1.
atılan bir ok asla hedefine varamaz; çünkü aslında hareket eden ok hareket etmemektedir. zenon bu paradoksunu şöyle formüle eder: hareket hâlinde bir ok düşünelim. yaydan çıkan okun varması gereken hedefe ulaşması için yay ve hedef arasındaki her noktada bulunması gerekmektedir. bir noktada bulunmak orada yer işgal etmek demektir. fakat bir mekânda yer işgal etmek ise orada durmak (bulunmak) demektir. bulunmak ise sükunet içinde ya da hareketsiz olmaktır. o hâlde, hareket eden ok hareketsiz olmak durumundadır. bu ise olanaksızdır.
mantık-a.kadir çüçen
.
mantık-a.kadir çüçen
devamını gör...
2.
mutluluk diye bir şey olduğuna inanmıyorum kaldı ki mutlu evlilik... sartre der ki; “aşk, iki insanın bilinçlerini birleştirme çabasıdır.ama boşuna bir çaba, çünkü insan kendi bilincine mahkumdur.”(s.65) -varlık ve hiçlik, jean paul sartre"
devamını gör...
3.
ok geçtiği her noktada çok çok kısa bir zaman bile olsa bulunduğu için bana göre geçersiz olan paradokstur. bilimsel dayanağı nedir bilemem..
devamını gör...
4.
(bkz: limit)
devamını gör...
5.
bu kağıda diğer kağıtların durumuna göre en az 50 puan veririm.
devamını gör...
6.
antik çağlardan gelen ve sonsuza kadar gidecek olan* bir paradoks.
zenon tarafından ortaya atılan pek çok paradoks iki nokta arasında sonsuz sayıda nokta olduğu varsayımına dayanır, aşil paradoksu ve ok paradoksunda asıl aranan şey iki nokta arasındaki noktaların yani mesafenin sonsuz sayıda mı yoksa sonlu bir sayıda mı olduğudur. eğer iki nokta arasında sonlu sayıda nokta olduğunu varsayarsak bu demektir ki hareket belli bir sayıdaki sekanstır yani sonludur.
aslında limit dediğimiz şey zenonun iki nokta arasında sonsuz sayıda nokta olduğu varsayımıdır.
zenon tarafından ortaya atılan pek çok paradoks iki nokta arasında sonsuz sayıda nokta olduğu varsayımına dayanır, aşil paradoksu ve ok paradoksunda asıl aranan şey iki nokta arasındaki noktaların yani mesafenin sonsuz sayıda mı yoksa sonlu bir sayıda mı olduğudur. eğer iki nokta arasında sonlu sayıda nokta olduğunu varsayarsak bu demektir ki hareket belli bir sayıdaki sekanstır yani sonludur.
aslında limit dediğimiz şey zenonun iki nokta arasında sonsuz sayıda nokta olduğu varsayımıdır.
devamını gör...
7.
zenon'un paradoks'larından biridir.
atılmış okun aslında hiç hareket etmediğini iddia eder.
yaydan çıkmış ve ilerleyen bir ok, zaman içindeki her anda belirli bir konumdadır. eğer an belirli, tek bir nokta ise o anda okun hareket etmeye zamanı yoktur ve durağandır.
bu nedenle gelecek anların hepsinde de durağan yani hareket etmeyen şekilde olması gerektir. böylece ok her zaman durağandır ve hareket etmez; hareket imkânsızdır.
atılmış okun aslında hiç hareket etmediğini iddia eder.
yaydan çıkmış ve ilerleyen bir ok, zaman içindeki her anda belirli bir konumdadır. eğer an belirli, tek bir nokta ise o anda okun hareket etmeye zamanı yoktur ve durağandır.
bu nedenle gelecek anların hepsinde de durağan yani hareket etmeyen şekilde olması gerektir. böylece ok her zaman durağandır ve hareket etmez; hareket imkânsızdır.
devamını gör...