1.
dünyadaki bütün dinler arasında en barışçıl ve huzur veren din islamdır. müslüman bir kişi diğer görüşteki insanlara saygısızlık yapmaz, onlara şiddet kullanmaz. 2-3 tane beyni yıkanmış, psikolojik sorunlu teröristin çıkıp bütün müslümanları lekelemesine izin verilmemelidir. islam daima gittiği yere kardeşlik götürür.
devamını gör...
2.
islam, yaratıcıya teslim olmak, o'nun kurduğu düzenle ve emirleriyle barış içinde olmaktır. bütün herkesle ve herşeyle sulh içinde olma gibi bir iddiası yoktur ve olmamıştır. kendisine karşı düşmanlık edenlerle islam'ın da savaşması kadar doğal bir durum yoktur.
devamını gör...
3.
evet kesinlikle öyledir. mesela inanmayanların kafasını kesmek ve yakmak barış için önemli bir yöntemdir.
devamını gör...
4.
cihad ve kıtal ayrı anlamlardır.
müslüman; dinine, kendisine, hayat standartına ve aynı inancı paylaştığı "kardeşlerine" dakunulmadığı sürece savaşmaz.
sadece tebliğ eder (yasin 17)
tebliğ ise zorla olmaz (bakara 256)
kişi inanmıyorsa inanmıyordur (şuara 3-4)
islam adalet dinidir!
adalet yoksa islam'da yoktur!
müslüman; dinine, kendisine, hayat standartına ve aynı inancı paylaştığı "kardeşlerine" dakunulmadığı sürece savaşmaz.
sadece tebliğ eder (yasin 17)
tebliğ ise zorla olmaz (bakara 256)
kişi inanmıyorsa inanmıyordur (şuara 3-4)
islam adalet dinidir!
adalet yoksa islam'da yoktur!
devamını gör...
5.
islam barış dinidir evet. ancak bu yeni yetme nesil, islamı terör dini olarak tanıdı ve kendilerinde araştırma, okuyup gerçeği öğreme gibi bir alışkanlık olmadığı için her fırsatta, üstteki tanımlar da dahil, islamı kötüleme yarışına giriyorlar.
bunun sebebi de islamı kullanan, kendilerine müslüman diyenlerin dünya ülkelerinde gerçekleştirmiş oldukları eylemler.
ama islam asla öldürmeyi emretmez. allah'ın verdiği canı sadece allah alır. en büyük günahlardan biridir birinin canını almak.
müslüman olan bir insan bundan kaçınır, bu günahla allah'ın huzuruna çıkmaz.
anlam olarak cihad; allah yolunda harcanan emeğin, hak uğrunda verilen mücadelenin adıdır. cihâd, müminin, bütün varlığını seferber ederek yüce rabbinin rızasını kazanma çabasıdır. cihâd, mukaddesatı korumak için beden, dil, fikir ve gönülle kararlılık göstermektir.
sizin sandığınız, size öğretilen gibi savaşmak değildir cihad. a cahil çocuklar. sadece dinen değil her konuda cahilsiniz, ne yazık.
bunun sebebi de islamı kullanan, kendilerine müslüman diyenlerin dünya ülkelerinde gerçekleştirmiş oldukları eylemler.
ama islam asla öldürmeyi emretmez. allah'ın verdiği canı sadece allah alır. en büyük günahlardan biridir birinin canını almak.
müslüman olan bir insan bundan kaçınır, bu günahla allah'ın huzuruna çıkmaz.
anlam olarak cihad; allah yolunda harcanan emeğin, hak uğrunda verilen mücadelenin adıdır. cihâd, müminin, bütün varlığını seferber ederek yüce rabbinin rızasını kazanma çabasıdır. cihâd, mukaddesatı korumak için beden, dil, fikir ve gönülle kararlılık göstermektir.
sizin sandığınız, size öğretilen gibi savaşmak değildir cihad. a cahil çocuklar. sadece dinen değil her konuda cahilsiniz, ne yazık.
devamını gör...
6.
allaha inanan biri olmakla birlikte yanlış bulduğum önerme. dinlerin hepsi "barış bizde!" der ancak din insanların birbirlerini topluca katletmelerinin birinci sebebidir.
binlerce yıldır farklı dinlerden insanlar birbirlerini sırayla öldürmektedir. kimse kalkıp "müslümanların yaptığını islama mal etme." demesin. sen eğer islam adına bir şey yapıyorsan o iş aslında ne olduğuna bakılmaksızın islama atfedilir (hatalı buluyorum ama öyle).
hz. muhammed (sav) amcasını islama davet etmek için kapısına defalarca gitmiş, her defasında amcası suratına tükürmüş, ama peygamber yine barışla yaklaşmış ve dine davette bulunmuştur.
gelin bakalım bir de başka müslümana :):) muaviye kişisi de bir müslüman hatta 5. halifedir ve hz. muhammedin şerefli, iyi kalpli akrabalarını katletmiştir siyaseti kendi eline almak için.
barış ancak bir insanın içinde olacak bir şeydir! bir dine geçtin diye aniden barışçıl olmazsın. muaviye aşağılık cani paganın tekiydi daha sonra ise aşağılık cani müslümanın teki oldu. islama geçince bok çukuru olan kalbi gül bahçesine dönmedi yani.
her insan için de bu geçerlidir. din başkadır vicdan başka! din kolaydır yoksa da edinirsin, vicdansa ya vardır ya yoktur.
binlerce yıldır farklı dinlerden insanlar birbirlerini sırayla öldürmektedir. kimse kalkıp "müslümanların yaptığını islama mal etme." demesin. sen eğer islam adına bir şey yapıyorsan o iş aslında ne olduğuna bakılmaksızın islama atfedilir (hatalı buluyorum ama öyle).
hz. muhammed (sav) amcasını islama davet etmek için kapısına defalarca gitmiş, her defasında amcası suratına tükürmüş, ama peygamber yine barışla yaklaşmış ve dine davette bulunmuştur.
gelin bakalım bir de başka müslümana :):) muaviye kişisi de bir müslüman hatta 5. halifedir ve hz. muhammedin şerefli, iyi kalpli akrabalarını katletmiştir siyaseti kendi eline almak için.
barış ancak bir insanın içinde olacak bir şeydir! bir dine geçtin diye aniden barışçıl olmazsın. muaviye aşağılık cani paganın tekiydi daha sonra ise aşağılık cani müslümanın teki oldu. islama geçince bok çukuru olan kalbi gül bahçesine dönmedi yani.
her insan için de bu geçerlidir. din başkadır vicdan başka! din kolaydır yoksa da edinirsin, vicdansa ya vardır ya yoktur.
devamını gör...
7.
din bir afyondur sözünden yola çıkarak kafası güzel hiç kimseye ve inancına güvenilmemeli derim kenara çekilirim
devamını gör...
8.
aslında biraz kişinin sert yada yumuşak karakterli oluşu, yaşadığı yer ve bakış açısına göre değişir.
bazı zulüm altında yaşayan müslümanlar sadece "hristiyanları ve yahudileri dost edinmeyin" ayetini sahiplenirken, daha rahat yerlerde yaşayan müslümanlar ise sadece "ehli kitabın hepsi bir değildir, içlerinde iyi insanlarda vardır" ayetini sahiplenir.
aslında islamın barış yada savaş halinde olması birazda gayri müslimlerin davranışına göre değişir. müslümanlara herhangi bir saldırı yapmayan gayri müslimler yüzyıllarca barış içinde yaşamıştır.
bazı zulüm altında yaşayan müslümanlar sadece "hristiyanları ve yahudileri dost edinmeyin" ayetini sahiplenirken, daha rahat yerlerde yaşayan müslümanlar ise sadece "ehli kitabın hepsi bir değildir, içlerinde iyi insanlarda vardır" ayetini sahiplenir.
aslında islamın barış yada savaş halinde olması birazda gayri müslimlerin davranışına göre değişir. müslümanlara herhangi bir saldırı yapmayan gayri müslimler yüzyıllarca barış içinde yaşamıştır.
devamını gör...
9.
tek cümle ile özetleyebilirim.
"islam dine girmesi için kimseyi zorlamaz, ama dini yaymak için cihad eder." burdaki çelişkiye dayanaraktan pekte barışcıl bir din olduğunu söylemek zor.
"islam dine girmesi için kimseyi zorlamaz, ama dini yaymak için cihad eder." burdaki çelişkiye dayanaraktan pekte barışcıl bir din olduğunu söylemek zor.
devamını gör...
10.
bir düşünce, bir din, bir ideoloji ne kadar güzel olursa olsun cahil bir grubun temsiline geçtiyse özünden kopup yozlaşmaktan başka gideceği yer yoktur.
ben kaynağından edindiğim bilgi ile özünde insanlara karşı baskıcı ve şiddet öneren bir yönü olmadığını düşünüyorum. ancak bir fikir onu taşıyan insanların kalitesi ve niyeti ile yükselir ya da alçalır.
ben kaynağından edindiğim bilgi ile özünde insanlara karşı baskıcı ve şiddet öneren bir yönü olmadığını düşünüyorum. ancak bir fikir onu taşıyan insanların kalitesi ve niyeti ile yükselir ya da alçalır.
devamını gör...
11.
bazıları islam ile onu uygulayanların dininin aynı şey olduğuna inanıyor. efendiler islam barış ve huzur dinidir, gerçekten müslüman olan bir insanın yalan, dolan, hırsızlık, kin, nefret ve aşırıcılık huylarının olmayacağını herkes biliyordur.
islam adı altında islama uygun olmayan davranışlar sergileyen insanlar yüzünden islam kötüdür ve savaş dinidir genellemesi akla mantığa sığmamaktadır.
islam adı altında islama uygun olmayan davranışlar sergileyen insanlar yüzünden islam kötüdür ve savaş dinidir genellemesi akla mantığa sığmamaktadır.
devamını gör...
12.
hımmmm. çok yönlü incelemek lazım bu önermeyi. bunun bir ucu siyasal islama da dokanacak. o nedenle şöyle açıklamak lazım gelir ki; teoride bütün dinler barış dini olarak tanitırlar kendilerini lakin bu gücü ellerinde bulundurmayla doğru orantılı bir durum. gücü ve parayı elinde bulundurmayan ve bunu elde edene kadar her din alıcısına bu şekilde ulaşmaya çalışır. güç ve para ellerine geçince barıştan ve hoşgörüden eser kalmaz hiçbir dinde. mesele bu aslında.
devamını gör...
13.
tarihsel perpestiften bakılırsa, ben sadece islam'ı değil, diğer dinlerin de "barış" ı bir amaç, olmazsa olmaz bir saik olarak edindiklerini düşünmüyorum. neden "ıslam ve barış" metefor olarak da olsa, yan yana getiriliyor? bana göre bu tam anlamıyla, bir savunma psikolojisi.
islam coğrafyası uzun süredir bir çatışma, bir varoluş, bir kendini kanıtlama süreci içinde, gerçek şu ki ortada, batı'ya karşı bir yenilgi soz konusu ee söz konusu olan yenilgi olunca, tepkilerin de rasyonel olması mümkün olmayabiliyor. her dinin altını eseleyince, çok ciddi saldırgan bir yapıyı ortaya çıkarabilirsiniz. kutsal kitaplar konusunda elbette uzman değilim fakat az çok hepsini okudum, incil tam anlamıyla hümanizm üzerine ihtiva eden bir yapıda diyebilirim, fakat hal böyleyken orta çağ, katolikligini nereye koyacağız? nasıl açıklayabiliriz bu durumu?
luther ortaya çıkana kadar burnundan kıl aldırmaya kilise, noldu da tüm ilahiyat doktrinini gözden geçirip revize etti? ilginçtir ki, protestanlık bir selefi hareket olarak doğuyor, yalnız süreç ilginç bir noktaya götürüyor bu akımı. halkın toplumsal talepleriyle, ideoloji üreten mekanizma uyuşmuyor çoğu zaman.
islam varolan dünyaya karşı, bir askeri hareket halini alıyor çok kısa zamanda. örneğin avrupa'ya mevcut düzene saldırıda, bulunan macarlar ile araplar arasında ne fark var? yapısal olarak hiçbir fark yok, ikisi de mevcut düzenden askeri gücü oranında "hakkı olanı" istiyor. teorik olarak fark şu, araplar hakkı olarak gördüğünü dine dayandiriyor, islam araçsallaşıyor. macarların bir dini bile yok. hem macarlar, hem de müslümanlar kadın kaçırıyor, yağma yapıyor, köle pazarları kuruyorlar. vs vs, kurulu düzene saldırısa bulunan tüm askeri, yağmacı güçlerin yaptıklarını yapıyor, dediğim gibi fark şu, müslümanlar bunu din üzerinden mesrulastiriyor. macarlar bir kadın kaçırıp, meta olarak satarken, müslümanlar bu kadını cariye olarak hukuksal bir mahiyete sokmak zorunda.
burada eleştiriyi nereye yoneltebiliriz? telefondan yazdığım için kısa kesmek istiyorum fakat osmanlı sistemi eleştirebilir çünkü osmanlı, müslümanların yaşadığı en kurumsallaşmış devlet yapısı, fakat tarihle hesaplaşma cesareti gösteremediler. ne halk bu baskıyı ideolojik bir akım haline getirip, baskı kurabildi sistem üzerinde, ne de avrupa dünyasıyla dramatik bir şekilde karşı karşıya kalana kadar, devlet yönetimi ya da ideojik aygıtı elinde tutan kesim-ilmiye gibi- gösterebildi.
cok değil, 150 sene önce istanbul çemberlitaș'ta kadın satıyorduk, avrupa baskısıyla kaldırdık.
islam coğrafyası uzun süredir bir çatışma, bir varoluş, bir kendini kanıtlama süreci içinde, gerçek şu ki ortada, batı'ya karşı bir yenilgi soz konusu ee söz konusu olan yenilgi olunca, tepkilerin de rasyonel olması mümkün olmayabiliyor. her dinin altını eseleyince, çok ciddi saldırgan bir yapıyı ortaya çıkarabilirsiniz. kutsal kitaplar konusunda elbette uzman değilim fakat az çok hepsini okudum, incil tam anlamıyla hümanizm üzerine ihtiva eden bir yapıda diyebilirim, fakat hal böyleyken orta çağ, katolikligini nereye koyacağız? nasıl açıklayabiliriz bu durumu?
luther ortaya çıkana kadar burnundan kıl aldırmaya kilise, noldu da tüm ilahiyat doktrinini gözden geçirip revize etti? ilginçtir ki, protestanlık bir selefi hareket olarak doğuyor, yalnız süreç ilginç bir noktaya götürüyor bu akımı. halkın toplumsal talepleriyle, ideoloji üreten mekanizma uyuşmuyor çoğu zaman.
islam varolan dünyaya karşı, bir askeri hareket halini alıyor çok kısa zamanda. örneğin avrupa'ya mevcut düzene saldırıda, bulunan macarlar ile araplar arasında ne fark var? yapısal olarak hiçbir fark yok, ikisi de mevcut düzenden askeri gücü oranında "hakkı olanı" istiyor. teorik olarak fark şu, araplar hakkı olarak gördüğünü dine dayandiriyor, islam araçsallaşıyor. macarların bir dini bile yok. hem macarlar, hem de müslümanlar kadın kaçırıyor, yağma yapıyor, köle pazarları kuruyorlar. vs vs, kurulu düzene saldırısa bulunan tüm askeri, yağmacı güçlerin yaptıklarını yapıyor, dediğim gibi fark şu, müslümanlar bunu din üzerinden mesrulastiriyor. macarlar bir kadın kaçırıp, meta olarak satarken, müslümanlar bu kadını cariye olarak hukuksal bir mahiyete sokmak zorunda.
burada eleştiriyi nereye yoneltebiliriz? telefondan yazdığım için kısa kesmek istiyorum fakat osmanlı sistemi eleştirebilir çünkü osmanlı, müslümanların yaşadığı en kurumsallaşmış devlet yapısı, fakat tarihle hesaplaşma cesareti gösteremediler. ne halk bu baskıyı ideolojik bir akım haline getirip, baskı kurabildi sistem üzerinde, ne de avrupa dünyasıyla dramatik bir şekilde karşı karşıya kalana kadar, devlet yönetimi ya da ideojik aygıtı elinde tutan kesim-ilmiye gibi- gösterebildi.
cok değil, 150 sene önce istanbul çemberlitaș'ta kadın satıyorduk, avrupa baskısıyla kaldırdık.
devamını gör...
14.
evet islam barış dinidir ve sadece nefsi müdafaa savaşına izin verir. bunu delilleriyle şu yazımda anlatmıştım:
emre1974tr.blogspot.com/201...
emre1974tr.blogspot.com/201...
devamını gör...
15.
kuran'da savaş fiilinin kökünden (q-t-l) türetilmiş 170 kelime bulunmasına rağmen barış kelimesinin kökünden (s-l-m) türetilmiş 140 kelime bulunmaktadır. affetmek fiilinin kökünden (ğ-f-r) türetilmiş 234 kelime bulunmasına rağmen cezalandırmak fiilinin kökünden (a-z-b) türetilmiş 373 kelime bulunmaktadır. cihadı saymadım bile.
bakara 191: onları nerede yakalarsanız öldürün. sizi çıkardıkları yerden siz de onları çıkarın. zulüm ve baskı, adam öldürmekten daha ağırdır. yalnız, mescid-i haram yanında, onlar sizinle savaşmadıkça, siz de onlarla savaşmayın. sizinle savaşırlarsa onları öldürün. kâfirlerin cezası böyledir.
nisa 74: o hâlde, dünya hayatını ahiret hayatı karşılığında satanlar, allah yolunda savaşsınlar. kim allah yolunda savaşır da öldürülür veya galip gelirse, biz ona büyük bir mükâfat vereceğiz.
nisa 89: arzu ettiler ki kendilerinin küfre saptıkları gibi siz de sapasınız da beraber olasınız. bu sebeple, onlar allah yolunda hicret edinceye kadar içlerinden dost edinmeyin. eğer bundan yüz çevirirlerse, onları yakalayın ve bulduğunuz yerde öldürün. onlardan ne bir dost edinin, ne de bir yardımcı.
nisa 91: diğer birtakım kimselerin de hem sizden emin olmak, hem de kavimlerinden emin olmak istediklerini göreceksin. bunlar küfre her döndürüldüklerinde ona atılırlar. eğer bunlar sizden uzak durmazlar, sizinle barış içinde yaşamak istemezler, ellerini savaştan çekmezlerse, onları yakalayın ve onları nerede bulursanız öldürün. işte bunlara karşı size apaçık bir yetki verdik.
tevbe 5: haram aylar çıkınca bu allah’a ortak koşanları artık bulduğunuz yerde öldürün, onları yakalayıp hapsedin ve her gözetleme yerine oturup onları gözetleyin. eğer tövbe ederler, namazı kılıp zekâtı da verirlerse, kendilerini serbest bırakın. şüphesiz allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.
muhammed 4: inkâr edenlerle karşılaştığınız zaman boyunlarını vurun. nihayet onları çökertip etkisiz hâle getirdiğinizde bağı sıkı bağlayın (sağ kalanlarını esir alın). artık bundan sonra ya karşılıksız ya da fidye karşılığı salıverin. savaş sona erinceye kadar hüküm budur. eğer allah dileseydi, onlardan öç alırdı. fakat sizi birbirinizle denemek için böyle yapıyor. allah yolunda öldürülenlere gelince, allah onların amellerini asla boşa çıkarmayacaktır.
maide 33: allah’a ve resûlüne savaş açanların ve yeryüzünde bozgunculuk çıkarmaya çalışanların cezası; ancak öldürülmeleri, yahut asılmaları veya ellerinin ve ayaklarının çaprazlama kesilmesi, yahut o yerden sürülmeleridir. bu cezalar onlar için dünyadaki bir rezilliktir. ahirette de onlara büyük bir azap vardır.
ahzap 61: andolsun, eğer münafıklar, kalplerinde bir hastalık bulunanlar ve medine’de kötü haberler yayıp ortalığı karıştıranlar vazgeçmezlerse, elbette seni onların üzerine gitmeye teşvik edeceğiz. onlar da orada lânete uğramış kimseler olarak seninle pek az süre komşu kalacaklardır. nerede bulunurlarsa, yakalanırlar ve yaman bir şekilde öldürülürler.
bakara 193: hiçbir zulüm ve baskı kalmayıncaya ve din yalnız allah’ın oluncaya kadar onlarla savaşın. onlar savaşmaya son verecek olurlarsa, artık düşmanlık yalnız zalimlere karşıdır.
bakara 244: allah yolunda savaşın ve bilin ki, şüphesiz allah hakkıyla işitendir ve hakkıyla bilendir.
nisa 76: iman edenler, allah yolunda savaşırlar. inkâr edenler de tâğût yolunda savaşırlar. o hâlde, siz şeytanın dostlarına karşı savaşın. şüphesiz şeytanın hilesi zayıftır.
nisa 84: artık allah yolunda savaş! sen ancak kendinden sorumlusun! mü’minleri de savaşa teşvik et. umulur ki allah inkâr edenlerin gücünü kırar. allah’ın gücü daha üstündür, cezası daha şiddetlidir.
enfal 39: baskı ve şiddet kalmayıncaya ve din tamamen allah’ın oluncaya kadar onlarla savaşın. eğer vazgeçerlerse, şüphesiz ki allah onların yaptıklarını hakkıyla görendir.
tevbe 14: onlarla savaşın ki, allah onlara sizin ellerinizle azap etsin, onları rezil etsin, onlara karşı size yardım etsin, mü’min topluluğun gönüllerini ferahlatsın ve onların kalplerindeki öfkeyi gidersin. allah, dilediğinin tövbesini kabul eder. allah, hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.
tevbe 123: ey iman edenler! kâfirlerden yakınınızda olanlarla savaşın ve sizde bir sertlik bulsunlar. bilin ki, allah kendisine karşı gelmekten sakınanlarla beraberdir.
saffat 4: hiç şüphe yok ki allah, kendi yolunda, duvarları birbirine kenetlenmiş bir bina gibi saf bağlayarak çarpışanları sever.
bakara 216: savaş, hoşunuza gitmediği hâlde, size farz kılındı. olur ki, bir şey sizin için hayırlı iken, siz onu hoş görmezsiniz. yine olur ki, bir şey sizin için kötü iken, siz onu seversiniz. allah bilir, siz bilmezsiniz.
enfal 65: ey peygamber! mü’minleri savaşa teşvik et. eğer içinizde sabırlı yirmi kişi bulunursa, iki yüz kişiye galip gelirler. eğer içinizde yüz kişi bulunursa, inkâr edenlerden bin kişiye galip gelirler. çünkü onlar anlamayan bir kavimdir.
gibi buram buram barış kokan ayetler de "kitab-ı mukaddestedir" zaten.
bakara 191: onları nerede yakalarsanız öldürün. sizi çıkardıkları yerden siz de onları çıkarın. zulüm ve baskı, adam öldürmekten daha ağırdır. yalnız, mescid-i haram yanında, onlar sizinle savaşmadıkça, siz de onlarla savaşmayın. sizinle savaşırlarsa onları öldürün. kâfirlerin cezası böyledir.
nisa 74: o hâlde, dünya hayatını ahiret hayatı karşılığında satanlar, allah yolunda savaşsınlar. kim allah yolunda savaşır da öldürülür veya galip gelirse, biz ona büyük bir mükâfat vereceğiz.
nisa 89: arzu ettiler ki kendilerinin küfre saptıkları gibi siz de sapasınız da beraber olasınız. bu sebeple, onlar allah yolunda hicret edinceye kadar içlerinden dost edinmeyin. eğer bundan yüz çevirirlerse, onları yakalayın ve bulduğunuz yerde öldürün. onlardan ne bir dost edinin, ne de bir yardımcı.
nisa 91: diğer birtakım kimselerin de hem sizden emin olmak, hem de kavimlerinden emin olmak istediklerini göreceksin. bunlar küfre her döndürüldüklerinde ona atılırlar. eğer bunlar sizden uzak durmazlar, sizinle barış içinde yaşamak istemezler, ellerini savaştan çekmezlerse, onları yakalayın ve onları nerede bulursanız öldürün. işte bunlara karşı size apaçık bir yetki verdik.
tevbe 5: haram aylar çıkınca bu allah’a ortak koşanları artık bulduğunuz yerde öldürün, onları yakalayıp hapsedin ve her gözetleme yerine oturup onları gözetleyin. eğer tövbe ederler, namazı kılıp zekâtı da verirlerse, kendilerini serbest bırakın. şüphesiz allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.
muhammed 4: inkâr edenlerle karşılaştığınız zaman boyunlarını vurun. nihayet onları çökertip etkisiz hâle getirdiğinizde bağı sıkı bağlayın (sağ kalanlarını esir alın). artık bundan sonra ya karşılıksız ya da fidye karşılığı salıverin. savaş sona erinceye kadar hüküm budur. eğer allah dileseydi, onlardan öç alırdı. fakat sizi birbirinizle denemek için böyle yapıyor. allah yolunda öldürülenlere gelince, allah onların amellerini asla boşa çıkarmayacaktır.
maide 33: allah’a ve resûlüne savaş açanların ve yeryüzünde bozgunculuk çıkarmaya çalışanların cezası; ancak öldürülmeleri, yahut asılmaları veya ellerinin ve ayaklarının çaprazlama kesilmesi, yahut o yerden sürülmeleridir. bu cezalar onlar için dünyadaki bir rezilliktir. ahirette de onlara büyük bir azap vardır.
ahzap 61: andolsun, eğer münafıklar, kalplerinde bir hastalık bulunanlar ve medine’de kötü haberler yayıp ortalığı karıştıranlar vazgeçmezlerse, elbette seni onların üzerine gitmeye teşvik edeceğiz. onlar da orada lânete uğramış kimseler olarak seninle pek az süre komşu kalacaklardır. nerede bulunurlarsa, yakalanırlar ve yaman bir şekilde öldürülürler.
bakara 193: hiçbir zulüm ve baskı kalmayıncaya ve din yalnız allah’ın oluncaya kadar onlarla savaşın. onlar savaşmaya son verecek olurlarsa, artık düşmanlık yalnız zalimlere karşıdır.
bakara 244: allah yolunda savaşın ve bilin ki, şüphesiz allah hakkıyla işitendir ve hakkıyla bilendir.
nisa 76: iman edenler, allah yolunda savaşırlar. inkâr edenler de tâğût yolunda savaşırlar. o hâlde, siz şeytanın dostlarına karşı savaşın. şüphesiz şeytanın hilesi zayıftır.
nisa 84: artık allah yolunda savaş! sen ancak kendinden sorumlusun! mü’minleri de savaşa teşvik et. umulur ki allah inkâr edenlerin gücünü kırar. allah’ın gücü daha üstündür, cezası daha şiddetlidir.
enfal 39: baskı ve şiddet kalmayıncaya ve din tamamen allah’ın oluncaya kadar onlarla savaşın. eğer vazgeçerlerse, şüphesiz ki allah onların yaptıklarını hakkıyla görendir.
tevbe 14: onlarla savaşın ki, allah onlara sizin ellerinizle azap etsin, onları rezil etsin, onlara karşı size yardım etsin, mü’min topluluğun gönüllerini ferahlatsın ve onların kalplerindeki öfkeyi gidersin. allah, dilediğinin tövbesini kabul eder. allah, hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.
tevbe 123: ey iman edenler! kâfirlerden yakınınızda olanlarla savaşın ve sizde bir sertlik bulsunlar. bilin ki, allah kendisine karşı gelmekten sakınanlarla beraberdir.
saffat 4: hiç şüphe yok ki allah, kendi yolunda, duvarları birbirine kenetlenmiş bir bina gibi saf bağlayarak çarpışanları sever.
bakara 216: savaş, hoşunuza gitmediği hâlde, size farz kılındı. olur ki, bir şey sizin için hayırlı iken, siz onu hoş görmezsiniz. yine olur ki, bir şey sizin için kötü iken, siz onu seversiniz. allah bilir, siz bilmezsiniz.
enfal 65: ey peygamber! mü’minleri savaşa teşvik et. eğer içinizde sabırlı yirmi kişi bulunursa, iki yüz kişiye galip gelirler. eğer içinizde yüz kişi bulunursa, inkâr edenlerden bin kişiye galip gelirler. çünkü onlar anlamayan bir kavimdir.
gibi buram buram barış kokan ayetler de "kitab-ı mukaddestedir" zaten.
devamını gör...
16.
yadsınamaz bir gerçek. şüphesiz barış(!) dinidir.
devamını gör...
17.
islam kan dinidir. kafa kesme dinidir. ya da o amaçla kullanılıyor. allahu ekber allahuu ekberrr diyerek motorlu testereyle suçsuz insanların başını gövdesinden ayırıp, kestiği kafayla top gibi futbol oynayanları, çok gördüm.
devamını gör...
18.
dünya üzerindeki tüm islam ülkelerinde, barış adalet ve güvenin hakim olmasını açıklayan cümle.
devamını gör...
19.
ben'den olduğun sürece.
devamını gör...
20.
başlığı altında, din olarak sadece muhammedi şeriatla savaşmak? ancak; neidüğü belirsiz toplama fikirlerle, söverek hakaret ederek ve aşağılayarak ateist olduğunu zanneden türk fikir şovenlerinin işidir.
adam chp li ama marksist ve aynı zamanda kemalist artı pkk lı demirtaşı savunacak kadar da humanist..
zeka seviyesi;
romayı kim yaktı?
nöron! (adını biliyor ama taşımıyor)
adam chp li ama marksist ve aynı zamanda kemalist artı pkk lı demirtaşı savunacak kadar da humanist..
zeka seviyesi;
romayı kim yaktı?
nöron! (adını biliyor ama taşımıyor)
devamını gör...