küfreden erkekle arasındaki fark erkeklerin çoğunluğuna göre itici olmasıdır. nasıl ki bir erkeğin efemine hareketleri kadınlarca itici bulunuyorsa kadınların da erkekçe hareketleri itici görülüyor.
devamını gör...

eğer boş vaktim varsa üç beş dakikalığına izlediğim için dahil olduğum insan grubudur.

keyifli bir aktivitedir bence.
devamını gör...

dünyanın ilk mikrop müzesi micropia hollanda/amsterdam'dadır.
detaylı incelemek isteyenler için linkler;
micropia museum
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

canım istemiyor.
devamını gör...

kendi içerisinde bir sürü paradoks barındıran lakin teorik olarak mümkün olan über olay. teorik olarak dediysem öyle bir makineye atlayıp geçmişe gitmek gibi düşünmeyin. yine fizik yasalarının çerçevesinde gerçekleşecek olay.
bazı zamanda yolculuk yöntemleri.
- ışık hızına çok yakın bir hızda seyahat etmek.
- kara deliğin çekim alanına kapılmadan ( ki imkansız gibi ) yüzeyinde beklemek.
- kuantum sıçraması.
devamını gör...

ayakkabısını kendi bağlayabilen çocuğun ileride olması muhtemel insandır.

hayata karşı 1-0 önde, ya da en az bir "b", hatta "c" planı cepte olandır.
devamını gör...

ben genelde insanların ne ile meşgul olduklarına baktığım için, sadece iş olarak değil.. genel olarak vaktini ne için kullanıyor onu merak ederim.. farkettiğim yada üzerinde durduğum birşey değildir,
ama bazı erkeklerin sürekli uzun boylu seçimlerini farketmemek mümkün değil, mesela okan bayülgen.. (gayet rahat bir şekilde boyum 1.68 der ya, o rahat ve kendinden emin tavrı tekrar kendine hayran bırakır..) sanırım kısa boylu erkekler, fiziksel görüntü dışındaki konuları iyi kasıyorlar, yoksa bu hanımlar öyle böyle etkileyebilecekleri kadınlar değil, bknz. ronit gülcan, deniz akkaya.. kadınların neden yanındaki erkeğin kendinden daha uzun boylu olması gerekiyor? diye de şimdi beni düşündürmüştür..

burada ne için hep bu tercih yapılmıştır onu da düşündüm bak şimdi, yani aslında fesatlanmadan, herkesin beğendiği kadını oda beğenmiş de olabilir, ne yanidir, onun hakkı yokmudur..
yada özellikle yapılan bir gövde gösterisimidir..

çünkü kendimden biliyorum, bulunduğum her yerde, yani daha çok kız arkadaşlarımla, hep en uzun ben olduğumdan gıcık oluyorlar ve sürekli çok uzunsun bu ne böyle filan diyorlar, bende siz kısasınız diyorum, ama bu benim tercihim değilki.. öyle seçmiyorum insanları.. çok nadir benden uzun birinin yanında biraz vakit geçirince, hemen bu ne ya diyorum, bir cisim var ama yukardan bakıyor bana.. aşağıda olmak gerçekten kötüymüş, yukarıda olan kişiye karşı bir mağlubiyet hissettiriyor insana, istem dışı, bu garip birşeymiş..

son olarak daha öncede söylemiştim, insanlar birbirlerinin ruhundan etkilenirler aslında, gözleri çok güzel olduğu için değil kendisine baktığında verdiği duyguyu aldığı için, varsa kendisinde de bir duygu oluşacaktır, bacak boyundan bağımsız..
devamını gör...

hiç tanışıklığın olmayan insanın bile,yazdığın yorum ve açtığın başlıklardan senin hakkında fikir edinip, seninle ilgili düşüncelerini paylaştığı alandır. çok samimi olduğun insandan bile duyamayacağın güzel düşünceler hem seni sözlükte kalmaya teşvik ediyor, hem de başkaları tarafından yapılmış x kişisinin nick altı yorumunu okuduğunda az buçuk yazar hakkında bilgi sahibi olmanı sağlıyor. abartılmamak şartıyla yapılırsa daha güzel olacağını düşünüyorum.
devamını gör...

iyi niyetli olup herkesi kendim gibi sanmam. ruha yük, başa bela, kalbe ağrı getirir bu erdem.
devamını gör...

pastaneden mi bulacağız tepkilerine sebep olmuş başlıktır.
devir değişti artık internetten buluyoruz.
devamını gör...

telefonu alıp bakmak. bildirim var mı, sözlük ne durumda, mesaj atan var mı falan.
devamını gör...

sevgiliden ayrılma sebebi.
devamını gör...

şuan da beslediğim olmazsa olmazım diyebilirim.ismi pastel ve 4 aylıkken konuşmaya başladı.bide vıcır vıcır öylesi bir canlı yani.sinir stres hiç birşey bırakmıyor insanda.ilgilenebilecek herkese öneririm.bakması kolaydır masrafı çok çok azdır.çok çabuk bir şekilde de konuşurlar,alışırsanız vazgeçemezsiniz ayrıca.
devamını gör...

yıl olmuş 2021 hala böyle başlıklar var, çünkü hala bunun normal olmadığını ve ev işi yapan erkeklerin olması gerekenden farklı
mükemmel bir iş yaptığını düşünen insanlar var.
kadının çalışma hayatına girmesiyle beraber erkeklerden daha az bir iş yükü olmadığını, en az erkekler kadar yorulduğunu ve yıprandığını göz önüne alırsak, ha bir de buna ev işinin sadece kadının görevi olmadığını eklersek bence çok normal olan erkektir.
devamını gör...

asla asla çocuklarınızı yalnız bırakmayın, gerekirse ağlasın, üzülsün, asla sizin olduğunuz yerin dışı na izin vermeyin.
unutmayın taş yakından gelir, ya akraba ya komşu ya arkadaş.....
o eski mahalle kültürü mazide kaldı, eskiden de vardı böyle pislikler ama bu kadarına cesaret edemiyorlar di.
devamını gör...

hakkımda saçma sapan detayları ve söylediklerimi hatırlaması.
şanslıyım ki böyle birine sahibim, ufak tefek detayları hatırlarken (tanıştığımız gün taktığım küpeyi, ilk buluşmamızda giydiğim tişörtü falan mesela) adımı unutacak neredeyse, ama o kadar kusur kadı kızında da olur diyip itina ile seviyorum.
devamını gör...

gündemden uzaklaşmak, farklı diyarlara gidip kafa dağıtmak için birebir bir yayın.

(bkz: arındır bizi pink)
devamını gör...


desem ki…
inan bana sevgilim inan,
evimde şenliksin, bahçemde bahar;
ve soframda en eski şarap.
ben sende yaşıyorum,
sen bende hüküm sürmektesin.
bırak ben söyleyeyim güzelliğini,
rüzgarlarla, nehirlerle, kuşlarla beraber.
günlerden sonra bir gün,
şayet sesimi farkedemezsen,
rüzgarların, nehirlerin, kuşların sesinden,
bil ki ölmüşüm.
fakat yine üzülme, müsterih ol;
kabirde böceklere ezberletirim güzelliğini,
ve neden sonra
tekrar duyduğun gün sesimi gökkubbede,
hatırla ki mahşer günüdür
ortalığa düşmüşüm seni arıyorum.
devamını gör...

kişinin içinde bulunduğu ruh haline göre huzur da hüzün de verebilen ses.

bazen çok sıcak bir günün akşamında, bir anda serpiştirmeye başlar yağmur. gözlerinizi kapatır, camdan başınızı uzatır ve yaz akşamının, yağmurla karışık kokusunu çekersiniz içinize. hele de sevdikleriniz iyiyse, yanınızdaysa bundan büyük huzur yoktur belki de...

bazen çok sevdiğiniz birinden ayrılırsınız. tam yalnız kalıp onu düşünmek istediğiniz sırada ağlamaya başlar gökyüzü sizinle beraber. işte o an, yağmurdan daha hüzünlü bir şey yoktur yer yüzünde...

ne hissettirirse hissettirsin, güzeldir yağmur yine de çünkü bilirsiniz ki size de, küçücük bir böceğe de, bahçenizdeki o güzel ağaca da candır o.

sesinin hiç eksik olmamasını dilerim.
devamını gör...

bazı tetikleyiciler vardır, insanların bazı anılarını ve duygularını yüzeye çıkaran.

bu tetikleyiciler olukça aşına olduğunuz bir mekan olabilir veya alışık olduğunuz bir koku, tat,ses olabilir. bazen bir cümle, bir kelime olabilir. güzel bir müzik olabilir. bir resim, bir doku, bir obje, hatta bir insan bile olabilir.

insan sevdiği veya alışık olduğu birini kayıp ettiğinde ister istemez özler. fakat özlem duygusu zaman içinde solar ve hayat devam eder.

bazı zamanlar olur ki işte, kayıp ettiğiniz o kişi ile özdeşleşmiş bir tetikleyiciye maruz kalırsınız ve özlem orada vurur sizi. hafızanıza gömülmüş o anlılar tekrar uyanır. tekrar seyahat edersiniz o anlara.

tabi çok uzun sürmez bu, hızlı geri dönersiniz gerçekliğinize. bir sonrakine kadar unutur gidersiniz hayat koşuşturmacasının içerisinde.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim