1.
tevhid akidesinin zıddı.
türkiye dahil, islam ülkesi olarak tanımlanan coğrafyaların hepsinde, din adı altında işlenir/icra edilir.
mekkenin putlarıyla bugünün gavs ve şeyhleri aynıdır.. sahte ilahlardır.
türkiye dahil, islam ülkesi olarak tanımlanan coğrafyaların hepsinde, din adı altında işlenir/icra edilir.
mekkenin putlarıyla bugünün gavs ve şeyhleri aynıdır.. sahte ilahlardır.
devamını gör...
2.
görüldüğü yerde "oooww şirk" şeklinde tepkiler vermeme sebep olan yapılmaması gereken şeydir.
devamını gör...
3.
bir çok müslümanın din diye yaptığı eylem, allahtan başkaca ilahlara (türbelere, mezarlara, dolandırıcı şeyhlere, gavslara ve sözde evliyalara) taparlar.
devamını gör...
4.
zandır.
kur'an'da elçi yusuf'un şöyle söylediği nakledilir: “ve atalarım ibrahim, ishak ve ya´kub´un dinine uydum. bizim allah´a hiçbir şeyi ortak koşmamız olamaz. bu, allah´ın bize ve insanlara bir lütfudur, fakat insanların çoğu şükretmezler.” (elmalılı, sadeleştirilmiş) (yusuf-38)
müşrikler herhangi bir şeyi allah'a ortak koştuklarını zannedenlerdir. allah'tan başka ilah olmadığından, allah'a herhangi bir şeyi ortak koşmak gerçekte mümkün değildir; allah'ın eşi, benzeri ve ortağı yoktur.
kur'an'da elçi yusuf'un şöyle söylediği nakledilir: “ve atalarım ibrahim, ishak ve ya´kub´un dinine uydum. bizim allah´a hiçbir şeyi ortak koşmamız olamaz. bu, allah´ın bize ve insanlara bir lütfudur, fakat insanların çoğu şükretmezler.” (elmalılı, sadeleştirilmiş) (yusuf-38)
müşrikler herhangi bir şeyi allah'a ortak koştuklarını zannedenlerdir. allah'tan başka ilah olmadığından, allah'a herhangi bir şeyi ortak koşmak gerçekte mümkün değildir; allah'ın eşi, benzeri ve ortağı yoktur.
devamını gör...
5.
dünya üzerinde yaşayan, en eski ve en çok müntesibi olan dinlerden biridir. tevhid kavramının zıddıdır. kur ani bilgiye dayanarak şunu söyleyebiliriz; hz ibrahim (as) den bile daha önce var olan bir inançtır.
tevhid, vahid, muvahhid, vahide, vahdet (bir, birlik, birleme, bir olma) gibi kavramların karşısında bulunan kavramlar bütünüdür.(şirk, şerik, müsteşrik, müşrik vb.)
ibrahimi dinlerin hepsinin savaştığı dini anlayıştır. ibrahim(as) putları balta ile parçalarken, musa(as) firavun ve avanesi ile savaşırken, isa(as) ferisi toplum ve roma putperestliği ile savaşırken, muhammed(saa) mekkeli putperestler ile savaşırken; bu anlayış ile savaşmıştır. put bu dinin tapınma merkezlerinden biridir. puta tapma dendiği zaman; akla, taştan veya başka bir malzemeden yapılan heykeller gelse de, put kavramı daha geniş bir anlam ihtiva eder.
bu noktada şefaat kavramına değinmek doğru olacaktır.
şefaat; allah ile kul arasında aracı olmak değildir. şefaat; allah a iman eden insanlar için; bağışlanma, af, mağfiret dilemektir. şefaatin belirli şartları vardır. en önemli şartı; allah ın dilediği kişiyi bağışlaması, affetmesidir. şefaat isteyen kişinin, şefaatçiyi ilahlaştırmamasıdır. gelecek olan hayrın allah tan geldiğine şefaatçinin bu hayırda sadece allah ın dilediği sonuca iman ettiğine inanmasıdır. eğer şefaat isteyen kişi, allah ın yanında şefaatçiye birşeyler nispet ederse, şefaatçi şefaat dileyen kişi için put konumunda olur.
ibrahimi peygamberler(selam onların üzerine olsun) şirk dinlerini mağlub etmiştir. ancak geriye bıraktıkları toplumların büyük bir kısmı, peygamberlerin ardından gerisin geriye dönmüştür.
şirk dini gizlenme konusunda çok başarılı bir yöntem izler. allah ın elçilerine karşı, mutlak mağlubiyet almalarına rağmen; bir şekilde kendi doktrinlerini ibrahimi dinlere sızdırmayı başarabilmişlerdir.
(isa yı çarmıha gerdiğini iddia eden roma imparatorluğunun, bir iki asır sonra isa nın getirdiği dini yaydığını iddia etmesi gibi.
veya mekke fethedildiği zaman iman eden, iman etmek zorunda kalan "müelefetül kulüb" ün peygamber den yarım asır sonra; peygamber torunlarını kesip, kabe yi ateşe vermesi gibi örnekler çoğaltılabilir.)
günümüzde bu putperestliğin ismi değişmiştir, yöntemi aynıdır. kim insanları allah ın birliğinden; kendi çokluğuna çağırıyorsa putperest inancına çağırıyordur.
tevhid, vahid, muvahhid, vahide, vahdet (bir, birlik, birleme, bir olma) gibi kavramların karşısında bulunan kavramlar bütünüdür.(şirk, şerik, müsteşrik, müşrik vb.)
ibrahimi dinlerin hepsinin savaştığı dini anlayıştır. ibrahim(as) putları balta ile parçalarken, musa(as) firavun ve avanesi ile savaşırken, isa(as) ferisi toplum ve roma putperestliği ile savaşırken, muhammed(saa) mekkeli putperestler ile savaşırken; bu anlayış ile savaşmıştır. put bu dinin tapınma merkezlerinden biridir. puta tapma dendiği zaman; akla, taştan veya başka bir malzemeden yapılan heykeller gelse de, put kavramı daha geniş bir anlam ihtiva eder.
bu noktada şefaat kavramına değinmek doğru olacaktır.
şefaat; allah ile kul arasında aracı olmak değildir. şefaat; allah a iman eden insanlar için; bağışlanma, af, mağfiret dilemektir. şefaatin belirli şartları vardır. en önemli şartı; allah ın dilediği kişiyi bağışlaması, affetmesidir. şefaat isteyen kişinin, şefaatçiyi ilahlaştırmamasıdır. gelecek olan hayrın allah tan geldiğine şefaatçinin bu hayırda sadece allah ın dilediği sonuca iman ettiğine inanmasıdır. eğer şefaat isteyen kişi, allah ın yanında şefaatçiye birşeyler nispet ederse, şefaatçi şefaat dileyen kişi için put konumunda olur.
ibrahimi peygamberler(selam onların üzerine olsun) şirk dinlerini mağlub etmiştir. ancak geriye bıraktıkları toplumların büyük bir kısmı, peygamberlerin ardından gerisin geriye dönmüştür.
şirk dini gizlenme konusunda çok başarılı bir yöntem izler. allah ın elçilerine karşı, mutlak mağlubiyet almalarına rağmen; bir şekilde kendi doktrinlerini ibrahimi dinlere sızdırmayı başarabilmişlerdir.
(isa yı çarmıha gerdiğini iddia eden roma imparatorluğunun, bir iki asır sonra isa nın getirdiği dini yaydığını iddia etmesi gibi.
veya mekke fethedildiği zaman iman eden, iman etmek zorunda kalan "müelefetül kulüb" ün peygamber den yarım asır sonra; peygamber torunlarını kesip, kabe yi ateşe vermesi gibi örnekler çoğaltılabilir.)
günümüzde bu putperestliğin ismi değişmiştir, yöntemi aynıdır. kim insanları allah ın birliğinden; kendi çokluğuna çağırıyorsa putperest inancına çağırıyordur.
devamını gör...
6.
allah korusundur.
devamını gör...
7.
kul hakkının affı yok denilerek uyutulan bir sürünün bilmediği bütün amelleri kara delik gibi yutan bir kavram.ey oğulcuğum, allaha şirk koşma.
devamını gör...
8.
türbelerden, ölülerden medet uman milyonlarca müslümanın bilerek ya da bilmeyerek işlediği en büyük günah.
devamını gör...
9.
insanı cehennem yoluna saptıran amellerdir, insanlar zanneder ki birisini aracı olarak kabul edince allah’a yakınlaşacak, fakat tam tersine allah’tan ve tevhidden uzaklaşıyor, dinini bir kaç ahmağa satıyor.
devamını gör...
10.
şirk; islam'da allah'a ortak koşmak", "allah'tan başka yaratıcılar edinmek" demektir. ellah'a şirk koşana müşrik denilir. şirk, aslında özgür iradedir ve düşünce özgürlüğüdür yani demokrasidir. kur'an'a göre şirk dışındaki bütün günahlar affedilebilir: nisa 48-116
nisa 48: "şüphesiz allah, kendisine ortak koşulmasını asla bağışlamaz. bunun dışında kalan (günah)ları ise dilediği kimseler için bağışlar. allah’a şirk koşan kimse, şüphesiz büyük bir günah işleyerek iftira etmiş olur." diyanet işleri yeni meali
nisa 116: "allah kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz; şirkten başka günahları, dilediği kimse için bağışlar. kim allah'a şirk koşarsa büsbütün sapıtmıştır." bayraktar bayraklı meali
ibrahim 35: "hatırla ki; bir zaman ibrahim şöyle demişti: "rabbim! bu şehri güvenli kıl! beni ve oğullarımı putlara tapmaktan uzak tut!" elmalılı hamdi yazır meali
tevbe 17: "allah’a ortak koşanların, inkârlarına bizzat kendileri şahitlik edip dururken, allah’ın mescitlerini imar etmeleri düşünülemez. onların bütün amelleri boşa gitmiştir. onlar ateşte ebedî kalacaklardır." diyanet işleri yeni meali
tevbe 113: "cehennemlik oldukları anlaşıldıktan sonra, akraba bile olsalar, puta tapanlar için mağfiret dilemek peygamber'e ve müminlere yaraşmaz." diyanet işleri eski meali
kaynak: kuranmeali.com
nisa 48: "şüphesiz allah, kendisine ortak koşulmasını asla bağışlamaz. bunun dışında kalan (günah)ları ise dilediği kimseler için bağışlar. allah’a şirk koşan kimse, şüphesiz büyük bir günah işleyerek iftira etmiş olur." diyanet işleri yeni meali
nisa 116: "allah kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz; şirkten başka günahları, dilediği kimse için bağışlar. kim allah'a şirk koşarsa büsbütün sapıtmıştır." bayraktar bayraklı meali
ibrahim 35: "hatırla ki; bir zaman ibrahim şöyle demişti: "rabbim! bu şehri güvenli kıl! beni ve oğullarımı putlara tapmaktan uzak tut!" elmalılı hamdi yazır meali
tevbe 17: "allah’a ortak koşanların, inkârlarına bizzat kendileri şahitlik edip dururken, allah’ın mescitlerini imar etmeleri düşünülemez. onların bütün amelleri boşa gitmiştir. onlar ateşte ebedî kalacaklardır." diyanet işleri yeni meali
tevbe 113: "cehennemlik oldukları anlaşıldıktan sonra, akraba bile olsalar, puta tapanlar için mağfiret dilemek peygamber'e ve müminlere yaraşmaz." diyanet işleri eski meali
kaynak: kuranmeali.com
devamını gör...
11.
hak yemekten daha buyuk gunahtir. kul hakki da gunahtir ama sirk daha buyuktur. en buyuk gunah sirktir.
ınsanlarin burda kavraymadigi sey, mesela abi hak yemek, bana mesela zarar veriyor, hakkim yeniyor.
sirk nasil hak yemekten daha gunah olabilir?
bu aslinda tanri ile empatinin imkansizligindan kaynakli 1 mesele.
soyle dusunun, falancanin dedesi öldü, senin de deden öldü.
sen falancanin dedesinin olumune, kendi dedenin olumunkinden daha fazla uzulmez, hatta belki nerdeyse hic uzulmezsin.
veya mesela kafeste aslan, bazilari buna uzulebiliyor aslanin ozgurlugunu kisitliyoruz, vahsi dogaya aitler diye falan.
cogunun umrunda olmaz, gider hayvanat bahcesinde izlerler.
ya da mesela kimse cimenleri ezdigine uzulmez.
o zaman su konuda anlasalim arkadaslar,
1. ınsan oldurmek mi,
2. kopek oldurmek mi,
3. cimleri ezmek mi daha kotudur.
herhalde hepimiz mesela 1 cocugu oldurmenin daha kotu oldugunda hemfikiriz.
sonra kopek oldurmek daha kotudur deriz.
ve en sona da cimleri ezmeyi koyariz.
demek ki, 1 varlik, ne kadar gelismisse, o kadar degerli oluyor.
bu 1 realitedir arkadaslar. mesela insan hayvandan daha gelismis ve insanin olumune daha cok uzuluruz, hayvan bitkiden daha gelismis ve hayvanin olumune daha cok uzuluruz, en son bitkiye uzulur ya da hic uzulmeyiz.
o zaman burda karsimiza 2 husus cikar,
1. sirk kul hakkindan daha buyuk gunah, insan baskasina islenen kotulukle dahi empati yapamazken, tanriya karsi islenen kotulugu anlayamayip empati kuramamasi ve sirk nasil daha buyuk gunah demesi normal,
2. fark ettiyseniz en cok insan, sonra hayvan, sonra bitkinin katline uzuluruz, 1 canli degersizlestikce basina gelen de degersizlesir. mesela mikrobun yok edilmesi, sinegin oldurulmesi umrumuzda olmaz.
demek ki gunah kavrami da boyle isler.
yani tum herkesten daha yuce, alemlerin rabbi olan allah da, her seyden ve insandan da gore cok cok yuceyse, bu yazili olmayan kotuluk yasasinda, bizden daha yuce olan varliga yapilan kotulugun, bize yapilan kotulukten daha kotu olmasi bu kanuna uygundur.
demek ki, 1 varlik degersizlestikce ona karsi islenen kotuluk degersizlesiyor nezdimizde. yani 1 varlik ne kadar degerliyse, ona karsi islenen suc da o kadar agirdir.
o yuzden allah'a karsi islenen suc, tum suclardan daha agirdir diyebiliriz.
ınsanlarin burda kavraymadigi sey, mesela abi hak yemek, bana mesela zarar veriyor, hakkim yeniyor.
sirk nasil hak yemekten daha gunah olabilir?
bu aslinda tanri ile empatinin imkansizligindan kaynakli 1 mesele.
soyle dusunun, falancanin dedesi öldü, senin de deden öldü.
sen falancanin dedesinin olumune, kendi dedenin olumunkinden daha fazla uzulmez, hatta belki nerdeyse hic uzulmezsin.
veya mesela kafeste aslan, bazilari buna uzulebiliyor aslanin ozgurlugunu kisitliyoruz, vahsi dogaya aitler diye falan.
cogunun umrunda olmaz, gider hayvanat bahcesinde izlerler.
ya da mesela kimse cimenleri ezdigine uzulmez.
o zaman su konuda anlasalim arkadaslar,
1. ınsan oldurmek mi,
2. kopek oldurmek mi,
3. cimleri ezmek mi daha kotudur.
herhalde hepimiz mesela 1 cocugu oldurmenin daha kotu oldugunda hemfikiriz.
sonra kopek oldurmek daha kotudur deriz.
ve en sona da cimleri ezmeyi koyariz.
demek ki, 1 varlik, ne kadar gelismisse, o kadar degerli oluyor.
bu 1 realitedir arkadaslar. mesela insan hayvandan daha gelismis ve insanin olumune daha cok uzuluruz, hayvan bitkiden daha gelismis ve hayvanin olumune daha cok uzuluruz, en son bitkiye uzulur ya da hic uzulmeyiz.
o zaman burda karsimiza 2 husus cikar,
1. sirk kul hakkindan daha buyuk gunah, insan baskasina islenen kotulukle dahi empati yapamazken, tanriya karsi islenen kotulugu anlayamayip empati kuramamasi ve sirk nasil daha buyuk gunah demesi normal,
2. fark ettiyseniz en cok insan, sonra hayvan, sonra bitkinin katline uzuluruz, 1 canli degersizlestikce basina gelen de degersizlesir. mesela mikrobun yok edilmesi, sinegin oldurulmesi umrumuzda olmaz.
demek ki gunah kavrami da boyle isler.
yani tum herkesten daha yuce, alemlerin rabbi olan allah da, her seyden ve insandan da gore cok cok yuceyse, bu yazili olmayan kotuluk yasasinda, bizden daha yuce olan varliga yapilan kotulugun, bize yapilan kotulukten daha kotu olmasi bu kanuna uygundur.
demek ki, 1 varlik degersizlestikce ona karsi islenen kotuluk degersizlesiyor nezdimizde. yani 1 varlik ne kadar degerliyse, ona karsi islenen suc da o kadar agirdir.
o yuzden allah'a karsi islenen suc, tum suclardan daha agirdir diyebiliriz.
devamını gör...