erkek olmanın zorlukları
omuzların kaldırabileceğinden katlarca fazla yükün altında ezilirken gülümsemek. en çok sen korkuyor iken, ilk adımı atmak bilinmeze. savaşmak, arkada kalmak, çırpınmak, boğulmak ama yine de çırpınmak.
her zaman güçlü olmak, çoğu zaman güçsüzken.
sağlayıcı olmak.
koruyucu olmak.
seven olmak.
sineye çeken olmak.
haklıyken haksız olmak.
gerekirse canını ortaya koymak.
daha çok savaşmak.
bazen de savaşamamak.
bazense sadece yaşamak.
her zaman güçlü olmak, çoğu zaman güçsüzken.
sağlayıcı olmak.
koruyucu olmak.
seven olmak.
sineye çeken olmak.
haklıyken haksız olmak.
gerekirse canını ortaya koymak.
daha çok savaşmak.
bazen de savaşamamak.
bazense sadece yaşamak.
devamını gör...
hakemin barajı 9.15'e çekmesi
hakemin serbest vuruş kullanılmadan önce rakip takım tarafından kurulan baraj ile topa vuruluş yapılacak noktanın arasını 9 metre 15 cm olarak belirlemesi olayıdır.
hakem bunu metre ile değil adımlayarak yapar. adım boylarına göre barajın daha uzak ya da daha yakın olması çok muhtemeldir. çoğu zaman 9 metre 15 cm denk getirilemez.
esasen fifanın isteği 9 metredir, 15 cm hata payı olarak görülür. bu sebepten hakemler baraj oluşturmak için adımlarken ayağını korkak alıştırmaz.
rexbet
hakem bunu metre ile değil adımlayarak yapar. adım boylarına göre barajın daha uzak ya da daha yakın olması çok muhtemeldir. çoğu zaman 9 metre 15 cm denk getirilemez.
esasen fifanın isteği 9 metredir, 15 cm hata payı olarak görülür. bu sebepten hakemler baraj oluşturmak için adımlarken ayağını korkak alıştırmaz.
rexbet
devamını gör...
bengaripsengüzeldünyaumutlu ile dünyadan uzak
zaten tahmin ediyordum, bu kadar neşenin sonu böyle bir şeye bağlanacaktı. bünyeler bunu istiyor ama inkar edemeyiz artık. fena geliyor bu hafta belli.
devamını gör...
kafa kafaya radyo yayını
seslerin çok temiz geldiği ve konuşmaların şakır şakır aktığı bir program. güzel başladınız, iyi şanslar ve başarılar dilerim.
edit: müzik seçimleri de oldukça başarılı olmuş, emeklerine sağlık.
edit: müzik seçimleri de oldukça başarılı olmuş, emeklerine sağlık.
devamını gör...
normal sözlük’te erkek düşürmenin çok kolay olması
kafa sözlükte erkek bile erkek düşürebiliyordu. o yüzden doğru önerme.
devamını gör...
yunanistan'ın 42 göçmeni soyup döverek türkiye'ye göndermesi
keşke aynı vatan savunmasını bizim aşırı uber milli savunma bakanlığı da yapabilseydi de sınırlarımız dust 2 ye dönmemiş olsaydı. helal size aslan yürekli leonidasın torunları.
devamını gör...
normal sözlük’ün hayatınızda yarattığı değişiklikler
ınstagram'a girmeyi azalttım.
bu kadar.
bu kadar.
devamını gör...
la bu islam ne etti size
onların islamla bir derdi yok. kendi psikolojik sorunlarını yansıtıyorlar sadece.
inanmayan bir insan dini teferruat olarak görüyorsa banane ben inanmam inanan inansın der. kimseyle de uğraşıp rahatsız etmez.
ama bu arkadaşlar kendilerince zaten olmayan bir şeyi diğer insanlara da olmadığını kanıtlamaya çalışıyor. lan olmayan şeyin nasıl olmadığını kanıtlıyorsun ?
kısaca sürekli bir aşağılama, ben inanmıyorsam kimse inanmasın durumu var.
t: bir sorudur.
dipçe: sanki ben cennetliğim a...k.. gelip çemkirmeyin bana.
inanmayan bir insan dini teferruat olarak görüyorsa banane ben inanmam inanan inansın der. kimseyle de uğraşıp rahatsız etmez.
ama bu arkadaşlar kendilerince zaten olmayan bir şeyi diğer insanlara da olmadığını kanıtlamaya çalışıyor. lan olmayan şeyin nasıl olmadığını kanıtlıyorsun ?
kısaca sürekli bir aşağılama, ben inanmıyorsam kimse inanmasın durumu var.
t: bir sorudur.
dipçe: sanki ben cennetliğim a...k.. gelip çemkirmeyin bana.
devamını gör...
kendine el uzatan tanrı karşısında adem’in rahatlığı
sistine şapeli’nin tavanında bulunan ve michalengelo tarafından 1511 dolaylarında yapılmış olan creazione di adamo isimli freske bakarken beni düşüncelere sevk eden rahatlıktır.

freskte anadan üryan bir vaziyette bir dağ yamacı ya da kayanın üzerinde oturmakta olan adem’e tanrı elini uzatır ve ona hayat verir. beyazlar içindeki saçı sakalı ağarmış tanrı adem’e doğru uzanırken arkasında bu olayı seyretmekte olanların arasında tam tanrının sol kolunun altında havva bulunmaktadır. kalan onbir kişi ise adem ve havva’nın soyundan gelecek olan insan ırkını temsil eder. tanrı adem’e sağ elini azimle uzatırken adem sol eliyle hafif bir uzanma hareketi yapar.
bu kısa girizgahtan sonra gelelim asıl konumuza. bu freski ilk gördüğüm andan itibaren beni rahatsız eden şey adem’in rahat tavırları oldu. daha yaratılma aşamasındaki bu rahatlık gerçekten takdire şayan. evrenin yaratıcısı, cennet ve cehennemin sahibi tanrı, adem’e elini uzatıyor ona hayat vermek için ama adem’in dünya yansa bir kalbur samanı yanmayacak gibi. sanki “ sen yarattın sen düşün” der gibi bir havada.
tanrı güçlükle uzanmaya çalışırken adem zahmet edip iki santim oynamıyor yerinden. hiç kalkamam, der gibi bir eda ile elimi tutmak isteyen bir yolunu bulur tutar, diyor sanki tanrıya.
ben geleneksel bir yöntemle yetiştirilmiş bir adam olduğum için hala babamın yanında uzanıp yatamam, bacak bacak üstüne bile atamam. ama adem sere serpe uzanıyor, oturuşunu bile değiştirmeden. gerçekten hayret verici bir olay.
bir de anadan üryan. üstümü başımı düzelteyim derdine de düşmüyor asla. insan sormadan edemiyor: tanrıdan utanmadın da arkasındaki havva’dan ve gelecekteki evlatlarından da mı utanmadın?
bence freskin ismi adem’in yaratılışı değil modern ve edebi bir tabirle söylemek gerekirse tanrı karşısında rahatlık seviyem olmalıydı.
ademoğulları olarak içinde yaşadığımız gezegene karşı duyduğumuz bu aymazlığın, bu umursamazlığın nedeni bu olmalı. rahatımızdan ödün vermemek, kendi kendimize düşkün olmamız hep bu nedenden bence.

freskte anadan üryan bir vaziyette bir dağ yamacı ya da kayanın üzerinde oturmakta olan adem’e tanrı elini uzatır ve ona hayat verir. beyazlar içindeki saçı sakalı ağarmış tanrı adem’e doğru uzanırken arkasında bu olayı seyretmekte olanların arasında tam tanrının sol kolunun altında havva bulunmaktadır. kalan onbir kişi ise adem ve havva’nın soyundan gelecek olan insan ırkını temsil eder. tanrı adem’e sağ elini azimle uzatırken adem sol eliyle hafif bir uzanma hareketi yapar.
bu kısa girizgahtan sonra gelelim asıl konumuza. bu freski ilk gördüğüm andan itibaren beni rahatsız eden şey adem’in rahat tavırları oldu. daha yaratılma aşamasındaki bu rahatlık gerçekten takdire şayan. evrenin yaratıcısı, cennet ve cehennemin sahibi tanrı, adem’e elini uzatıyor ona hayat vermek için ama adem’in dünya yansa bir kalbur samanı yanmayacak gibi. sanki “ sen yarattın sen düşün” der gibi bir havada.
tanrı güçlükle uzanmaya çalışırken adem zahmet edip iki santim oynamıyor yerinden. hiç kalkamam, der gibi bir eda ile elimi tutmak isteyen bir yolunu bulur tutar, diyor sanki tanrıya.
ben geleneksel bir yöntemle yetiştirilmiş bir adam olduğum için hala babamın yanında uzanıp yatamam, bacak bacak üstüne bile atamam. ama adem sere serpe uzanıyor, oturuşunu bile değiştirmeden. gerçekten hayret verici bir olay.
bir de anadan üryan. üstümü başımı düzelteyim derdine de düşmüyor asla. insan sormadan edemiyor: tanrıdan utanmadın da arkasındaki havva’dan ve gelecekteki evlatlarından da mı utanmadın?
bence freskin ismi adem’in yaratılışı değil modern ve edebi bir tabirle söylemek gerekirse tanrı karşısında rahatlık seviyem olmalıydı.
ademoğulları olarak içinde yaşadığımız gezegene karşı duyduğumuz bu aymazlığın, bu umursamazlığın nedeni bu olmalı. rahatımızdan ödün vermemek, kendi kendimize düşkün olmamız hep bu nedenden bence.
devamını gör...
dün 7 kuruş indirim gelen benzine bugün 7 kuruş zam gelmesi
"çok bile indirimli kullandılar. bu kadar indirim yeter." ya da "vazgeçtik, halk farketmeden tekrar yükseltelim ."demiş olabilirler. ben farketmeyen kısımdayım.
devamını gör...
netflix
cem yılmaz'ın son gösterisini 31 aralık günü itibariyle yayınlayarak yılbaşı gününü evde geçirecek insanlar için harika bir hediye veren yayin platformu.
devamını gör...
moriturism
john koeing’in (bkz: the dictionary of obscure sorrows) adlı websitesinde tanımladığı; yaşadığımız hayatın prova edilebilir bir oyun veya ileride anlatacağımız bir kitap bölümü değil, gerçek bir yaşam olduğunun akıllara verdiği farkındalık anlamına gelen kelimedir. ben tam çeviremedim ama siz buradan okuyup hissedin.
devamını gör...
sıradan biri olmak
farklı ve özel hissettiğim anlar çok oldu, öyleyim sandım kaptırdım gittim...
şimdiyse sıradan olmak istiyorum hatta farkedilmemek.
şimdiyse sıradan olmak istiyorum hatta farkedilmemek.
devamını gör...
aşk
ama aşkın modası geçti artık, şairler öldürdü aşkı. aşk hakkında o kadar çok şey yazdılar ki, kimse onlara inanmaz oldu; bence bu çok normal.
gerçek aşık açı çeker ve susar.
mutlu prens/ oscar wilde
devamını gör...
geceye bir meriç sözü bırak
ya o yunus'u benim gözüm hiç tutmamıştı zaten. gel bize geçelim istersen orda devam ederiz
devamını gör...
sahip olunan ilk forma
galatasaray'ın 10 numaralı hagi formasıdır.
devamını gör...
yazarların seslendirdiği şiirler
öyle, müzikle ben de okurum. okuduk da ne oldu müziksiz. neyse işte, gerginim yine bugün sözlük.
edit: vocaroo.com/111fCFImIs6e *
al buyur buradan yak. yazık olmuş şiirler kategorisinde değildir ama, ben yazdım ben okudum, kime ne lan?
edit iki:* bağlaçlardan sonra virgül konulmaz. sonra bakalım bakalım; şart kiplerinden, isim/zarf/sıfat fiilden sonra falan da. evet seni akıllı çocuk, bildiğin tek dil bilgisi okuduğun dil bilgisi kitabı olursa öyle olur. sanatçılar boşa yazmış çizmiş zaten. bir kez daha anladık, görüyor musun?
edit: vocaroo.com/111fCFImIs6e *
al buyur buradan yak. yazık olmuş şiirler kategorisinde değildir ama, ben yazdım ben okudum, kime ne lan?
edit iki:* bağlaçlardan sonra virgül konulmaz. sonra bakalım bakalım; şart kiplerinden, isim/zarf/sıfat fiilden sonra falan da. evet seni akıllı çocuk, bildiğin tek dil bilgisi okuduğun dil bilgisi kitabı olursa öyle olur. sanatçılar boşa yazmış çizmiş zaten. bir kez daha anladık, görüyor musun?
devamını gör...
dünyanın en yakışıklı erkeği olduğu düşünülen erkekler
"tabii ki sevdiğim erkek" diyecek romantik serseriler yok mu, hepiniz mi realizme teslim oldunuz.
devamını gör...

