zaman tüneli
bir üstteki yazar hakkında düşünülenler
kıymetli bir yazar kardeşimizdir.
devamını gör...
bu başlıkta kendimizi kandırıyoruz
yalnız başlıkta bir mantık hatası var. eğer kendimizi kandırmaya çalışacaksak, bu bizim irademizle olacak demektir. kendini kandırmak da böyle bir şey değil. yani şimdi kendimi kandıracağım diyerek kendimizi kandıramayız. sizin nasıl kendiniz var? kendinize haksızlık etmeyin. haberi yokken kandırın.
(bkz: haberim yokmuş gibi kandır kanka diyen kendimiz)
(bkz: haberim yokmuş gibi kandır kanka diyen kendimiz)
devamını gör...
aniden sözlüğü bot hesapların basması
milkshake içine hipopotamların öncülüğünde
devamını gör...
the wow! signal
muse'un bugün (26 haziran 2026) yayınlanan 10. stüdyo albümü.
halihazırda yayınladıkları single'lar haricindeki 5 şarkı ile birlikte albümün tamamını dinleme şansını bulduğum şu dakikalarda, temkinli bir şekilde başladığım dinleyiş sefasının her şarkıda ağzım açık bir şekilde "lan.. lan n'oluyo" dediğim bir evresine geçmiş bulunmaktayım.
şarkı özelinde kılçık ayırmaya çalışmadan, albüm bütünlüğü anlamında konuşursak bhar'dan beri yaptıkları en iyi iş olabilir. her şarkıda önceki 9 albümden izler bulmak mümkün, ama bu izler basit birer referans olmanın ötesinde; atıf yapılan albümde o şarkıyı anımsatan özelliklerin daha da kaliteli hale getirildiği, daha net, daha baskın bir tonunu içeriyor. sanki yıllarca bu albüm için çalışıyorlarmış ve aradaki albümler bu külliyatı zenginleştirerek nihayete vardırmak için atılmış adımlar gibi hissettirdi.
her ne kadar resistance, drones, t2l gibi albümlerin ekseriyetini, simulation theory ve wotp albümlerinin de kaydadeğer bir kısmını muazzam bulsam da albüm baştan sona oturup dinlendiğinde inişler ve çıkışlar çok belirgin olurdu. uzun süredir ilk defa diken diken olmuş tüylerin inmeye fırsat bulamadığı bir albüm dinleme deneyimi yaşadığımı belirtmek isterim.
her bir şarkıya, vakti geldiğinde, uzun uzun tanımlar döşeyeceğimi ve şu fani sözlük varlığımın kalan kısmında da muse şarkı başlıklarını doldurma vazifesini üstleneceğimi bildirir, emeği geçen herkese derin saygılarımı sunarım.
istisnai bir şarkı olduğunu düşündüğüm için peşin not: the dark forest akılalmaz bi şarkı olmuş. 473 kez dinledikten sonra detaylı yorumumu yazacağım için şimdiden ayrıntıya girmek istemiyorum ama uzun soluklu muse dinleyicileri öyle tahmin ediyorum ki ilk dinleyişte ne demek istediğimi anlayacaktır.
halihazırda yayınladıkları single'lar haricindeki 5 şarkı ile birlikte albümün tamamını dinleme şansını bulduğum şu dakikalarda, temkinli bir şekilde başladığım dinleyiş sefasının her şarkıda ağzım açık bir şekilde "lan.. lan n'oluyo" dediğim bir evresine geçmiş bulunmaktayım.
şarkı özelinde kılçık ayırmaya çalışmadan, albüm bütünlüğü anlamında konuşursak bhar'dan beri yaptıkları en iyi iş olabilir. her şarkıda önceki 9 albümden izler bulmak mümkün, ama bu izler basit birer referans olmanın ötesinde; atıf yapılan albümde o şarkıyı anımsatan özelliklerin daha da kaliteli hale getirildiği, daha net, daha baskın bir tonunu içeriyor. sanki yıllarca bu albüm için çalışıyorlarmış ve aradaki albümler bu külliyatı zenginleştirerek nihayete vardırmak için atılmış adımlar gibi hissettirdi.
her ne kadar resistance, drones, t2l gibi albümlerin ekseriyetini, simulation theory ve wotp albümlerinin de kaydadeğer bir kısmını muazzam bulsam da albüm baştan sona oturup dinlendiğinde inişler ve çıkışlar çok belirgin olurdu. uzun süredir ilk defa diken diken olmuş tüylerin inmeye fırsat bulamadığı bir albüm dinleme deneyimi yaşadığımı belirtmek isterim.
her bir şarkıya, vakti geldiğinde, uzun uzun tanımlar döşeyeceğimi ve şu fani sözlük varlığımın kalan kısmında da muse şarkı başlıklarını doldurma vazifesini üstleneceğimi bildirir, emeği geçen herkese derin saygılarımı sunarım.
istisnai bir şarkı olduğunu düşündüğüm için peşin not: the dark forest akılalmaz bi şarkı olmuş. 473 kez dinledikten sonra detaylı yorumumu yazacağım için şimdiden ayrıntıya girmek istemiyorum ama uzun soluklu muse dinleyicileri öyle tahmin ediyorum ki ilk dinleyişte ne demek istediğimi anlayacaktır.
devamını gör...
erkeklerin kız olmak istemesi
ılıklığınızı bütün erkeklere mal etmeden kendi içinizde yaşayın please.
devamını gör...
erkeklerin kız olmak istemesi
#4011925
şimdi bu arkadaşa uzun uzun bu ülkede hatta dünyada kadın olmanın ne demek olduğunu anlatırdım. ama ne bir erkek olarak bu benim haddime ne de hakkım. kadın yazarlar versin cevabını.
şimdi bu arkadaşa uzun uzun bu ülkede hatta dünyada kadın olmanın ne demek olduğunu anlatırdım. ama ne bir erkek olarak bu benim haddime ne de hakkım. kadın yazarlar versin cevabını.
devamını gör...
geceye bir söz bırak
her şey incelikten, insan kabalıktan kırılır.
devamını gör...
bu başlıkta kendimizi kandırıyoruz
her şeye başlayacağım. kpss, spor, iş falan hepsine.
devamını gör...
hatay dürüm
bunun bir de zurna dürüm versiyonu vardır. elinize aldım mı yufka 2 ye bölünür. etler yer çekimi etkisiyle aşağı süzülmeye başlar. ergonomiyi katleder. evde pirinç ayıklayıp pilav yap daha iyi. suyuna da tavuk çorbası yaparsın mis gibi içersin. ne o öyle flüt çalar gibi.
devamını gör...
26 haziran 2026 türkiye abd maçı
hiç bir anlamı olmayan izlemediğim maç.
devamını gör...
kadınların dert anlatan erkeklerden hoşlanmaması
dert anlatan erkekten değil, sürekli şikayet eden erkeklerden hoşlanmaz kadınlar. bu işin cinsiyeti yok. sadece bir şeylerden şikayet edip, hiçbir şey yapmayan insanı kimse sevmez. şikayet ettiği şeyi değiştirme iradesi olan herkesin de derdi dinlenir cinsiyetten bağımsız olarak.
devamını gör...
kişinin büyüdüğünü fark ettiği anlar
abi diyecekken sana abi diye hitap edilmesi.
devamını gör...
kadınların dert anlatan erkeklerden hoşlanmaması
sorun dert anlatmakta değil, ne zaman ve nasıl anlatıldığında...
yeni görüşülen, samimiyet olmayan partnere her şey anlatılmaz... ayrıca sırf benden gitsin diye yerli yersiz gereksiz dert anlatılıp karşı tarafa negatif yük bindirilmez...
ne erkeğe ne de kadına yapılmaz bu.
yoksa tabii ki de seven sevdiğinin derdini dinler, hemhal olur.
yeni görüşülen, samimiyet olmayan partnere her şey anlatılmaz... ayrıca sırf benden gitsin diye yerli yersiz gereksiz dert anlatılıp karşı tarafa negatif yük bindirilmez...
ne erkeğe ne de kadına yapılmaz bu.
yoksa tabii ki de seven sevdiğinin derdini dinler, hemhal olur.
devamını gör...
yazarlar mucit olsaydı icat edecekleri şey
icat yoktur, keşif vardır. benden kâşif çıkacağını pek sanmam.
devamını gör...
yazarlar mucit olsaydı icat edecekleri şey
oto-ötenazi makinesi
devamını gör...
hatay dürüm
hatay'da olmayan, hataylıların bilmediği dönerdir.
devamını gör...
iş görüşmesi
kurumsal firmalarda çoğu görüşme aday havuzu oluşturmak için kolpadan yapılır. maksat üst yönetime " ik çalışıyor" mesajı vermektir. ihtiyaç olan personelin 50 katı görüşmeye çağrılır. bunlar arasında çok alakasız adamlar olabilir. gelenlere biraz firma reklamı yapılır gönderilir. müşterinin nereden geleceği belli olmaz neticede.
devamını gör...







