bülbülü öldürmek
harper lee' nin romanının ilk adı ‘atticus’ dur. fakat, kitabın yazarı lee, kitabın ismini sadece bir karaktere bağlamanın son derece sınırlandırıcı olduğunu düşünerek kitabın ismini değiştirmiş.
devamını gör...
kollara faça atılan karanlık dönem
lisede arka sırada oturan arkadaşımın babası ailesinin gözü önünde öldürülmüştü. arkadaşım da kollarına faça atardı. ne kadar temiz kalpli ve iyi niyetli bir insan olduğunu bilirdim ama acısını sıkıntısını doğru şekilde ifade etmeyi bilmiyordu ve okul yönetimi de ailesi de bu konuda ona yardımcı olmuyordu. o dönem internet falanda yoktu böyle girsinde sözlükten okuyup "aaa, ben kekoymusum apaçiymisim" deyip aydınlansın, kırmızı oda , masumlar apartmanı izleyip "hmmm ben bir psikopatim galiba, yardım alayım" desin... şimdilerde nerde ne yapıyor bilmiyorum ama ne barbarligini gördüm ne başkasına şiddet gösterdiğini. inşallah iyi insanlara denk gelmiştir.
devamını gör...
kıyametin büyük alameti (yazar)
an itibarı ile şahsıma seri + oy vermekte olan yazarımız.
gizemini koruyor.
gizemini koruyor.
devamını gör...
yakın arkadaşla sevgili olmak
bazen çok güzel ilerleyecek bir ilişkinin bazen de bir yakın arkadaşı kaybetmenin başlangıcıdır. risktir.
devamını gör...
bir tanesi az iki tanesi fazla gelen şey
2 lahmacun fazla gelenler varmış. 3 lahmacunla doymayan hayvan olarak utandım.
devamını gör...
san sebastian cheesecake
sebastia, antik dönem sivas ilimizin kullandığı isimdir. sebastian da sivaslı demek oluyor haliyle. aziz sivaslı peynirli keki? tövbe bismillah.
devamını gör...
çini mavisi
tarihi 8. ve 9. yüzyıla dayanan renk, çin'de seramik ve mücevherleri boyamak için kullanıldığı biliniyor. hatta auguste renoir ve van gogh'un da aralarında bulunduğu ressamların, bu toz boyayı pahalı olan deniz mavisine alternatif olarak kullandıkları biliniyor.
devamını gör...
unutulmaya yüz tutmuş yazım kuralları
hoş geldin ayrı yazılır.
devamını gör...
insancıklar
dostoyevski'nin ilk kitabı. 'yeni bir gogol doğdu' ' ileride çok büyük yazar olucaksın' söylemleri,yazarın yazma serüveni işte bu kitap ile başlıyor. nitekim okurkende o yaştaki bir kişinin bu kadar etkili sosyolojik analiz yapma yeteneğine hayret ediyorsunuz.
hikaye birbiriyle uzaktan akraba olan yoksul,ezilmiş toplum tarafından dışlanan iki insanın birbirine sevgiyle sımsıkı tutunarak hayatta kalma çabasını anlatıyor. çok sıcak bir anlatım olsada o insanların ne kadar üşüyor olması içinizi titretiyor.bu gerçeklik karşısında ürperiyorsunuz.çaresizlik ve hayattan kaçma isteği duygusuyla yüzleşiyor sonunda da hiç gibi ortada kalıp boşluklara sürükleniyorsunuz.
içinizde akmayan bir gözyaşı kalıyor
sanki yazar da bunu farketmiş gibi sayfa arasında şu cümleyi kurmuş.
üzülmeyin; gözyaşları hafifletmez insanın kaderini.
okumanızı tavsiye ederim.
hikaye birbiriyle uzaktan akraba olan yoksul,ezilmiş toplum tarafından dışlanan iki insanın birbirine sevgiyle sımsıkı tutunarak hayatta kalma çabasını anlatıyor. çok sıcak bir anlatım olsada o insanların ne kadar üşüyor olması içinizi titretiyor.bu gerçeklik karşısında ürperiyorsunuz.çaresizlik ve hayattan kaçma isteği duygusuyla yüzleşiyor sonunda da hiç gibi ortada kalıp boşluklara sürükleniyorsunuz.
içinizde akmayan bir gözyaşı kalıyor
sanki yazar da bunu farketmiş gibi sayfa arasında şu cümleyi kurmuş.
üzülmeyin; gözyaşları hafifletmez insanın kaderini.
okumanızı tavsiye ederim.
devamını gör...
slumdog millionaire
uzun zamandır izlemeyi ertelediğim film.
gayet tadında ilerleyen güzel bir film. hoş olmuş. senaryo açısından tek eksiği. hayat hikayesinin, birinci sorudan başlayarak lineer şekilde denk gelmesi aşırı abartılmış hissi uyandırıyor onun dışında bir eksiklik görmedim filmde. ayrıca dev patel adının geçtiği filmlerin kötü olmaması ,artık bu durumun tesadüf olmadığının kendisinin iyi bir oyuncu olduğunu kanıtladığını düşünüyorum.
gayet tadında ilerleyen güzel bir film. hoş olmuş. senaryo açısından tek eksiği. hayat hikayesinin, birinci sorudan başlayarak lineer şekilde denk gelmesi aşırı abartılmış hissi uyandırıyor onun dışında bir eksiklik görmedim filmde. ayrıca dev patel adının geçtiği filmlerin kötü olmaması ,artık bu durumun tesadüf olmadığının kendisinin iyi bir oyuncu olduğunu kanıtladığını düşünüyorum.
devamını gör...
elem
üzüntü, acı, dert, keder anlamında kelimedir.
devamını gör...
itibarıyla mı itibariyle mi sorunsalı
eğer reputation anlamında kullanıyorsanız itibariyla .
eğer by the moment anlamında kullanıyorsanız itibariyle.
eğer by the moment anlamında kullanıyorsanız itibariyle.
devamını gör...
aptallarla tartışmaktan vazgeçme eşiği
bazı başlıklarda yaptığım eylem. paragraflarca yazıyorum, anlatıyorum. sonra anlamayacak ki diyip siliyorum. güzel bir etkinlik oluyor en azından yazarak rahatlıyorum.
devamını gör...
yeni normal sözlük moderasyonu
(bkz: dont feed the troll)
devamını gör...
kalbinizi en çok kıran cümle
"hiçsin. anladın mı, hiçsin sen"
askerde işittiğim bir söz. ailesinden uzakta 20 yaşındaki birine bu söz söylenir mi?!?!
askerde işittiğim bir söz. ailesinden uzakta 20 yaşındaki birine bu söz söylenir mi?!?!
devamını gör...
moderasyonu sevememek
sohbet muhabbet mi arıyorsunuz? işini yapan mod iyi moddur. muhabbetiniz sözlük içi sorunlarınızı çözmeye yönelik olmalıdır. ne eksik, ne fazla.
şöyle bir şey mi bekleniyor yoksa
- merhaba başlığı mı taşır mısınız?
- elbette haşmetmeapları, siz söylersiniz de taşımam mı? bu arada harika başlıkmış taşırken nirvanaya ulaştım. uvv başım döndü mutluluktan. ne büyük yazarmışsınız siz...
moderatörlerle ne kadar samimi olursanız, beklentileriniz o kadar artar, en küçük hatayı dahi başınıza atom bombası yemişcesine değerlendirir öyle hareket edersiniz.
sonrada son zamanlarda sözlükte yaşanan tarzda ufak çaplı kaoslar çıkar. aslında modlarla samimi olan her yazar, moderatörün elinde, patlamaya hazır bekleyen bomba gibidir. patladığı an ilk önce moderatörün kellesini alır. yönetimi karıştırır. parça tesirlidir.
bu yüzden gerekiyorsa burnundan kıl aldırmasın ama işini iyi yapsın. milletle kakara kikiri yapıp görevini savsaklayanındansa öylesini tercih ederim.
şöyle bir şey mi bekleniyor yoksa
- merhaba başlığı mı taşır mısınız?
- elbette haşmetmeapları, siz söylersiniz de taşımam mı? bu arada harika başlıkmış taşırken nirvanaya ulaştım. uvv başım döndü mutluluktan. ne büyük yazarmışsınız siz...
moderatörlerle ne kadar samimi olursanız, beklentileriniz o kadar artar, en küçük hatayı dahi başınıza atom bombası yemişcesine değerlendirir öyle hareket edersiniz.
sonrada son zamanlarda sözlükte yaşanan tarzda ufak çaplı kaoslar çıkar. aslında modlarla samimi olan her yazar, moderatörün elinde, patlamaya hazır bekleyen bomba gibidir. patladığı an ilk önce moderatörün kellesini alır. yönetimi karıştırır. parça tesirlidir.
bu yüzden gerekiyorsa burnundan kıl aldırmasın ama işini iyi yapsın. milletle kakara kikiri yapıp görevini savsaklayanındansa öylesini tercih ederim.
devamını gör...
ti 'ne afto pou mas enoni
bizi birleştiren ne diye soran pix lax şarkısı, ki grubun adı da eski yunancada "tekme tokat" anlamına gelirmiş, öyle bir grup.
kah ayrılır kah barışır ama ne yaparlarsa güzel yaparlar.
bu şarkı aslında oldukça eski, ama bir türlü olmuş hissi vermeyen ama yine de sevdiğim bir şarkı idi, en son yorgo dalaras söyledi, ehhh dedim.
ama şimdi olmuş, natasa theodoridou yorumu ile öyle böyle değil çok güzel olmuş, efharisto panagia mou!
sözler first ;*
"bizi birleştiren ne?
bir gece isterdim ki rüzgârın adasında
kaderin sahte şarabını bulayım
o şarap ki seni dondurucu soğuktan çekip alır
içeyim, içeyim de uzaklara gideyim
seni izmir'in sönmeyen, dinmeyen yangınlarında bulabilmem için
yolumu ege gizemleriyle aydınlat
bilindik şeylere dair şarkılar söyle
söyle ki seni uzun zamandır tanıyormuş gibi hissedeyim
bizi birleştiren bu şey ne?
bizi ayıran, bizi üzen
biten şey sadece zaman
ve yine yalnızlığımız olacak bize kalan."
tabii ki spotify!
kah ayrılır kah barışır ama ne yaparlarsa güzel yaparlar.
bu şarkı aslında oldukça eski, ama bir türlü olmuş hissi vermeyen ama yine de sevdiğim bir şarkı idi, en son yorgo dalaras söyledi, ehhh dedim.
ama şimdi olmuş, natasa theodoridou yorumu ile öyle böyle değil çok güzel olmuş, efharisto panagia mou!
sözler first ;*
"bizi birleştiren ne?
bir gece isterdim ki rüzgârın adasında
kaderin sahte şarabını bulayım
o şarap ki seni dondurucu soğuktan çekip alır
içeyim, içeyim de uzaklara gideyim
seni izmir'in sönmeyen, dinmeyen yangınlarında bulabilmem için
yolumu ege gizemleriyle aydınlat
bilindik şeylere dair şarkılar söyle
söyle ki seni uzun zamandır tanıyormuş gibi hissedeyim
bizi birleştiren bu şey ne?
bizi ayıran, bizi üzen
biten şey sadece zaman
ve yine yalnızlığımız olacak bize kalan."
tabii ki spotify!
devamını gör...

