2 şubat 2021 izmir sel felaketi
dağlarında çiçekler açan izmir'e ve izmirli dostlara buradan geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum.
devamını gör...
ankara
beş yıldır yaşadığım şehir.
deniz seven bir insan için, iyi yaşamışım diyorum.
ankara, seni bırakıp üç vakte kadar istanbul'a gidesim var. denizsizlik zor gülüm.
deniz seven bir insan için, iyi yaşamışım diyorum.
ankara, seni bırakıp üç vakte kadar istanbul'a gidesim var. denizsizlik zor gülüm.
devamını gör...
türkiye'nin 61 yıldır ab'ye girememesinin sebebi
üyelik kabul edildiği takdirde işsiz, güçsüz, abazan türkler'in ülkelerine hücum etmesinden korkuyorlar.
devamını gör...
8 şubat 2021 muharrem ince basın toplantısı
hayatımın en büyük hayal kırıklıklarından biri olarak yerini almış kişi. o gece sabaha kadar bekledim. artık konuşmayacağını bile bile. sabaha kadar. gözümü kırpmadan. o gece yıktığı güveni tekrar inşa edebilir mi? benim için asla.
devamını gör...
gülseren budayıcıoğlu
hiçbir dizisinin, çevremdekilerin tüm ısrarlarına rağmen bir bölümünü bile izlemedim.
onu izleyene kadar zippo çakmak restorasyon videosu izlerim.hiç olmazsa eğlenceli
onu izleyene kadar zippo çakmak restorasyon videosu izlerim.hiç olmazsa eğlenceli
devamını gör...
polis
mensuplarının hepsinin ''lise mezunu'' olmadığı meslek grubudur. en kötü polis memuru hiç yoksa bile ön lisans seviyesindedir. lise mezunlarının müracat edebildiği polis meslek yüksek okulları ön lisans seviyesinde eğitim veren 2 yıllık okullardır. pomem diye bilinen polis memurları eğitim merkezi ise hâlihazırda lisans mezunu insanların müracat edip bir kaç ay eğitim aldıktan sonra polis memuru olarak yetiştiği yerlerdir. pomem'e lise mezunları da başvurabiliyor ama lisans seviyesinde eğitim vermektedir. komiser yardımcılarını yetiştiren polis amirleri eğitim merkezine ise yalnızca lisans mezunları alınabiliyor.
yani bizim düz polis dediğimiz insanlar ya önlisans ya da lisans seviyesindeki insanlardır. polis akademisi 2015'ten bu yana gerçekleştirilen yapılandırmalarla çok fazla sayıda lisans mezununun iş bulamamasından ötürü onlara istihdam sağlamak adına ve teşkilattaki kaliteyi arttırmak için artık lisans mezunlarını almaya ağırlık vermektedir. hatta isteyen ve gerekli şartları sağlayan güvenlik bilimleri enstitüsü, adli bilimler enstitüsü ve trafik enstitüsü gibi lisans üstü seviyesindeki eğitim birimlerine başvurarak yüksek lisans ve doktora bile yapabilirler. zaten emniyet müdürlerinin de lisans üstü seviyesinde olmaları zorundadır.
yani bizim düz polis dediğimiz insanlar ya önlisans ya da lisans seviyesindeki insanlardır. polis akademisi 2015'ten bu yana gerçekleştirilen yapılandırmalarla çok fazla sayıda lisans mezununun iş bulamamasından ötürü onlara istihdam sağlamak adına ve teşkilattaki kaliteyi arttırmak için artık lisans mezunlarını almaya ağırlık vermektedir. hatta isteyen ve gerekli şartları sağlayan güvenlik bilimleri enstitüsü, adli bilimler enstitüsü ve trafik enstitüsü gibi lisans üstü seviyesindeki eğitim birimlerine başvurarak yüksek lisans ve doktora bile yapabilirler. zaten emniyet müdürlerinin de lisans üstü seviyesinde olmaları zorundadır.
devamını gör...
toplardamar
vücutta kirli kanın taşındığı ,çapı en geniş olan damardır. vücudun üst kısımlarından kalbe yerçekimi ve arkadaki kanın öndeki kanı itmesiyle kolayca ulaşırken vücudun alt kısımlarında yerçekimine karşı iş yapıldığı için kapakçıklar bulunur. kapakçıklar, kan kalbin sağ kulakçığına doğru yol alırken geriye doğru gitmesin diye arkasından kapanır . ayrıca sağ kulakçıktan gelen emme kuvveti de vücudun alt kısımlarından gelen kanın kalbe ulaşmasında etkilidir.
devamını gör...
kitap okurken verilen molalar
ders çalışırken verilen molalar ile boy ölçüşemez.
devamını gör...
sümüklü halini bilirim senin ben diyen akraba
hatta bir üst seviyesi bi de şunu derler
"ben senin g**ü b*klu hallerini de bilirim."
eee napayım bil yani, sanki kendisi hiç bebiş olmamış gibi.
"ben senin g**ü b*klu hallerini de bilirim."
eee napayım bil yani, sanki kendisi hiç bebiş olmamış gibi.
devamını gör...
cinsiyetçi söylemler
bilim adamı, kız almak/vermek, adamın dibi, erkek adam ağlamaz vb.. lütfen kullanmayın.
devamını gör...
çocukların yarattığı kelimeler
galigaliga.
konuşmayı yeni öğrendiğinde yeğenimin dilinde "teyze" anlamına geliyordu. yedi yaşına girdi hiç teyzesi olamadım. sanırım hep galigaliga'sı olacağım.
konuşmayı yeni öğrendiğinde yeğenimin dilinde "teyze" anlamına geliyordu. yedi yaşına girdi hiç teyzesi olamadım. sanırım hep galigaliga'sı olacağım.
devamını gör...
rafine müzik zevkine sahip insan
(bkz: camel ne kardeşim sigara mı)
devamını gör...
mercimek çorbasını bir üst noktaya taşıyan detaylar
pişirenin annem olmasıdır.
devamını gör...
hayatı stressiz ve huzurlu yaşamak için gerekenler
değil elalem isterse elli alem konuşsun takmamak, önemsememek. siz istediğiniz kadar mükemmel olun insanlar hakkınızda konuşacak birşeyler bulurlar, yoksa bile kendileri uydururlar. o yüzden kim ne der kaygısını kenara atıp kendi isteklerine göre yaşamak gerek...
devamını gör...
normal sözlük'te kendi halinde yazan yazarlar
içlerinde benim de olduğum yazarlardır. zorda kalmadıkça hiçbir moderatörle iletişime geçmez, sözlükten gittiklerini söyleyip üç gün sonra dönmezler. fark edilmeleri zordur ancak sözlüğü ayakta tutan orta sınıf yazarlardır. kraliyet armasında gözleri yoktur. kendinden önceki yazarları daha da önlerinde olsun diye ısrarla destekler, beğenirler.
devamını gör...
uyuz moderatörler
beyaz futbol'un şuanda ki moderatörü. uyuz adam, o ritme ayak uyduramıyor. ah ulan ertem zamansız çekip gittin.
devamını gör...
5 yıl sonraki kendine not
yav adam benim hayatımı komple yaşamış, görmüş geçirmiş, bi' de üstüne 5 yıl da ekstra yapmış, bırak da o bana not bıraksın, benim ne haddime arkadaş.
devamını gör...
ben orada değildim üstelik siz de yoktunuz
senaryolarında, dergi köşelerinde yazdıklarında, kitaplarında anlattıklarında, kullandığı dilde, ettiği beddua ve küfürlerde, aktarmak istediklerini anlatırken yaptığı şakalarda buram buram 90’lar kokusu aldığım ve çok fazla sevdiğim bir kalem burak aksak...
bu kitap da içinde yukarıda saydıklarımı fazlasıyla barındıran, onlarca mini öykü ve denemelerden oluşan bir öykü kitabı...
yermek için söylemiyorum fakat çıkaracağı işlerin hemen arefesinde; anlamsız bir ‘popüler kültür uğrunda yitirir miyiz’ endişesi taşıyorum.
nitekim, bu kitabında da endişelerimin yersiz olmadığını gördüğümü üzülerek belirtmek isterim.
burak aksak’ın mizahını seviyorum. gerçekten çok seviyorum.
dolandırmadan bodoslama konuya dalışını da seviyorum, absürt ve alışılagelenin çok dışında kurgusunu da...
lakin bu kitap biraz şey koktu burnuma okurken:
yazmış olmak için yazmış..
içinde çok beğendiğim hikayeler de var elbet. sizlerin de beğeneceğini öngörüyorum. lakin bazıları gerçekten okurken; “keşke yazmasaydın be abicim...” dedirtmedi desem yalan olur.
kitap kötü değil.
ama iyi de değil.
kitabın kalınlığına aldanmayın çünkü gayet büyük puntolarla basılmış.
illa ki yüreğinizde bir kaç yere dokunacak bir kaç satır barındırıyor içinde. bunu rahatlıkla söyleyebilirim ama;
kurban olayım burak hoca,
zorlamayla olmuyor işte sen de farkındasın, biliyorum.
yazasın yoksa yazma n’olur.
çünkü çok belli oluyor...
yine de meraklıları okuduğuna pişman olmayacaktır.
bu kitap da içinde yukarıda saydıklarımı fazlasıyla barındıran, onlarca mini öykü ve denemelerden oluşan bir öykü kitabı...
yermek için söylemiyorum fakat çıkaracağı işlerin hemen arefesinde; anlamsız bir ‘popüler kültür uğrunda yitirir miyiz’ endişesi taşıyorum.
nitekim, bu kitabında da endişelerimin yersiz olmadığını gördüğümü üzülerek belirtmek isterim.
burak aksak’ın mizahını seviyorum. gerçekten çok seviyorum.
dolandırmadan bodoslama konuya dalışını da seviyorum, absürt ve alışılagelenin çok dışında kurgusunu da...
lakin bu kitap biraz şey koktu burnuma okurken:
yazmış olmak için yazmış..
içinde çok beğendiğim hikayeler de var elbet. sizlerin de beğeneceğini öngörüyorum. lakin bazıları gerçekten okurken; “keşke yazmasaydın be abicim...” dedirtmedi desem yalan olur.
kitap kötü değil.
ama iyi de değil.
kitabın kalınlığına aldanmayın çünkü gayet büyük puntolarla basılmış.
illa ki yüreğinizde bir kaç yere dokunacak bir kaç satır barındırıyor içinde. bunu rahatlıkla söyleyebilirim ama;
kurban olayım burak hoca,
zorlamayla olmuyor işte sen de farkındasın, biliyorum.
yazasın yoksa yazma n’olur.
çünkü çok belli oluyor...
yine de meraklıları okuduğuna pişman olmayacaktır.
devamını gör...
yoldaş benjamin franklin
biraz kafasını dinleyip geri gelecek olan yazarımız.
bu tanımı girmeseydim içimde kalırdı ya da ne bileyim gece uyuyamazdım.
edit: yoldi tolki geldikten sonra " biraz kafasını dinleyip geri gelmiş yazarımız. tekrar hoş gelmiştir "olarak tanim düzeltilecektir.
(bkz: cumaya gittim gelicem)
bu tanımı girmeseydim içimde kalırdı ya da ne bileyim gece uyuyamazdım.
edit: yoldi tolki geldikten sonra " biraz kafasını dinleyip geri gelmiş yazarımız. tekrar hoş gelmiştir "olarak tanim düzeltilecektir.
(bkz: cumaya gittim gelicem)
devamını gör...
yurt dışı eğitimi
ilgi alanınıza göre doğru okulu tercih ederseniz başınıza gelebilecek en iyi şeylerden biridir. ancak ne yazık ki günümüz şartlarında çok iyi bir burs alınmadıkça yurt dışına okumaya gitmek oldukça pahalıdır.
genel olarak hollanda'daki sistem, türkiye cumhuriyeti vatandaşları için burs imkanları ve özellikle rijksuniversiteit groningen ile ilgili soruları olan yazarlar varsa mesaj kutum açık, elimden geldiğince yanıtlarım.
genel olarak hollanda'daki sistem, türkiye cumhuriyeti vatandaşları için burs imkanları ve özellikle rijksuniversiteit groningen ile ilgili soruları olan yazarlar varsa mesaj kutum açık, elimden geldiğince yanıtlarım.
devamını gör...