zaman tüneli
köyde yaşama isteği
daha çok yazın gelen,kışın gisen istektir.
hadi çocuk çocuğu ikna ettin diyelim sabit gelirin olmadıktan sonra yemişim köyünü. olacak ayda en az 2.000 dolar veya euro gelirin o zaman köy yaşanır hale gelir. yoksa çamuruyla,tezek kokusuyla,kışıyla,soğuğuyla,sobasıyla uğraşılmaz.
hadi çocuk çocuğu ikna ettin diyelim sabit gelirin olmadıktan sonra yemişim köyünü. olacak ayda en az 2.000 dolar veya euro gelirin o zaman köy yaşanır hale gelir. yoksa çamuruyla,tezek kokusuyla,kışıyla,soğuğuyla,sobasıyla uğraşılmaz.
devamını gör...
fall
iki kız arkadaş var : canlı kalmak, yaşadıklarını anlamak, heyecan yaratmak, hayata kafa tutmak, korkularını yenmek, acılarını dindirmek istiyorlarmış.. çıkmışlar amerika'nın en uzun olduğu düşünülen direğine.. tabii böyle bir başlangıç ile 'aklınız hiç yok mu sizin kızım' diye diye izliyorsun. bile bile lades...
gerilimini çok beğendim. diken üzerinde izledim; bir an dikkatin dağılmıyor, seyirciyi koparmıyor.
böyle maceraperest insanların var olduğunu düşünmekteyim. ya canlı kalacağım ya öleceğim kafası yaşayanlar.... film tabii ki daha absürt bir kafada. 'ölmek için daha başka ne yapabiliriz' sorusunu soruyor.
'öleceksek hayata kafa tutarak öleceğiz' sloganıyla karşımızda..
yani illaha başrolün hayatta kalmasına da gerek yoktu. anladık korkularını yendi de ne yani orası bile geçmedi bana..
yükseklik korkunuz varsa film tam anlamıyla ayrı bir ızdırap olabilir.
gerilimi benim içimi gıdıkladı, hafif tedirginlik duygusu yarattı ve hoşuma gitti..
bir de ne diyorduk; film bu yahu olacak böyle abuk, sabuk şeyler.. normalde yaşadığımız hayatı çekmeyecekler ya.. sıkıcı, normal insanları mı anlatacaklar. böyle manyak hikayeler paylaşacaklar, biz de izleyeceğiz. yani beni o direğe çıkarsalardı böyle bir hikaye mi çıkacaktı. akbabayı gördüğüm yerde eve ağlayarak geri dönecektim... canlı da değiliz, kanlı da değiliz biz.. kızların derdi de buydu; canlı, kanlı olmak.. *
annem biz zaten ölmüşüz..
gerilimini çok beğendim. diken üzerinde izledim; bir an dikkatin dağılmıyor, seyirciyi koparmıyor.
böyle maceraperest insanların var olduğunu düşünmekteyim. ya canlı kalacağım ya öleceğim kafası yaşayanlar.... film tabii ki daha absürt bir kafada. 'ölmek için daha başka ne yapabiliriz' sorusunu soruyor.
'öleceksek hayata kafa tutarak öleceğiz' sloganıyla karşımızda..
yani illaha başrolün hayatta kalmasına da gerek yoktu. anladık korkularını yendi de ne yani orası bile geçmedi bana..
yükseklik korkunuz varsa film tam anlamıyla ayrı bir ızdırap olabilir.
gerilimi benim içimi gıdıkladı, hafif tedirginlik duygusu yarattı ve hoşuma gitti..
bir de ne diyorduk; film bu yahu olacak böyle abuk, sabuk şeyler.. normalde yaşadığımız hayatı çekmeyecekler ya.. sıkıcı, normal insanları mı anlatacaklar. böyle manyak hikayeler paylaşacaklar, biz de izleyeceğiz. yani beni o direğe çıkarsalardı böyle bir hikaye mi çıkacaktı. akbabayı gördüğüm yerde eve ağlayarak geri dönecektim... canlı da değiliz, kanlı da değiliz biz.. kızların derdi de buydu; canlı, kanlı olmak.. *
annem biz zaten ölmüşüz..
devamını gör...
müdire
dişi müdür.
devamını gör...
botlar tarafından oylanmak
üstelik bu bot sadece sabah saatlerinde görünüp günaydın mesajından başka bir katkı sağlamıyor sözlüğe.
devamını gör...
gelibolu gazozu
bu sene nasip olursa deneyeceğim.
devamını gör...
90'lara özlem
hep var. özellikle yaz ayları daha başka bir vurur. o eski 90 yaz gün ve geceleri... bir başkaydı be. her şeyi geçtim hava bile farklıydı...
devamını gör...
5 haziran arnavutluk protestoları
devamını gör...
evdeki gereksiz eşyalar
dişi bireylerin ayakkabı ve kıyafetleri. yarısından fazlası gereksiz değilse ben de ne olayım...
devamını gör...
sözlükteki başlıkların gözden geçirilmesi
onu editörler yapsın. ben kontrolcü olmak değil yazmak istiyorum.
devamını gör...
türk insanının beceremediği şeyler
eleştiri kabul etmek
mahremiyete saygı göstermek
empati kurmak
farklı fikirlere saygı duymak
mahremiyete saygı göstermek
empati kurmak
farklı fikirlere saygı duymak
devamını gör...
senin de solar güllerin
yüzeyinde solar panellerle desteklenmiş rüzgar gülleri gibi solar gülleri güzel fikir. hem rüzgardan hem güneşten aynı anda enerji üretimi yapabilir.
devamını gör...
botlar tarafından oylanmak
bu iyi bir şey mi kötü bir şey mi bilemiyorum. tamam içimden algoritma seni fark etmiş, ne güzel işte diyorum da. sonra normal insanlar ne düşünüyor acaba diye düşünmeden de edemiyorum.
aklıma nazım'ın "makinalaşmak istiyorum" şiiri geldi. adam yıllar önce söylemiş aslında, biz ise bugün bir bot tarafından onaylananın kim olduğuna karar vermeye çalışıyoruz. belki de olay botların insanlaşmasından ziyade insanların yavaş yavaş botlaşmasıdır. belki de hepimiz çoktan algoritmik reflekslerle yaşamaya başladık, kimbilir..
peki bu konu nereden aklıma geldi..?
sözlükteki inca mahlaslı yazar yüzünden..
ne zaman gidip bir entry'sini beğensem, saniyesinde benim en kısa, en alakasız, hatta yazarken benim bile unuttuğum entry'lerden birini bulup beğeniyor. öyle bir hız ki bu yani normal bir insanın göstermesi mümkün değil. ben daha beğeni butonundan elimi çekmeden karşı taraftan iadeli taahhütlü beğeni geliyor.
ilk zamanlar seviniyordum. insan etkileşim görünce mutlu oluyor tabii. sonra fark ettim ki ortada bana yönelik bir takdirden çok, kusursuz işleyen bir mekanizma olabilir. sevinemiyorum. çünkü hoşuma giden şey, birinin beni okumuş olması. yoksa bir prosedürün başarıyla tamamlanmış olması değil.
neyseee... dünyanın tuncuna kaldık derken, sözlüğün botuna kalacağımızı kim tahmin ederdi..?
aklıma nazım'ın "makinalaşmak istiyorum" şiiri geldi. adam yıllar önce söylemiş aslında, biz ise bugün bir bot tarafından onaylananın kim olduğuna karar vermeye çalışıyoruz. belki de olay botların insanlaşmasından ziyade insanların yavaş yavaş botlaşmasıdır. belki de hepimiz çoktan algoritmik reflekslerle yaşamaya başladık, kimbilir..
peki bu konu nereden aklıma geldi..?
sözlükteki inca mahlaslı yazar yüzünden..
ne zaman gidip bir entry'sini beğensem, saniyesinde benim en kısa, en alakasız, hatta yazarken benim bile unuttuğum entry'lerden birini bulup beğeniyor. öyle bir hız ki bu yani normal bir insanın göstermesi mümkün değil. ben daha beğeni butonundan elimi çekmeden karşı taraftan iadeli taahhütlü beğeni geliyor.
ilk zamanlar seviniyordum. insan etkileşim görünce mutlu oluyor tabii. sonra fark ettim ki ortada bana yönelik bir takdirden çok, kusursuz işleyen bir mekanizma olabilir. sevinemiyorum. çünkü hoşuma giden şey, birinin beni okumuş olması. yoksa bir prosedürün başarıyla tamamlanmış olması değil.
neyseee... dünyanın tuncuna kaldık derken, sözlüğün botuna kalacağımızı kim tahmin ederdi..?
devamını gör...
türkiye’nin girişine yazılması gereken söz
" zulmun kaynağını sorgulamak suçtur"
devamını gör...
ürün yerleştirme
düzgün yapılırsa rahatsız edici bir şey değildir, ama bazen göze sokuluyor, biraz komik oluyor.
for all mankind'dan (ki kendisi son yıllarda çıkan en iyi dizilerdendir) bir örnek;

anladık, apple tv dizisisiniz tamam. *
for all mankind'dan (ki kendisi son yıllarda çıkan en iyi dizilerdendir) bir örnek;

anladık, apple tv dizisisiniz tamam. *
devamını gör...
9 haziran sonrası sözlüğü terk edenlerin akıbeti
sözlügün olmayan imajini yerle bir etmistir.
devamını gör...
sözlükteki başlıkların gözden geçirilmesi
yahu eğer siz kaliteli başlıkları açıp öne çıkartırsanız zaten 1 haftadır duran başlıklar ya da 100 dakikada bir açılan başlıklar olmaz. daha çok insan çekersin ve daha kaliteli bir mecraya dönüştürürsün sol framei.
devamını gör...
senin de solar güllerin
sözleri turan korkmaz bestesi ömer gökdemir'e ait duygusal türkü. yapay zekadan dinliyorum ve garip şekilde güzel geliyor. insanlığımızın her geçen gün azaldığı bu çağda sanal sanat da duygulandırabiliyor..
devamını gör...
türkiye’nin girişine yazılması gereken söz
burasi türkiye burada beyin arama olabilir.
devamını gör...
ilgi
modern tibbin bile tedavisini bulamadigi günümüzün en büyük rahatsizliklarindan birisidir.
devamını gör...
