şahsi fikrim iş bulamayan gençlerin borçları ertelenmeli, faiz işlememelidir. iş bulanlarınki de uzun vadelere yayılarak alınmalıdır. hiç bana biz zamanında ödedik, alırken biliyorlardı demesin kimse insanlar zaten mezun olduktan sonra işsizlik bunalımına girmiş haldeler bir de borçları ile dertlerine dert eklemeye gerek yok.
devamını gör...

sözlüğün büyük çoğunluğu gibidir, kim sevinmez ki içtenlikle yazılan birkaç satıra? hele önemli bir çoğunluğumuz unutulmamak, var olmak, iyi ilişkiler kurmak isterken naifçe...
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
2 gün öncesine kadar alkol ve papatya ile mücademe devam ederken ani bir karar ile eski dostum çayıma geri döndüm. onunla düşüncelere dalıyorum. iyi geliyor mu? evet. unutmayın çay içen adamdan zarar gelmez.
devamını gör...

adı üzerinde ama tanım olsun.
--- alıntı ---

hayata sarıl lokantası evsiz, toplum tarafından yok sayılan kişilere iş, aş, yaşam imkanı, psikolojik destek, mesleki eğitim desteği vererek hayatlarına tekrar devam etmelerini sağlayan, türkiye'nin “hayata geri kazandıran” ilk lokantasıdır.

--- alıntı ---
çorbada tuzun olsun'a gönüllü katıldığım bir akşam lokantasının önündeki evsizlere yemek verirken içeri girip yemek yememiz için çok ısrar etmişti ayşe abla. o zaman kendisini tanımıyordum, ettiğimiz sohbet en fazla üç dakika sürmüştür. uzun zaman sonra hayat hikayesini okuduğumda karşılaşmamızı çok iyi hatırladım. böyle güçlü insanların ve güzel fikirlerin daha çok bilinmesi ve desteklenmesi gerek.
devamını gör...

"kitleler hep böyle davranmayı yeğlemiştir zaten.belirsizlikten korkar,kendilerine anlatılan en saçma sapan şeylere dahi hakikat tutunacak bir dal sunmadığı için büyük kalpleriyle iman ederler.bu konuda yapabileceğin bir şey yok.bu kitlelerin peygamberi olmak isteyen kişi karşısındakiler sanki küçük birer çocukmuş gibi masallar anlatmalı,kafalarını envai çeşit hikayelerle doldurmalıdır.zaten bu yüzden zeki insanlar hep kitlelerden uzak durmayı tercih etmişlerdir."
vlademir bartol- alamut
devamını gör...

acı çekmeden güzelliklere ulaşamazsın.

yine bir rahatsız ukdesi.hep bir şeyler ukde kalmış, üzüldüm*
devamını gör...

hayat bu işte
kanatlanıp gitmek dururken
dört duvar içinde hap solursun
yaşamak için bir neden ararken
ölmek için bulursun
manga-hayat bu işte

her gecenin sabahı
her kışın bir baharı
her şeyin bir zamanı
benim dermanım yok
fikret kızılok-bir harmanım bu akşam
devamını gör...

adim eyluling ama agustosta mi dogmusum hajsjsjskskak

eyluling ile youtube röportajı izlenmemis,
olur oyle.
devamını gör...

(bkz: ne istediniz de vermedik) diyen olmadı bize anca ispatla falan filan deniliyor...
birde (bkz: gökten düşen üç elmanın da aynı kişiye düşmesi) sorunsalı var. sen çık elma ağacına düşmeden topla elmaları
kurtlu olmayanı seç, yoldan geçerken göz hakkı diye birilerine ver.kaldı mı zor bela elinde bir elma aman ha onu hemen yeme zor günler için sakla. çok birşey istemedik aslında sen hep yanlış kişilere verdin üstelik fazla fazla. ben sadece bir elma peşinde kendimi ispatlama derdinde...
şimdi sorarım size kim yiyiyor çatır çatur bu elmaları. kaldı mı elma ağacı bırakmadılar bize peki benim elmam nerede?
gökten üç elma düştü; biri bana, biri dinleyenlere, diğeri de bütün iyi insanlara olsun”
devamını gör...

cesaret edip boyatma sonucu sahip olduğum saç. aylarca düşünmenin ardından yaptım bir delilik. şimdilik gidip gelip ayna karşısında “yakıştı yakıştı!” diyerek günü bitiriyorum.
devamını gör...

mutualizm deyince baya havalı olmuş başlık. karşılıklı çıkar ilişkisi yazılsaydı mesela hiç havalı olmazdı.
devamını gör...

filmini önce izlemiştim epey güzeldi. kitabını da en kısa sürede edinip okumayı düşünüyorum. çok etkileyici bir hikaye olduğu kesin.
devamını gör...

edit: bkz verince çalışmadı. entry yazarken bütün harfleri küçüğe çevirdiği için aşağıdaki bkzlar aynı başlığa çıkıyo. arama butonuna manuel yazarsanız görebilirsiniz. sözlük büyük ı harfine duyarlı resmen.


ı harfiyle başlayan kelimelerde ı harfi büyükse ayrı bi başlık oluşturuyor. başka hiçbir harfte böyle bi sorun yok.
(bkz: ıstakoz) (bkz: ıstakoz)
(bkz: ılımlı) (bkz: ılımlı)
(bkz: ıslık) (bkz: ıslık)
(bkz: ıhlamur) (bkz: ıhlamur)
devamını gör...

anlık olarak yaşadığım can sıkıcı sorunsal. çok kötü bir kabus gördüm ve sonucunda bu girdiyi yazmakla meşgulüm.

geri uyumaya çok çalıştım ama başımın inanılmaz ağrısı bunu engellemiş bulunmakta. bu aralar çok düşünüyorum geçmişi, pişmanlıkları, bunların karakterime etkisini, gelecek kaygısını, mutsuzluğu belki biraz ölümü.

düşünmekten sıkıldım ama düşünmeden bir saniyem bile geçmiyor. düşünmek, daha da çok düşünmek anlayamadığım bir haz veriyor bana mutsuzluğumun yanında. korkuyorum bazen düşünmekten delirecek gibi oluyorum, dün burada akıl sağlığını kaybetmiş yazarlar tarzında bir başlık açılmıştı sanırım yavaş yavaş o evreye giriyorum bende.

beynim bu aralar eskisinden daha az çalışıyor sanki, çok durgun bir modda. ne yapsan ya da ne yapmaya çalışsan her seferinde önüne engel çıkması, hayallerin bir bir tükenmesi hepsi birleşip, insanın kabusu olup, gece uyurken hafakanlar bastırıp insanın damağını kuru ve de bünyesini nefessiz bırakıyor.

son zamanlarda mevcut modumu kimseye belli etmemeye uğraşıyorum ama çok sahte bir insan olup da çıktım esasen. insanların dertlerine ortak oluyorum, onları dinliyor, çözüm sunuyorum ama iş ne zaman bana gelse kendi söküğümü dikemiyorum.

her şey bana saçma ve amaçsız gelmeye başladı. bakışlar, sözler, manalar. kendimi kapkara bir bataklığa, bir depresyona süruklüyorum ama diyorum ya bana anlayamadığım bir haz da veriyor bu durum bir bakıma.

çok düşünüyorum. bunu yazarken bile, az sonra şekersiz sert bir kahve hazırlayacak olurken bile. en sonunda her filozof yalnız ölür ben bir filozof değilim ama bir filozof gibi hissetmenin ne demek olduğunu iyi biliyorum.

saat 05.07 değerli vaktini ayırıp bunu okuduğun için de sana ayriyeten teşekkür ediyorum, iyi geceler.
devamını gör...

constantino kavafis’in her zaman içime dokunan muhteşem şiiri kent’in içinde geçen bir cümledir.

herkes gidebilir. gitmek sanıldığı kadar zor değildir. ve kimse ilk kez gitmiş olmayacaktır birinin hayatından ya da bir kentten. çok sürgün terk etmiştir evini ve de sevdiği insanı tarih boyunca. bunca zamandır kendi halinde dönmekte olan bu aciz gezegende hiçbir gitmek alışılmadık bir eylem olmayacaktır. hepsi bildik ve tanıdık hüzünler. acı demlenmeye bırakılmış bir hüzündür. demini aldıkça acımaya başlar. ama asla yeni değildir. kadimdir.

gidilen yer kendini kıymete bindirmeye bayılır elbette. kollarını açıp karşılayacakmış gibi yekinir yerinde. ama yüzünde yabancı bir samimiyet vardır sana sarıldığında ama sen göremezsin. omzunun üstünden senin yeni sandığın denize doğru bakmaktadır çünkü. ve deniz en az gitmek kadar, hüzün kadar, acı kadar yaşlıdır. en az gözlerin kadar.

yeni denizler yok artık. medeni vahşiler coğrafi keşifleri bitirdikten sonra keşfedilecek yeni bir şey kalmadı. başka şeyler aramak için artık çok geç. varolan bir aşka tutunmak kaybolmamak için en güzel yoldur. ufalanmış ekmek kırıntıları gibidir hiç deniz görmemiş bir orman içinde kör topal yürürken.

yeni denizler bulamayacaksın. bulmak zorunda değilsin. ama seni yine de ara. arayış senin sisyphos halin. geri döndüğünde eğer bir karga ufaladığın ekmek kırıntılarını tırtıklamamışsa gerçek denizini bulacaksın olduğu yerde. çünkü deniz ne kadar dalgalanırsa dalgalansın hiçbir yere gitmez. o, bırakıldığı yerde kalmaya yazgılıdır.

içindeki lavinia anlayacaktır söyleneni. denizin ortasındaki sandal hala beklemekte çiçekli elbiseyi.
devamını gör...

sesini duymak için aradım.
devamını gör...

urartulular'a ait olan dil.
dünya üzerinde yalnızca 12 kişi biliyor. yazabilen tek kişi ise mehmet kuşman.
devamını gör...

trollük konusunda eksik olmasın bana tam not veren yazardır * şaka bir yana severek okuyorum tanımlarını. sadece nickini okuyamıyorum.
devamını gör...

yanlış kardeşim, ramazanda oruç tutmuyor diye dayak yiyen adamdan ne farkı var ki şimdi bu adamın?
devamını gör...

metabolizmayı hızlandırmaya yardımcı, sakinleştirici çay türü. vücut için oldukça faydalıdır. antioksidan görevi görür. faydasını görmek istiyorsanız aktarda satılandan almalısınız. poşet çay şeklide olanının pek fayda verdiği söylenemez.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim