseniz bugünkü gibi tayyip 23 yıl, kılışdar 13 yıl, bahçeli 65 milyon yıl koltuğundan kalkmaz, halk da sürünür. daha da kötüsü bölünmüş parçalanmış halde sürünür. cumhuriyet halkın kendi kendini yönetmesidir denir. bu nasıl gerçekleşir, halk kendi iradesini temsilcilerine yani muhalefet ettirmediğiniz, allahmış gibi tapındığınız yolsuz arsız aşağılık siyasetçilere yansıtır. yoksa halkın kendi kendisini yönettiği bir sistem olmaz. birkaç bin tane şarlatanın, talancının, yolsuzun, parazitin 85 milyon insanı ezdiği bir sistem olur. halkın birlik halinde siyasetçilere haddini bildirmesi şart.
türk halkı bunu öğrenemediği için yıllarca ordu gerici ve türk düşmanı siyasetçilerin denetim organı olmuş. ama sonra abd ordumuza darbe yaptırıp her şeyi iyice mahvetmiş. eğer halk devlet yönetimi ve siyasetteki en temel kavramları, yurttaşlığın anlamını, toplum ile devlet arasındaki sözleşmeyi bilseydi, ordumuz böyle göreve talip olmazdı. abd'de de birkaç tane askeri kullanıp 1980 darbesiyle türkiye'ye bugünlerimizi hazırlayan bir darbe yaptırmazdı. halk, siyasetçiler yanlış yaptığında benim partim demeden muhalefeti bile eleştirseydi, bir avuç pkk'lı teröristi ve talancı dinciyi tepemize bindiremezlerdi. iktidarı koltuğundan etmesi için sağlam bir muhalefet kurulması halkın eleştiri ve talepleriyle olur. yoksa en ufak eleştiride vatandaşı öylece hapse atan tayyipin zihniyetinden ne farkı kalır? demek ki chp iktidar olsa etnikçi batıcı siyasete karşı her muhalifi hapse atacak. chp bu zihniyetle, bu haldeyken hala akp'den farklı olduğunu, türkiye'yi kurtaracağını falan iddia etmenin ne kadar büyük bir saçmalık olduğunu göremeyecek kadar akılsız mısınız, yoksa yanlışı bilerek savunan biatçılar mısınız?
halk ile siyasetçiler farklı sınıflardan, halkın ve siyasetçilerin menfaatleri farklı yönlerde. bazen de tamamen zıt yönlerde. bunu bir anlayın önce. siyasetçilerin kulağını çekmezseniz, koltuklarını sallamazsanız, sık sık değiştirmezseniz bugünkü gibi tayyip 23 yıl, kılışdar 13 yıl, bahçeli 65 milyon yıl koltuğundan kalkmaz, halk da sürünür. daha da kötüsü bölünmüş parçalanmış halde sürünür. cumhuriyet halkın kendi kendini yönetmesidir denir. bu nasıl gerçekleşir, halk kendi iradesini temsilcilerine yani muhalefet ettirmediğiniz, allahmış gibi tapındığınız yolsuz arsız aşağılık siyasetçilere yansıtır. yoksa halkın kendi kendisini yönettiği bir sistem olmaz. birkaç bin tane şarlatanın, talancının, yolsuzun, parazitin 85 milyon insanı ezdiği bir sistem olur. halkın birlik halinde siyasetçilere haddini bildirmesi şart.
türk halkı bunu öğrenemediği için yıllarca ordu gerici ve türk düşmanı siyasetçilerin denetim organı olmuş. ama sonra abd ordumuza darbe yaptırıp her şeyi iyice mahvetmiş. eğer halk devlet yönetimi ve siyasetteki en temel kavramları, yurttaşlığın anlamını, toplum ile devlet arasındaki sözleşmeyi bilseydi, ordumuz böyle göreve talip olmazdı. abd'de de birkaç tane askeri kullanıp 1980 darbesiyle türkiye'ye bugünlerimizi hazırlayan bir darbe yaptırmazdı. halk, siyasetçiler yanlış yaptığında benim partim demeden muhalefeti bile eleştirseydi, bir avuç pkk'lı teröristi ve talancı dinciyi tepemize bindiremezlerdi. iktidarı koltuğundan etmesi için sağlam bir muhalefet kurulması halkın eleştiri ve talepleriyle olur. yoksa en ufak eleştiride vatandaşı öylece hapse atan tayyipin zihniyetinden ne farkı kalır? demek ki chp iktidar olsa etnikçi batıcı siyasete karşı her muhalifi hapse atacak. chp bu zihniyetle, bu haldeyken hala akp'den farklı olduğunu, türkiye'yi kurtaracağını falan iddia etmenin ne kadar büyük bir saçmalık olduğunu göremeyecek kadar akılsız mısınız, yoksa yanlışı bilerek savunan biatçılar mısınız?
devamını gör...