kerpeten
etimolojik açıdan arapça klb kökünden gelen kalbatān veya kalbatayn كلبتين ""iki köpek dişi", kıskaç, pense" sözcüğünden alıntıdır. arapça kalbat كلبة "köpek dişi" sözcüğünün ikil (tesniye, dual) halidir. bu sözcük arapça kalb "köpek" sözcüğünden türetilmiştir.
tarihteki en eski yazılı kaynak (sözlü olarak daha önce kullanılmış olması muhtemeldir):
kelbeteyn "kerpeten veya pense" [ kıpçak türkçesi sözlüğü (1500 yılından önce) ]
kelbetān [ cafer efendi, risale-i mi'mâriyye (1614) : kelibetân arabîdir, türkîde kısac demekdir ve arabî kelibetân dahi derler. ]
kelbetīn vulg. kelpetin [ meninski, thesaurus (1680) ]
kaynak
tarihteki en eski yazılı kaynak (sözlü olarak daha önce kullanılmış olması muhtemeldir):
kelbeteyn "kerpeten veya pense" [ kıpçak türkçesi sözlüğü (1500 yılından önce) ]
kelbetān [ cafer efendi, risale-i mi'mâriyye (1614) : kelibetân arabîdir, türkîde kısac demekdir ve arabî kelibetân dahi derler. ]
kelbetīn vulg. kelpetin [ meninski, thesaurus (1680) ]
kaynak
devamını gör...
b planı olmayan insan
olduğu kadar olmadığı kaderci insandır.
devamını gör...
herkes mahlasına yakışanı yapsın
hazır yaz da geliyorken gidip biraz çilek, vişne, kayısı, incir falan alıyım bari iş çıktı yine bana*.
istediğiniz reçel çeşitlerini söyleyin yeter, sözlüğün reçelcisi geldiii*.
nickini çook sevdiğim ceku isimli sevgili yazarımızın da hatırlatmasıyla gül reçelini ekliyorum de seçeneklere**.
istediğiniz reçel çeşitlerini söyleyin yeter, sözlüğün reçelcisi geldiii*.
nickini çook sevdiğim ceku isimli sevgili yazarımızın da hatırlatmasıyla gül reçelini ekliyorum de seçeneklere**.
devamını gör...
köylü olduğu için utanmayan insan
mantık çalışmış insandır.
p'ler, q'lar, iseler, ancaklar vb.
bir şey diyecektim yoruldum.
keşke sizin kadar boş olsam.
ben mi çok doluyum.
neyse benim telefon görüşmesi yapmam gerekiyor.
hem yazar, hem köylü, hem anne, hem sosyalim.
siz takılın valla.
sıradaki tanım en sevdiğime gelsin.
p'ler, q'lar, iseler, ancaklar vb.
bir şey diyecektim yoruldum.
keşke sizin kadar boş olsam.
ben mi çok doluyum.
neyse benim telefon görüşmesi yapmam gerekiyor.
hem yazar, hem köylü, hem anne, hem sosyalim.
siz takılın valla.
sıradaki tanım en sevdiğime gelsin.
devamını gör...
werner heisenberg
belirsizlik ilkesini bulan zat. 1932 de nobel fizik ödülünü aldı
devamını gör...
el alem ne der'deki el alem
kendi hayatını yaşayamayıp başkasının hayatına karışan cahillerden oluşan topluluk.
devamını gör...
sözlük formatını okumayıp moderasyonu suçlayan yazar
okuması olmayıp sadece yazması olan yazardır. acilen uzaklaşmalıdır.
(bkz: paramız yoktu okuyamadık)
(bkz: paramız yoktu okuyamadık)
devamını gör...
yeni biriyle tanışmak
yaş ilerlemeye başlayınca anında yavaşlamaya başlayan durumdur. artan sorumluluklar arasında, ne yeni biriyle uğraşacak takat, ne de olası bi yeni sorumluluğu kaldırabilecek psikolojik konfor vardır. evet yaş ilerlerken aynen bu kadar ayrıntılı düşünür insan. yeni insan, yeni dert... insan çocukken güzel insan buldu mu kaybetmemeli. arkadaşlık dediğin, önce geçmişe ortaklıktır.
devamını gör...
mahlassızım
yeni farkettiğim yazar arkadaşım. tanımlarını okurken gelen döner ekmeğin içinin dolu dolu olduğunu görünce yaşadığım mutluluğu yaşıyorum.
devamını gör...
zorla tesettüre sokulan kız çocukları
babaları, ağabeyleri ve kocaları tarafından, rızaları dışında, baskı uygulanarak tesettüre sokulan ve hayatları çalınan kızlardır...
memleketimizde solcu geçinen şapşikler, yıllarca türban özgürlüğü diye yırtınmış, türbana özgürlük gösterilerinde türbanlılardan daha ön saflarda yeralmış ve sonuç olarak da başarıya ulaşmış, türbanı serbest bıraktırtmışlardır...
bugün türban ilkokullara kadar inmiştir.
fakat, bu çok özgürlükçü arkadaşlar, bir günden bir güne, zorla tesettüre sokulan ve hayatları zindana çevrilen, yaşarken mezara sokulan kızlar için seslerini dahi çıkarmamışlardır.
işte bu yüzden soruyoruz;
(bkz: postmodernistleri niçin öldürmeliyiz)
memleketimizde solcu geçinen şapşikler, yıllarca türban özgürlüğü diye yırtınmış, türbana özgürlük gösterilerinde türbanlılardan daha ön saflarda yeralmış ve sonuç olarak da başarıya ulaşmış, türbanı serbest bıraktırtmışlardır...
bugün türban ilkokullara kadar inmiştir.
fakat, bu çok özgürlükçü arkadaşlar, bir günden bir güne, zorla tesettüre sokulan ve hayatları zindana çevrilen, yaşarken mezara sokulan kızlar için seslerini dahi çıkarmamışlardır.
işte bu yüzden soruyoruz;
(bkz: postmodernistleri niçin öldürmeliyiz)
devamını gör...
autocad plant 3d
autodesk firması tarafından geliştirilmiş bir teknik çizim programıdır.
adından da anlaşılacağı üzere genel olarak fabrika tasarımları için kullanılmaktadır. program arayüzü standart autocad ile aynıdır ancak kendine özel menüleri vardır. borulama için en kullanıcı dostu yazılımlardan biridir. aynı zamanda autocad tabanlı olduğundan autocad'de kullanılan kısa yollar kullanılabilir.
programı doğru kullanabilmek için kendi kütüphanesini oluşturmanız gerekir. kendi kullanacağınız vana, sensör, silo vb. ekipmanların 3d tasarımlarını programa tanıtıp, giriş çıkış noktalarını ve farklı özelliklerini tanımlamanız gereklidir. bu tanımlamaları yaptıktan sonra malzemeleri kütüphanesinden çekebilir ve bu malzemeler için (bkz: bill of material) oluşturabilirsiniz.
kullanılabilen bir p&ıd modülü tasarlanacak tesisin p&ıd sini oluşturmanıza yarar. bu p&ıd için yine bir p&ıd kütüphanesi oluşturulmalı ve 3d kütüphanesi ile eşleştirilmelidir. p&ıd üzerinde her bir ekipmanın tag numaraları otomatik olarak verilmekte ve 3d de aynı ekipman ile eşleştirilmektedir.
3d çizim ve borulama modülünde programın ekipmanları tanıması için kütüphaneye kayıtlı olması gerekir. çizimi kolaydır. bir süre sonra autocad'de olduğu gibi el alışkanlığı gelişir. farklı normlar arasındaki boru geçişlerinde sorunludur. sağlam bilgisayar gücü ister ve çok kasar.
bill of material oluşturmak için kendinize özel bir format oluşturmanız gerekir. bu formatı oluşturmak için az buçuk yazılım bilmek gereklidir.
özet olarak havalı programdır. özellikle borulama projeleri için hayat kurtarır ancak sağlam bir bilgisayarınız yoksa kanser eder. yeni geliştirildiği için bazı çözümü olmayan bug'ları vardır. genelde zaten çalışanların hepsi autocad biliyor, bu programı kolay kullanırlar mantığı ile tercih edilir. öğrenmesi kolaydır.
adından da anlaşılacağı üzere genel olarak fabrika tasarımları için kullanılmaktadır. program arayüzü standart autocad ile aynıdır ancak kendine özel menüleri vardır. borulama için en kullanıcı dostu yazılımlardan biridir. aynı zamanda autocad tabanlı olduğundan autocad'de kullanılan kısa yollar kullanılabilir.
programı doğru kullanabilmek için kendi kütüphanesini oluşturmanız gerekir. kendi kullanacağınız vana, sensör, silo vb. ekipmanların 3d tasarımlarını programa tanıtıp, giriş çıkış noktalarını ve farklı özelliklerini tanımlamanız gereklidir. bu tanımlamaları yaptıktan sonra malzemeleri kütüphanesinden çekebilir ve bu malzemeler için (bkz: bill of material) oluşturabilirsiniz.
kullanılabilen bir p&ıd modülü tasarlanacak tesisin p&ıd sini oluşturmanıza yarar. bu p&ıd için yine bir p&ıd kütüphanesi oluşturulmalı ve 3d kütüphanesi ile eşleştirilmelidir. p&ıd üzerinde her bir ekipmanın tag numaraları otomatik olarak verilmekte ve 3d de aynı ekipman ile eşleştirilmektedir.
3d çizim ve borulama modülünde programın ekipmanları tanıması için kütüphaneye kayıtlı olması gerekir. çizimi kolaydır. bir süre sonra autocad'de olduğu gibi el alışkanlığı gelişir. farklı normlar arasındaki boru geçişlerinde sorunludur. sağlam bilgisayar gücü ister ve çok kasar.
bill of material oluşturmak için kendinize özel bir format oluşturmanız gerekir. bu formatı oluşturmak için az buçuk yazılım bilmek gereklidir.
özet olarak havalı programdır. özellikle borulama projeleri için hayat kurtarır ancak sağlam bir bilgisayarınız yoksa kanser eder. yeni geliştirildiği için bazı çözümü olmayan bug'ları vardır. genelde zaten çalışanların hepsi autocad biliyor, bu programı kolay kullanırlar mantığı ile tercih edilir. öğrenmesi kolaydır.
devamını gör...
benjamin'i takip etmemek
devamını gör...
tetanoz aşısı
geçen ay olmuştum. ağrıdan kolumu kaldıramıyordum. bir de ağrısı birkaç gün sürüyor. güzel bi kızın saldırması yüzünden olmak zorunda kalmıştım. kedim nerde şimdi acaba. özlemişim.
devamını gör...
hail and kill
her manowar şarkısı gibi gaz ötesi olan şarkıdır. çalındığı mekanlarda istemsiz karmaşaya sebep olur. bradddırs ay em kolling dendiği anda zaten gelmekte olan gelmeye başlamıştır, durduramazsınız. bu şarkıyı her duyduğumda düşmanı denizine dökmeye giden bir ordunun ön saflarında olduğumu hissediyorum. hail and kill ile şarkıya katıldığınız bölümlerde açıkçası güzeldir.
şarkıda bilhassa şurasının olduğu yerde kopar gidersiniz, hele ki rape their women as they cry dedikten sonraki erol taş kahkası akıllara zarardır. (kadın yazarlardan özür diliyorum, şarkının sözleri öyle.)
rip their flesh
burn their hearts
stab them in the eyes
rape their women as they cry
kill their servants
burn their homes
till there's no blood left to spill
hail and kill
power and dominion are taken by the will
by divine right hail and kill
hail, hail, hail, hail and kill, hail and kill
şarkıda bilhassa şurasının olduğu yerde kopar gidersiniz, hele ki rape their women as they cry dedikten sonraki erol taş kahkası akıllara zarardır. (kadın yazarlardan özür diliyorum, şarkının sözleri öyle.)
rip their flesh
burn their hearts
stab them in the eyes
rape their women as they cry
kill their servants
burn their homes
till there's no blood left to spill
hail and kill
power and dominion are taken by the will
by divine right hail and kill
hail, hail, hail, hail and kill, hail and kill
devamını gör...
boğaziçi sadece elitistlerin değil milletindir
yine kendi kadrolarına oynanmış, gazlayıcı bir cümle. bunların tayfaya bir kesimi hedef göster, cümle sonuna milletindir falan ekle kafi nasılsa. elitist falan diyince oo der nasılsa ardındaki sürü. bir ara dillerine beka, kripto falan lafları dolanmıştı, kimle siyaset konuşsan daha ikinci cümlede bu kelimeleri kullanıyordu 40 senelik ömründe kullanmamış olanlar. bir süre de bu elitistle falan ilerlerler, lugata yeni kelime eklendi.
bir rivayete göre meşhur bir filozofa "servet ayaklarınızın altında olmasına rağmen, neden bu kadar fakirsiniz?" diye sormuşlar, "ona ulaşmak için, eğilmek lazım da ondan" demiş. keşke şu hikayeden bir ders çıkarsa bazı insanlar, direkt domalmaktansa!
bir rivayete göre meşhur bir filozofa "servet ayaklarınızın altında olmasına rağmen, neden bu kadar fakirsiniz?" diye sormuşlar, "ona ulaşmak için, eğilmek lazım da ondan" demiş. keşke şu hikayeden bir ders çıkarsa bazı insanlar, direkt domalmaktansa!
devamını gör...
efsanevi yeşilçam replikleri
nayir nolamaz!!
devamını gör...
ice (yazar)
adam ice’a troll demiş ya. troll dediğin kişinin profiline bir zahmet girin bakın be arkadaşım ya.
tanım: sevilen bir yazar arkadaş. ilklerden sayılır.
tanım: sevilen bir yazar arkadaş. ilklerden sayılır.
devamını gör...
sevgisizlikten canına kıyan gencin mektubu
ölüme giderken bile anlaşılmak istemiş fakat bunun mümkün olmayacağını düşünmüş. ne denir ki bu durumda.
devamını gör...
yazarların çocukken en sevdiği çizgi film
şirinler
(bkz: uslu bir çocuk olursanız siz de şirinleri görebilirsiniz)
(bkz: uslu bir çocuk olursanız siz de şirinleri görebilirsiniz)
devamını gör...

