kur'an'ı çoğaltan, islam aleminin 3. halifesi.
devamını gör...
zamanında hazarlar ile lk kez türk-arap savaşları başlayan halife.
devamını gör...
islam toplumunda çatlakların başladığı dönemde başa gelmiş. hz ali değilde onu layık gördükleri için büyük sorunlarına gebe olacak durumlara dönüşen bir süreç geçirmiştir.
devamını gör...
ilk islam devletinin üçüncü halifesi osman bin affan döneminde (644-656) (bkz: arap yarımadası)'ndaki bütün kuran el yazmaları toplatıldı ve halifenin basın danışmanlarından oluşan bir heyet (bkz: hattat) mukaddes kitabı yeniden yazdı, derledi.
üçüncü halife hz. osman da dördüncü halife hz ali gibi muhammed'in kızlarından rukiyye (rukiyye binti muhammed) ile evlenmiştir. eşi rukiyye ölünce yine muhammedin kızı olan ümmü gülsüm (ümmü gülsüm binti muhammed) ile evlenmiştir. osman, muhammed'in iki kızıyla evlendiği için ona "iki nur sahibi" sıfatı verilmiştir.

halife osman iktidarında çok sesliliğe yer yoktu, arap kabileleri islam çağrısıyla birleşeli 15 sene olmuştu. alimlerin elindeki kuran kopyaları birbirini tutmuyordu. ayet sayıları farklıydı, sıralaması farklıydı.
arap yarımadası'nın kuzey batısında zerdüşt sasani imparatorluğu hakim güçtü. islamiyetin yayılması bu iki devleti karşı karşıya getirmişti. son sasani hükümdarı şehinşah (krallar kralı) ııı. yezdigirt (632-651), ilk islam devleti ile girdiği savaşı kaybetmiştir ve zerdüşt sasani halklar islam propagandasına maruz kalmışlardır.
devamını gör...
(bkz: hz. osman)
devamını gör...
ilk 4 halifenin en yakışıklısıdır osman.
devamını gör...
hayası ile göklerde bile tanılan islam devletinin 4. imamı. efendimiz,* hz. osman yanına geldiğinde toparlanır öyle yanına alırdı.
devamını gör...
üsküdar'a gelip konstantinapolis'in surlarını ve hinterlandını incelediği söylenir.
devamını gör...
hakkkinda akilda kalanlardan degil kaynakli bilgi verilmesinin daha dogru olacagini dusundugum 3. ıslam halifesi.
devamını gör...
osman kur'an'ı diye tanıtılan istanbul'da sergilenen kur'an osman kur'an'ı falan değildir. youtube'da bazıları c-14 testi yapıldı ve osman dönemi kur'an'ı olduğu kanıtlandı falan diyorlar. tamamen yalandır. sadece osman'a nispet edilir. yazı stilinden 10.yy sonrasında yazıldığı düşünülmektedir. osman'ın kanı dedikleri de rutubettir. eski diyanet işleri başkanı tayyar altılulaç'ın çalışmalarına bakılabilir

dünyadaki en eski kur'an mushafı kuwait’de müzededir. yazıldığı tarihi de söyleyeyim hicri 393 miladi 1002 yılıdır. eski metinlere uygulanan bütün kriterlerden geçmiş ve bilimsel olarak kesin tarihlemesi yapılmış eksiksiz en eski kur'an budur.
devamını gör...
yaz kızım;
100 torba çimento...
devamını gör...
üçüncü halife. "kız alış verişi" diye lanse edilen şey de gayet normal bir şey. hz. osman'ın resulullah'ın kızıyla evlenmesinin önündeki engel nedir? engel yok. hz. muhammed'in hz. ömer'in kızıyla evlenmesi için önündeki engel nedir? engel yok. ee, o zaman? hz. muhammed, dünyanın en güzel insanı, yüzbinlerce seveni olan son peygamber, gönüllerin sultanı, allah'ın elçisi, hatemül-enbiya, insanlığın örnek alması gereken şahsiyet, arabistan'ı tamamıyla fetheden fatih, bu durumda onunla evlenmek isteyen kaç tane kadın vardır kim bilir. ki hz. osman, hz. muhammed'in en yakınlarından, hz. ömer, hz. muhammed'in en yakınlarından. hz. muhammed kızını doğru, salih bir kişiyle evlendirdi, hz. ömer kızını, en doğru kişiyle, peygamberle evlendirdi. ne güzel işte..

hz. osman, cennetle müjdelenen sahabeler'den biridir. şiilerin en güvendiği kitaplarında bile faziletinden bahsedilen sahabedir. ilk iman edenlerden biridir.

hz. osman daha cahiliyye dönemi'nden beri, hz. muhammed'in en yakın arkadaşı olan hz. ebu bekir'in yakın arkadaşıydı. müslüman olunca sıkı bir iple bağlanmış ve dinden çıkana kadar serbest bırakılmayacağı söylenmiştir. hz. osman sonsuza kadar asla dininden dönmeyeceğini söylemiş ve bunun üzerine de kararlılığını gören amcası kendisini serbest bırakmıştır.

hz. muhammed'in iki kızıyla evlendiği için kendisine zinnureyn (iki nur sahibi anlamına gelir) denmiştir...


hüseyin el-cu'fî şöyle sordu:

"bilir misin, osman neden zinnureyn diye isimlendirildi?"

yeğeni abdullah şöyle dedi:

"hayır."

bunun üzerine hüseyin el-cu'fî sebebini şöyle açıkladı:

"allah, hz. adem'i yarattığından ta kıyamet kopuncaya kadar hz. osman'dan başka hiçkimse bir peygamberin iki kızıyla da evlenmemiştir. osman, allah resulü'nün iki kızıyla da sırasıyla evlendiği için "zinnureyn" diye isimlendirildi."

(kaynak: beyhakî)

habeşistan hicretinde, mekkelilerin iman ettiklerine dair yanlış bir haber hicret edenlere ulaşınca bir kısım muhacirler geri döndüler. bunların arasında hz. osman da vardı. ama haberin asılsız olduğunu öğrendiklerinde yine geri dönmek için yola çıktılar. hz. osman yola çıkmadan önce resulullah'a şöyle dedi:


"ya resulullah! bir kere hicret ettik. bu necaşi'ye ikinci hicretimizdir. fakat siz bizimle değilsiniz."

resulullah şöyle buyurdu:

"siz allah'a ve bana hicret edenlersiniz. bu iki hicretin tamamı sizindir."

bunun üzerine hz. osman şöyle dedi:

"bu bize yeter ya resulullah."

(kaynak: ibn sa'd)

rukayye vefat edince resulullah diğer kızını da hz. osman ile evlendirdi. fakat bu kızı ümmü gülsüm de vefat etti. bunun üzerine resulullah şöyle buyurdu:


eğer 40 kızım olsa, birbiri peşinden hiç bir tanesi bile kalmayıncaya kadar onları osman ile evlendirirdim." hz. osman'a şöyle buyurdu:

"üçüncü bir kızım olsaydı eğer, muhakkak ki onu seninle evlendirirdim."

(kaynak: üsdül-gâbe)

hz. osman'ın habeşistan hicreti sırasında, hz. rukayye'den doğan abdullah isimli oğlu, medine'ye hicretin dördüncü yılında, bir horozun yüzünü tırmalaması sonucunda hastalanıp vefat etti. abdullah bu sırada 6 yaşındaydı.
(kaynak: ibn sa'd)

hz. osman, mekke'nin en önemli tüccarlarından biriydi. hz. osman, 30bin kişilik tebük seferi ordusunun üçte birini tek başına donatmıştır. o, onlara 950 deve ve 100 at, ve bu hayvanların süvarilerinin teçhizatı ve 10bin dinar nakit para vermişti. resulullah bundan çok memnun olup şöyle buyurmuştu:


allah'ım! ben osman'dan razıyım, sen de razı ol.

(kaynak: ibn hişam)

bu duanın ardından şöyle buyurmuştur:


bundan sonra osman'a işledikleri için bir sorumluluk yoktur.

(kaynak: suyuti)

hz. osman, kendi akrabalarını valiliklere getirdiği için ve onlara çok fazla ihsan ettiği ve yolsuzluklarını inceleyemediği için suçlanmıştır ki, bu hz. osman'a yapılan en büyük suçlamadır.
(kaynak: suyuti)

işte bu meseledeki şikayetleri hz. ali, kendisine iletmiş ve hz. osman şöyle demiştir:


"bilmez misin ki muğire bin şu'be'yi ömer vali tayin etmiştir?"

hz. ali şöyle dedi:

"biliyorum."

bunun üzerine hz. osman şöyle sordu:

"o halde neden akrabalığı ve yakınlığından dolayı onu vali tayin ettiğim şeklinde bir kınamada bulunuyorsun?"

hz. ali ise şöyle cevap verdi:

"ömer vali atadığı kimseyi sıkı bir şekilde kontrol altında tutardı. en küçük hatalarını görse onları sorgular ve en şiddetli biçimde cezalandırırdı. sen ise bunu yapmıyorsun."

(kaynak: ibnül-esir)

hz. osman bunun üzerine vilayetlerdeki yönetimler hakkında dedikoduları ve bunların sebeplerini incelemesi adına müfettişler tayin etmiştir. hz. osman gelen şikayetleri dikkatli bir şekilde inceliyor ve ashabın ileri gelenleri ile istişarelerde bulunuyordu ki, en çok hz. ali ile istişarelerde bulunuyordu.
devamını gör...
3. halife
isminin anlamı "ejderha yavrusu"

#736047 "kişi kendinden bilir işi" deyiminin beyanı.
hatırlatalım "kız alış verişi" şu an yaşadığı ülke olan, laik demokratik kemalist ideolojinin yürütüldüğü yerde, devlet eliyle ve izniyle yasal olarak devam etmektedir.
(bkz: genelev) ler
(bkz: berdel) var
sonra (bkz: levirat) var
(bkz: aşk-ı memnu) mideye bak
kız alışverişi örnekleri daha da çoğaltılabilir.
devamını gör...
hz şabanın gölgesinde kalmakla lanetlenmiş olan halifemsi.
devamını gör...
islam devletinin dördüncü imamı. meleklerin bile hayasına saygı gösterdiği sahabe. alemlere rahmet efendimizin can dostlarından.
devamını gör...
ilk ikisini anlıyorum hatta sonuncu da normal geliyor ama bu tarihi kişiliğin neden halife olduğunu hiç anlamış değilim.
devamını gör...
tıpkı ömer veya ali gibi hadislere karşı olan kişidir: www.kurandakidin.com/2011/1...
devamını gör...
islamın üçüncü halifesidir.

şii ve sünni müslümanların perspektifinden karşılaştırmalı olarak, hz. osman'ı müslüman toplumun gözünde değerlendirmeye çalışacağım. umarım faydalı olur.

sünni müslümanlara göre hz. osman aşere-i mübeşeredendir.* şii müslümanlara göre ise; aşere-i mübeşere kavramı uydurmadır. bu kavramın islami metodolojiye göre ters olduğuna ve rivayet edilen hadisin uydurma hadislerden biri olduğuna inanılır.

sünni müslümanlara göre peygamberimizin (saa) iki kızı ile evlenmiştir. bu yüzden zinnureyn* lakabını almıştır. şii müslümanlara göre ise; genel hatlarıyla sünni müslümanların savunduğu tez kabul görür. ancak bir grup şii ulema, "hz. osman'ın evlendiği hanımlar, peygamberimizin kızları değil, hz. hatice'nin kız kardeşi hale'nin kızlarıdır" der. hz. hatice maddi durumu iyi olmayan kız kardeşi hale'nin çocuklarını evlatlık almıştır. bu yüzden hz. osman'ın hanımları, peygamberimizin evlatlıklarıdır.

sünni müslümanlara göre; hz. osman peygamberimizin akrabasıdır. şii müslümanlara göre ise; kureyş kabilesinin hepsi peygamberimizin akrabasıdır. dedeleri kusay'da birleşir soyları.

sünni müslümanlara göre; hz. ömer 'in atadığı şu'ra heyeti, verdiği kararda isabetli davranıp hz. osman'ı hilafete layık görmüştür. şii müslümanlara göre ise: şu'ra heyeti toplanmadan önce, hz. osman'ın seçileceği bellidir. çünkü abdurrahman ibn avf'ın reyinin iki rey sayılması, dostlukları çok eskiye dayanan abdurrahman ve osman' ın işbirliği yapacağına delildir. şu'ra heyetinin seçiminin halifenin önceden seçildiğine delildir.

dikkat edilirse; bu noktaya kadar çok büyük fikir ayrılığı yoktur. ancak her ne oluyorsa, hz. osman' ın hilafete geldikten sonra yaptığı seçimler işin rengini değiştiriyor.

sünni müslümanlar; hz. osman'ın yaptığı fetihler üzerinden hilafet ve siyasetini değerlendirir. kıbrıs'ın islam topraklarına katılması, afrika kıtasındaki islam ordusunun başarıları, iran şahı 3. yedzigerd' in son mağlubiyeti örnek verilebilir. şii müslümanlar ise; hz. osman'ın kendi akrabalarını liyakatsiz olmalarına rağmen iş başına getirmesini eleştiriyor.

hz. osman hilafet makamına geldiği gibi, kendinden önceki halifelerin atadığı valileri azledip, kendi akrabalarını islam devletinin önemli noktalarında iş başına getiriyor.


mısır vilayetine süt kardeşi abdullah ibn serh ile beraber, ordu komutanı olarak amr bin as'ı, kufe vilayetine ammar ibn yasir' i azledip; üvey kardeşi velid ibn ukbe'yi, basra vilayetine ebu'l musa eş'ari' yi azledip, dayısının oğlu abdullah ibn amir'i atıyor. şam vilayetinde ise, hz. ömer döneminde valiliğe getirilen muaviye bin ebusüfyan var. başdanışman olarak da; damadı * ve yeğeni mervan ibn hakem'i getiriyor.

bu nokta aslında kırılma noktasıdır. çünkü; islamiyetin hüküm sürdüğü günden hz. osman' ın hilafete geldiği güne kadar; ilk defa bu denli bir kadrolaşma söz konusu olmuştur.

yeni valiler iş başına gelince; ilk iş olarak beyt’ül mal'i yağmalamaya başlıyorlar. fakire, miskine ve yetime yardım eden, onları koruyup kollayan islami anlayış yerini; mazluma zulmeden, fakiri sömüren, yetimi hor gören bir saltanat anlayışına bırakıyor. saraylar, 1001 odalı köşkler, altından dökme makam koltukları, akrabalarına peşkeş çekilen bahçeler, araziler, deve sürüleri vs. vs. mescitte sarhoş bir şekilde namaz kıldırmalar, sabah namazını 4 rekat kıldırıp isterseniz bir daha kıldırayım demeler vs vs vs... *

bu yağmalamalar öyle bir hal alıyor ki; islam topraklarının her bölgesinden müslümanlar, medine'ye halifenin huzuruna çıkıp, valileri şikayet etmeye geliyorlar. geliyorlar gelmesine de halife ile görüşme gerçekleştiren olmuyor.

başka vilayetlerden valilerini şikayete gelen müslümanlar, halife ile görüşme gerçekleştiremeyince; ammar ibn yasir'i kendilerine elçi seçip gönderme kararı alıyorlar. ammar, gelen müslümanların şikayet mektuplarını iletmek için gittiği hilafet sarayında, kemikleri kırılıncaya kadar sopalarla dövülüyor.

bu olayın akabinde hilafet sarayı ablukaya alınıyor. abluka devam ederken; halife belli tavizler vermek zorunda kalıyor. sarhoş bir şekilde namaz kıldıran valiye, had cezası uygulayıp, onun yerine başka bir akrabasını yeni vali olarak atıyor.

bu dönemde aleni bir şekilde hz. osman'ı ve muaviye' yi eleştiren ebu zer el-gıfari rebeze çölünde sürgünde iken şehit düşüyor.

hz. osman'ın öldürülme meselesi ilginç bir meseledir.

hz. osman, hilafet sarayı abluka altında iken; şam'a mektup gönderip muaviye'den yardım istiyor. muaviye ise yardım teklifini reddetmiyor ancak, ordu da göndermiyor. bu gecikme olayının akabinde taviz vermek zorunda kalıp, mısır valisi abdullah ibn serh'i azlettiğini beyan eden bir mektup ile, hz. ebu bekir'in oğlu muhammed ibn ebubekir'i mısır'a tayin ediyor. muhammed ibn ebubekir valilik fermanı ile mısır'a doğru giderken, yolda halifenin ulaklarından birine denk geliyor. ulağın üstünü aradığında abdullah ibn serh'e hitaben yazılan valilik fermanını okuyor. fermanda muhammed ibn ebubekir' i öldürmesi için halifenin mührünün olduğu bir emir yazıyor. bu olayın akabinde muhammed ibn ebubekir medine'ye geri dönüp hz.osman'ı birkaç kişi ile beraber öldürüyor.

sünni müslümanlar; hz. osman'ın öldürüldüğü zaman kur'an okuduğunu iddia eder. şii müslümanlar ise; hz. osman'ın kur'an sayfalarını, kendine siper etmek için etrafa yaydığını iddia eder. ancak kur'an sayfalarında hz. osman'ın kanı olduğunu; hem sünni, hem de şii müslümanlar kabul eder.

kişisel görüşüm ise;

hz. osman kabile ve kavmiyet taasubundan kurtulup, liyakat sahibi müslümanları yönetici statüsüne getirseydi bu olaylar meydana gelmeyecekti. belki iyi niyetli bir yaklaşımla akrabalarına yardım etmek istemişti. ancak; emevi soyunun ne denli zalim olabileceğini hesap edememişti. emevilerin islami maske altında neler yaptığını bilseydi; yine de bu kadar palazlanmalarına göz yumar mıydı?

onu allah bilir sadece.
devamını gör...
peygamberin iki kızıyla da evlendiği için mübarek adam mış..! (hepsi birbirinin kızını almış aslında. ama osman iki kızını aldığı için daha bi mübarek sayılıyor muş.osman ebubekir ömer, hepsi peygambere kızlarını vermiş, onun kızlarından almışlar. araplarda bu son derece normal. öyle ki, torunundan küçük yaşta olması bile sorun sayılmıyor.) yorumsuz..
devamını gör...
esas ismi atman'dır ,türk'tür ,arap değildir .

osmanlı'nın kurucusu osman esas adı ile atman osman'ın torunudur, bazı rivayetlere göre adnan oktar'da aynı sülaledenmiş.
bunlar indi-bindi türkleri,kaptı-kaçtı türkleride deniyor niye her yerde varlar kapıp kaçıyorlar.
arapları sevmezdi bir muhabbetinde türkler dünyaya hakim olacaklar benim dedem baybora'nın oğluydu demiştir .
aslında adem'de türk'tü , hazretli ibrahim oğuz türk'ü idi.

birde nuh'un oğlu yasef var ,oda türk'ün harbi atası . atman-osman ile yasef kuzenler.
osman ölünce beni türk diyarına gömün diyor ,alıp afganistan dağlarına gömüyorlar,
aslında islam türklere gelmiş altay dağlarına ama katakulli ile arap-yarap denip arap kapmış olayı.

yasef'in oğlu hazar kıralı imiş, kimse bilmez çaktırmayın.

dünya türk olsun, uluyalım arkadaşlar .
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ....!

zeus ve firavun hepsinden razı olsun.


not; bu tarihi bilgiyi başka a yerde bulamazsınız
,kıyağımı unutmayın.
devamını gör...

bu başlığa tanım girmek için olabilirsiniz.

zaten üye iseniz giriş yapabilirsiniz.

"hz. osman" ile benzer başlıklar

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim