gene de bir uğraştır beklemek. bekleyecek bir şeyi olmamaktır korkunç olan.

cesare pavese
devamını gör...

beyni fahişe olan insanların aşamadığı sorundur.
devamını gör...

hiç yoksa bile kesinlikle var böyle bir şey.
insanın güveni yerine geliyor, evsizlikten orta sınıfa yükselmiş gibi hissediyor.
devamını gör...

bu millet ne yesin taş mı yesin.
devamını gör...

forrest gump
"ben zeki bir adam değilim ama aşkın ne olduğunu çok iyi biliyorum."(forrest)
devamını gör...

dönerken beni de götürür müsünüz?
devamını gör...

çıktı gördü ki asıl esaret dışarıda, iş yok, kalacak yer yok. *
devamını gör...

sözlük tamamen oturduktan sonra bir iki haftamı heba etmek istediğim oyun.
en son sezon 6 da oynamıştım, temizinden bir 5-6 sene olmuş girmeyeli.
devamını gör...

en basit haliyle bilmek ezberlemektir, öğrenmek özümsemektir.
devamını gör...

en güncel mentörümden gelsin.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

ilk müslüman kadın başbakan.
1953'te pakistan'ın karaçi şehrinde doğmuştur.
pakistan'da bir dönem cumhurbaşkanlığı ve başbakanlık yapan babası zülfikar ali butto'nun izinden gidip siyasete atılmıştır.
oxford ve harvard üniversitelerinde okuduktan sonra ülkesine geri dönmüş, döndükten kısa zaman sonra babası darbe ile yönetimden alınıp idam edilmiştir.
babasının kurduğu pakistan halk partisi'nin başına geçerek 1988 pakistan seçimlerinde iktidara gelmiş ve pakistan'ın ilk kadın başbakanı olmuştur.
insanların (özellikle kadınların) daha iyi daha özgür yaşamaları için elinden geleni yapmış ama yaptığı güzel işlerden rahatsız olan kötü niyetli insanlar kendisini defalarca tehdit etmiştir. cesur bir şekilde tehditlere hiç kulak asmamıştır.
iki defa bombalı saldırıya uğramış birincisinden kendisi kurtulabilmiş ama 150 civarı insan ölmüş ve 250'den fazla insan da yaralanmıştır.
ikinci saldırı da ise 15 yaşındaki bir canlı bomba tarafından suikaste kurban gitmiştir.
devamını gör...

entrye nasıl foto eklediğimizi merak ettiğim hede. copy olarak seçince paste olarak çıkmıyor yazma alanında.
devamını gör...

"ey iman edenler! kesinlikle şarap (her çeşit sarhoş edici içki ve uyuşturucu), kumar, dikili taşlar (putlar) ve fal-şans okları (çekiliş oyunları; bunların tamamı), ancak şeytanın işinden birer pisliktirler. bunlardan (ve bu rezaletleri ülkenize bulaştıranlardan ve hâlâ uygulayanlardan) kaçınıp uzaklaşın ki, kurtuluşa eresiniz."
maide / 90

"şarapla sarhoş olmayın, bu sizi sefahate götürür. bunun yerine ruh'la dolun."
efesliler 5: 18

ve ayrıca;
"sizin dininiz size, benim dinim banadır."
kâfirûn/6

nasıl oluyor da resmiyette dini olmayan bir ülkede *, birtakım sözüm ona "bildiri dağıtan" güruh insanları tek bir çatı altında topluyor, buna dair baskı kuruyor ve kişisel haklarına müdahale ediyor? orada bulunan insanlardan hiçbiri mi rahatsız olmadı? hadi diyelim olmadı, hepsi bu durumdan çok memnun ve sonrasında vicdan azabı hissederek mekanı terk etti -ki amaç bu- mekan sahibi de mi rahatsız olmayacak?

bugün türkiye'de misyonerler çıkıp cami önlerinde broşür dağıtmak istese onları linç edip komaya sokmayacak mı bu insanlar? museviler sinagoglara davette bulunsa ve tevrat, zebur'dan örnekler sunsa ortalık kan gölüne dönmeyecek mi?

bildiri yayınlamak istersen ve buna gönül verdiysen gidip yazılı olarak bastırırsın, gördüğün insanlardan ricacı olursun. dileyen de bildiri örneğinden bir tane alır inceler. bu böyledir. anayasal olarak kabahatler kanunu'na göre kuvvetli suç ihtimali doğurmadığı sürece bildiri dağıtmak serbestken, bana göre bu durum insanları rahatsız etmekten ötesi değil.

şeyhlerin, hacı hocaların kuyruğundan düşüp atamızın layık olduğunu düşündüğü ve günbegün uzaklaşmakta olduğumuz muasır medeniyetler seviyesine erişmemiz dileğiyle.
devamını gör...

mona lisa ve kaplumbağa terbiyecisi.
devamını gör...

şahsenem-gözyaşlarım anlatır.
devamını gör...

olmamış bu.
devamını gör...

yaşam ayak izi. (bkz: yaşarken doğal kaynaklara ne ölçüde zarar veriyoruz?)
abd: 5. avrupa: 3. çin: 0,5.
eğer dünyadaki herkes abd'de yaşayan bir insan gibi yaşasa 1 değil 5 dünya gerekiyor.
fakat dünyadaki herkes çin'de yaşayan bir insan gibi yaşasa dünyanın yarısının kaynakları yeterli oluyor.
devamını gör...

madem büyücülerden konuşuyoruz, o zaman ben de favorilerimi yazayım.

ilk olarak “kralkatili güncesi” romanlarından kvothe’den söz etmek istiyorum. ilk sıraya koymamın nedeni ise kendisi ile en yüksek düzeyden empati kurabilmemdir. bizden biridir aynı zamanda. uzaklarda değildir.
çocukluğundan gençliğine kadar onunla büyüdüğümdendir sonra.

sonra radagast gelir benim için. doğayla ormanla içiçe, şevkatli, minnoş bir büyücü zira. tam akşam yemeğine davete gitmelik biri. çok iyiyseniz gece evinde konaklayabilirsiniz bile.

ve tabiki gandalf...
kendisini frodo’nun söylemiş olduğu şiirle anmak daha doğru olur;

ölümcül bir kılıç ve şifalı bir elle,
bükülüyordu beli yükü altında.
çınlayan sesi ve yanan işaretiyle,
yorgun bir hacıydı kendi yolunda.

tahtına kurulmuş bir irfan sahibi
kızmakta çabuk, daha da kolay gülmesi
yaşlı bir adam şapkası hırpani
yaslanmış duruyor, asası dikenli..




ve rand al thor...
savaşçı büyücülerin gözdesidir zannımca. şafakla gelen, gölgekatili, sabahın efendisi.


ve daha niceleri... büyücüleri sevelim.
devamını gör...

“bu dünya, iyi insanların mutlu olabileceği bir yer değil.”

-ozgur1ey
devamını gör...

haribo azerbaycan reklamı

devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim