zaman tüneli
iyi geceler sözlük
eskiden günler çok güzeldi çünkü günleri yapan güzel bir kişi vardı. şimdi geceler soğuk ve yalnız. iyi geceler..
devamını gör...
bir üstteki yazar hakkında düşünülenler
sürekli aynı başlığa yazan yazar.
devamını gör...
kafa iznine ayrılan yazarlar nereye gidiyor sorusu
uzun süre ayrı kalırlarsa sözlüğün bordo bereli botlarına dönüşüyorlar. yoldaş sabah akşam içtima alıyor.
devamını gör...
sözlük yazarlarının yemekteyiz menüleri
alın size anket gibi anket. sözlük yazarlarının yemekteyiz yarışmasına katılmaları halinde ne yapacaklarını merak edenler için bulunmaz bir hazine. ben hiç yemek yapmayı bilmediğim için ankete dahil olamıyorum. senelerce evvel adı "küçük" olan bir yarışmacı tatlı olarak "meyve" yazmıştı menüsüne. peki bu neden hala benim hafızamda ve neden şimdi bunu sizin hafızanıza aktarıyorum? kısa kesiyorum aydın'dan selam ediyorum.
devamını gör...
kafa iznine ayrılan yazarlar nereye gidiyor sorusu
gözlemlerime göre sözlük bir akıl hastanesi . iyileşen veya kendini biraz iyi hisseden yazarlar sözlükten kendi isteğiyle taburcu oluyor . normal hayata adapte olmaya çalışıyor. ama unutulmamalıdır ki hiç bir akıl hastalığı tam anlamıyla geçmez . mutlaka sözlüğe geri döner her hasta .
devamını gör...
yazılımın sağladığı özgürlük
yapabileceklerin hayal gücüne ve elindeki donanıma bağlı olması süper bir şey, şu yapay zeka sayesinde teknik bariyerde giderek azaldığı için mükemmel bir evreye girdik bence. normal şartlarda yıllar harcamak gereken şeyleri kısa sürelerde yapmayı bir kenara koyun, yeni bir öğrenim metodu aslında. ben mesela şu an mimari yapıların neden modüler olması gerektiğini, fonksiyon mantığını, neden bir fonksiyonun fazla uzun olmaması gerektiğini, ölçeklenebilirlik, ileriye dönük tasarım, logic (mantık), ui ve sistemi başlatan yapıların neden ayrı tutulması gerektiğini, bilgisayarı yük altına sokan işlem ve döngüleri gibi bazı şeyleri belli ölçüde kavradım. bunu bizzat proje üzerinde yaşadığım içinde teoriden daha iyi anladım.
şu an geleneksel yöntemden farklı ilerliyorum. geleneksel yöntemde önce köprünün temellerini sağlam yapar yavaşça inşa edersin, ben direkt tahta atıp köprüyü bitirip ardından o tahtayı sağlamlaştırıyorum.
buna yapıcı öğrenme de deniyor işte. yapay zeka sayesinde daha da kolaylaştı.
yapıcı görüşe göre öğrenme, öğrencinin duyu organları aracılığıyla dış dünyadan algıladığı belirli bir nesne, olay, olgu ya da kavrama ilişkin zihninde kendi gerçeğini (bilgilerini) yapılandırması ya da en azından önceki deneyimlerine dayalı olarak gerçeği yorumlaması sürecidir (jonassen, 1994)
şu an geleneksel yöntemden farklı ilerliyorum. geleneksel yöntemde önce köprünün temellerini sağlam yapar yavaşça inşa edersin, ben direkt tahta atıp köprüyü bitirip ardından o tahtayı sağlamlaştırıyorum.
buna yapıcı öğrenme de deniyor işte. yapay zeka sayesinde daha da kolaylaştı.
yapıcı görüşe göre öğrenme, öğrencinin duyu organları aracılığıyla dış dünyadan algıladığı belirli bir nesne, olay, olgu ya da kavrama ilişkin zihninde kendi gerçeğini (bilgilerini) yapılandırması ya da en azından önceki deneyimlerine dayalı olarak gerçeği yorumlaması sürecidir (jonassen, 1994)
devamını gör...
yemekteyiz
yıllardır başka başka sunucularla bir şekilde devam eden habis yarışma. kesinlikle ajanstan birileri geliyor yoksa standart iki erkeğe üç kadın erkeklerden biri ılık diğeri sözüm ona delikanlı genç bir kadın yaşlı bir kadın orta yaşlı bir kadın yani bu oranı her seferinde tutturabilmek için ithal etmen gerekir yarışmacıyı diyecektim ki o da oldu irandan azarbaycandan yunanistandan muhtelif afrika ülkelerinden falan yarışmacılar geliyor. yatmadan önce uykum gelsin diye bakıyordum iki hafta öncesine kadar aşırı konuşan karadenizliden sonra artık midem kaldırmadı adeta beynimin içinde "gibi"nin şadan abili bölümü loopa alınmış gibi hissettim sonra kendime bu eziyeti niye yaptığımı sorguladım çocukluğuma indim hayır yani gül gibi de çocukluğum var anlatsam dersiniz yani keşke benim de böyle güzel çocukluğum olsun ama neyse mesele benim harikulade çocukluğum değil.
standart olarak gerçekten çok lezzetli ve yapımı da zahmetli olan türk yemekleri küçümseniyor. kimse mercimek çorbası yapamıyor yahut kurufasülye falan yapanlar yerden yere vuruluyor yahu benim bildiğim daha doğrusu bana söylenen tutturması en zor yemeğin pilav olduğu. ama biri pilav yapınca ne bu ya falan diyorlar. neyse bari anket başlık açayım da sözlükçülerin içleri soğusun
(bkz: sözlük yazarlarının yemekteyiz menüleri)
standart olarak gerçekten çok lezzetli ve yapımı da zahmetli olan türk yemekleri küçümseniyor. kimse mercimek çorbası yapamıyor yahut kurufasülye falan yapanlar yerden yere vuruluyor yahu benim bildiğim daha doğrusu bana söylenen tutturması en zor yemeğin pilav olduğu. ama biri pilav yapınca ne bu ya falan diyorlar. neyse bari anket başlık açayım da sözlükçülerin içleri soğusun
(bkz: sözlük yazarlarının yemekteyiz menüleri)
devamını gör...
fenerbahçe’nin şampiyonlar liginde rakipsiz olması
sen bir liselisin . *
devamını gör...
şampiyonlar ligi maçı gören fenerli
diğer takımların avrupada görece küçük takımlara karşı aldığı puanları şampiyonlar liginde 3 sene boyunca pavyonda ezer gibi ezmiş bu sene ancak bir şeyler yapabilmiş takım arsızlığı bu başkada bir şey değil.
devamını gör...
insan belgeseli
çağrı merkezinde çalıştığım dönemde bi müşteriyi aradım. işte anlatıyorum böyle kanallarımız var şöyle belgesellerimiz var vs. konuşmanın bi yerinde sordum maç mı film mi belgesel mi seviyorsunuz diye. adam "insan belgeseli seviyorum ben daha çok, özellikle üreme üzerine olanları" dedi ve güldü. bilmiyorum ne düşündü ama aklı sıra beni bozacak, anlık bi dumura uğratıp kampanya tanıtımımdan yırtacağını sandı gibi algıladım. hiç istifimi bozmadan bol bol insan üremesi üzerine izleyebileceğiniz kanallarımız var, üstelik bunlara yetişkin şifresi koyarak diğer aile fertlerinden de saklayabilirsiniz diye aynen devam ettim. paket ve kampanya fiyatlarını da söyleyip hangisini seçtiğini ve adresiniz ne dediğimde kapadı telefonu yüzüme.
biz bu işin italatını, ihracatını yeri geldi imalatını yaptık. beni utandırabileceğini mi sanıyorsun sen be he hey.
biz bu işin italatını, ihracatını yeri geldi imalatını yaptık. beni utandırabileceğini mi sanıyorsun sen be he hey.
devamını gör...
fenerbahçe’nin şampiyonlar liginde rakipsiz olması
çünkü katılamıyor dkfkf
devamını gör...
28 ocak 2026 manchester city galatasaray maçı
yemin ederim gs'li ahrazlığı diye bir şey var,
biz okan takımın el freni diyoruz adamlar hala biz tutuyoruz diyor. yeminlen okan size müstehak.
biz okan takımın el freni diyoruz adamlar hala biz tutuyoruz diyor. yeminlen okan size müstehak.
devamını gör...
28 ocak 2026 manchester city galatasaray maçı
city'ye deplasmanda 2-0 yenildik diye takım bokluyorlar şaka gibi. bu takıma kim yenilse normal gelir. yakın zamanda deplasmanda real yendi adamlar. dünyada favori çıkmadıkları kaç maç vardır ya da kaç takım city'e karşı favori çıkabilir. real, barça, psg, bayern'le bile oynasalar o zamanki form durumuna göre rakibi galibiyete daha yakın görsen de mutlak favori diyemezsin, city yense aşırı şaşıramazsın. adamların tüm oyuncuları mevkisinde en iyi ilk 5'in içindedir, hangi takımda görsen şaşırmazsın. siz neyi konuşuyorsunuz.
biri de aston lig lideri demiş, yazmadan önce premier lig puan durumu yazıp bir baksanız keşke.

öteki biz 5 yiyince şenol yolladık diyor. dostum biz bu ülkeye avrupa'dan kupa getiren, ligi şampiyon bitiren adamı kovduk. bu konuda laf söylenecek son camia gs. fatih terim gibi ligin açık ara en başarılı hocası kovuluyor burda, şenol kim gözünüzü seveyim.
gerçekten bu ülkede futbolu bilen yok. boş boş izleniyor maçlar. aston'u city'den iyi sanan güruh var. son 10 yılda 8 city şampiyonluğu falan vardır herhalde, araya da ucl falan sıkıştırdılar. hoca aynı hoca, sistem aynı sistem, topçuların geneli aynı. öyle 10 maç iyi giden takım hemen bundan değerli olmuyor.
biri de aston lig lideri demiş, yazmadan önce premier lig puan durumu yazıp bir baksanız keşke.

öteki biz 5 yiyince şenol yolladık diyor. dostum biz bu ülkeye avrupa'dan kupa getiren, ligi şampiyon bitiren adamı kovduk. bu konuda laf söylenecek son camia gs. fatih terim gibi ligin açık ara en başarılı hocası kovuluyor burda, şenol kim gözünüzü seveyim.
gerçekten bu ülkede futbolu bilen yok. boş boş izleniyor maçlar. aston'u city'den iyi sanan güruh var. son 10 yılda 8 city şampiyonluğu falan vardır herhalde, araya da ucl falan sıkıştırdılar. hoca aynı hoca, sistem aynı sistem, topçuların geneli aynı. öyle 10 maç iyi giden takım hemen bundan değerli olmuyor.
devamını gör...
iyi geceler sözlük
cümleten iyi geceler sözlük.
devamını gör...
şampiyonlar ligi maçı gören fenerli
domaldın abicim . niye hala tatava peşindesin ? git hocanı eleştir gese sayfasında .
devamını gör...
insan belgeseli
(bkz: normal sözlük)
her kimse seyreden asla dahil olmadığını sanıyor da, en başta zaten kendisi ne ise aynasında onu görüyor.
düzelicez inşallah be.
her kimse seyreden asla dahil olmadığını sanıyor da, en başta zaten kendisi ne ise aynasında onu görüyor.
düzelicez inşallah be.
devamını gör...
ruhu güzel insanlar
tip ve görünüş özelliklerinden bağımsız olarak çehreleri ayrı bir seviyede olduklarını kanıtlarcasına iç güzellikleri dışarıya öyle bir yansır ki o hallerini tanımlamaya kelime bulamazsınız. güzelliğin en kalıcısı içte kaynar dışarıya taşar.
devamını gör...
şampiyonlar ligi maçı gören fenerli
galatasaray’ın sunduğu bir amme hizmetinden faydalanan fenerli
başımızın gözümüzün sadakası olsun dkfkf
başımızın gözümüzün sadakası olsun dkfkf
devamını gör...

