süreç takip başlığı
başlık "yoldaş benjamin franklin" tarafından 13.06.2026 20:49 tarihinde açılmıştır.
41.
dostlar kırmayın birbirinizi, bu dünya kimseye kalmaz. öpüp barışın hayatı yaşayın. deli misiniz yaw mahkeme falan? etmeyin eylemeyin. konudan hiç haberim yok ama gerenk yok böyle şeylere. iftira varsa çıksın özür dilesin. yoldaş sen de çok şaapma.
devamını gör...
42.
son zamanlarda yaşanan olaylar benim çok midemi bulandırdı açıkçası. tam olarak bilgi sahibi olmadan bir fikir sahibi olmak ve yazmak da istemedim. burada bir taraf olmak da doğru gelmiyor bana. ama genel olarak elimizde çok sınırlı veri var yorum yapabilmek için onu söyleyebilirim, kimin haklı kimin haksız olduğuna dair şuanki durumda herhangi bir yorum yapmak doğru gelmiyor açıkçası.
yalnızca bu olay bazında değil genel bir bilgilendirme geçmek lazım.
iki kişi eğer reşitse ve ikisinin de rızası varsa her türlü konuşmayı ve eylemi gerçekleştirebilir, buna kimse de bir şey diyemez, ahlakçılık yapmak saçma. iki yetişkinin aralarındaki münasebetler de kimseyi ilgilendirmez, bu konu bakımından değil ama günaydın, cinsellik diye bir gerçek var insan biyolojisinde.
burada önemli olan ahlaka uygunluk falan değil, rıza. rızayı tanımlamak ve örneklendirmek önemli. buradaki ilk açıklamada geçen "o zaten başkalarıyla da böyle konuşan biriydi", " daha önceden benimle böyle konuşuyordu" minvalinde sözler gerçek bir rızayı göstermez. burada rıza yoktur demiyorum, bunlar var olduğunu doğrudan göstermez diyorum. bu önemli.
bir kişinin sizinle bin kez cinsel bir muhabbete girmesi, bin birinci kez de buna rızası olduğunu göstermez. rıza her seferde yeniden aranır. yani kişi bir noktada "hayır" dediyse veya eylemleriyle bunu gösterdiyse devamı tacize girer. yani hep aynı dinamik olması da bir gösterge değildir.
bu olay bazında bunu tam olarak değerlendirmek mümkün değil, elde çok az veri olduğu için yorum yapamıyorum dediğim gibi ama "hayır" dan sonrasında kişinin rızası olmadığı bir gerçek her olayda, bu olayda görebildiğimiz ya da değerlendirebilmemize yarayacak bir veri yok.
bununla birlikte yine açıklamada geçen "diğer yazarlarla birliktelikler yaşamak" veya "başka insanlarla da konuşmalarının olması" da sizinle bu konuda rızası olduğu anlamına gelmez, burada "o zaten öyle bir kadın" gibi bir slutshaming kokusu geliyor burnuma ve hiç hoşuma gitmedi bu.
tabii ki bunlar çok hassas konular, etkilenmekte de herkes haklı ama bir platform yöneticisi olarak tüm aksi düşünceleri banlamak hiç mantıklı değil, objektif de değil. bu ülkede eline en en ufak bir güç geçen kişi kendi minik diktatörlüğünü kuruyor. ülkede olmadığı gibi, burada da en ufak bir fikir özgürlüğü yok ve bu üzücü.
ayrıca "kadının beyanı esastır" muhabbetine de bu olaya dayanarak buradaki bazı kişilerin saldırması cabası. yalnızca kadının değil, çocuğun beyanı da esastır ve bu, beyanı ciddiye alarak soruşturma başlatılmasını ifade eder. tutup kimse direkt olarak sizi suçlu ilan edecek, hapse gireceksiniz, tutuklanacaksınız demek falan değil. zaten çoğunlukla kadınlar kolay kolay çıkıp tacize uğradığını söyleyemiyor, söylese de soruşturma aşamasında ciddiye alınmıyor. nasıl bir türkiye'de yaşıyor bu insanlar anlamıyorum, sanki farklı bir gerçeklikteler.
neyse, sonuç olarak bu olay bazında doğru ya da yanlış bir şey söylemek için elimizdeki veriler çok eksik, genel bir hukuki bilgilendirme geçmek istedim sadece ben.
bununla birlikte, gerçekten bu platformdan soğudum bunu da belirtmesem olmaz.
yalnızca bu olay bazında değil genel bir bilgilendirme geçmek lazım.
iki kişi eğer reşitse ve ikisinin de rızası varsa her türlü konuşmayı ve eylemi gerçekleştirebilir, buna kimse de bir şey diyemez, ahlakçılık yapmak saçma. iki yetişkinin aralarındaki münasebetler de kimseyi ilgilendirmez, bu konu bakımından değil ama günaydın, cinsellik diye bir gerçek var insan biyolojisinde.
burada önemli olan ahlaka uygunluk falan değil, rıza. rızayı tanımlamak ve örneklendirmek önemli. buradaki ilk açıklamada geçen "o zaten başkalarıyla da böyle konuşan biriydi", " daha önceden benimle böyle konuşuyordu" minvalinde sözler gerçek bir rızayı göstermez. burada rıza yoktur demiyorum, bunlar var olduğunu doğrudan göstermez diyorum. bu önemli.
bir kişinin sizinle bin kez cinsel bir muhabbete girmesi, bin birinci kez de buna rızası olduğunu göstermez. rıza her seferde yeniden aranır. yani kişi bir noktada "hayır" dediyse veya eylemleriyle bunu gösterdiyse devamı tacize girer. yani hep aynı dinamik olması da bir gösterge değildir.
bu olay bazında bunu tam olarak değerlendirmek mümkün değil, elde çok az veri olduğu için yorum yapamıyorum dediğim gibi ama "hayır" dan sonrasında kişinin rızası olmadığı bir gerçek her olayda, bu olayda görebildiğimiz ya da değerlendirebilmemize yarayacak bir veri yok.
bununla birlikte yine açıklamada geçen "diğer yazarlarla birliktelikler yaşamak" veya "başka insanlarla da konuşmalarının olması" da sizinle bu konuda rızası olduğu anlamına gelmez, burada "o zaten öyle bir kadın" gibi bir slutshaming kokusu geliyor burnuma ve hiç hoşuma gitmedi bu.
tabii ki bunlar çok hassas konular, etkilenmekte de herkes haklı ama bir platform yöneticisi olarak tüm aksi düşünceleri banlamak hiç mantıklı değil, objektif de değil. bu ülkede eline en en ufak bir güç geçen kişi kendi minik diktatörlüğünü kuruyor. ülkede olmadığı gibi, burada da en ufak bir fikir özgürlüğü yok ve bu üzücü.
ayrıca "kadının beyanı esastır" muhabbetine de bu olaya dayanarak buradaki bazı kişilerin saldırması cabası. yalnızca kadının değil, çocuğun beyanı da esastır ve bu, beyanı ciddiye alarak soruşturma başlatılmasını ifade eder. tutup kimse direkt olarak sizi suçlu ilan edecek, hapse gireceksiniz, tutuklanacaksınız demek falan değil. zaten çoğunlukla kadınlar kolay kolay çıkıp tacize uğradığını söyleyemiyor, söylese de soruşturma aşamasında ciddiye alınmıyor. nasıl bir türkiye'de yaşıyor bu insanlar anlamıyorum, sanki farklı bir gerçeklikteler.
neyse, sonuç olarak bu olay bazında doğru ya da yanlış bir şey söylemek için elimizdeki veriler çok eksik, genel bir hukuki bilgilendirme geçmek istedim sadece ben.
bununla birlikte, gerçekten bu platformdan soğudum bunu da belirtmesem olmaz.
devamını gör...
43.
konu nedir anlamadım ama az çok savunmadan çıkarım yaparak yazıyorum:
1- çok muhabbet tez ayrılık getirir; o nedenle insanlar arasındaki mesafeyi her zaman (ne kadar yakın olursan ol) belli bir sınırda tutmak iyidir.
2- yahu ben yoldaş ile az çok muhabbetim oldu. hiç öyle bir izlenimim olmadı. onu eleştireceğim en büyük nokta şu ki, kesinlikle profesyonelce davranmıyor. sen site yöneticisiysen insanlarla yazarlarla aranı belli bir düzeyde tutacak profesyonelliği edinmiş olman lazım. bu da yine bizi bir numaralı şıkka götürüyor.
iddianın içeriğini bilmiyorum, açıkça beni de ilgilendirmiyor. ben sadece yoldaş’ın savunma mesajına takmış durumdayım. yine bu cümle ‘profesyonelliğe’ geliyor. geçmiş olsun dileklerimi sunuyorum. en nihayetinde ‘çamur at izi kalsın’ olur hep. umarım her şey netleşir de üzerindeki çamur da kalmaz iz de.
1- çok muhabbet tez ayrılık getirir; o nedenle insanlar arasındaki mesafeyi her zaman (ne kadar yakın olursan ol) belli bir sınırda tutmak iyidir.
2- yahu ben yoldaş ile az çok muhabbetim oldu. hiç öyle bir izlenimim olmadı. onu eleştireceğim en büyük nokta şu ki, kesinlikle profesyonelce davranmıyor. sen site yöneticisiysen insanlarla yazarlarla aranı belli bir düzeyde tutacak profesyonelliği edinmiş olman lazım. bu da yine bizi bir numaralı şıkka götürüyor.
iddianın içeriğini bilmiyorum, açıkça beni de ilgilendirmiyor. ben sadece yoldaş’ın savunma mesajına takmış durumdayım. yine bu cümle ‘profesyonelliğe’ geliyor. geçmiş olsun dileklerimi sunuyorum. en nihayetinde ‘çamur at izi kalsın’ olur hep. umarım her şey netleşir de üzerindeki çamur da kalmaz iz de.
devamını gör...
44.
(bkz: süreç takip kim?)
devamını gör...
45.
olayların kahramanlarını görünce kimin haklı veya haksız olduğunu anlamak zor değildi, takip etmeye okumaya bile gerek yoktu.. neyse komik olan ne biliyor musunuz ham salak klavyecilerin geri vites yapmış olmaları, delikanlılar sizi.. hjkk
devamını gör...
46.
hanımefendiler, beyefendiler, bu sözlükte kimse ilk defa tacize uğrayan olmadığı gibi, iftira da ilk değildir. sözlükteki yetkili dayılar, ben de kanıtlı olduğu halde tacize uğradığımda kişisel konuşmalara müdahale edilmiyor denilmişti.
açtığım başlık kapatılmış, attığım ekran görüntüleri silinmiş, ettiğim şikayete karşılık bir şey yapılamaz denmişti. hukuki olarak hak savunmak istediğimde kişisel veriler işlenip verilmemişti:)
adalet başkasına lazım iken 3 maymun, kendinize lazımken malum parti oluyorsunuz:)
mutlak butlan kararı çıkmış, birbirinizi yiyin şimdi
kişisel konuşmalara müdahale edilmiyor. :) hadi iyi oyunlar
açtığım başlık kapatılmış, attığım ekran görüntüleri silinmiş, ettiğim şikayete karşılık bir şey yapılamaz denmişti. hukuki olarak hak savunmak istediğimde kişisel veriler işlenip verilmemişti:)
adalet başkasına lazım iken 3 maymun, kendinize lazımken malum parti oluyorsunuz:)
mutlak butlan kararı çıkmış, birbirinizi yiyin şimdi
kişisel konuşmalara müdahale edilmiyor. :) hadi iyi oyunlar
devamını gör...
47.
süreç ne süreci? 9 haziran akşamı ne oldu? iddia sahibi kim? yoldaş benjamin bot değil miydi? 18 yazar kim ve ne yapmış? olay ne?
tüm bu soruların da cevaplanması gereken sürecin takibidir. neyi takip edeceğiz? başlığı diye başlık açılır mı? enteresan ve o kadar da ilginç. bir tarafa aferin bir tarafa bravo. insan gerçekten merak ediyor.
tüm bu soruların da cevaplanması gereken sürecin takibidir. neyi takip edeceğiz? başlığı diye başlık açılır mı? enteresan ve o kadar da ilginç. bir tarafa aferin bir tarafa bravo. insan gerçekten merak ediyor.
devamını gör...
48.
bir açıklama yapılmıyor bir gizlilik kararı alınmış olabilir.
bir araştırdım açıklama yapılmamasının nedeni kanuni işlemlerden kaynaklı olabilir mi diye.
bir konu hakkında mahkemelik olunca bu konu hakkında konuşma yapılabilir mi ?
mahkemelik olduğunuz konuyla ilgili konuşmanız, dosyanızda gizlilik (kısıtlama) kararı yoksa yasal olarak mümkündür, ancak karşı tarafın kişilik haklarına saldırıda bulunmamak (hakaret, iftira) şarttır. konuşurken delillerin karartılmaması ve masumiyet karinesinin zedelenmemesi hukuki sürecinizin sağlığı açısından oldukça önemlidir.ayrıca konuşma yaparken ve içerik paylaşırken aşağıdaki kritik durumlara dikkat edilmelidir:gizlilik kararı (soruşturma aşaması): dosyanızda gizlilik (kısıtlama) kararı varsa, soruşturma evrakını veya dosya detaylarını sosyal medyada ya da halka açık alanlarda paylaşmak suç teşkil eder.hakaret ve iftira riski: konuşma yaparken karşı tarafın ismini açıkça vererek suçlayıcı ifadeler kullanmak, yargı süreci henüz bitmediği için "iftira" veya "kişilik haklarına saldırı" gerekçesiyle size karşı yeni bir tazminat ya da ceza davası açılmasına yol açabilir..
bir araştırdım açıklama yapılmamasının nedeni kanuni işlemlerden kaynaklı olabilir mi diye.
bir konu hakkında mahkemelik olunca bu konu hakkında konuşma yapılabilir mi ?
mahkemelik olduğunuz konuyla ilgili konuşmanız, dosyanızda gizlilik (kısıtlama) kararı yoksa yasal olarak mümkündür, ancak karşı tarafın kişilik haklarına saldırıda bulunmamak (hakaret, iftira) şarttır. konuşurken delillerin karartılmaması ve masumiyet karinesinin zedelenmemesi hukuki sürecinizin sağlığı açısından oldukça önemlidir.ayrıca konuşma yaparken ve içerik paylaşırken aşağıdaki kritik durumlara dikkat edilmelidir:gizlilik kararı (soruşturma aşaması): dosyanızda gizlilik (kısıtlama) kararı varsa, soruşturma evrakını veya dosya detaylarını sosyal medyada ya da halka açık alanlarda paylaşmak suç teşkil eder.hakaret ve iftira riski: konuşma yaparken karşı tarafın ismini açıkça vererek suçlayıcı ifadeler kullanmak, yargı süreci henüz bitmediği için "iftira" veya "kişilik haklarına saldırı" gerekçesiyle size karşı yeni bir tazminat ya da ceza davası açılmasına yol açabilir..
devamını gör...
49.
şu konuya kilit vurun artık, bir bok çıkacağı yok bu işten.
devamını gör...
50.
çok enteresan muhabbetler döndü ve iki taraf için de kafamda soru işaretleri var. ama en çok üzüldüğüm nokta yer yer eğlendiğimiz yer yer siyaset tartıştığımız yer içimizi döküp detoks yaptığımız şu sitede etkileşim çok azaldı. akış daha da yavaşladı.
burada paylaşılan ss'lerle bir şeyler hakkında fikir sahibi olsak da karar vermek için yeterli değil. kaldı ki konuşmaların sadece sınırlı bir kısmının atılması ve hakkında ithamlarda bulunulan kurucu için kararı hukuk verecektir.
iki insanın arasında geçen bir konu için burada patlamaniza bence hiç gerek yok. her ne kadar yoldaşın attığı mesaja karşılık kendi fikrimi belirtmiş olsam bile dediğim gibi keşke böyle bir şey yaşanmasaydı. lakin insanın olduğu her yerde problem olacaktır. bu muhabbetler ekşide de oldu uluda da oldu inc*de de oldu. oluyor yani. o yüzden naçizane tavsiyem fevri hareket etmemektir.
burada paylaşılan ss'lerle bir şeyler hakkında fikir sahibi olsak da karar vermek için yeterli değil. kaldı ki konuşmaların sadece sınırlı bir kısmının atılması ve hakkında ithamlarda bulunulan kurucu için kararı hukuk verecektir.
iki insanın arasında geçen bir konu için burada patlamaniza bence hiç gerek yok. her ne kadar yoldaşın attığı mesaja karşılık kendi fikrimi belirtmiş olsam bile dediğim gibi keşke böyle bir şey yaşanmasaydı. lakin insanın olduğu her yerde problem olacaktır. bu muhabbetler ekşide de oldu uluda da oldu inc*de de oldu. oluyor yani. o yüzden naçizane tavsiyem fevri hareket etmemektir.
devamını gör...
51.
bir olay yasanmis ama ne oldugu hakkinda bilgi yok. ne bir fotograf var ne bir video var. bahsi gecen kadin yazar gelsin burada oda kendini savunsun. bütün her seyi burada paylasin madem. bir de anlamadigim konu iki kisi arasinda yasanan bir seyin sözlükle ne alakasi var. burada biz niye görüyoruz bu mevzuyu. gidin mahkemede savunun kendinizi. ben ne yapayim mesela. bu bahsi gecen kadin durduk yere mi iftira atti yoksa baska muhabbet döndü de istedigi falan olmadi da mi böyle yapti. böyle bir seyin olma ihtimali de var. tabi bunlarin hepsi varsayim. bide 18 kisiyi organize etmis yazilmis sözlükte. 18 tane yazan aktif yazar mi var. birisine iftira atmak icin yanina 18 kisiyi alan kadinin cok ciddi deli yada kafayi yemis olmasi lazim. kim bu kadin organize suc örgütü lideri falan mi.
devamını gör...
52.
azgelişmiş ülkenin azgelişmiş olaylarındandır.
ne takip gerekir ne üstüne düşünülesi dir.
tam bir "kalitesizlik silsilesi".
ne takip gerekir ne üstüne düşünülesi dir.
tam bir "kalitesizlik silsilesi".
devamını gör...
53.
özet linki atın lan
devamını gör...
54.
başını kaçırdığım için takip de edemediğim hededir
devamını gör...
55.
benim anlamadığım. bu olay iki kişi arasında geçiyorsa diğerleri niye ayrıldı. o zaman onlarda olayın farklı açıdan içindeydiler. belkide yeni bir sözlük için bir yön çizmiştiler.
her neyse sözlük devam etmeli yeni yazarlar gelmeli ama botların silinmesi lazım. yoksa kaos her daim olacak. arada gelim içini dökmek isteyenler olacağı aşikar.
her neyse sözlük devam etmeli yeni yazarlar gelmeli ama botların silinmesi lazım. yoksa kaos her daim olacak. arada gelim içini dökmek isteyenler olacağı aşikar.
devamını gör...
56.
adı normal sözlük ama baya anormal olaylar oluyor burada anlaşılan.
şimdi şu olayı özetleyecek bir arkadaş yok mudur ? kim kime aşıkmış orhaaaan ?
şimdi şu olayı özetleyecek bir arkadaş yok mudur ? kim kime aşıkmış orhaaaan ?
devamını gör...
57.
son günlerde sözlük müge anlı ile tatlı sert'e döndü anasını satam.
devamını gör...
58.
(bkz: yiyin birbirinizi ete para vermeyin)
ne oldu lan bu arada? neyse bilen arkadaşlara bir mesaj kadar uzağım.
ne oldu lan bu arada? neyse bilen arkadaşlara bir mesaj kadar uzağım.
devamını gör...
59.
malum gece yazanlar hatırlayacaktır, bir süre önce burada artık yazmayacağımı söyleyerek ayrılmıştım. bunun nedeni, sözlük sahibi ile bir yazar arasında gündeme gelen taciz iddiasıydı. o dönemde, bir okur ve yazar olarak yaşananlardan rahatsızlık duydum ve buna tepki göstermeyi doğru buldum.
aradan geçen süreçte konuyu yargıya taşıyacağını ifade etti sözlük sahibi. bu aşamadan sonra meselenin sağlıklı biçimde değerlendirileceği yerin kamuoyu değil, hukuk olduğunu düşünüyorum. açıkçası bizler de olayın bütününe hakim değiliz. tarafların paylaştıkları sınırlı bilgiler dışında ilişkinin niteliğini, geçmişini ve konuşmaların tamamını bilmiyoruz.
bu yüzden bugün geldiğim noktada kesin hükümler vermekten ziyade yargı sürecinin sonucunu beklemenin daha doğru olduğuna inanıyorum. yaşananlara dair eleştirilerim ve rahatsızlığım tamamen ortadan kalkmış değil ancak eksik bilgiyle hüküm vermenin de sağlıklı olmadığı kanaatindeyim.
ayrıca bilinmesini isterim ki iddia sahibiyle herhangi bir tanışıklığım ya da bağım yoktu. hatta söz konusu yazarın tek bir entrymi oylamışlığı bile bulunmuyor. o dönemki tavrım herhangi bir kişisel yakınlıktan değil, tamamen insani bir hassasiyetten kaynaklanıyordu.
yanisi başlangıçta ayrılma kararımı kendi vicdani değerlendirmemle almıştım. bugün de yine kendi değerlendirmem doğrultusunda geri dönüyor ve yazmaya devam etmek istiyorum. umarım süreç herkes açısından adil ve doğru bir şekilde sonuçlanır.
aradan geçen süreçte konuyu yargıya taşıyacağını ifade etti sözlük sahibi. bu aşamadan sonra meselenin sağlıklı biçimde değerlendirileceği yerin kamuoyu değil, hukuk olduğunu düşünüyorum. açıkçası bizler de olayın bütününe hakim değiliz. tarafların paylaştıkları sınırlı bilgiler dışında ilişkinin niteliğini, geçmişini ve konuşmaların tamamını bilmiyoruz.
bu yüzden bugün geldiğim noktada kesin hükümler vermekten ziyade yargı sürecinin sonucunu beklemenin daha doğru olduğuna inanıyorum. yaşananlara dair eleştirilerim ve rahatsızlığım tamamen ortadan kalkmış değil ancak eksik bilgiyle hüküm vermenin de sağlıklı olmadığı kanaatindeyim.
ayrıca bilinmesini isterim ki iddia sahibiyle herhangi bir tanışıklığım ya da bağım yoktu. hatta söz konusu yazarın tek bir entrymi oylamışlığı bile bulunmuyor. o dönemki tavrım herhangi bir kişisel yakınlıktan değil, tamamen insani bir hassasiyetten kaynaklanıyordu.
yanisi başlangıçta ayrılma kararımı kendi vicdani değerlendirmemle almıştım. bugün de yine kendi değerlendirmem doğrultusunda geri dönüyor ve yazmaya devam etmek istiyorum. umarım süreç herkes açısından adil ve doğru bir şekilde sonuçlanır.
devamını gör...
60.
süreç n'oldu? sözlüğü kapatma aşamasına mı geldin?
allahından bul "gevşek ağızlı"!
bi çuval inciri berbat ettin ve perdeee...alkış alkış alkış
allahından bul "gevşek ağızlı"!
bi çuval inciri berbat ettin ve perdeee...alkış alkış alkış
devamını gör...