zaman tüneli
oniki adaların yunanistana verilmesi
naziler yüzünden oniki adaların yunanistan'ın olması gerçeğidir. cumhuriyet tarihini okumaya başlayınca her şey netleşti. önceden anlayamadığım konuyu böylece kavradım. bak:
balkan savaşları sırasında nüfüsu rum olan bu adalar padişahın ricasıyla bir süreliğine italya'ya verilmiştir. balkan harpleri, 1829 da yunanistanın kurulmasına razı olunması, 1897 de kazanılan girit savaşından sonra abdülhamit'in masada kaybetmesi ve 1. dünya savaşının yenilgisi ardından adalar italyanın elinde kalmıştır. 1923 de imzalanan lozanda bu adaların silahsızlandırılması ve asker bulundurulmaması koşulunca mevcut halin devam etmesi kabül edilmiştir.
1947 yılına kadar bu adalar hiç gündeme gelmemiş, herhangi bir sorun teşkil etmemiştir. ancak, 2 dünya savaşına almanya ile beraber yenik düşen italya barış masasına oturduğunda, ingilizlerle beraber savaşan yunanistan bu adaları istemiştir. türkiyenin bütün itirazlarına rağmen adalar italyanlardan alınıp yunanistan'a verilmiştir. türkiye, savaşta bir taraf olmadığı için herhangi bir yaptırı mı da söz konusu değildir. bu nokta da şunu belirtmem gerekiyor. hem nazi almanyası hem de churchill ingilteresi adaları türkiyeye teklif etmiş ve savaşa dahil edilmek istenmiştir. ancak kabül görülmemiştir.
iddia edildiği gibi lozan da 12 adalar yunanistan'a verilmemiştir. görüşmelerde referandum talep edilmiş, halkın çoğu rum olduğu için zaten alınamayacak yerler için görüşmeler kesilmemiştir. bunun yerine silahsızlandırma başarısı ile italyanlarda kalmıştır. yunanistana geçişi ise 2. dünya savaşının bir sonucu olarak 1947 de gerçekleşmiştir.
günümüzde yaşadığımız adaların silahlandırılması tartışma konusudur. bizim iddiamıza göre lozan maddelerine göre bu yapılamaz. yunanlılara göre ise bu antlaşma italya ile yapıldığı için kendilerini bağlamamaktadır. kaynak: facebook/eski medeniyetler ve dünya tarihi
balkan savaşları sırasında nüfüsu rum olan bu adalar padişahın ricasıyla bir süreliğine italya'ya verilmiştir. balkan harpleri, 1829 da yunanistanın kurulmasına razı olunması, 1897 de kazanılan girit savaşından sonra abdülhamit'in masada kaybetmesi ve 1. dünya savaşının yenilgisi ardından adalar italyanın elinde kalmıştır. 1923 de imzalanan lozanda bu adaların silahsızlandırılması ve asker bulundurulmaması koşulunca mevcut halin devam etmesi kabül edilmiştir.
1947 yılına kadar bu adalar hiç gündeme gelmemiş, herhangi bir sorun teşkil etmemiştir. ancak, 2 dünya savaşına almanya ile beraber yenik düşen italya barış masasına oturduğunda, ingilizlerle beraber savaşan yunanistan bu adaları istemiştir. türkiyenin bütün itirazlarına rağmen adalar italyanlardan alınıp yunanistan'a verilmiştir. türkiye, savaşta bir taraf olmadığı için herhangi bir yaptırı mı da söz konusu değildir. bu nokta da şunu belirtmem gerekiyor. hem nazi almanyası hem de churchill ingilteresi adaları türkiyeye teklif etmiş ve savaşa dahil edilmek istenmiştir. ancak kabül görülmemiştir.
iddia edildiği gibi lozan da 12 adalar yunanistan'a verilmemiştir. görüşmelerde referandum talep edilmiş, halkın çoğu rum olduğu için zaten alınamayacak yerler için görüşmeler kesilmemiştir. bunun yerine silahsızlandırma başarısı ile italyanlarda kalmıştır. yunanistana geçişi ise 2. dünya savaşının bir sonucu olarak 1947 de gerçekleşmiştir.
günümüzde yaşadığımız adaların silahlandırılması tartışma konusudur. bizim iddiamıza göre lozan maddelerine göre bu yapılamaz. yunanlılara göre ise bu antlaşma italya ile yapıldığı için kendilerini bağlamamaktadır. kaynak: facebook/eski medeniyetler ve dünya tarihi
devamını gör...
bir daha dünyaya gelirse yazarların yaşamak istediği ülkeler
(bkz: kuzguncuk)
devamını gör...
iyi geceler sözlük
istersen artık birbirimize iyi geceler, yedi cüceler diyelim ve uyuyalım. ne dersin?
(bkz: bir genç kızın gizli defteri)
devamını gör...
kemalistlerin kutsal inekleri
kemalistlerin dokunmaya cesaret bile edemedikleri mevzular.
en başta batı gelir herhalde. batı; bir kemalist için dokunulmazdır , batı ne demişse tartışmasız doğrudur. aydınlanma, modernizm, bilimcilik, akılcılık, ulusalcılık falan gibi konularda aykırı bir cümle bile kursan mazallah kafir ilan edilebilirsin. ha ben kemalistlerin kutsal inekleri dedim ama bunlar solcu tayfanın da kutsal inekleridir ayrıca.
en başta batı gelir herhalde. batı; bir kemalist için dokunulmazdır , batı ne demişse tartışmasız doğrudur. aydınlanma, modernizm, bilimcilik, akılcılık, ulusalcılık falan gibi konularda aykırı bir cümle bile kursan mazallah kafir ilan edilebilirsin. ha ben kemalistlerin kutsal inekleri dedim ama bunlar solcu tayfanın da kutsal inekleridir ayrıca.
devamını gör...
güne bir türkü bırak
devamını gör...
efsane milan kadrosu
ezbwre sayamayan erkek vurduruyodur
devamını gör...
istanbul'un en sevilen ilçesi
üsküdar… bir senem bu ilçede geçti, çok severim.
devamını gör...
teknoloji başıboş bırakılmış bir canavardır
martin heidegger'e ait söz.
insanlar teknolojiyi ideolojiden soyutlanmış insan hayatını kolaylaştıran bir vasıta olarak görüyor ama heideggerci düşünce biçimiyle ele alındığında teknoloji niceliğin ve vasatın hükümranlığından başka bir şey değil.
insanlar teknolojiyi ideolojiden soyutlanmış insan hayatını kolaylaştıran bir vasıta olarak görüyor ama heideggerci düşünce biçimiyle ele alındığında teknoloji niceliğin ve vasatın hükümranlığından başka bir şey değil.
devamını gör...
normal sözlük
jet ali'nin bile küfrettiği sözlüktür biz gazeteciymişiz olm dsfgfdgfd
www.youtube.com/live/0m0kOA...
www.youtube.com/live/0m0kOA...
devamını gör...
aç kurt arslana saldırır
ölmüş eşek kurttan korkmaz varken ne gerek var bunlara.
devamını gör...
işi düşünce aramak
var böyle arkadaşlarım, yapabileceğim bir şey ise sıkıntı etmem. çünkü ben de aynı şekilde davranabiliyorum.
devamını gör...
yazarların bugünkü mutsuzluk sebebi
10 gun filan oldu. sevgilim beni hic aramadı.
beni terk etmiş olabilir mi arkadaslar? ühü.
beni terk etmiş olabilir mi arkadaslar? ühü.
devamını gör...
knowledge is power
" bilgi, güçtür" anlamına gelen bir bacon sözü.
bacon'un bu sözündeki özne; bilgi midir yoksa güç müdür? baya tartışılmıştır bu konu. lakin genel ve benim de katıldığım kanı "güç; bilgidir" olanı. bilgiyi doğrulayan, gücü elinde bulundurandır.
bacon'un bu sözündeki özne; bilgi midir yoksa güç müdür? baya tartışılmıştır bu konu. lakin genel ve benim de katıldığım kanı "güç; bilgidir" olanı. bilgiyi doğrulayan, gücü elinde bulundurandır.
devamını gör...
daraldık genişlet ey tanrım
genişlememiz lazım ama bize önce bir deli dahi lazım.
devamını gör...
yakınlık duymak
ben biraz cins bir insanım.
kolay kolay yakınlık duymam.
ama bazen bi şeyler oluyor. oluyor.
ne artistlik yapma ihtiyacı hissediyorsun.
ne bi seyleri saklama.
ne eksiklerinden utanma.
tam bir yakınlık hali.
evine gelmiş gibi;)
kolay kolay yakınlık duymam.
ama bazen bi şeyler oluyor. oluyor.
ne artistlik yapma ihtiyacı hissediyorsun.
ne bi seyleri saklama.
ne eksiklerinden utanma.
tam bir yakınlık hali.
evine gelmiş gibi;)
devamını gör...
yabancılarla girilen komik diyaloglar
şehirlerarası uzun bir yolculukta kimlik kontrolü yapıldı.
astsubay çavuş: yolculuk nereye?
ben: otobüsün gittiği yere
astsubay: otobüs nereye gidiyor?
ben: mümkünse gitmek istediğim yere!
astsubay: uzun uzun bakıp elindeki kimliğimi öbür eline vurarak; sen, benimle dalga mı geçiyorsun sana soru soruyorum doğru cevap ver, dedi.
ben: özür dilerim komutanım, belki otobüs 100m sonra şarampole yuvarlanacak, şimdi size yolculuk cehennemin dibine desem daha kaba olmaz mı? çünkü şoför çok dengesiz sürüyor dedim.
astsubay: tövbe tövbeeee al kardeş kimliğini hayırlı yolculuklar.
astsubay çavuş: yolculuk nereye?
ben: otobüsün gittiği yere
astsubay: otobüs nereye gidiyor?
ben: mümkünse gitmek istediğim yere!
astsubay: uzun uzun bakıp elindeki kimliğimi öbür eline vurarak; sen, benimle dalga mı geçiyorsun sana soru soruyorum doğru cevap ver, dedi.
ben: özür dilerim komutanım, belki otobüs 100m sonra şarampole yuvarlanacak, şimdi size yolculuk cehennemin dibine desem daha kaba olmaz mı? çünkü şoför çok dengesiz sürüyor dedim.
astsubay: tövbe tövbeeee al kardeş kimliğini hayırlı yolculuklar.
devamını gör...
istanbul'un en sevilen ilçesi
(bkz: kadıköy) tabii ki de. biri de çıkıp dememiş kuzguncuk ne zaman ilçe oldu diye.*
devamını gör...
mesafe vs yakınlık
cok zor konular.
.
biz mesela eski eşimle mesafeliydik. onun maasını bilmezdim. bi şey istemeye cekinirdim, isteyemez, her işimi kendim cozerdim.
batıdan aldıgımız bireysellikten hep bunlar.
ama bazı ilişkilerde dogudaki yakınlık oluyor. oyle rahatsın.
dusunucek olursan ben hep aynı benim.
ama bazı insanlarla oyle, bazı insanlarla boyle oluyorum.
karsındaki adamın tarzıyla alakalı sanırım.
.
biz mesela eski eşimle mesafeliydik. onun maasını bilmezdim. bi şey istemeye cekinirdim, isteyemez, her işimi kendim cozerdim.
batıdan aldıgımız bireysellikten hep bunlar.
ama bazı ilişkilerde dogudaki yakınlık oluyor. oyle rahatsın.
dusunucek olursan ben hep aynı benim.
ama bazı insanlarla oyle, bazı insanlarla boyle oluyorum.
karsındaki adamın tarzıyla alakalı sanırım.
devamını gör...

