1.
seks işçileri yüzyıllar boyu toplum sağlığının korunması gerekçesiyle ve ahlaki nedenlerle dışlanmışlar, ayrımcılığa uğramış ve baskı altında tutulmuşlardır. fuhuş, toplumsal cinsiyet ve gelir eşitsizliğinin yaygın olarak yaşandığı toplumlarda genellikle kadınların maruz kaldığı bir cinsel şiddet biçimidir. seks işçileri çoğu kez kendi onayları dışında ve zor kullanılarak fuhuş yapmak zorunda bırakılırlar ve genellikle ekonomik bir sömürü bu şiddet biçimine eşlik eder. geleneksel tek eşli aile yapısına oluşturduğu tehdit ve din referanslı cinsel ahlak normlarına karşıtlığı nedeniyle fuhuş, toplum tarafından onaylanmaz. aynı zamanda erkeklerin egemen olduğu üretim ilişkilerine ve artı değer oluşturma sürecindeki egemenliklerine, kadınların lehine bir alternatif sunması bağlamında da fuhuş, geleneksel değerlerle çatışma durumundadır. ancak fuhuş, tarihin bilinen her safhasında kendisine karşı olan güçlere rağmen toplumdaki aile dışı çok eşli yaşamın bir öğesi olarak varlığını sürdürmüştür.
gelir eşitsizliğinin sürdüğü, toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanamadığı toplumlarda fuhşun ortadan kalkması mümkün görülmemektedir. uzun erimde bir cinsel şiddet biçimi olan fuhşun sonlandırılması istenen bir sonuç olarak algılansa bile, bu sonuca fahişelerin yaşamlarını zorlaştırmadan, onların diğer insanların yararlandığı insan hakları ilkelerinden yararlanmalarının sağlanması yoluyla yapılması doğru olacaktır. bu bağlamda öncelikle dünya sağlık örgütü’nün de tavsiye ettiği biçimi ile fuhşun bir iş kolu olarak tanımlanması ve fahişelerin, seks işçileri olarak bu alanda diğer insanların yararlandığı çalışma ve diğer insan haklarından yararlanmalarının özel bir önemi bulunmaktadır. bu anlamda seks işçileri olarak adlandırılacak fahişelerin kendi onayları dahilinde çalışıp çalışmamaya karar vermeleri, şiddete ve sömürüye uğramamalarının sağlanması, hem insan hakları bağlamında bir ilerlemeye tekabül edecek hem de toplumsal bir güç elde eden seks işçilerinin kendi yaşamları konusunda denetim olanağı elde etmelerini sağlayacaktır.
cinsel yolla bulaşan enfeksiyonların yayılımında seks işçilerinin rolünün azaltılması için seks işçilerine yönelik düzenlemelerin ve çalışmaların yapılmasına mutlaka gereksinim vardır. ne var ki bu düzenleme ve çalışmaları belirleyen politikaların kısıtlayıcı, fuhşu ortadan kaldırmak yerine fuhuş yapanları yok etmeye yönelik, ayrımcılığa ve dışlamaya izin verir biçimde olması bir toplumda cinsel yolla bulaşan hastalıkların önlenmesinde hiçbir yarar sağlamadığı gibi çoğu zaman ters bir etki de yaratabilmektedir. fuhşun ortadan kaldırılması amacıyla seks işçilerinin çalışma koşullarını kısıtlayan politikalar, onların sağlıksız koşullarda çalışmaları ile sonuçlanmakta, daha fazla şiddete ve sömürüye maruz kalmalarına neden olmakta, fuhşun yer altına girmesi ile birlikte sağlık yönünden seks işçileri daha az denetlenebilir ve ulaşılamaz hale gelmektedir. içinde bulundukları kötü koşullar nedeniyle seks işçileri, müşterileri ile güvenli cinsel ilişki konusunda pazarlık edemez duruma gelmekte ve cinsel yolla bulaşan hastalıkların yayılımı kolaylaşmaktadır.
ülkemizde genelevlerde çalışan yaklaşık 3 bin “genel kadın”, gizli fuhuş kapsamında yaklaşık 15 bin “gizli fuhuş kapsamında genel kadın” ve yine yaklaşık olarak 80 bin yasadışı olarak çalışan seks işçisi bulunmaktadır. toplam sayıları 100 bine yaklaşan seks işçilerinin çok az bir bölümü yani sadece yüzde 3’lük bir bölümü yasal olarak genelevlerde çalışabilmektedir. sayıları 56 olan ülke çapındaki genelevlerde çoğu kez isteseler de seks işçilerine çalışma olanağı sağlanmamaktadır. yasadışı fuhşu önlemekle görevli kurumların başında emniyet genel müdürlüğü (içişleri bakanlığı) gelmektedir ve emniyet güçlerinin fuhuş konusundaki önemli görevlerinden bir tanesi gizli olarak fuhuş yapan kadınları, onları çalıştıranları ve aracılık edenleri veya fuhşa zorlayanları yakalamak, adliyeye sevk etmek ve cinsel yolla bulaşan hastalıklar konusunda zorunlu muayenelerini yaptırmaktır. genelevler dışında fuhuş yapmak yasadışı olduğundan güvenlik güçleri gizli fuhşu önlemek amacıyla pek çok kadın hakkında takibat yapmakta, sokakta ve yasadışı olarak çalıştırılan evlere baskınlar düzenlemektedir.
diğer yönden seks işçiliğine karşı toplumda varolan ahlaki değerler sonucu gelişen ayrımcı ve dışlayıcı uygulamalar ülkemizde seks işçilerinin izole edilmiş bir yaşam sürdürmesine; şiddete ve sömürüye açık olmalarına neden olmaktadır. bir yandan gizli fuhşu önlemeye yönelik kolluk uygulamaları diğer yandan toplumsal baskılar seks işçilerinin yaşam ve çalışma koşullarını zorlaştırmakta ve bu zorluklar sonucunda sağlık, seks işçilerinin gündeminde en son sıralarda yer almaktadır.
fuhuş konusunda ülkemizde yaşanan diğer önemli sorunların başında çocukların fuhuş sektöründe çalıştırılması ve giderek artan biçimde yabancı seks işçilerinin fuhuş sektöründe yer almaya başlamaları gelmektedir. yabancı seks işçilerinin bir bölümünün kölelik koşullarında çalıştırılması, bir insan hakları ihlali olan insan ticareti suçunu gündeme getirmektedir.
yukarıda sayılan gerekçeler nedeniyle::
seks işçiliği, karar verme yetisi olan yetişkinler arasında para veya mal karşılığı herhangi bir zor kullanma olmadan gerçekleştirilen cinsel hizmet alışverişi olarak tanımlanabilir. sokak fahişeliği, eskort hizmetleri, telefon arkadaşlığı hizmetleri, pornografi, erotik dans ve erotik masaj hizmetleri seks işçiliği kapsamında değerlendirilmelidir.
seks işçileri diğer insanların ve çalışanların sahip olduğu haklarla aynı haklara sahip olmalıdır.
seks işçilerinin haklarının korunması hıv/aıds’in önlenmesi ve zararlarının azaltılmasında özel öneme sahiptir. bu haklarının korunması için seks işçilerinin yasal zeminlerde çalışması esastır.
seks işçilerinin sağlıklarının ve iyilik hallerinin geliştirilmesi için sağlık ve sosyal destek hizmetlerine ulaşmalarını kısıtlayan engeller ortadan kaldırılmalıdır.
karar verme yetisi olan yetişkinler arasındaki seks işçiliği temelindeki tüm ilişkiler yasal olarak düzenlenmelidir. bu bağlamda ülkemizde gizli fuhuş kapsamında değerlendirilen ve insan hakları korumasından yoksun ve güvensiz koşullarda çalışmak zorunda bırakılan seks işçilerinin durumlarının iyileşmesi yönünde düzenlemeler yapılmalıdır.
seks işliğini düzenleyen yasaların ve politikaların hazırlanmasında seks işçilerinin ve seks işçiliğine yönelik çalışmalar yapan stk’ların etkin katılımı sağlanmalıdır.
seks işçilerine güvenli cinsel ilişki, cybe ve hıv/aıds’den korunma, madde kullanımının önlenmesi konularında bilgi veren, tutum ve davranış değiştirmeyi hedefleyen programlar yaygınlaştırılmalıdır. seks işçilerine yönelik cybe ve hıv/aıds tanı ve tedavi hizmetleri yaygınlaştırılmalı ve ulaşılabilir olmalıdır.
gelir eşitsizliğinin sürdüğü, toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanamadığı toplumlarda fuhşun ortadan kalkması mümkün görülmemektedir. uzun erimde bir cinsel şiddet biçimi olan fuhşun sonlandırılması istenen bir sonuç olarak algılansa bile, bu sonuca fahişelerin yaşamlarını zorlaştırmadan, onların diğer insanların yararlandığı insan hakları ilkelerinden yararlanmalarının sağlanması yoluyla yapılması doğru olacaktır. bu bağlamda öncelikle dünya sağlık örgütü’nün de tavsiye ettiği biçimi ile fuhşun bir iş kolu olarak tanımlanması ve fahişelerin, seks işçileri olarak bu alanda diğer insanların yararlandığı çalışma ve diğer insan haklarından yararlanmalarının özel bir önemi bulunmaktadır. bu anlamda seks işçileri olarak adlandırılacak fahişelerin kendi onayları dahilinde çalışıp çalışmamaya karar vermeleri, şiddete ve sömürüye uğramamalarının sağlanması, hem insan hakları bağlamında bir ilerlemeye tekabül edecek hem de toplumsal bir güç elde eden seks işçilerinin kendi yaşamları konusunda denetim olanağı elde etmelerini sağlayacaktır.
cinsel yolla bulaşan enfeksiyonların yayılımında seks işçilerinin rolünün azaltılması için seks işçilerine yönelik düzenlemelerin ve çalışmaların yapılmasına mutlaka gereksinim vardır. ne var ki bu düzenleme ve çalışmaları belirleyen politikaların kısıtlayıcı, fuhşu ortadan kaldırmak yerine fuhuş yapanları yok etmeye yönelik, ayrımcılığa ve dışlamaya izin verir biçimde olması bir toplumda cinsel yolla bulaşan hastalıkların önlenmesinde hiçbir yarar sağlamadığı gibi çoğu zaman ters bir etki de yaratabilmektedir. fuhşun ortadan kaldırılması amacıyla seks işçilerinin çalışma koşullarını kısıtlayan politikalar, onların sağlıksız koşullarda çalışmaları ile sonuçlanmakta, daha fazla şiddete ve sömürüye maruz kalmalarına neden olmakta, fuhşun yer altına girmesi ile birlikte sağlık yönünden seks işçileri daha az denetlenebilir ve ulaşılamaz hale gelmektedir. içinde bulundukları kötü koşullar nedeniyle seks işçileri, müşterileri ile güvenli cinsel ilişki konusunda pazarlık edemez duruma gelmekte ve cinsel yolla bulaşan hastalıkların yayılımı kolaylaşmaktadır.
ülkemizde genelevlerde çalışan yaklaşık 3 bin “genel kadın”, gizli fuhuş kapsamında yaklaşık 15 bin “gizli fuhuş kapsamında genel kadın” ve yine yaklaşık olarak 80 bin yasadışı olarak çalışan seks işçisi bulunmaktadır. toplam sayıları 100 bine yaklaşan seks işçilerinin çok az bir bölümü yani sadece yüzde 3’lük bir bölümü yasal olarak genelevlerde çalışabilmektedir. sayıları 56 olan ülke çapındaki genelevlerde çoğu kez isteseler de seks işçilerine çalışma olanağı sağlanmamaktadır. yasadışı fuhşu önlemekle görevli kurumların başında emniyet genel müdürlüğü (içişleri bakanlığı) gelmektedir ve emniyet güçlerinin fuhuş konusundaki önemli görevlerinden bir tanesi gizli olarak fuhuş yapan kadınları, onları çalıştıranları ve aracılık edenleri veya fuhşa zorlayanları yakalamak, adliyeye sevk etmek ve cinsel yolla bulaşan hastalıklar konusunda zorunlu muayenelerini yaptırmaktır. genelevler dışında fuhuş yapmak yasadışı olduğundan güvenlik güçleri gizli fuhşu önlemek amacıyla pek çok kadın hakkında takibat yapmakta, sokakta ve yasadışı olarak çalıştırılan evlere baskınlar düzenlemektedir.
diğer yönden seks işçiliğine karşı toplumda varolan ahlaki değerler sonucu gelişen ayrımcı ve dışlayıcı uygulamalar ülkemizde seks işçilerinin izole edilmiş bir yaşam sürdürmesine; şiddete ve sömürüye açık olmalarına neden olmaktadır. bir yandan gizli fuhşu önlemeye yönelik kolluk uygulamaları diğer yandan toplumsal baskılar seks işçilerinin yaşam ve çalışma koşullarını zorlaştırmakta ve bu zorluklar sonucunda sağlık, seks işçilerinin gündeminde en son sıralarda yer almaktadır.
fuhuş konusunda ülkemizde yaşanan diğer önemli sorunların başında çocukların fuhuş sektöründe çalıştırılması ve giderek artan biçimde yabancı seks işçilerinin fuhuş sektöründe yer almaya başlamaları gelmektedir. yabancı seks işçilerinin bir bölümünün kölelik koşullarında çalıştırılması, bir insan hakları ihlali olan insan ticareti suçunu gündeme getirmektedir.
yukarıda sayılan gerekçeler nedeniyle::
seks işçiliği, karar verme yetisi olan yetişkinler arasında para veya mal karşılığı herhangi bir zor kullanma olmadan gerçekleştirilen cinsel hizmet alışverişi olarak tanımlanabilir. sokak fahişeliği, eskort hizmetleri, telefon arkadaşlığı hizmetleri, pornografi, erotik dans ve erotik masaj hizmetleri seks işçiliği kapsamında değerlendirilmelidir.
seks işçileri diğer insanların ve çalışanların sahip olduğu haklarla aynı haklara sahip olmalıdır.
seks işçilerinin haklarının korunması hıv/aıds’in önlenmesi ve zararlarının azaltılmasında özel öneme sahiptir. bu haklarının korunması için seks işçilerinin yasal zeminlerde çalışması esastır.
seks işçilerinin sağlıklarının ve iyilik hallerinin geliştirilmesi için sağlık ve sosyal destek hizmetlerine ulaşmalarını kısıtlayan engeller ortadan kaldırılmalıdır.
karar verme yetisi olan yetişkinler arasındaki seks işçiliği temelindeki tüm ilişkiler yasal olarak düzenlenmelidir. bu bağlamda ülkemizde gizli fuhuş kapsamında değerlendirilen ve insan hakları korumasından yoksun ve güvensiz koşullarda çalışmak zorunda bırakılan seks işçilerinin durumlarının iyileşmesi yönünde düzenlemeler yapılmalıdır.
seks işliğini düzenleyen yasaların ve politikaların hazırlanmasında seks işçilerinin ve seks işçiliğine yönelik çalışmalar yapan stk’ların etkin katılımı sağlanmalıdır.
seks işçilerine güvenli cinsel ilişki, cybe ve hıv/aıds’den korunma, madde kullanımının önlenmesi konularında bilgi veren, tutum ve davranış değiştirmeyi hedefleyen programlar yaygınlaştırılmalıdır. seks işçilerine yönelik cybe ve hıv/aıds tanı ve tedavi hizmetleri yaygınlaştırılmalı ve ulaşılabilir olmalıdır.
devamını gör...
2.
hayatımıza sosyal medyanin girmesiyle dijital ortamda da bambaşka bir durum oluşmuştur.
devamını gör...
3.
türkiye'de devlet buna karşıymış izlenimi verse de, devlet birçok genelevden vergi toplamaktadır yani yasaldır. seks işçilerinin müşterilerinin çoğu bildiğiniz üzere dışarıda mahalle baskısı yapıp dindar gözüken dincilerdir.
devamını gör...
4.
en eski mesleklerden olduğuna inanırım. oradaki insanları hayat bir şekilde oraya atmıştır. hayatta kalma mücadelesi verirler. isteyerek yapan varımdır bilmem ama büyük bir çoğunluğun zorunda olduğu için yaptığını düşünüyorum.
benim için yaptığı meslek önemli olmadı hiç bir zaman önemli olan içinin nasıl olduğu
benim için yaptığı meslek önemli olmadı hiç bir zaman önemli olan içinin nasıl olduğu
devamını gör...
5.
tanım değil teşhis içermektedir.
devamını gör...
6.
dünyanın en eski mesleklerinden biridir. sadece nikahla yapılan seks normal kabul edildiği bir toplumda ayıplanır. oysa seks evlilikten daha doğaldır. saçma sapan toplumsal ve ahlaki kurallar aracılığıyla yargılanır.
köle midir değil midir? köle deyince aklınıza gelen tanıma göre değişir. demokrasi ile gelişen uydurma özgürlük çağındaki halk kendinden önceki alt tabakanın, kölelerin, isim değiştirmiş halidir. alt-orta kısımdaki insanlar yaşamak için patronları için çalışmak zorundadır. eskiye göre tek farkı seçim yapabilmesidir. kendisini yöneteni seçer, genetiğiyle oynanmış yemeklerden isteğini seçer, yaşayacağı yeri seçer vb.
çalışma zorunluluğu olan alt tabaka insanlarından sürekli seks işçisi çıkmıştır, düzen devam ettikçe de çıkacaktır. çoğunluğunun hoşlanarak yapmadığı bu meslek de avukat, bankacı, garson, kasiyer vb. köleler tarafından ötekileştirip yargılanmaya devam edecektir.
durumu normal karşılayanlar çağdaş birey olmak için yapmaz. zaten çağdaş, modern insan dediğin alışverişte takas yerine kredi kartı kullanandır.
köle midir değil midir? köle deyince aklınıza gelen tanıma göre değişir. demokrasi ile gelişen uydurma özgürlük çağındaki halk kendinden önceki alt tabakanın, kölelerin, isim değiştirmiş halidir. alt-orta kısımdaki insanlar yaşamak için patronları için çalışmak zorundadır. eskiye göre tek farkı seçim yapabilmesidir. kendisini yöneteni seçer, genetiğiyle oynanmış yemeklerden isteğini seçer, yaşayacağı yeri seçer vb.
çalışma zorunluluğu olan alt tabaka insanlarından sürekli seks işçisi çıkmıştır, düzen devam ettikçe de çıkacaktır. çoğunluğunun hoşlanarak yapmadığı bu meslek de avukat, bankacı, garson, kasiyer vb. köleler tarafından ötekileştirip yargılanmaya devam edecektir.
durumu normal karşılayanlar çağdaş birey olmak için yapmaz. zaten çağdaş, modern insan dediğin alışverişte takas yerine kredi kartı kullanandır.
devamını gör...
7.
türkiye’de kabullenilemeyen meslek . herkes kendi hayatını yaşıyor oysaki .
devamını gör...
8.
endişe vermesi gereken durum, seks işçisi tanımının akıllara kadınları getirmesidir. toplumun kadına olan bakış açısı bu tanım ve tanımın oluşturduğu algıda gizlidir. jigololuğu iftihar sayılacak bir meslek olarak gören toplum, kadınlara bu mesleği yasaklatmıştır. aynı toplum bayram harçlığını alır almaz seks işçisi kadınlara koşa koşa gitmekte sakınca bulamamakta, ama kendi mahallelerinde benzer oluşumları istememektedirler. cinselliğe aç kaldıkları ilk fırsatta ise arkadaş sohbetlerinde "oğlum aslında jigolo olacaksın" geyiği yaparlar. tüm bu bakış açısı özellikle de orta doğudaki haliyle araştırılması gereken ahlaki bir ikiyüzlülüktür.
devamını gör...
9.
(bkz: teoman)'ın (bkz: insanlık halleri) albümünde yer alan (bkz: fahişe) şarkısında çok güzel anlatılır.
bir fahişe sabaha karşı, çok seksimişim öyle diyor
gülüyoruz yalanına, karşılıklı anlayışlı
dalgakıranlardaki banklarda, çıkardı ayakkabılarını
bak dedi köprü ışıkları, siliyorlar yıldızları
kazıyınca yaldızlarını, altlarındaki demir paslı
ateşe vermeli onları, ama her yerde yangın çıkışları
sordum niye sattın diye yoksulluğunu?
dedi elimdeki sadece oydu, niye sattın vücudunu?
daha mı kötü dedi satmaktan ruhumu?
herkes dedi merak içinde, ölümden sonra hayat var mı diye?
boşuna düşünürler, sanki hayat varmış gibi ölümden önce
sevdim seni ama bir şekilde hüzün var diye belki gözlerinde
eğer sever gibi sarılırsan da, bu vücut sana bedava
aslında derdim, çok gençsin daha
20'yim dedi ama ruhum 1000 yaşında
kayalar kesti ayaklarımı yine de
bir şey hissetmek güzel hala, bu dalgakıranda
tek başıma, bu vücutla, fırlatıldım bu dünyaya
aşk da basit, pişmanlık da, hayat hoyrat bu zamanda
şahin kuşa, kuzgun leşe, ben değil bu dünya fahişe
korkum çığlık atan adam gibi; tablodaki şakağımda ellerim
hep kaçarken tek kişilik dünyayı, ben artık nasıl severim?
anladım senin kalbin birinde, geceyle gündüz o hep seninle
sarıldı ağladı saatlerce, o yine işe gitmeden önce
aslında derdim çok gençsin daha
20'yim dedi ama ruhum 1000 yaşında
kayalar kesti ayaklarımı yine de
bir şey hissetmek güzel hala bu dalgakıranda
tek başıma, bu vücutla, fırlatıldım bu dünyaya
aşk da basit, pişmanlık da, hayat hoyrat bu zamanda
şahin kuşa, kuzgun leşe, ben değil bu dünya fahişe
bir fahişe sabaha karşı, çok seksimişim öyle diyor
gülüyoruz yalanına, karşılıklı anlayışlı
dalgakıranlardaki banklarda, çıkardı ayakkabılarını
bak dedi köprü ışıkları, siliyorlar yıldızları
kazıyınca yaldızlarını, altlarındaki demir paslı
ateşe vermeli onları, ama her yerde yangın çıkışları
sordum niye sattın diye yoksulluğunu?
dedi elimdeki sadece oydu, niye sattın vücudunu?
daha mı kötü dedi satmaktan ruhumu?
herkes dedi merak içinde, ölümden sonra hayat var mı diye?
boşuna düşünürler, sanki hayat varmış gibi ölümden önce
sevdim seni ama bir şekilde hüzün var diye belki gözlerinde
eğer sever gibi sarılırsan da, bu vücut sana bedava
aslında derdim, çok gençsin daha
20'yim dedi ama ruhum 1000 yaşında
kayalar kesti ayaklarımı yine de
bir şey hissetmek güzel hala, bu dalgakıranda
tek başıma, bu vücutla, fırlatıldım bu dünyaya
aşk da basit, pişmanlık da, hayat hoyrat bu zamanda
şahin kuşa, kuzgun leşe, ben değil bu dünya fahişe
korkum çığlık atan adam gibi; tablodaki şakağımda ellerim
hep kaçarken tek kişilik dünyayı, ben artık nasıl severim?
anladım senin kalbin birinde, geceyle gündüz o hep seninle
sarıldı ağladı saatlerce, o yine işe gitmeden önce
aslında derdim çok gençsin daha
20'yim dedi ama ruhum 1000 yaşında
kayalar kesti ayaklarımı yine de
bir şey hissetmek güzel hala bu dalgakıranda
tek başıma, bu vücutla, fırlatıldım bu dünyaya
aşk da basit, pişmanlık da, hayat hoyrat bu zamanda
şahin kuşa, kuzgun leşe, ben değil bu dünya fahişe
devamını gör...
10.
para karşılığı karşıdakiyle cinsel münasebette bulunanan kimsedir. bana garip gelmiyor bu durum gerekli sağlık kontrollerini her ay oluyorsa bir sakınca görmüyorum . tabi zorla seks işçisi olmaya zorlanan insanları saymıyorum onun dışında kendi hür iradesi ve isteğiyle seks işçiliği yapıyorsa kadın erkek farketmez bence bir sakınca yoktur .
devamını gör...
11.
devamını gör...
12.
son yıllarda üniversite öğrencilerinin de dahil olmasıyla resmen ortalık salı pazarına dönmüş durumdadır. parayla videolarını pazarlayan kitleyi es geçiyorum o daha farklı bir alan.
cinsel sağlık ürünü pazarlar gibi insanların pazarlanmasına çok az bir süre kaldı.
kafalar amsterdam.
cinsel sağlık ürünü pazarlar gibi insanların pazarlanmasına çok az bir süre kaldı.
kafalar amsterdam.
devamını gör...
13.
bedenini para karşılığı kullandırmaktır. bi tür seçim. fazla anlam yüklenmemeli zoraki değil ise
devamını gör...
14.
saygı duymak gerek. ancak şartları hiç iyi değil. ülkedeki sapkın insan kontrolünü de ele alan bi düzen bakarsanız. ancak olmasa çok sevineceğim ama olduğu için de bi yönden sevindiğim meslek diyebiliriz.
devamını gör...
15.
öncelikle seks işçiliği kolay para kazandıran konforlu bir meslek değildir, meseleyi tereddütsüz normalleştiren bir kişiyseniz şu yazıya göz atmanızı tavsiye ederim. cam girl ve türevleri olmaktan bahsetmiyorum onun için ayrıca tartışılabilir, burada bahsedilen şey teoriyle pratiğin farklı olması. karşı çıkmak salt ahlakçılıkmış gibi geliyor fakat seks işçiliğinin patriyarka zihniyetinin zirve yaptığı dönemlerden günümüze kadar yaygınlaşarak gelmiş olması biraz düşündürmüyor mu? kişi dilerse para karşılığı seks yapabilir fikri bana biraz pollyannacılıkmış gibi geliyor, yüzde doksanının istemeyerek yaptığına ve iğrendiğine eminim. hür iradesiyle yapan varsa da bir şey diyemem tabii orası ayrı.
devamını gör...
16.
soramazsin - escort
zaten bu video da gerekli cevaplar verilmiş bunun bir de pezevenk versiyonu var video nun adı facebook tan bakabilirsiniz youtube da yok.
zaten bu video da gerekli cevaplar verilmiş bunun bir de pezevenk versiyonu var video nun adı facebook tan bakabilirsiniz youtube da yok.
devamını gör...
17.
efes harabelerindeki dünyanın bilinen ilk reklamı da sanırım bu iş içindi.
yerde bir sağ ayak izi ve "erkekler sağdan gidiniz, kadınlar sağda" benzeri bir şey idi...
yerde bir sağ ayak izi ve "erkekler sağdan gidiniz, kadınlar sağda" benzeri bir şey idi...
devamını gör...
18.
eskiden "düşmüş gariban" denirken şimdinin zenginleri oldular. zevk ya da daha fazla para için yapıldığından dolayı mazur karşılanacak yanı da yoktur. toplum ahlakını elbette bozuyorlar. eşini aldatan erkek ya da kadın üzerinden, müge anlı'daki(ve türevleri) sapkın tipler ya da tecavüzcüler üzerinden bunları aklamaya da gerek yok. bu ara çok moda oldu bu yanlışı yanlışla savunmak. iyi ki tecavüzcüler var, yoksa bu yanlış savunucular ne halt edecekti?
devamını gör...
19.
kolay yoldan para kazanmak isteyen kişilerin başvurduğu yöntemdir. bide bunu uzun yıllardır var diye aklamaya çalışanlar var. o zaman maddi durumu kötü olan her kadın direkt bu işi yapsın?? yine aynı bu kesim kadınlar cinsel obje değil der. neyi savunduklarını da bilmiyorlar klasik sjw kafası bu.
devamını gör...
20.
her şeyi geçtim de kolay yoldan para kazanmak için yapıldığını düşünmediğim işçilik. kadın bireyin bu işi yaptığını var sayarak yazıyorum, tanımadığın, senin seçmediğin, yaşlısı, genci, pisi, temizi, ne yapacağı belli olmayan onlarca adamla sevişmek mide ister. sanmıyorum kimsenin hayalinin bu meslek! olduğunu. bu yola gelme şeklinden dolayı suçlamak evet bir nebze olabilir. ben de başka çarem yoktu lafını asla kabul etmiyorum. ama hiç kolay olduğunu sanmıyorum.
devamını gör...