zaman tüneli

gece gece gelen rakı perileri mi deniyordu buna neydi.
saat 23,40 da ilk kadeh.
devamını gör...

mutlu bir pazar sabahına uyanmak dileğiyle herkese iyi geceler..
devamını gör...

#3854358
eşi eve sarhoş gelip kendisine sarılmak isteyen ve bu eylemden rahatsız olan yazar veya kocaları eve sarhoş gelip, kendilerine sarılmak isteyince rahatsız olan ve hatta devam ederse, boşanmayı düşünen ve bu nedenle de yazar arkadaşa ulaşan türbanlı kadınların beyanı gibi duruyor.
devamını gör...

gözlem yapmayı ve yorumlamayı seviyor. dedektif ile stalker arasındaki ince çizgide.
devamını gör...

icinde bulundugum durum.
bi seyler olmakta ama ben hicbi sey anlamıyorum arkadaslar:)
devamını gör...

(bkz: çoklu kişilik bozukluğu) ya da (bkz: dissosiyatif kişilik bozukluğu) olarak da bilinir.
devamını gör...

twitter de demliler, pkklılar kuyruğuna basılmış it gibi ağlıyordu sebebi buymuş;

en iyi terörist ölü teröristtir kimse kusura bakmasın;

ayrıca şöyle bir şey de var suriye de esat varken deyrü zor da isam zahrettin işidlilere büyük kayıplar verdirdiği için rojava bölgesinden oraya takviye giden işid birliklerinin yokluğu ile savaş kazanıyormuş gibi kahramanlık destanı yazan ypg nin tam olarak isam zahrettinin başarısının üstüne yattığının tescilidir. ne oldu gencolar içinizden mi geçiyorlar?

madem bahsettik anmışta olalım; (bkz: isam zehreddin)

aynen şu şekil izliyorum;

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

yazarlarla ilgili bu tarz yazdığı tanımlar cidden takdir edilesi, emeğine, yüreğine sağlık.
devamını gör...

durdurun dünyayı inecek vaaarrr. sabahtan beri dönüyoruz ve hala sebebini anlamadım. delirecem.
devamını gör...

külçe külçe hem de deli dehşet bir altın
devamını gör...

"bir bakış bile yeterken anlatmaya her şeyi
kalbinizi dolduran duygular kalbinizde kaldı.."

demiş çok güzel demiş
devamını gör...

ilişki durumları baya bir yoğun hocam
devamını gör...

çok oldu kaybedeli. bu gece bir şarkının tetiklediği özlemle doluyum hala. sen de beni özlüyor musun baba?

bildiğim kadarıyla can kazaz babasına yazmış.

bunca yıl
devamını gör...

mor saçlı berivan rojava da zulüm var derken ben;

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

" ve güzeldir dünya...
yaşamayınca.
"

1916/ 1979 yılları arasında yaşayan türk şair, öğretmen ve çevirmen behçet necatigil imzalı eser; şiir türünde yer almakta iken 1976 yılında yayınlanmıştır.

şairin yalnızca kendisinin seçmiş olduğu şiirleri yer alıyor.

kitabımıza geçelim;

ne zaman behçet necatigil okusam içimi derin bir hüzün kaplar, yazdıklarının hüzünlü olmasından kaynaklı olabilir.

bu kitabındaki şiirlerinde sanki bütün yaşamları gizlice uzaktan izlemiş olduğu izlenimine ya da hissine kapılmamak bence imkânsız, sanki dünyadan gelip geçen herkesi tanımış ve yüreğini görmüş edâsıyla yazıyor, okuyan herkesin kendinden bir şey bulabileceği yakınlıkta yazıyor, bu duyguları ben de yaşadım diyor insan okurken.

hep yanlış anlaşılmış olmayı, bazı duyguları kalbine gömmeyi, yaşamın vaat etmediği mutluluk hasreti, ancak öldüğünde rahat edeceği sanrısı, kimsesizlik hissinin berdevamlığıyla yaşamanın ağırlığı, ansızın kaybetmeleri, kendine özgü bir şiir anlayışıyla yansıtıyor şiirlerinde.

yarım kalmışlıkları, boşlukları, eksik hissetmeyi, acıyı, burukluğu, dâimi hasreti derinden hissettiriyor.

düşündürücü bulduğum dizeleri de vardı, insan önce çevresinden ölür dizesinde olduğu gibi, karanlıktan aldım,
ben bütün verdiğimi
dizesinde de olduğu gibi.

ve kalkar gideriz, gitmek unutmaksa dizesi de etkileyici dizelerdendi.

ve güzeldir dünya...
yaşamayınca
dizesi bence kitabın en can alıcı dizelerindendi.

şairin hayatın hüznünü yansıtma biçimi her zamanki gibi oldukça etkiliydi.

seçtiğim bazı dizeleri bırakarak burada bir son veriyorum.

" kalbinizi dolduran duygular kalbinizde kaldı... "

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel


üzüyor mu seni delikanlı
yollar gibi sokaklarda kalışın?

aynaya bakar ağlar,
hasret ne vakte kadar?


biliyorum saadet
bana dünyada gelmez
ölümü bekliyorum.

ben artık bulunduğun şehirden gittim.


olmuyor ki ha deyince
hayat bütün bütün zalım.

elim hiçbir işe yatmadı,
ömür sürdüm faydasız.
yaşamaz ölürdüm
siz olmasanız.
pek çoğunuz benim için sıkıntıya girdi,
sırtınızda yük gibiyim âdeta.
bir yardımınız daha lâzım şimdi
size zahmet, son defa.
ormanlardan odunumu getirdiğiniz gibi,
fırınlarda hamurumu pişirdiğiniz gibi,

lütfen beni mezarıma bırakıverin
bildiğiniz gibi.


yığılıp kalacağım kendimi bıraksam.

sen benim düşmanımsın değişen,
her seferinde ismin başka.
ama hiç tadı yok yaşamanın
tam doğrulurken yeniden
tarlamı suların basmasa.
insanınla vur, hastalığınla yere ser,
sars beni paraca
her yıkılışımda kuvvetim artar
ışıyan bir köşe ergeç benim
sen benim geçidimsin beyaza.


ansızın koptu aradaki bağ..

bir bakış bile yeterken anlatmaya her şeyi
kalbinizi dolduran duygular
kalbinizde kaldı.

işim bitik, bilirim.
nasıl yarım kalmaz herhangi bir sevincim?


beni bana gösterecek aynamdı,
almışlar.
beni bana gösterecek lambamdı,
almışlar.

ve güzeldir dünya...
yaşamayınca!

kalır bir şeylerimiz bir kişide / yakınsa /

özlüyoruz geçiyor
yoksa dayanılmazdı.

insan neyi ne zaman sonra anlar?

kaybeder bazı şeyler ansızın önemini...


anladınız neymiş kattıkları
perdeler çiçekler ışık hava su
ancak onlar varken
sizi yaşatıyordu...

devamını gör...

hatırladığım kadarıyla rakka, şimdi “baskı altına alınmaya başlayan” tabka’ya 60 km falandır.

rakka alınırsa bunların kanton hayallerinin yarısı bu gece bitmiş olur. neden:
1. “ışid’e karşı savaşıyoruz” zırıltıları biter.
2. fırat’ın doğusuna geçilmiş olur.
3. abd’nin bunlarla işinin yavaş yavaş bitmeye başladığı ortaya çıkar. mecburen entegrasyon masasına otururlar.
4. tabka barajı millileştirilmiş olur.z
5. ülkenin doğusu daha zengin ve suriye, ekonomik olarak toparlanmaya başlar.
6. israil’in maksimalist hayalleri çok büyük bir darbe yer.

yani:

tabka hadi bir derece de, inşallah bizimkilere “rakka’ya girmeden durun” telkini gelmeden buraya girilir.

tabka’nın dışında ve içinde 2 gün bile oyalanırsa, maalesef bir daha 1-2 seneden önce bulamayacağımız bir fırsat elden gitmiş olur.
devamını gör...

insan hissetmek istiyor, insan varlığını taşırırcasına sevgiye dair kokular duyumsamak istiyor.
insan yanılmak istiyor
devamını gör...

osmanlı fedaileri, japon samurayları ayağının altında paspas yapar. çiğ çiğ yer. öyleyse nick'i japonca olanlar korkmaya başlasınlar.
devamını gör...

niye alkış tutmak için mi bunlar nasıl hayatlar anam
devamını gör...

tabi tabi..! zarrab türü dostlarınız, altın günahtır verin bize de ahretinizi errkekkliğinizi kurtarın diyen cemaat hocaefendileriniz yoksa, başka nerden bulacaksınız. koşun ırmaklara, dağlara.. sebil gibi altın akıyor efenim.. (tabii hes nedeniyle cengiz efendi -malum nehir, çay, ırmak bırakmadı- 'hööst hesim var benum' deyu, cendermeyi üstünüze salmazsa..)
devamını gör...
daha fazla yükle

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim