zaman tüneli
şöyle bol sucuklu kaşarlı bir menemen yapayım
şu menemeni rahat bırakın,atmayın içine sucuk ve kaşar. bunlar girince tadı değişiyor. tost mu yiyorsun mübarek.
devamını gör...
dar pantolon giyen erkeğin asıl amacı
nargile kafeye gitmek.
devamını gör...
z kuşağı bir kanser türüdür
her şeyden önce insanları doğdukları yıllara göre kategorize edip aşağılayan, nefret dili içeren bir ifade bu. öncelikle buna katılmıyorum ve doğru bulmuyorum.
bir z kuşağı çocuğu annesi olarak da ayrıca itiraz ediyorum. çünkü tanıdığım en muhteşem insanlardan biri kendi evladım. elbette bu annelik duygusunun getirdiği bir önyargı olarak görülebilir ama aynı zamanda her gün gözlemlediğim bir gerçek. merak eden, sorgulayan, adalet duygusu güçlü, empati kurabilen bir insan. onun annesi olduğum için kendimi şanslı addediyorum.
ayrıca bir kuşağı topyekün yüceltmek de, şeytanlaştırmak da kolaycılık. her neslin içinde iyi insanlar, kötü insanlar, çalışkanlar, tembeller, düşünceliler ve düşüncesizler var.
bir z kuşağı çocuğu annesi olarak da ayrıca itiraz ediyorum. çünkü tanıdığım en muhteşem insanlardan biri kendi evladım. elbette bu annelik duygusunun getirdiği bir önyargı olarak görülebilir ama aynı zamanda her gün gözlemlediğim bir gerçek. merak eden, sorgulayan, adalet duygusu güçlü, empati kurabilen bir insan. onun annesi olduğum için kendimi şanslı addediyorum.
ayrıca bir kuşağı topyekün yüceltmek de, şeytanlaştırmak da kolaycılık. her neslin içinde iyi insanlar, kötü insanlar, çalışkanlar, tembeller, düşünceliler ve düşüncesizler var.
devamını gör...
sözlük yazarlarının söylemek istedikleri
1 aydır almak için dua ettiğim arabayı almamak için dua ediyorum.
devamını gör...
dostoyevski'den alıntılar
ben hasta bir adamım… kötü bir adamım. suratsız bir adamım ben. galiba karaciğerimden zorum var. doğrusu hastalığımın ne olduğunun da farkında değilim ya, hatta neremin ağrıdığını bile iyice bilemiyorum. tıbba ve doktorlara saygım olduğu halde tedavi olmuyorum ve asla olmayacağım. bir yandan da aşırı ölçüde, mesela tıbba saygı besleyecek kadar boş inançlara bağlıyım. (boş inançlara kapılmayacak kadar tahsil gördüm, ama inanıyorum işte.) yok efendim, sadece inadımdan tedavi olmak istemiyorum.
yeraltından notlar
yeraltından notlar
devamını gör...
köyde yaşama isteği
öyle sanıldığı gibi değil
inluencerlardan gaza gelip ağar toğar köye yerkeşmeye kalkmayın
köylülerle muhatao olacaksınız lan bş kere
mantak mısınız
inluencerlardan gaza gelip ağar toğar köye yerkeşmeye kalkmayın
köylülerle muhatao olacaksınız lan bş kere
mantak mısınız
devamını gör...
çekirdek kahve
uyanmak için kenya,
uykum kaçmasın,hafif olsun istiyorsam da kolombiya tercihimdir.
uykum kaçmasın,hafif olsun istiyorsam da kolombiya tercihimdir.
devamını gör...
botlar tarafından oylanmak
olsun güzl kızlar da var
bot mot yürürm ben buna
bot mot yürürm ben buna
devamını gör...
motosiklet sürmeye yeni başlayanlara tavsiyeler
egzoz başırtmak şart
bol bol bağırttırın
bol bol bağırttırın
devamını gör...
z kuşağı bir kanser türüdür
yanlıştır. sadece çoğunluğu mal.
devamını gör...
z kuşağı bir kanser türüdür
iyi huylu mu kötü huylu mu?
devamını gör...
sözlükteki başlıkların gözden geçirilmesi
çünkü herk3s bilirkişi
herk3s cem yılmaz mkdmn yerinde
herk3s cem yılmaz mkdmn yerinde
devamını gör...
90'lara özlem
psikolojik olarak retrofokus idealizasyon şeklinde açıklanır. geçmişi daha mükemmel şekilde idealize etmekten kaynaklıdır.
odağı tamamen geçmişe vermek şimdiki tatminlerden uzaklaşmasına ve tat alamamasına sebep olabilir.
yani aşırı 90 lar aşkınız varsa ve şu an hayatınız ot gibi geliyorsa bir uzmanla bu konuyu konuşabilirsiniz. aşırısı iyi değil.
yoksa biz de açıyoruz 90 lar pop radyo dinliyoruz.
b.k gibi şarkılar da var söyletmeyin şimdi.
odağı tamamen geçmişe vermek şimdiki tatminlerden uzaklaşmasına ve tat alamamasına sebep olabilir.
yani aşırı 90 lar aşkınız varsa ve şu an hayatınız ot gibi geliyorsa bir uzmanla bu konuyu konuşabilirsiniz. aşırısı iyi değil.
yoksa biz de açıyoruz 90 lar pop radyo dinliyoruz.
b.k gibi şarkılar da var söyletmeyin şimdi.
devamını gör...
türk insanının beceremediği şeyler
işkembe-i kübradan sallamayı bırakmak..
sen ne yaptın, nasıl bir başarı gösterdin diye sorsan apışıp kalır ama akıl vermeden geri durmaz.
kendini bilmek deyimi bu topraklarda sadece yunus'un veya antik filozofların sözlerinde kalmış gibi..
sen ne yaptın, nasıl bir başarı gösterdin diye sorsan apışıp kalır ama akıl vermeden geri durmaz.
kendini bilmek deyimi bu topraklarda sadece yunus'un veya antik filozofların sözlerinde kalmış gibi..
devamını gör...
köyde yaşama isteği
daha çok yazın gelen,kışın gisen istektir.
hadi çocuk çocuğu ikna ettin diyelim sabit gelirin olmadıktan sonra yemişim köyünü. olacak ayda en az 2.000 dolar veya euro gelirin o zaman köy yaşanır hale gelir. yoksa çamuruyla,tezek kokusuyla,kışıyla,soğuğuyla,sobasıyla uğraşılmaz.
hadi çocuk çocuğu ikna ettin diyelim sabit gelirin olmadıktan sonra yemişim köyünü. olacak ayda en az 2.000 dolar veya euro gelirin o zaman köy yaşanır hale gelir. yoksa çamuruyla,tezek kokusuyla,kışıyla,soğuğuyla,sobasıyla uğraşılmaz.
devamını gör...
fall
iki kız arkadaş var : canlı kalmak, yaşadıklarını anlamak, heyecan yaratmak, hayata kafa tutmak, korkularını yenmek, acılarını dindirmek istiyorlarmış.. çıkmışlar amerika'nın en uzun olduğu düşünülen direğine.. tabii böyle bir başlangıç ile 'aklınız hiç yok mu sizin kızım' diye diye izliyorsun. bile bile lades...
gerilimini çok beğendim. diken üzerinde izledim; bir an dikkatin dağılmıyor, seyirciyi koparmıyor.
böyle maceraperest insanların var olduğunu düşünmekteyim. ya canlı kalacağım ya öleceğim kafası yaşayanlar.... film tabii ki daha absürt bir kafada. 'ölmek için daha başka ne yapabiliriz' sorusunu soruyor.
'öleceksek hayata kafa tutarak öleceğiz' sloganıyla karşımızda..
yani illaha başrolün hayatta kalmasına da gerek yoktu. anladık korkularını yendi de ne yani orası bile geçmedi bana..
yükseklik korkunuz varsa film tam anlamıyla ayrı bir ızdırap olabilir.
gerilimi benim içimi gıdıkladı, hafif tedirginlik duygusu yarattı ve hoşuma gitti..
bir de ne diyorduk; film bu yahu olacak böyle abuk, sabuk şeyler.. normalde yaşadığımız hayatı çekmeyecekler ya.. sıkıcı, normal insanları mı anlatacaklar. böyle manyak hikayeler paylaşacaklar, biz de izleyeceğiz. yani beni o direğe çıkarsalardı böyle bir hikaye mi çıkacaktı. akbabayı gördüğüm yerde eve ağlayarak geri dönecektim... canlı da değiliz, kanlı da değiliz biz.. kızların derdi de buydu; canlı, kanlı olmak.. *
annem biz zaten ölmüşüz..
gerilimini çok beğendim. diken üzerinde izledim; bir an dikkatin dağılmıyor, seyirciyi koparmıyor.
böyle maceraperest insanların var olduğunu düşünmekteyim. ya canlı kalacağım ya öleceğim kafası yaşayanlar.... film tabii ki daha absürt bir kafada. 'ölmek için daha başka ne yapabiliriz' sorusunu soruyor.
'öleceksek hayata kafa tutarak öleceğiz' sloganıyla karşımızda..
yani illaha başrolün hayatta kalmasına da gerek yoktu. anladık korkularını yendi de ne yani orası bile geçmedi bana..
yükseklik korkunuz varsa film tam anlamıyla ayrı bir ızdırap olabilir.
gerilimi benim içimi gıdıkladı, hafif tedirginlik duygusu yarattı ve hoşuma gitti..
bir de ne diyorduk; film bu yahu olacak böyle abuk, sabuk şeyler.. normalde yaşadığımız hayatı çekmeyecekler ya.. sıkıcı, normal insanları mı anlatacaklar. böyle manyak hikayeler paylaşacaklar, biz de izleyeceğiz. yani beni o direğe çıkarsalardı böyle bir hikaye mi çıkacaktı. akbabayı gördüğüm yerde eve ağlayarak geri dönecektim... canlı da değiliz, kanlı da değiliz biz.. kızların derdi de buydu; canlı, kanlı olmak.. *
annem biz zaten ölmüşüz..
devamını gör...
müdire
dişi müdür.
devamını gör...
botlar tarafından oylanmak
üstelik bu bot sadece sabah saatlerinde görünüp günaydın mesajından başka bir katkı sağlamıyor sözlüğe.
devamını gör...
gelibolu gazozu
bu sene nasip olursa deneyeceğim.
devamını gör...
90'lara özlem
hep var. özellikle yaz ayları daha başka bir vurur. o eski 90 yaz gün ve geceleri... bir başkaydı be. her şeyi geçtim hava bile farklıydı...
devamını gör...