mantı. yapımı zahmetli diye yaparken nefret ettiğim yemek.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

ileride bir kızım olursa ozellikle isim seçiminde dikkat etmeme neden olacak husus. uzun bir isim koyarsam hem kendi soyadını hem eşininkini kullanmakta zorlanir ama kısa bir isim koyarsam ikisinide kullanabilir.gonul isterdiki erkegin soyadini almasin ...
devamını gör...

insanlar zenginliğe özenmesin diye uydurulmuş bir akım, movement, hareket, ideoloji, propaganda, fikir vs. adına ne diyorsanız artık.

zenginler kendi mal varlıklarını bile bilmiyorlar. dünyayı öyle sömürdüler ki forbes bile en zenginler listesini hazırlarken emin değil. panama belgeleri, cayman adaları, monako gibi vergi cennetlerinde bir adrese 20 bin şirket açtıkları için servetleri takip edilemiyor.
aslında dolar cinsinden her para abd tarafından takip edilebiliyor. bu sayede ulus devletlerin halktan gelen seçilmiş liderler resmen tanrı tarafından imtihan ediliyor. lobi faaliyetleriyle hukuksuz şekilde zengin olan siyasetçiler sonra paraları nereye saklayacaklarını bilemiyorlar.
birbirlerine saat hediye edeiyorlar, ayakkabı kutularına çikolata kutularına rüşvet paralarını koyuyorlar, navlun şirketleri kuruyorlar gemi filoları satın alıyorlar, uçaklar satın alıyorlar vb.

size de 'minimalizm' diye itekliyorlar. niye? özenmeyin diye. sizin emeğinizi hep sömürecekler çünkü. isyan ederseniz diyanet işleri başkanı, fetva kurumu, ayetullah, papa, kişisel gelişim uzmanları, psikologlar, youtuberler size 'boşverin anasını avradını ... bu dünya yalan, cennette ödüllendirileceksiniz. sizi açlıkla yoklukla sınayacak tanrı, allah' dediler, diyorlar, diyecekler.

ayasofya imamı açlıkla sınanacağız diyor

başak kablan gibileri de size 'minimalizm' propagandası yapacak tabi. bir videoya 10 reklam koyuyor, taş attı kolu mu yoruldu. gelsin paralar.
psikolog bilmem kim diyecek sana 'elindekinin kıymetini bil, mutluluk malla mülkle olmuyor' hoop seans ücreti 400 alacak. senin gibi 4 keriz ay pardon incinmiş insan bulsa evinin kirasını çıkarttı.
devamını gör...

kaliteli yalnızlık tercihimdir.
devamını gör...

iyi günler sevgili yazarlar. ben üçüncü sayfa haberleri müptelası coldboy.

yayın ortağım hukuk öğrencisi sevgili otçul ile beraber geçtiğimiz haftanın kayda değer haberlerini konuşacağız. aralarında neler yok ki; cinayetler, çatışmalar ve hatta yine jigolo olmak isterken dolandırılan erkekler*... yine arkada dark ambient müziği eşliğinde haberleri okuyup yorumlayacağız.

ancak bu haftanın bir farkı var, programımız artık canlı olacak! evet, yanlış duymadınız, canlı! böylece siz de okuduğumuz haberler hakkında yorum yapabilecek ve bizler de yorumlarınızı yayın esnasında okuyabileceğiz. saat 18.30'da görüşmek üzere!
devamını gör...

ilk çin imparatoru qin shi huang tarafından, kendisine diğer hayatta eşlik etmek üzere yaptırılan, çeşitli figürlerden oluşan toprak ordu.

terakota, terrakota ya da terracotta, pişmiş toprak anlamına geliyor. bu koca ordu da askerleri, atları, müzisyenleri, akrobatları ve egzotik hayvanları ile pişmiş topraktan yapılmıştı.

bu koca ordunun içerisindeki her figürün kendine has yüz ifadesi, giysisi ve silahlarıyla insanlar görülsün diye yapılmamış olması oldukça şaşırtıcı.

ordu ilk yapıldığında, parlak, canlı renklerle boyandıkları ancak zamanla bu boyaların yavaş yavaş aşındığı ve geriye sadece toprak figürlerin kaldığı biliniyor.

askerlerin her birinin elinde gerçek silahlar olduğu ve eski çağlarda tüm bu silahların çalındığı tahmin ediliyor. zira yerinde duran birkaç tane var ve bunların keskin kenarlı, gerçek kılıçlar olduğu görülmüş.

bölgede yapılan kazılarda, terracotta olmayan başka heykellere, gerçek atların iskeletlerine ve orada çalışan işçilere ait olduğu düşünülen kemiklere de rastlanmış.

@gandalfın kırık asası'na katılıyorum ve artırıyorum: bu yaşıma geldim hâlâ ürpertici buluyorum bu heykelleri. sanırım bu tür heykellerin yahut oyuncak bebeklerin geceleri ansızın canlanıp manyağın önde gideni birer katile dönüşmelerini konu edinen filmlerden kalma bir travma bu.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

легендарный фильм новогодних ночей. я до этого смотрел по частям, потому что фильм длится примерно три часа. а сегодня, со своей женой на конец-то досмотрели до конца. какой по душе, теплый фильм. классно. советую всем смотреть.

başlıktaki 6. entryde film ile ilgili bilgileri vermiş anjelika arkadaşımız. türkçeye "kaderin cilvesi veya sıhhatler olsun" şeklinde çevirebileceğimiz çok sıcak bir yılbaşı filmi. izlemenizi tavsiye ederim.
devamını gör...

olması gerekendir.

örneğin iki yüzlülüğü eleştirince kaliteli olan karşı taraf bu durumu bir değerlendirir kendi içinde ve düzeltmek için adım atar.
karşında ki embesil ise yalana, iki yüzlü olmaya bir de pişkinliğini ve terbiyesizliğini ekleyerek devam eder.

denenmiş ve onaylanmıştır. peki bu beni doğru bildiğim yoldan saptırır mı? hayır. ben yalana karşıyım ve gördüğüm yerde o oyunu bozarım.
devamını gör...

caravaggio'nun 1601 yılında başadığı ve 1606 yılında bitirdiği, louvre'da sergilenen sanat eseri.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

bu eser, caravaggio'nun ustalık zamanları diyeceğimiz bir döneminde ortaya çıkardığı eserlerden bir tanesi, bu yüzden bu eser, sevgili caravaggio'nun ilk zamanlar ortaya koyduğu eserlerinden çok daha fazla detay ve çok daha farklı bir haz barındırıyor bünyesinde, ayrıca ışık ve gölge kullanımı konusunda, içerisinde bulunduğu akımın diğer ressamlarından bir tık değil, birkaç tık ileride olduğunu da fark ediyoruz.

resmetmeye çalıştığı o dramatik anı, yapılabilecek en harika teatral hava ile resmetmesi ve bunu izleyiciye olabildikçe hoş bir biçimde yansıtmasına bakıyorum da... bir ağız dolusu küfür savuruyorum kavramsal sanat'a, nereden nereye gelmişiz yahu.
devamını gör...

(bkz: yetmez ama evet)
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

evladının canına kıydıktan sonra kendini öldüren varlığı içeren olaydır. defalarca yazdım, yine yazacağım. kendinize ne yapıyorsanız yapın. ister geberip gidin isterseniz başka hayat kurun, ama başka insanın hele ki çocuğunuzun canına kıymayın. sonrasında kendinizi öldürünce arkanızdan "ay yazık, dayanamamış kendi canına da kıymış" diyen insan sayısı bir elin parmaklarını geçmeyecek.

ve lütfen bu insanların psikolojik sorunlarını öne serip kendilerine kurban muamelesi yapmayın. başkalarını cesaretlendiriyorsunuz haberiniz yok. psikolojik sorunu olan insan kendini iyileştirmekle de sorumlu, sırf akıl sağlığı yerinde değil diye böyle eylemlere kalkışıyorlar sonra.
devamını gör...

engelleri iyi analiz edememek,onları farketmemek, tanımamak onlarla karşılaşıldığında afallamak..engelin ne olduğu önemli değil yani çözüm metodu yanlışlığı var burada.o yöntemi bilmemek işte en büyük sorun.
devamını gör...

yağ, süt şimdi de şeker. burada mesaj mı var kek yemeyelim mi şimdi. bu ülkede yaşıyorsanız kaç yaşında olursanız olun hayat çok zor olabiliyor. ah üzümlü keklerim..
devamını gör...

bunu olur olmadık yerde söylemeyin b denince dolara bir haller oluyor.
devamını gör...

çoğu zaman severek yediğim bir yiyecektir.

hatta çaya şeker atmak yerine birkaç tane kuru üzüm yemeniz daha faydalı olacaktır.

ayrıca kekin hamurunun içine koymanız kek tadını katlar.
devamını gör...

uyuyakalmazsam muhakkak dinleyeceğim radyo yayınıdır.
bu arkadaşların kafası pek sağlam, dinlerken hem eğleniyor hem bir şeyler kapıyorum.
devamını gör...

hafif kafadan kırık olmaları .
bazılarının keyif verici madde kullanmaları.
entelektüel birikimlerinin olması.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim