1.
eğitim felsefesi, eğitimi felsefi bir tutum veya yöntemlerle ele alan, eğitimin amaçlarını ve ideallerini en iyi şekilde anlamamızı sağlayan çalışmalar eğitim felsefesi adı altında nitelendirilir. eğitim felsefesinin amacı eğitim kavramının tam şekliyle çocuklara uygulanması ve tam verim alınabilmesi için yapılan çalışmalar ve düşüncelerin tümüdür.
devamını gör...
2.
filozof mu olacaksınız yoksa öğretmen mi? yok onun felsefesi yok bunun felsefesi. bir nevi aynı şeylerin sürekli ısıtılıp önünüze koyulduğu ders.
devamını gör...
3.
her eğitim fakültesi öğrencisi gibi benim de aldığım ders. aslında eğitim felsefesi platon'a kadar gidiyor. adam çok ilginç şeyler demiş.
platon, döneminin de etkisiyle müzik ve beden eğitimine öncelik verir. müzik
eğitimine aynı zamanda anlatıları (hikâyeleri) de katar.
“böylelikle çocukların bede-
ninden daha çok, masallarla onların kafalarını biçimlendirmeliyiz.”8
homeros, hesiodos gibi ozanların anlattığı masallar tanrılar ve kahramanla-
rı kötü gösterdiğinden yasaklanmalıdır. platon, eğitimle bireyleri biçimlendirmek
istemektedir. böylece, otoriter bir eğitimi savunmaktadır. bu amaçla, toplumdaki
ahlaki, dini değerler de öğretilir. platon’un aşağıda belirttiği gibi, ilk hikâyeler onları
erdemli kılacak olanlar olmalıdır.
“aynı şekilde tanrıların birbirine savaş açtıklarını, entrikalar çevirdik-
lerini, aralarında kavga ettiklerini onlara anlatmamalıyız. … bir çocuk
neyin gerçek, neyin mecaz olduğunu anlayamaz; ve bu yaşta edindiği
inançlar kemikleşmeye çok müsait olduğu için çocukların ilk duyacak-
ları şeylerin onları erdem yönünde geliştirecek hikayeler olması çok
önemlidir.”9
tanrı ile ilgili hikâyelerde ise tanrı’nın olduğu gibi verilmesi gerekir. tanrı, ger-
çekte iyi olduğundan, iyi gösterilmelidir. iyi de yararlıdır ve mutluluğa ulaştırır. “is-
ter destan, ister şarkı isterse de tragedya olsun, doğru olan tanrıyı olduğu gibi gös-
termektir.”
platon, döneminin de etkisiyle müzik ve beden eğitimine öncelik verir. müzik
eğitimine aynı zamanda anlatıları (hikâyeleri) de katar.
“böylelikle çocukların bede-
ninden daha çok, masallarla onların kafalarını biçimlendirmeliyiz.”8
homeros, hesiodos gibi ozanların anlattığı masallar tanrılar ve kahramanla-
rı kötü gösterdiğinden yasaklanmalıdır. platon, eğitimle bireyleri biçimlendirmek
istemektedir. böylece, otoriter bir eğitimi savunmaktadır. bu amaçla, toplumdaki
ahlaki, dini değerler de öğretilir. platon’un aşağıda belirttiği gibi, ilk hikâyeler onları
erdemli kılacak olanlar olmalıdır.
“aynı şekilde tanrıların birbirine savaş açtıklarını, entrikalar çevirdik-
lerini, aralarında kavga ettiklerini onlara anlatmamalıyız. … bir çocuk
neyin gerçek, neyin mecaz olduğunu anlayamaz; ve bu yaşta edindiği
inançlar kemikleşmeye çok müsait olduğu için çocukların ilk duyacak-
ları şeylerin onları erdem yönünde geliştirecek hikayeler olması çok
önemlidir.”9
tanrı ile ilgili hikâyelerde ise tanrı’nın olduğu gibi verilmesi gerekir. tanrı, ger-
çekte iyi olduğundan, iyi gösterilmelidir. iyi de yararlıdır ve mutluluğa ulaştırır. “is-
ter destan, ister şarkı isterse de tragedya olsun, doğru olan tanrıyı olduğu gibi gös-
termektir.”
devamını gör...