herkesin aynı şeyi anlattığı gerçeği
haksız bir isyan değildir. ancak bilemiyorum, her insan da aynı değildir. herkesin benzer şeyler anlattığına kesinlikle katılıyorum çünkü insanız. demek ki bu sözlükte henüz özümüzü kaybetmemişiz. öte yandan, kendi adıma konuşacak olursam, ruhum buruşuk değil. yepizyeni. taptaze. o, ellerimizle ütülediğimiz çokomel kağıtları kadar duru. ama ben sevilmeyi isterim. sevgiye açım, doğru. acizlik ise bu acizim, ne bileyim, eksiklikse eksik; rezillik ise rezillik. kan da kustum, kusmadım değil, en âlasını yaptım, iğrençleştim, pisleştim; bağırdım kimi zaman, kan gibi aktı sesim. ben sevilmedim, sevilemedim. şimdi, bunca sene sonra, sevilmek istiyorsam rezillikse rezillik albayım.
devamını gör...
jin jiyan azadi
can , yaşam ve özgürlük olarak türkçeye çevirebileceğimiz kürtçe bir slogan . çok severim bu sloganı . canlılar canla gelir yaşamlarıyla var olur özgürlüğü ile yaşar ve değer bulur .
devamını gör...
65 yaş üstünün oy kullanmaması gerekliliği
o onun geleceğine karar vermesin, bu ona karar vermesin. yahu kardeşim türkiye aristokrasi olsun ya da direkt monarşiye dönelim rahatlayalım. akli dengesi yerinde olan herkes oyunu verir, vermekle de yükümlüdür. beğendiğiniz iktidar olsun istiyorsanız bu insanlarla iletişim yollarını bulup onları ikna edersiniz. sanki genç olan herkes siyasi deha bu ülkede. mantıksız bir taleptir.
devamını gör...
güzel kadınlara tavsiyeler
başlık sahibine tavsiye vermek istiyorum. fazla sinir/stres vücuda hem içten hem dıştan zarar. sakin olun azıcık.
devamını gör...
sözlük radyosu sloganı
görmediğim kadarıyla hala belirlenmemiş, bana kalsa kesin "gelin kafa dinleyin" olacak slogan. neyse ki bana kalmıyor*. çok güzel öneriler geleceğine inanıyorum, bence seçim kafa halkına bırakılmalı.
devamını gör...
2002 doğumlu birini ciddiye almak
bipolar bozukluğu olan birisi ile ilişki yaşamakla hiçbir sorunu olmayan ben ciddiye alırım.
devamını gör...
yazarların duymuş olduğu en garip isim
çakmak.
bir erkek ismiymiş, yeni duydum.
bir erkek ismiymiş, yeni duydum.
devamını gör...
şarkılarda geçen etkileyici sözler
insan kendine rağmen yaşamayı bilmeli bazen
nev- benmişim
nev- benmişim
devamını gör...
sözlük yazarlarından alınan ilginç mesajlar
"buralarda top var mı?"
şerefsizim arkamı tuta tuta kaçtım.
şerefsizim arkamı tuta tuta kaçtım.
devamını gör...
sözlük mağazası tarafından dolandırılmak
dolara endeksli dediler dolar düştü mağaza hala aynı nasıl oluyor bu iş hiko baba adam mı silkeliyorsun hani indirim nerede.
devamını gör...
hapşırınca çok yaşa yerine yerhakemüllah denmesini isteyen tip
bu tiplerin "çok yaşa" ile büyük problemleri var. "yarhekumullah"ı ilk defa duydum ama bahsedilen tipleri iyi biliyorum.
"çok yaşa" dediğimde "öyle deme bidibidi denir" diyene, ben direk "öl açık mert korkusuz" diyorum. tavsiyedir.
(bkz: küfürsüz sözlükte yazabilmek)
"çok yaşa" dediğimde "öyle deme bidibidi denir" diyene, ben direk "öl açık mert korkusuz" diyorum. tavsiyedir.
(bkz: küfürsüz sözlükte yazabilmek)
devamını gör...
masa da masaymış ha
edip cansever'in 1947 yılında dirlik düzenlik isimli kitabında yer alan şiiri. şairin hiç sevmediği, hatta başına dert olmuş şiiri. bu şiir, hep peşinden gelmiş, herkesin diline bu şiiri yerleşmiş.
bir gün ahmet muhip dıranas ile oturup dertleşirlerken aynı şiirden söz açılınca üstat, bıktım ben bu masa şiirimden, benim başka şiirlerim de var. deyince dıranas da ben de fahriye abla şiirimden bıktım, ne yapalım her şairin bıktığı bir şiiri var karşılığını vermiş.
bir gün ahmet muhip dıranas ile oturup dertleşirlerken aynı şiirden söz açılınca üstat, bıktım ben bu masa şiirimden, benim başka şiirlerim de var. deyince dıranas da ben de fahriye abla şiirimden bıktım, ne yapalım her şairin bıktığı bir şiiri var karşılığını vermiş.
devamını gör...
covid-19 ikinci dalga
ne güzel iş değil mi bütün yaz tatillere gidin gezin eğlenin sorun yok. kış geldi tıkın herkesi eve. hayat eve sığar bilmem ne... ben marttan beri evdeyim neredeyse. maskesiz sokağa adım atmadım. toplu ortamlara girmemeye dikkat ettim. yine de kısıtlanmaya devam ediyoruz. en başından beri bu kadar salmamalıydık olacaklar belliydi. şaşırmıyoruz.
devamını gör...
yoldaş benjamin franklin'in ayrımcı biri olması
ayrımcılıkta bir şey mi? adam diktatör. kitle imha silahı. zatıma yaptığı eziyetleri bilenler bilir. yalnız adama ve sözlüğe tabiri caizse o kadar giydiriyoruz gram kelam etmiyor. hatta onu bırak elinden geldiğince bu aksaklıkları gidermeye çalışıyor ve genelde verdiği sözleri tutuyor. lakin bu işin algı yönetimi kısmı. tüm bunları yaparken yazarları evlerinden aldırıp, kgb bağlantıları sayesinde hepimizin canına okudu. o yüzden de kimse renkli mahlas kullanmasına bir şey diyemiyor. renkli mahlas kullanmak için ayrıca karma puan da harcamıyor. bildiğin ekmek elden su gölden takılıyor sözlükte. sanki babasının malı? sinirlendim bak yine...
yoldaşın bu başlığa olan tepkisini gösteren görseli de iliştirmekte fayda var.
yoldaşın bu başlığa olan tepkisini gösteren görseli de iliştirmekte fayda var.
devamını gör...
insanı yoran şeyler
çaresizlik.
devamını gör...
örnek vatandaş (yazar)
oo iki gözüm hoş geldin. sağlam bir yazar. buyursun.
devamını gör...
sniper elite
3 subay bölümünü aşırı zorlanarak geçtiğim oyun. ama genel olarak başarılı bir oyun olduğunu söylemek mümkün. görsellik özellikle üst düzeydi.
devamını gör...




