zaman tüneli
boş beleş spor dalları
wing chun,wushu,pilates,bowling,curling gibi yarring kürring sporlardir..
devamını gör...
sevgilisini karşı cinsle tatile gönderen erkek
bu konuyla ilgili çok güzel bir fıkram var ama herhangi bir ortamda ban yemeden bu fıkrayı anlatamam
devamını gör...
yine seks hikayesi mi yazıyorsun feridun abi
ya abi bak yemin ediyorum şu bakınızı veren insanın kendisine saygısı yoktur. fotoğraf paylaşmak ve nick altı mıçmıçlığı dışında bir şeyler olsun, gülelim bıdı bıdı falan uzun bir şey yazıyorum ama gelip böyle bir bakınız veriliyor. bu mudur gerçekten? troll başlıklarına aynı derecede cevap verecek kelime dağarcığınız yok mu? kendi kendinize nick altı mıçmıçlığı ve fotoğraflarınızla size iyi günler dilerim.
devamını gör...
konuşmak
dogru kisiyle cok, cok buyuk mutluluktur.
devamını gör...
burçlara inanan insanın zeka seviyesi
şey çok hoşuma gidiyor. şu;
-burcun neydi senin?
-kova.
-tahmin ettim...
bebekim nasıl tahmin ettin bebekim? -böyle sosyal böyle tavırlar filan.... özgür...
ay götüm yav.
promosyon;
şu burçlar şu burçlarla çok iyi anlaşır... ben mesela boğalarla anlaşamam.
-mıymiymıymiy...
-burcun neydi senin?
-kova.
-tahmin ettim...
bebekim nasıl tahmin ettin bebekim? -böyle sosyal böyle tavırlar filan.... özgür...
ay götüm yav.
promosyon;
şu burçlar şu burçlarla çok iyi anlaşır... ben mesela boğalarla anlaşamam.
-mıymiymıymiy...
devamını gör...
netflix'ten dizi izlemenin looser'lık olması
yahu bu loser-looser farkını bir türlü öğrenemedik gitti. arkadaşlar loser kaybeden demek, looser ise serbest bırakan, gevşeten (to loose fiilinden geliyor). tek o nelere kadir işte.
devamını gör...
sevişmek
dogru kisiyle dunyada cenneti yasamaktir aslinda.
devamını gör...
huysuz alt komşu
benim sahip olduğum alt komşudur. geçtiğimiz günlerde akşam evime dönerken beni kapıda yakalayıp “yavrum sana çok teşekkür ederim geç saatlerde çamaşır makinesi çalıştırmıyorsun.” dedi. bu doğru çünkü ben gerçekten de geç saatlerde çalıştırmam. ben de “rica ederim teyze.” dedim bunun üzerine teyzenin yüzündeki o hayal kırıklığını görmeniz lazımdı. bir üst perdeden “ama saat akşam 7-8 gibi çalıştırıyorsun.” dedi. bir an duyduğum karşısında dumura uğradım. “teyzecim ben çalışıyorum işe gidip geliyorum ya hani ne yapacaktım kaçta çalıştıracaktım?” diyiverdim hiddetle. gerçekten de makinemi en geç çalıştırdığım saatler bu saatler ki bence geç değil çünkü makine faslı en geç akşam 9da sonlanmış oluyor. daha önce de bayram temizliği yaparken akşam 8de elektrikli süpürge çalıştırdığım için gelmişti. normalinde yine daha erken saatlerde çalıştırıyorum 1 sefer çalıştırdım diye dibimde bitti. kendisi ve kocişi akşamları son ses tv izlerken yazık kulakları duymuyor demek ki anlayışlı olmak lazım diye düşünüp her gün bu sese tahammül ediyordum hala da ediyorum. bir daha bana bununla ilgili gelirse eğer yaşlı ehtiyara evimi dinlemeyi bırakmasını tavsiye edeceğim. ben burada geçiciyim tek dileğim benden sonra bu eve hayvan gibi cinsel hayatları olan bangır bangır seks yapan body’ci bir çiftin yerleşmesi. yaşlı ehtiyar senin için güzel dualar ediyorum.
devamını gör...
sevgilisini karşı cinsle tatile gönderen erkek
burada kadını takdir ve tebrik etmek gerekir.
ilişkisini sağlam temellere dayandırmış; o güveni vermiştir.
sonuçta tatil temel bir hak yani.
*
ilişkisini sağlam temellere dayandırmış; o güveni vermiştir.
sonuçta tatil temel bir hak yani.
*
devamını gör...
netflix'ten dizi izlemenin looser'lık olması
dizi izlemek isterdim aslında... kafamı veremiyorum sadece henüz.
film ve dizi olmasa insanlar kafalarını nasıl dağıtsınlar? hayatlar, insan ilişkileri çok güzel işlenebiliyor.
izlerken biz insanlar da o anlara ortak oluyoruz. keyif alıyoruz. niye loserlik olsun..
bu devirde izleyeceksin, okuyacaksın ki insanlarla ortak bir şeyler tüketebilmiş olasın. belki sosyalleşmene bile faydası olur. insanların çok ciddi olmayan şeyler üzerine konuşabilmeleri bana kalırsa önemli. film, olur, gündeme ilişkin olur, dizi olur, futbol olur. böyle artıları da var neticede.
izlemezsen de keyfin bilir.
film ve dizi olmasa insanlar kafalarını nasıl dağıtsınlar? hayatlar, insan ilişkileri çok güzel işlenebiliyor.
izlerken biz insanlar da o anlara ortak oluyoruz. keyif alıyoruz. niye loserlik olsun..
bu devirde izleyeceksin, okuyacaksın ki insanlarla ortak bir şeyler tüketebilmiş olasın. belki sosyalleşmene bile faydası olur. insanların çok ciddi olmayan şeyler üzerine konuşabilmeleri bana kalırsa önemli. film, olur, gündeme ilişkin olur, dizi olur, futbol olur. böyle artıları da var neticede.
izlemezsen de keyfin bilir.
devamını gör...
ibrahim tali öngören
ibrahim tali öngören(ibrahim edhem bey), 1875-1952 yılları arasında yaşamış türk bir doktor ve siyasetçi olup refik saydam ile birlikte mustafa kemal atatürk'ün samsun'a ayak bastığı sırada bandırma vapuru'nda mustafa kemal paşa'nın yanında olan iki doktor subaydan birisidir. trt'nin ilk genel müdürü mahmut tali öngören'in babası olan dr. ibrahim tali öngören, gerek milli mücadele yıllarında gerek cumhuriyet'in ilanından sonra kurulan hükümetlerde önemli görevler üstlenmiştir. sovyet rusya ile iyi ilişkilerin kurulmasında önemli bir rolü olan ibrahim tali öngören, aynı zamanda üçüncü enternasyonal'da bildirisi kabul edilip okunan kişilerdendir. ibrahim tali öngören'i saygıyla ve sevgiyle anıyoruz.






devamını gör...
wp grubunda kadın hasta puanlayan doktorlar
komiktir, doktorluk denildiğinde akla gelen ilk cihazlardan steteskopu icat eden rene laennec'in bu aparatı bulmasının sebebi o dönemlerde kalbi dinlemek için doktorların direkt olarak kulağı hastanın göğsüne yaslamasıydı. günlerden bir gün oldukça dolgun bir hastasının kalp atışlarını dinlemek zorunda kalan laennec utanarak "oha, kadının memelerine mi sokacaz kafayı" diyerek tahta bir tüp ile bunu - daha da iyi duyarak hatta - başarınca bu cihazın temelleri atılıyor.
dahası ben burada foucault'nun klinik analizine de katılıyorum. doktorluk, diğer bazı meslekler gibi, incelediğiniz insanı bir nesne olarak görmeyi, aranızda insani bir ilişkiden ziyade doktor hastalık/şikayet gibi bir ilişki kurulmasını gerektiren bir şey. bu bozulduğu zaman sadece kişisel bir ihlal değil, mesleki bir ahenksizlik de yaratıyorsunuz. zira gün geliyor kulağınızı, gün geliyor afbuyurun mabadınızı göstermek zorunda kalıyorsunuz. bu gösterimi de doktor-hasta gizliliğinden ziyade doktorluk mesleğinin beraberinde taşıdığı bu paralaksa binaen yapıyorsunuz.
ben sağlık personeli bir ebeveyne sahip olduğum için işin hastane tarafını da az çok biliyorum. hastasıyla ya da çalıştığı hastane personeliyle "çıkan" doktorlar vardı, vardı da iyi gözle bakılmazdı. neye istinaden böyle bir şey yapmış bu arkadaşlar ama ne kadar "iyi" doktor olursa olsunlar hasta ile uğraştıkları bir noktadan uzaklaştırılmaları gerekir. bakın bir doktor hastasıyla alakalı öznel fikirlere sahip olabilir - insanız, bu gerçekten kaçışımız yok - ama bunu ifade ettiğiniz anda bu genel bir hale geliyor ve yanlış olan da bu. doktorlardan robot olmalarını beklemiyorum ben şahsen ama hasta olarak dedikodumun yapılması beni rahatsız eder.
dahası ben burada foucault'nun klinik analizine de katılıyorum. doktorluk, diğer bazı meslekler gibi, incelediğiniz insanı bir nesne olarak görmeyi, aranızda insani bir ilişkiden ziyade doktor hastalık/şikayet gibi bir ilişki kurulmasını gerektiren bir şey. bu bozulduğu zaman sadece kişisel bir ihlal değil, mesleki bir ahenksizlik de yaratıyorsunuz. zira gün geliyor kulağınızı, gün geliyor afbuyurun mabadınızı göstermek zorunda kalıyorsunuz. bu gösterimi de doktor-hasta gizliliğinden ziyade doktorluk mesleğinin beraberinde taşıdığı bu paralaksa binaen yapıyorsunuz.
ben sağlık personeli bir ebeveyne sahip olduğum için işin hastane tarafını da az çok biliyorum. hastasıyla ya da çalıştığı hastane personeliyle "çıkan" doktorlar vardı, vardı da iyi gözle bakılmazdı. neye istinaden böyle bir şey yapmış bu arkadaşlar ama ne kadar "iyi" doktor olursa olsunlar hasta ile uğraştıkları bir noktadan uzaklaştırılmaları gerekir. bakın bir doktor hastasıyla alakalı öznel fikirlere sahip olabilir - insanız, bu gerçekten kaçışımız yok - ama bunu ifade ettiğiniz anda bu genel bir hale geliyor ve yanlış olan da bu. doktorlardan robot olmalarını beklemiyorum ben şahsen ama hasta olarak dedikodumun yapılması beni rahatsız eder.
devamını gör...
gidilen sözlüğü kurutmak
beni hiç sevmiyor bu ekonovich ya, hem yazıyoz, hem foti atıyoz, yok... daha diyor yazanlar foti atmıyor.
aşkolsun be, aşkolsun.
youtube.com/shorts/oa-EXbsD...
direniyoruz ve sinsiliklerle örülüyüz hocam.
zorla herkesi tivitçi anketçi yapmaya çalışan bi ajan grup var.
isimleri tespit aşamasındayım, çıkarıp vurucam vakti gelince...**
aşkolsun be, aşkolsun.
youtube.com/shorts/oa-EXbsD...
direniyoruz ve sinsiliklerle örülüyüz hocam.
zorla herkesi tivitçi anketçi yapmaya çalışan bi ajan grup var.
isimleri tespit aşamasındayım, çıkarıp vurucam vakti gelince...**
devamını gör...
mülteci sorunu
2015, 2016 ve 2017 yıllarında almanya'da işlenen ve türkiye'de benzerleri neredeyse hiç görülmeyen mide bulandırıcı cinayet ve tecavüz suçlarına rağmen almanların o dönemlerde federal hükümete ve kontrolsüz göçe karşı olmasının başlıca iki nedeni vardı.
birincisi; almanya, türkiye ve fransa gibi ülkelerin aksine merkezi üniter bir ülke değil ve yerel yönetimler ile eyalet hükümetleri bu iki ülkeden daha önemlidir, zaten fransa ve tr'de eyaletler yok. almanya'da eyaletlerin de meclisleri, başbakanları ve hükümetleri var. 2015 göç dalgasında merkel'in merkezi yönetimi almanların pek alışık olmadığı şekilde eyaletlere ve yerel yönetimlere ne isteyip istemediğini sormadan tepeden mülteci dayatmasında bulundu ve bunda ısrarcı oldu. almanların başlangıçta ayar olduğu konu buydu. almanlar mümkün olduğunca sorunlarını yerel düzeyde çözmeye çalışırlar. iki kasaba arasındaki yolu yaptırmak için başkentin yollarını aşındırmazlar. aynı şekilde başkentteki federal yönetimin de gereksizce işlerine burnunu sokmasını istemezler. (dostum biz burada yabancıları ve lanet olası federalleri sevmeyiz)
ikincisi; suça karışsın ya da karışmasın, sığınma başvurusu kabul edilmeyenlerin sınır dışı işlemlerinin yapılmaması ve normalde orada bulunmaması gerekenlerin suç işlemeye devam etmesiydi. başvurusu reddedilenlerin bazıları da sırf ülkelerine gönderilmemek adına bilerek suç işleyip hapse giriyordu. hapiste çevre edinip, suç ağlarına katılıp yüksek miktarda para kazanmayı amaçlayarak...
2018'e kadar almanya resmen dingonun ahırına dönmüştü. federal hükümet, yapmaması gereken dayatmalarda ısrarcı davranıyordu ve yapması gereken sınır dışıları da yap(a)mıyordu. bu süreçte afd'nin oyları da borsada değeri tavan yapan şirketler gibi uçmaya başladı.
almanya'da göreve başlayacak olan yeni hükümet bu meseleyi kökünden halletmeye kararlı gibi görünüyor. almanların jeton biraz köşelidir zaten; bürokratik kırtasiye işlemleri de biraz şöyle böyledir. bildiğimiz klasik almanya normalde taliban ile el-kaide'nin semtinden bile geçmezdi ama sırf elindekileri yollayabilmek için iki tarafla da ilişki kuruyor artık.
*** *** ***
geçen yılın başlarında italya başbakanı meloni'nin türkiye ziyaretinden sonra ilber ortaylı'nın "italya türkiye'ye afrikalı yollayacakmış" sözleri konuşulmuştu da rende binası bunu yalanlamıştı. somut bir şeyler de olmadı. bu arada türkiye ile italya euro 2032'yi ortak düzenleme hakkını kazandı. ayrıca iki ülke arasında bazı konularda yakınlaşmalar var.
libya medyasının iddiasına göre türkiye, libya'nın fizan bölgesinde, cezayir ve nijer sınırlarına yakın yerlerde askeri üs kurmak için keşif yapıyormuş.
aşağıdaki haritalardan ilki ab sınır ve sahil güvenlik ajansı frontex'in afrika-avrupa göç yollarını gösteren haritası. diğeri de italyanlarınki... işaretlediğim yerler de askeri üs için keşif yapıldığı iddia edilen bölge.


belki de italya türkiye'ye göçmen yollamayacaktır. belki de türkiye, italya'ya gitmek isteyenlerin önlerinin kesilmesine yardım edecektir.
"ito başkanı şekip avdagiç:
"afrika ülkeleri ile pakistan ve bangladeş'e vize kolaylığı sağlamalıyız.
yabancı işçi istihdamına yönelik kısa ve orta vade için politikalar şart." mart 2025
birincisi; almanya, türkiye ve fransa gibi ülkelerin aksine merkezi üniter bir ülke değil ve yerel yönetimler ile eyalet hükümetleri bu iki ülkeden daha önemlidir, zaten fransa ve tr'de eyaletler yok. almanya'da eyaletlerin de meclisleri, başbakanları ve hükümetleri var. 2015 göç dalgasında merkel'in merkezi yönetimi almanların pek alışık olmadığı şekilde eyaletlere ve yerel yönetimlere ne isteyip istemediğini sormadan tepeden mülteci dayatmasında bulundu ve bunda ısrarcı oldu. almanların başlangıçta ayar olduğu konu buydu. almanlar mümkün olduğunca sorunlarını yerel düzeyde çözmeye çalışırlar. iki kasaba arasındaki yolu yaptırmak için başkentin yollarını aşındırmazlar. aynı şekilde başkentteki federal yönetimin de gereksizce işlerine burnunu sokmasını istemezler. (dostum biz burada yabancıları ve lanet olası federalleri sevmeyiz)
ikincisi; suça karışsın ya da karışmasın, sığınma başvurusu kabul edilmeyenlerin sınır dışı işlemlerinin yapılmaması ve normalde orada bulunmaması gerekenlerin suç işlemeye devam etmesiydi. başvurusu reddedilenlerin bazıları da sırf ülkelerine gönderilmemek adına bilerek suç işleyip hapse giriyordu. hapiste çevre edinip, suç ağlarına katılıp yüksek miktarda para kazanmayı amaçlayarak...
2018'e kadar almanya resmen dingonun ahırına dönmüştü. federal hükümet, yapmaması gereken dayatmalarda ısrarcı davranıyordu ve yapması gereken sınır dışıları da yap(a)mıyordu. bu süreçte afd'nin oyları da borsada değeri tavan yapan şirketler gibi uçmaya başladı.
almanya'da göreve başlayacak olan yeni hükümet bu meseleyi kökünden halletmeye kararlı gibi görünüyor. almanların jeton biraz köşelidir zaten; bürokratik kırtasiye işlemleri de biraz şöyle böyledir. bildiğimiz klasik almanya normalde taliban ile el-kaide'nin semtinden bile geçmezdi ama sırf elindekileri yollayabilmek için iki tarafla da ilişki kuruyor artık.
*** *** ***
geçen yılın başlarında italya başbakanı meloni'nin türkiye ziyaretinden sonra ilber ortaylı'nın "italya türkiye'ye afrikalı yollayacakmış" sözleri konuşulmuştu da rende binası bunu yalanlamıştı. somut bir şeyler de olmadı. bu arada türkiye ile italya euro 2032'yi ortak düzenleme hakkını kazandı. ayrıca iki ülke arasında bazı konularda yakınlaşmalar var.
libya medyasının iddiasına göre türkiye, libya'nın fizan bölgesinde, cezayir ve nijer sınırlarına yakın yerlerde askeri üs kurmak için keşif yapıyormuş.
aşağıdaki haritalardan ilki ab sınır ve sahil güvenlik ajansı frontex'in afrika-avrupa göç yollarını gösteren haritası. diğeri de italyanlarınki... işaretlediğim yerler de askeri üs için keşif yapıldığı iddia edilen bölge.


belki de italya türkiye'ye göçmen yollamayacaktır. belki de türkiye, italya'ya gitmek isteyenlerin önlerinin kesilmesine yardım edecektir.
"ito başkanı şekip avdagiç:
"afrika ülkeleri ile pakistan ve bangladeş'e vize kolaylığı sağlamalıyız.
yabancı işçi istihdamına yönelik kısa ve orta vade için politikalar şart." mart 2025
devamını gör...
sevgilisini karşı cinsle tatile gönderen erkek
serin hikaye bilader. evet.
devamını gör...
askerde zimmetli silahı kaybetmek
eşcinselliğe ilk adımı atmaktır. çünkü askerde silah kaybetmek dötü kaybetmek anlamına gelir ve birçok erkek dötünü kaybetmektense ölmeyi yeğler.
devamını gör...
yazarların şu an içtiği içecek
bir kupa süka (sütlü kakao) . içine de 1 kaşık bal. oh be.
devamını gör...


