zaman tüneli
geceye bir şiir bırak
değişir yönü rüzgarın
solar ansızın yapraklar;
şaşırır yolunu denizde gemi
boşuna bir liman arar;
gülüşü bir yabancının
çalmıştır senden sevdiğini;
içinde biriken zehir
sadece kendini öldürecektir;
ölümdür yaşanan tek başına,
aşk, iki kişiliktir.
solar ansızın yapraklar;
şaşırır yolunu denizde gemi
boşuna bir liman arar;
gülüşü bir yabancının
çalmıştır senden sevdiğini;
içinde biriken zehir
sadece kendini öldürecektir;
ölümdür yaşanan tek başına,
aşk, iki kişiliktir.
devamını gör...
trakya insanı
keşan, ipsala, lüleburgaz, çorlu ,enez, uzunköprü ve erikli bölgelerinde hem iş hem de geziş mevzularından kalmışlığım var.
keşan ve ipsala tarafları sınıra yakın bölgeler olduğu için insan kaçakçılığı ve bilumum kaçakçılık işleri ile uğraşan insan sayısı az değil. trakya'da roman çok. uzunköprü, edirne , tekirdağ'ın romanları iyidir ama keşan'ın romanları çok sakattır dikkat edin. gettolaşmış bir mahallede kalırlar ve hemen hemen hepsi uyuşturucu işi yapar. arabayla geçerken bile adama mikecekmiş gibi bakıyorlar ama bir an önce kaçayım şuradan diye fazla gaza basarak gitme kan alabilirler. yaya geçersen de fazla durma , göz göze geldiklerine gülerek "hayırlı işler aga be" de uza. fazla oyalanırsan seni kendi tezgahlarını bozmaya gelen bir sivil polis falan zannedip sorguya alabilirler.
bi de aklıma gelmişken hemen tüyoyu vereyim keşan'dan ipsala tarafına dönüşten sonraki kamera ve ipsala sınır kapısındaki kamera 24 saat açık. hız limiti de 70 km. hemen yerleştiriyorlar haberiniz olsun. 1 km bile geçme 70'i bazen 71 den bile ceza gelebilir. ben e devletteki trafik cezasının nerden ve hangi kameradan geldiğini anlayana kadar 3 kere yedim o cezadan.
bunun dışındakiler türkiye standartları üstünde medeni , saygılı ve efendi insanlardır. alkol olayına takılmayın. trakya'da hava biraz pusumaya başladım mı kurbağalar bile içmeye başlar. ve zıbarana kadar içer. içip içip sapıtan bir tane bile adam yoktur. kendi aralarında içip içip birbirlerine ana avrat küfredip kavga ederler ama sabah hemen öpüşüp koklaşırlar. kavgaları da bam güm girişme şeklinde bir kavga değildir kayıkçı kavgası ve yalandan horozlanma muhabbeti. kin tutmak denen şey bunlarda tarihin hiçbir evresinde hiç olmamış bence.
fakir yok aga bir de buralarda. yalandan ağlayanlara bakmayın en fakirim diyenin bile en az 50 dönüm tarlası vardır. ya icara verirler ya da ayçiçeği , pirinç falan ekip parayı cukkalarlar. ama tabi ele geçen paraların tamamı keşan'daki pavyon karılarına gittiği için elde avuçta pek bir şey kalmaz. 70 yaşında çükü kalkmayan moruklarda bile bu pavyon merakı var. yani gidip de düzenli manita yapıyım da paramı onla yiyim kafası pek yok. illa o pavyona gidip domalacak.
keşan ve ipsala tarafları sınıra yakın bölgeler olduğu için insan kaçakçılığı ve bilumum kaçakçılık işleri ile uğraşan insan sayısı az değil. trakya'da roman çok. uzunköprü, edirne , tekirdağ'ın romanları iyidir ama keşan'ın romanları çok sakattır dikkat edin. gettolaşmış bir mahallede kalırlar ve hemen hemen hepsi uyuşturucu işi yapar. arabayla geçerken bile adama mikecekmiş gibi bakıyorlar ama bir an önce kaçayım şuradan diye fazla gaza basarak gitme kan alabilirler. yaya geçersen de fazla durma , göz göze geldiklerine gülerek "hayırlı işler aga be" de uza. fazla oyalanırsan seni kendi tezgahlarını bozmaya gelen bir sivil polis falan zannedip sorguya alabilirler.
bi de aklıma gelmişken hemen tüyoyu vereyim keşan'dan ipsala tarafına dönüşten sonraki kamera ve ipsala sınır kapısındaki kamera 24 saat açık. hız limiti de 70 km. hemen yerleştiriyorlar haberiniz olsun. 1 km bile geçme 70'i bazen 71 den bile ceza gelebilir. ben e devletteki trafik cezasının nerden ve hangi kameradan geldiğini anlayana kadar 3 kere yedim o cezadan.
bunun dışındakiler türkiye standartları üstünde medeni , saygılı ve efendi insanlardır. alkol olayına takılmayın. trakya'da hava biraz pusumaya başladım mı kurbağalar bile içmeye başlar. ve zıbarana kadar içer. içip içip sapıtan bir tane bile adam yoktur. kendi aralarında içip içip birbirlerine ana avrat küfredip kavga ederler ama sabah hemen öpüşüp koklaşırlar. kavgaları da bam güm girişme şeklinde bir kavga değildir kayıkçı kavgası ve yalandan horozlanma muhabbeti. kin tutmak denen şey bunlarda tarihin hiçbir evresinde hiç olmamış bence.
fakir yok aga bir de buralarda. yalandan ağlayanlara bakmayın en fakirim diyenin bile en az 50 dönüm tarlası vardır. ya icara verirler ya da ayçiçeği , pirinç falan ekip parayı cukkalarlar. ama tabi ele geçen paraların tamamı keşan'daki pavyon karılarına gittiği için elde avuçta pek bir şey kalmaz. 70 yaşında çükü kalkmayan moruklarda bile bu pavyon merakı var. yani gidip de düzenli manita yapıyım da paramı onla yiyim kafası pek yok. illa o pavyona gidip domalacak.
devamını gör...
ben bununla bişey yaparım
ne güzel bir karikatür cümlesidir. görünce, fırat aklıma geldi ve "ben bunu birine yollarım, alayım." dedim. yanına da bir şiir kitabı koyarız yani. *
sanıyorum ki bir öğretmen, yahut bir yerlerde memure, müdüre. ay bu aynı benim diyen, bu bana benziyor, benim kalemliğime çok yakışır, ben zaten kalem toplarım diyen birine yollamak isterim, gönülden kopan bir şeydir yani. maddi değeri yoktur.
bugün elime ulaşmıştı. yazmıyordu, mürekkebi kurumuş olabilir belki de bitmiştir zamanında. aynı bir tükenmez içi uydurup taktım. boynunda da hafif bir çatlak vardı gözle görünmez ince bant ile sağlamlaştırdım. sorunsuz şu an.
adını koymadım. *
sanıyorum ki bir öğretmen, yahut bir yerlerde memure, müdüre. ay bu aynı benim diyen, bu bana benziyor, benim kalemliğime çok yakışır, ben zaten kalem toplarım diyen birine yollamak isterim, gönülden kopan bir şeydir yani. maddi değeri yoktur.
bugün elime ulaşmıştı. yazmıyordu, mürekkebi kurumuş olabilir belki de bitmiştir zamanında. aynı bir tükenmez içi uydurup taktım. boynunda da hafif bir çatlak vardı gözle görünmez ince bant ile sağlamlaştırdım. sorunsuz şu an.
adını koymadım. *
devamını gör...
fantezi
fantezi denince aklına sadece seks gelen kişinin hayatı bozuk şekillenmiştir. hemen seksten bahsediyorsa çok da ciddiye almayın. fantezi gerçekçi ya da gerçek ötesi arzulardan ve yönelimlerden oluşan taslak, hayal veya senaryolardır. dümdüz hayal etmekten farkı karşı konulamaz bir arzu ve haz duygusudur.
devamını gör...
ampule tapmak
(bkz: ampute tapmak)
devamını gör...
fantezi
erkekler dunyayı seks bazlı goruyorlar.
zannediyorlar ki bizde onlar gibiyiz, soylemeye cekiniyoruz.
diger kadınlar utangac oldugu icin simdi size olayları ben anlatıcam.
siz erkekler cinselligi ilkel ve hayvani bi sry olarak goruyorsunuz. hemen hemen herkesle yapabilirsiniz. hayvanlar gibi.
kadın icin sevişmek duygusal bag ve romantizm gerektiren bi şey. ve cok az insanla yapabilir.
kadınların da bu konuda uc cesidi var:
1-frijit olanlar. seks sevmezler.
2-normal olanlar. yatakta kan verir gibi yatmazlar ama tabuları da vardır. uc fantezilere gelmezler.
3-seks manyakları. libidosu cok yuksekler. her turlu fantezi vardır. sevismeden duramazlar.
sen kendine uygun kadını sectin mi?
zannediyorlar ki bizde onlar gibiyiz, soylemeye cekiniyoruz.
diger kadınlar utangac oldugu icin simdi size olayları ben anlatıcam.
siz erkekler cinselligi ilkel ve hayvani bi sry olarak goruyorsunuz. hemen hemen herkesle yapabilirsiniz. hayvanlar gibi.
kadın icin sevişmek duygusal bag ve romantizm gerektiren bi şey. ve cok az insanla yapabilir.
kadınların da bu konuda uc cesidi var:
1-frijit olanlar. seks sevmezler.
2-normal olanlar. yatakta kan verir gibi yatmazlar ama tabuları da vardır. uc fantezilere gelmezler.
3-seks manyakları. libidosu cok yuksekler. her turlu fantezi vardır. sevismeden duramazlar.
sen kendine uygun kadını sectin mi?
devamını gör...
sözlük yazarlarının ağızları
bozuktur.
devamını gör...
sözlük yazarlarının ağızları
iç anadoluluyum. iç anadolu ağzında türkçe ve imla hataları olduğu için konuşmada istanbul ağzını tercih ederim.
"gidirem", "bilirem" gibi formlar kulağa sıcak gelir, ninelerin ve dedelerin sesi gelir aklıma. ama yazıya döküldüğünde bir şeyler kayar.
istanbul ağzı prestij meselesi değil benim için, sadece standart türkçeye daha yakın olduğu için tercihim.
anadolu ağzının tarihi bir derinliği olduğunu biliyorum. türkçenin eski formlarını koruduğunu da. ama insan bazen köküyle değil, doğrusuyla konuşmak istiyor.
ikisi ayrı şey sonuçta. ağzın nereden geldiği ayrı, doğru yazmanın gerekliliği ayrı.
"gidirem", "bilirem" gibi formlar kulağa sıcak gelir, ninelerin ve dedelerin sesi gelir aklıma. ama yazıya döküldüğünde bir şeyler kayar.
istanbul ağzı prestij meselesi değil benim için, sadece standart türkçeye daha yakın olduğu için tercihim.
anadolu ağzının tarihi bir derinliği olduğunu biliyorum. türkçenin eski formlarını koruduğunu da. ama insan bazen köküyle değil, doğrusuyla konuşmak istiyor.
ikisi ayrı şey sonuçta. ağzın nereden geldiği ayrı, doğru yazmanın gerekliliği ayrı.
devamını gör...
taciz ve tecavüzde kadın beyanı esastır
beyan ile kanıt aramadan soruşturma açılır ifade falan alınır kimse direk hapse girmez. bi bitmediniz.
devamını gör...
malatya’da dövülen bal porsuğu
afrika'nın bıçkın delikanlısı ile karşılaşmamış bir zargana beyanıdır.
babamın mesleğinden dolayı çocukluğumun yazları ormanlarda geçti. bir gün bir gelinciğe taş attım diye babamdan bir sopa yedim hala tadı damağımdadır.
anlatırım belki bir ara detayını.
o sopanın ana fikri: vahşi hayvana sataşılmaz.
adamın her an zötünü kesebilir.
bu garibim porsuklar ise bildiğim kadarıyla zararlı böcekleri yer ve minik kökleri falan kemirir.
toprağı kazar ve hava almasını sağlar.
yani o zarganadan çok daha faydalıdır.
umarım bir gün bir boz ayı o kuru zötünü koparır da gelir aklı başına.
babamın mesleğinden dolayı çocukluğumun yazları ormanlarda geçti. bir gün bir gelinciğe taş attım diye babamdan bir sopa yedim hala tadı damağımdadır.
anlatırım belki bir ara detayını.
o sopanın ana fikri: vahşi hayvana sataşılmaz.
adamın her an zötünü kesebilir.
bu garibim porsuklar ise bildiğim kadarıyla zararlı böcekleri yer ve minik kökleri falan kemirir.
toprağı kazar ve hava almasını sağlar.
yani o zarganadan çok daha faydalıdır.
umarım bir gün bir boz ayı o kuru zötünü koparır da gelir aklı başına.
devamını gör...
taciz ve tecavüzde kadın beyanı esastır
yanlış önerme.
kadınlar zannedildiği kadar masum ve narin canlılar değiller. onlar da bizim gibi insanlar. onlar da birine iftira atabilir, birinin hayatını karartabilirler. sanki çocukmuşlar gibi bir hukuki yaklaşımı saçma buluyorum.
kadınlar zannedildiği kadar masum ve narin canlılar değiller. onlar da bizim gibi insanlar. onlar da birine iftira atabilir, birinin hayatını karartabilirler. sanki çocukmuşlar gibi bir hukuki yaklaşımı saçma buluyorum.
devamını gör...
taciz ve tecavüzde kadın beyanı esastır
kadının beyanı ciddiye alınmalı, soruşturma başlatılmalı, mağdur korunmalı, buna itiraz eden yoktur.
tabi birde bunun hukuki gerçeği de var :
beyan başlangıç noktasıdır. tek başına mahkumiyet için yeterli değildir ve
olmamalıdır da.
gelelim zurnanın zırt dediği yere :
yanlış beyan mümkün mü? mümkün.
intikam amaçlı suçlama var mı? örneklerine rastlandı.
masum insanlar mahvolabiliyor mu? hem de nasıl mahvoluyorlar.
özet:
kadın beyanı esastır - soruşturma için doğru.
kadın beyanı yeterlidir - mahkumiyet için yanlış.
sonuç :
adalet ikisi arasındaki o hassas dengededir.
tabi birde bunun hukuki gerçeği de var :
beyan başlangıç noktasıdır. tek başına mahkumiyet için yeterli değildir ve
olmamalıdır da.
gelelim zurnanın zırt dediği yere :
yanlış beyan mümkün mü? mümkün.
intikam amaçlı suçlama var mı? örneklerine rastlandı.
masum insanlar mahvolabiliyor mu? hem de nasıl mahvoluyorlar.
özet:
kadın beyanı esastır - soruşturma için doğru.
kadın beyanı yeterlidir - mahkumiyet için yanlış.
sonuç :
adalet ikisi arasındaki o hassas dengededir.
devamını gör...
geceye bir şiir bırak
aman, kendini asmış yüz kiloluk bir zenci,
üstelik gece inmiş, ses gelmiyor kümesten;,
ben olsam utanırım, bu ne biçim öğrenci?
hem dersini bilmiyor, hem de şişman herkesten
iyi nişan alırdı kendini asan zenci,
bira içmez ağlardı, babası değirmenci,
sizden iyi olmasın, boşanmada birinci
çok canım sıkılıyor,
kuş vuralım istersen
ülkü tamer
dünya uzerinde var olabilecek tek siir budur. güzel olan tek şiir var, o da konuşma siiridir
üstelik gece inmiş, ses gelmiyor kümesten;,
ben olsam utanırım, bu ne biçim öğrenci?
hem dersini bilmiyor, hem de şişman herkesten
iyi nişan alırdı kendini asan zenci,
bira içmez ağlardı, babası değirmenci,
sizden iyi olmasın, boşanmada birinci
çok canım sıkılıyor,
kuş vuralım istersen
ülkü tamer
dünya uzerinde var olabilecek tek siir budur. güzel olan tek şiir var, o da konuşma siiridir
devamını gör...
goodnight mommy
şu hayatımda izlediğim en rahatsız edici film. srpski film bunun yanında melek kalıyor. bu kadar az biliniyor olması toplum ruh sağlığı açısından iyi. kimseye önermiyorum.
devamını gör...
ampule tapmak
tam bir o... c...'luğu. sizi gidi ahlaksız vatan haini doğa düşmanı nefret yüklü cahil aşağılıklar sizi.
devamını gör...
lost vs game of thrones vs stranger things
st nedense can sıkacak kadar scooby doo denen saçma çizgi filme benziyor.
eminim tek benzeten ben değilimdir.
lost bambaşka bir dizidir.
got ise çok bambaşkadır.her ikisi de dizi tarihine meydan okuyan özellikleri olan oyun kuran dizilerdir.
diğerleri için:
(bkz: breaking bad)
oz
the wire
ama st bence ilk 500'e girmemeli.
gene ilk 500 dışı kalması gereken diğer bir dizi için:
(bkz: prison break)
eminim tek benzeten ben değilimdir.
lost bambaşka bir dizidir.
got ise çok bambaşkadır.her ikisi de dizi tarihine meydan okuyan özellikleri olan oyun kuran dizilerdir.
diğerleri için:
(bkz: breaking bad)
oz
the wire
ama st bence ilk 500'e girmemeli.
gene ilk 500 dışı kalması gereken diğer bir dizi için:
(bkz: prison break)
devamını gör...
el elin eşeğini türkü çığırarak ararmış
türkçe bunu tek cümlede söylemiş.
psikoloji kitapları da buna_sorumluluktan kaçış_ demiş.
atasözleri her zaman daha özlü.
psikoloji kitapları da buna_sorumluluktan kaçış_ demiş.
atasözleri her zaman daha özlü.
devamını gör...
taciz ve tecavüzde kadın beyanı esastır
ben hayatta pek cok trajediyasadım onemli.
ama beni en cok zorlayan, en hassas oldugum konulardan biri
erkek erkek olmasından oturu sana dokunmaya hakkı var zannediyor sen istemesen de.
bu konularda erkek tiksintisi geliyor bana bi anda.
ama beni en cok zorlayan, en hassas oldugum konulardan biri
erkek erkek olmasından oturu sana dokunmaya hakkı var zannediyor sen istemesen de.
bu konularda erkek tiksintisi geliyor bana bi anda.
devamını gör...

