zaman tüneli
trt'nin kalubeladan beri maç anlatan spikerleri
türkiye'nin kamu yayıncısı olan trt'nin 87543601 yıldır maaş ödediği, futbol icat edilmediği tarihlerde bile maç anlattıklarına yemin edebileceğim, hatta ispatlayabileceğim spikerleridir. en son bir tanesi bosna- katar maçında öyle bir katar övgüsü yaptı ki kusacaktım az kalsın. neyse ki kardeş ülke bosna, körfez ibnelerine koyup geçti de içimin yağları eridi. bu arada katar, ne zaman kardeş ülke oldu lan? bilen varsa turunculandırsın.
devamını gör...
güne bir türkü bırak
bir derdi sevdaya saldı yar beni
devamını gör...
cinsiyetsiz tuvaletler istiyoruz
evinizdekini kullanabilirsiniz şeklinde yerine getirilebilecek olan istek cümlesi. böyle bir isteğin bende iki karşılığı var: ya salak olmak ya da sapık olmak. artık kendinizi nerede görüyorsanız.
devamını gör...
el birliği ile sözlüğün içine sıçtık
yani bence.
herkesin kabahati büyühsjdjdjdjdkdk
şaka şaka
tek suçlu yoldaş ve saz ekibi.
herkesin kabahati büyühsjdjdjdjdkdk
şaka şaka
tek suçlu yoldaş ve saz ekibi.
devamını gör...
şansım olsaydı erkek doğardım
coffee break ukdesidir..
yanlış anlaşılmasın sakal bırakmak, maç izlerken tişört çıkarmak ya da çorapları salonun ortasına fırlatmak gibi hayallerden bahsetmiyorum.. mesele, aynı oyunu oynarken bir tarafın "kolay" seviyede, diğer tarafın ise eğitim modu bile olmadan doğrudan "hayatta kalma" modunda başlaması bu söz kalıbını önemli yapabiliyor..
şimdi erkeklerin farkında bile olmadıkları özgürlüklerine bir bakalım..
ıssız bir sokaktan tedirgin olmadan geçmek..
eve geç saatte dönmek..
taksiye binerken plaka paylaşmamak..
kıyafet seçerken güvenliği hesaba katmamak..
yüksek sesle kahkaha atmak..
reddedildiğinde hakaret veya takip edilme korkusu yaşamamak..
bir yabancıyla sohbet ettiğinde niyetinin sorgulanmaması..
fiziksel görünüşü üzerinden her gün yorum işitmemek..
öfkelendiğinde "duygusal" ya da "hormonal" diye etiketlenmemek..
telefonun şarjı bitince paniğe kapılmamak..
gece kulaklıkla yürüyebilmek..
bunlar gibi, erkeklerin normal yaşantılarına devam ederken hiç dikkat etmedikleri ve ihtiyaçları da olmadığı bir çok madde sıralanabilir..
aynı cümleyi kadınlar kurunca "agresif", erkekler kurunca "karizmatik" deniyor..
aynı özgüven bizde "kibir", sizde"liderlik"oluyor..
aynı öfke bizde "histeri", sizde "karakter".......... olay bu işte..
erkeklerin hiç mi dertleri yok diyeceksiniz.. tabi ki her insan gibi onlarında dertleri ve yaşam mücadeleleri var.. anlatmak istediğimiz sizin farkında bile olmadığınız şeyler için biz savaş veriyoruz.. varlığımız ya sürekli kendini savunmak zorunda kalıyor yada güvenliğimiz için kendi hayatlarımızı yaşamaktan vazgeçiyoruz..
bu yüzden
şansım olsaydı erkek doğardım diyen bir sürü kadın söylemi duyabilirsiniz etrafınızda..
yanlış anlaşılmasın sakal bırakmak, maç izlerken tişört çıkarmak ya da çorapları salonun ortasına fırlatmak gibi hayallerden bahsetmiyorum.. mesele, aynı oyunu oynarken bir tarafın "kolay" seviyede, diğer tarafın ise eğitim modu bile olmadan doğrudan "hayatta kalma" modunda başlaması bu söz kalıbını önemli yapabiliyor..
şimdi erkeklerin farkında bile olmadıkları özgürlüklerine bir bakalım..
ıssız bir sokaktan tedirgin olmadan geçmek..
eve geç saatte dönmek..
taksiye binerken plaka paylaşmamak..
kıyafet seçerken güvenliği hesaba katmamak..
yüksek sesle kahkaha atmak..
reddedildiğinde hakaret veya takip edilme korkusu yaşamamak..
bir yabancıyla sohbet ettiğinde niyetinin sorgulanmaması..
fiziksel görünüşü üzerinden her gün yorum işitmemek..
öfkelendiğinde "duygusal" ya da "hormonal" diye etiketlenmemek..
telefonun şarjı bitince paniğe kapılmamak..
gece kulaklıkla yürüyebilmek..
bunlar gibi, erkeklerin normal yaşantılarına devam ederken hiç dikkat etmedikleri ve ihtiyaçları da olmadığı bir çok madde sıralanabilir..
aynı cümleyi kadınlar kurunca "agresif", erkekler kurunca "karizmatik" deniyor..
aynı özgüven bizde "kibir", sizde"liderlik"oluyor..
aynı öfke bizde "histeri", sizde "karakter".......... olay bu işte..
erkeklerin hiç mi dertleri yok diyeceksiniz.. tabi ki her insan gibi onlarında dertleri ve yaşam mücadeleleri var.. anlatmak istediğimiz sizin farkında bile olmadığınız şeyler için biz savaş veriyoruz.. varlığımız ya sürekli kendini savunmak zorunda kalıyor yada güvenliğimiz için kendi hayatlarımızı yaşamaktan vazgeçiyoruz..
bu yüzden
şansım olsaydı erkek doğardım diyen bir sürü kadın söylemi duyabilirsiniz etrafınızda..
devamını gör...
hak etmeyen biri için yapılan en büyük şey
zaman harcamak, geri dönüşü yok çünkü.
devamını gör...
zazaca
türkiye'nin doğu anadolu bölgesi'nde ( başta bingöl, tunceli, elazığ ve diyarbakır olmak üzere) konuşulan hint-avrupa dil ailesine bağlı iranî bir dildir. kendine özgü bir dil olup, kelime dağarcığı ve yapısı bakımından farsça ile belirgin akrabalıklar taşır.
zazalar ve kürtler, aynı kökenden gelen ancak dilleri ve kültürel yapıları farklı olan iki ayrı halktır. zazalar, dillerine "zazaca" ( kırmancki/dimili) derler. kürtçe ve zazaca aynı dil ailesine mensuptur; fakat gramer ve kelime dağarcığı açısından birbirlerinden belirgin şekilde ayrılırlar
zazalar ve kürtler, aynı kökenden gelen ancak dilleri ve kültürel yapıları farklı olan iki ayrı halktır. zazalar, dillerine "zazaca" ( kırmancki/dimili) derler. kürtçe ve zazaca aynı dil ailesine mensuptur; fakat gramer ve kelime dağarcığı açısından birbirlerinden belirgin şekilde ayrılırlar
devamını gör...
newton'un ürettiği sistemin materyalizme kayması
newton kendi döneminde göre büyük bir bilim insanıydı. aynı zamanda da dindar bir şahsiyetti. ancak ilk entryde iddia edildiği üzere büyü tarzı etkinlikleri yoktu. muhtemelen bahsedilen şey simya ilmiydi ki o zamanlar bu alan gayet bilimsel kabul ediliyordu. newton simya, incil ve ezoterik metinlerle kainatı ve tanrı'yı daha iyi anlamak amacıyla ilgilendi. yaptıkları bugünün ölçüsüde bilim dışı olsa da ezoterik metinleri yorumlama da o dönemde bilim dışı bir uğraş değildi.
öte yandan müslüman birisi olmama rağmen şunu söylemeliyim ki newton, ibni sina, gazali gibi zatların bir kutup yıldızı olması, onları ila nihaye her alanda rehber bellemeyi gerektirmiyor. zira 19. yy'ın sonlarından itibaren newton'un kanunlarının kainattaki tüm fiziksel olayları açıklamadığı anlaşıldı. atom ölçeğinde newton yasalarının işlemediği görüldü. newton'un görüşleri terk edilmedi. sadece aşıldı. aynı problem islam dünyası'nda imam gazali ile ilgili olarak da vardır ama o husus entryi konunun dışına çıkartır. özetle demek istediğim bu düşünce ve bilim insanlarını dini inançların çerçevesinde takip etmek, bizi bilimsel anlamda geri bırakabilir.
not: bu arada newton fiziği dışındaki modern fiziğin yahudi icadı olduğunu söyleyen nazi iktidarı kuantum ve parçacık fiziği çalışmalarında geri kaldı. en iyi fizikçileri de zaten kaçırtmışlardı.
öte yandan müslüman birisi olmama rağmen şunu söylemeliyim ki newton, ibni sina, gazali gibi zatların bir kutup yıldızı olması, onları ila nihaye her alanda rehber bellemeyi gerektirmiyor. zira 19. yy'ın sonlarından itibaren newton'un kanunlarının kainattaki tüm fiziksel olayları açıklamadığı anlaşıldı. atom ölçeğinde newton yasalarının işlemediği görüldü. newton'un görüşleri terk edilmedi. sadece aşıldı. aynı problem islam dünyası'nda imam gazali ile ilgili olarak da vardır ama o husus entryi konunun dışına çıkartır. özetle demek istediğim bu düşünce ve bilim insanlarını dini inançların çerçevesinde takip etmek, bizi bilimsel anlamda geri bırakabilir.
not: bu arada newton fiziği dışındaki modern fiziğin yahudi icadı olduğunu söyleyen nazi iktidarı kuantum ve parçacık fiziği çalışmalarında geri kaldı. en iyi fizikçileri de zaten kaçırtmışlardı.
devamını gör...
2026 fifa dünya kupası
bizim hiç de alışık olmadığımız bir atmosferde devam eden turnuva.
en küçüğü 60 bin kişilik stadlar doluyor,
fifa şaibeye yer vermeyecek titizlikte hakemlerle seyir zevkini önemsiyor.
su molaları heyecanı bölse de, artı her maç 100 dakikanın üzerinde oynansa da özellikle a.b.d. toprakları dahilindeki maçları izlemesi çok zevkli.
keşke milli takım işi ciddiye alabilseydi en azından 2 tur geçebilseydi biz razıydık 5 lerde 6 larda yataktan kalkmaya.
aman neyse kader işte, ülkece güzel olan neyin içinde varız ki bunun da içinde kalalım.
en küçüğü 60 bin kişilik stadlar doluyor,
fifa şaibeye yer vermeyecek titizlikte hakemlerle seyir zevkini önemsiyor.
su molaları heyecanı bölse de, artı her maç 100 dakikanın üzerinde oynansa da özellikle a.b.d. toprakları dahilindeki maçları izlemesi çok zevkli.
keşke milli takım işi ciddiye alabilseydi en azından 2 tur geçebilseydi biz razıydık 5 lerde 6 larda yataktan kalkmaya.
aman neyse kader işte, ülkece güzel olan neyin içinde varız ki bunun da içinde kalalım.
devamını gör...
newton'un ürettiği sistemin materyalizme kayması
başlık sahibinin de belirttiği üzere newton'un şahsi düşüncelerine pek uymayan bir durumdur. işin gerçeği şu ki newton, insanların "doğaüstü" kabul ettiği güçleri de bilimsel perspektifte değerlendiriyordu.
devamını gör...
düşük kilo çok tekrar vs yüksek kilo az tekrar
büyük kas gruplarında yüksek kilo az tekrar, küçük kaslarda düşük kilo çok tekrar makbuldür.
aman diyim yüksek kiloda formu bozup bilekleri ya da eklemleri bozmayın.
aman diyim yüksek kiloda formu bozup bilekleri ya da eklemleri bozmayın.
devamını gör...
zazaca
kürtçenin bir lehçesi değil, kürtçe'ye benzerdir, kürtçe'nin akraba dilidir.
devamını gör...
geometri çözemeyen erkek
biraz ılık erkektir.
devamını gör...
muhtemel aşk
ne yalan söyleyeyim ben beğendim valla. sadece aşk üçgeni olayını fazla uzatmadan devam etmeliler. bi de şu kadiri boşayın. kadir ve defnenin uyumunu beğendim fakat onları beğenirken ilkelerime ihanet ediyor gibi hissediyorum. bu normalleşmemeli. onun dışında dizi güzel, akıyor. klişe ama "ülkedekidizifelaketlerindensonraklişeyebilehasretkalanlar derneği" sözcüsü olarak diziyi destekliyorum.
devamını gör...
cüneyt özdemir'in dünya kupası maçındaki gol sevinci
mahallemizin eski delilerinden mehmet abi'yi hatırlatmıştır. mehmet abi bedava çay ve çorba veren menzilcilerin dergahının müdavimiydi. karlı bir kış günü yalın ayaklarıyla dergaha girip, pat pat ayaklarıyla basarak içeriyi çamur içinde bırakınca, dergahın çaycısı sofi kürt hıdır abi dellenip bağırmaya başlamıştı. mehmet abi gayet sakin bir edayla, orada oturan cemaate döndü ve yavuz bülent bakiler tonlamasıyla şöyle dedi '' deli mi bu ? '' cücüm benim, sen sağcılara mı yanladın, sen milliyetçi mi oldun ? yoksa togg görünce hamasetten gözlerin mi yaşarıyor ? kanije kalesini geri mi aldın ulan ?
x.com/turklendikkk/status/2...
x.com/turklendikkk/status/2...
devamını gör...
cinsiyetsiz tuvaletler istiyoruz
bu ülkede pisuvara sıçan insanlar var.
devamını gör...
cinsiyetsiz tuvaletler istiyoruz
cinsiyetsiz tuvalette nasıl osura osura sıcacak bu millet.
utanılır.
utanılır.
devamını gör...
cinsiyetsiz tuvaletler istiyoruz
bak ben günde en az 4 litre su içen dehidratasyona acayip önem veren her akşam yatmadan önce böbreklerini okşayan biri olarak at gibi işiyorum ve bu durumla alakalı hemcinslerimin sorularından dahi fevkalade rahatsızım!
o yüzden ben yoğum, ben, ben bunu izah edemem!
o yüzden ben yoğum, ben, ben bunu izah edemem!
devamını gör...
kapuska yiyen erkek
melmekedun sikortasidu!
devamını gör...
kapuska yiyen erkek
oluşumu tamamlanmamış erkektir.
erkek adam kapuska yer mi. hadi biber dolmaya kadar eyvallah.
ama kapuska ne la.
erkek adam kapuska yer mi. hadi biber dolmaya kadar eyvallah.
ama kapuska ne la.
devamını gör...